Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmz
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 40
    • Vihti

    Originally posted by bambino View Post
    Ihan vielä mielenkiinnosta ettei ihan vituiksi mene niin onko siellä tosiaan se tehtaan -10mm tjsp Sport Suspension setti sisässä jos tulokset on navasta kaareen luokkaa 35mm edessä 36mm takana?
    Siis sekä sport suspension ja m-sport pitäisi molemmat olla -15mm vakiosta mikä on noin 377 mm (oem). Mutta sport ja m-sport poikkeaa muulla tavalla toisistaan, ride height niissä sama.

    Vähän matalalta kuulostaa sun mitta. Mutta jos se on varuste koodina ni sit se on.
    jousethan kuoleentuu, epätasainen alusta, vaikea mittaa navasta jne...
    sigpic

    - E60 520da 2009 LCI.
    - E38 740ia 1996.
    - E34 535ia 1990.
    - E39 523ia 1996.

    Comment

    • bambino
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 92
      • Kangasala

      Originally posted by jmz View Post
      Siis sekä sport suspension ja m-sport pitäisi molemmat olla -15mm vakiosta mikä on noin 377 mm (oem). Mutta sport ja m-sport poikkeaa muulla tavalla toisistaan, ride height niissä sama.

      Vähän matalalta kuulostaa sun mitta. Mutta jos se on varuste koodina ni sit se on.
      jousethan kuoleentuu, epätasainen alusta, vaikea mittaa navasta jne...
      Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
      Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.
      E60 525i 2006

      Comment

      • jmz
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 40
        • Vihti

        Originally posted by bambino View Post
        Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
        Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.
        Kyllä se tietty vähän vielä putoisi tuosta. Mutta joo, jos alla nyt sport suspension ni on varmasti hyvä. H&R pitäis kyllä olla hyvä kans, näin ainakin täällä monet kehuvat.

        Niin ja oikea ohjehan on mittaa auto 19" vanteella, vanteen reunasta lokariin mutta ennen sitä autoon kuuluu pistää molempiin etupenkkeihin 68kg
        Takapenkille 1x 68 kg , takakonttiin 21 kg sekä tankki täyteen bensaa.
        mutta tosta vanteen keskiöstä mä ainakin olen aina mitannut tyhjällä autolla ja bensaa on ollu mitä on ollu.
        ja siis oletan että muutkin ovat tehneet niin?
        Sehän on vain plussaa sit kun auto madaltuu vielä lisää kuorman kanssa
        sigpic

        - E60 520da 2009 LCI.
        - E38 740ia 1996.
        - E34 535ia 1990.
        - E39 523ia 1996.

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2325
          • Uusimaa

          Aika moni E60/E61-sarjalainen on (tehtaan sport-alustoilla) keskinavasta mitattuna n.355mm. H&R-jouset pudottaa n.5-8mm tehtaan setistä alaspäin. Ero ei todellakaan ole suuri. Juuri oli pihassa viikon verran E61 Sport-suspension-alustalla ja vieressä törötti oma autoni H&R-alustalla. Silmällä katsottuna ero oli kyllä marginaalisen pieni. Kyllä sen huomasi jos tarkkaan osasi katsoa.

          Tuntuma tosin on H&R-jousissa selvästi terävämpi ja napakampi. Originaalit M-jouset on huomattavan mukavuuspainotteiset.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • bambino
            Bimmer Rookie
            • Feb 2015
            • 92
            • Kangasala

            Originally posted by JKK View Post
            Aika moni E60/E61-sarjalainen on (tehtaan sport-alustoilla) keskinavasta mitattuna n.355mm. H&R-jouset pudottaa n.5-8mm tehtaan setistä alaspäin. Ero ei todellakaan ole suuri. Juuri oli pihassa viikon verran E61 Sport-suspension-alustalla ja vieressä törötti oma autoni H&R-alustalla. Silmällä katsottuna ero oli kyllä marginaalisen pieni. Kyllä sen huomasi jos tarkkaan osasi katsoa.

