Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    oiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.

    Comment

    • JarkkoA
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 33
      • Vaasa

      Originally posted by k0rppi View Post
      oiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.
      löysin toisen ämmän m5 boardista jossa putket juuri samalla tavalla asennettu. prkl. ei auta muu kuin vaihtaa eisenmanniin että pääsee madaltamaan
      ----------------------------------------------
      Next: ?? (V12):think
      E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
      Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
      Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
      Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

      Comment

      • JarkkoA
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 33
        • Vaasa

        Originally posted by PitBull View Post
        Omassa mitat navasta kaareen nyt 340mm joka nurkassa M-sport oli 365mm
        Todella hyvältä näyttää Millä madallettu ja kuinka paljon?
        ----------------------------------------------
        Next: ?? (V12):think
        E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
        Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
        Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
        Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

        Comment

        • PitBull
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 122
          • Vantaa

          Originally posted by JarkkoA View Post
          Todella hyvältä näyttää Millä madallettu ja kuinka paljon?
          Made in China D2 madallettu noin -25mm.

          Comment

          • spine^
            Newbiemmer
            • Oct 2007
            • 20

            Itsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..

            monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?
            -ex E38 740ia -98
            -ex E46 330ci -01
            -ex E46 M3 SMG -03
            -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
            -ex E85 Z4 3.0ia -03
            -ex E92 330cia -07
            -nyk. E60 530da -05

            Comment

            • Fabsu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1754

              Originally posted by spine^ View Post
              Itsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..

              monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?
              Noin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.
              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
              e30 318i -88

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2325
                • Uusimaa

                Originally posted by Fabsu View Post
                Noin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.
                Aika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?

                Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Fabsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1754

                  Originally posted by JKK View Post
                  Aika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?

                  Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?
                  Joo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.
                  AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                  ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                  e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                  e30 318i -88

                  Comment

                  • JKK
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2325
                    • Uusimaa

                    Originally posted by Fabsu View Post
                    Joo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.
                    Ihan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.
                    BMW G30 530e X-Drive

                    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                    Comment

                    • Fabsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1754

                      Originally posted by JKK View Post
                      Ihan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.
                      Joo, elikkä orkkisiskarit ja H&R:n jouset tuli alle. Muutoskatsastuksessa mittasivat ja vanteen keskiöstä kaaren reunaan 360 mm joka nurkassa. Tuossa vielä pari kuvaa >


                      ja postaus nro. #1693

                      Omaan silmään juuri passeli!
                      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                      e30 318i -88

                      Comment

                      • HannuE60
                        R.I.P.
                        • Mar 2012
                        • 809
                        • Espoo

                        Hyvältä toi Fabsun madallus näyttää, ei ole lintassa...
                        mitenköhän mulla käy muutoskatsastuksessa kun samat jouset tulossa, mutta mulla rengastus on 235/35x20 et 18 ja 275/30x20 et 25.
                        Käsittääkseni ne mahtuu kyllä pyörimään, vaikka ovatkin "hiukan ylikokoa" ?

                        -Hannu-
                        [SIGPIC]
                        BMW 535d M-sport

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          Originally posted by HannuE60 View Post
                          Hyvältä toi Fabsun madallus näyttää, ei ole lintassa...
                          mitenköhän mulla käy muutoskatsastuksessa kun samat jouset tulossa, mutta mulla rengastus on 235/35x20 et 18 ja 275/30x20 et 25.
                          Käsittääkseni ne mahtuu kyllä pyörimään, vaikka ovatkin "hiukan ylikokoa" ?

                          -Hannu-
                          Joo kyllä nuo sun tulevat renkaat mahtuvat hienosti pyörimään. Sullahan tulee tuosta n. 1,5 cm matalampi, kun on takatuuppari.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2325
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Fabsu View Post
                            Joo, elikkä orkkisiskarit ja H&R:n jouset tuli alle. Muutoskatsastuksessa mittasivat ja vanteen keskiöstä kaaren reunaan 360 mm joka nurkassa. Tuossa vielä pari kuvaa >


                            ja postaus nro. #1693

                            Omaan silmään juuri passeli!
                            Tänään otin mitat omasta, jossa siis vakiojouset ja Bilsteinin B6:set. Keskiöstä kaaren reunaan on n. 385-390mm. Eli sen 25-30mm näyttäisi olevan todellinen pudotus. Voipi olla että jätän tuollaiseksi, koska nuo B6:set ei vissiin sovellu käytettäväksi madallusjousien kera. On nuo äksän B6:set sen verran pitkällä männävarrella, että madallusjouset asentuu varmaan ilman jousipuristimia... Olisi pitänyt ottaa B8:t, joten pysykööt tötterön näköisenä.
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              Aloitus ja muistutus alustan koko tekniikasta

                              Lukasin koko topiikin läpi ja kertaakaan kukaan ei puhunut "Kallistuksenvakaajista" ja sillä ne on osa hyvää alustaa jopa M-Teknik versiossa on muutettu myös aina kallistuksenvakaajia paksummiksi iskarin ja jousimuutosten lisäksi. Lukiessani teidän laittamianne alustan laskuja ja D2 alustaa, kerroitte, että ei juuri kallistele mutkissa yms. Siihen sanon jos auto tehdään kallistelemattomaksi "jousilla/iskareilla" on sen henkilön alusta tietous hiekkalaatikko tasoa. Sillä kallistuksenvakaajilla poistetaan kallistelu mutkissa esim. E60 M5 etuvakaaja on 26.5mm, esim. vakio E60 530D on 24mm ja taka pää vastaavasti M5 on 18mm ja vakio 13mm. Joko käsityksenne alkaa valjeta mistä on kysymys, oikea hyvän alustan rakentaminen on tietoa ja taidetta joten vaihtakaa vakaajat paksummiksi M5 mallisiksi esim. etuvakaaja maksaa n. 210€ kumi 20€/kpl ja takavakaaja n.170€ ja kumi 15€/kpl. Itse aloitan alustan tekemisen vakaajista, sitten iskarit ja jouset yms. kondikseen. Kokeilkaa muutos on huima tekemienne muutosten lisäksi, vanha neuvoo
                              ei vittuile..jatkakaa...




                              Originally posted by Ricracing View Post
                              Onko täällä kukaan madaltanut E60:stä?

                              Ajatuksena olisi pitää alkuperäiset iskarit ja hankkia H&R 30mm madaltavat jouset.

                              Kokemuksia - näkemyksiä, kiitos!

                              T. Ricracing

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                No ootko nähnyt täällä että joku valittaa siitä että auto kallistelee liikaa? suurin osa tän topicin kirjoittajista on hakenut autoonsa nimenomaan sitä madallusta. Ja aivan varmasti riittää vakiovakaajat katuajossa, kunhan katsoo että vakaajien kumipuslat ovat kunnossa. Rata-ajo erikseen... ja kirsikkana kakussa mahdollinen dynamic drive yms.

                                Ei siinä asiaa puhut tuon osalta, mutta ainakin omasta näkökulmasta autolla kestää kantata näitä keski-kirgisian tasoisia teitä niin paljon kun pää kestää, kauppakassi/käyttishän kun tämä on itselle
                                Last edited by -rik; 28-05-2013, 22:54.
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