            Tuntuma tosin on H&R-jousissa selvästi terävämpi ja napakampi. Originaalit M-jouset on huomattavan mukavuuspainotteiset.
            Vainiin, onkos joku sitten laittanut -50mm H&R jousia vakio iskareiden kanssa. Turha kai niitä 35mm on sitten laittaa jos sillä ei juuri autoa matalammaksi saa. :think
            E60 525i 2006

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17529
              • Turku

              Originally posted by bambino View Post
              Vainiin, onkos joku sitten laittanut -50mm H&R jousia vakio iskareiden kanssa. Turha kai niitä 35mm on sitten laittaa jos sillä ei juuri autoa matalammaksi saa. :think
              Minä olen, mutta M-sport-iskareiden kanssa. Tuli hyvin matalaksi.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • bambino
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 92
                • Kangasala

                Originally posted by Laku View Post
                Minä olen, mutta M-sport-iskareiden kanssa. Tuli hyvin matalaksi.
                Kuva voisi kiinnostaa, millähän tapaa nuo sportit ja M-sportit nyt taas erosikaan? :think

                Tällä hetkellä näyttääpi sivulta tältä
                E60 525i 2006

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

                  Originally posted by bambino View Post
                  Kuva voisi kiinnostaa, millähän tapaa nuo sportit ja M-sportit nyt taas erosikaan? :think
                  Jousien osalta ei mitenkään. Iskarit on M-sportissa topakammat kuin Sport-suspensionissa. Ja M-Sportissa on jäykemmät vakaajatangot.

                  Henkilökohtainen mielipiteeni näistä -50mm madaltavista jousista on, että sellaisilla auto näyttää lähinnä rikkinäiseltä. Tulee aina mieleen että onkohan tuosta jouset menneet poikki... Mauttoman näköisiä ovat. Se on vaan mun mielipide...
                  Last edited by JKK; 22-05-2015, 17:30.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17529
                    • Turku

                    Originally posted by bambino View Post
                    Kuva voisi kiinnostaa, millähän tapaa nuo sportit ja M-sportit nyt taas erosikaan? :think

                    Tällä hetkellä näyttääpi sivulta tältä
                    Viime kesänä näytti tältä:



                    Originally posted by JKK View Post
                    Jousien osalta ei mitenkään. Iskarit on M-sportissa topakammat kuin Sport-suspensionissa. Ja M-Sportissa on jäykemmät vakaajatangot.

                    Henkilökohtainen mielipiteeni näistä -50mm madaltavista jousista on, että sellaisilla auto näyttää lähinnä rikkinäiseltä. Tulee aina mieleen että onkohan tuosta jouset menneet poikki... Mauttoman näköisiä ovat. Se on vaan mun mielipide...
                    Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Makuasoitahan nämä ovat. Mielestäni rikkinäiseltä ne näyttävät, jos vanteet ovat liian pienet (tai renkaat) tai liian sisässä eli nk. ujot.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • bambino
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2015
                      • 92
                      • Kangasala

                      Originally posted by Laku View Post
                      Viime kesänä näytti tältä:
                      Onko miten paha ajokorkeus ollut tuo? Raapiiko paljonkin?

                      Kysymys kuuluukin, että pystyykö noille sportti iskareille noita 50mm jousia edes laittamaan vai tuleeko jotain ongelmia niiden kanssa.. :think
                      E60 525i 2006

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17529
                        • Turku

                        Originally posted by bambino View Post
                        Onko miten paha ajokorkeus ollut tuo? Raapiiko paljonkin?
                        Sanotaan, että sellainen melko paha minulle. Ajelen kyllä varovasti ja osaan ottaa korkeuden huomioon, mutta minulla on muutama hankala ajoreitti ja mökkitie, jossa olen ollut vaikeuksissa. Joka paikkaan ei pääse, jos on ramppia tai koroketta. M-sportin helma etenkin ottaa helposti edessä kiinni, raapaisee asfalttia tai soratietä ja joskus jopa alusta. Talvella spacereillä oli tosi tiukka ET ja pyörät vähänkin linkussa otti kaareen heti edessä kiinni .

                        Raapiminen noin ylipäätään on vanteista, renkaista ja ET:stä kiinni. Vai tarkotitko alustan raapimista?
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • bambino
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 92
                          • Kangasala

                          Originally posted by Laku View Post
                          Raapiminen noin ylipäätään on vanteista, renkaista ja ET:stä kiinni. Vai tarkotitko alustan raapimista?
                          Alustan raapimista kyllä, täytyy pohtia kun sillä pitäisi varmaan ympäri vuoden pystyä ajamaan.. :think
                          E60 525i 2006

                          Comment

                          • jmz
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 40
                            • Vihti

                            Originally posted by bambino View Post
                            Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
                            Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.
                            Sä muuten näet sen onko alkuperäinen jousi, täällä joku aikaisemmin puhui siitä.
                            niissä piti olla 2 pistettä tai jotain sinnepäin, kertokaa viisaammat...
                            :think
                            sigpic

                            - E60 520da 2009 LCI.
                            - E38 740ia 1996.
                            - E34 535ia 1990.
                            - E39 523ia 1996.

                            Comment

                            • bambino
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 92
                              • Kangasala

                              Tais olla kolme ympyrää se OEM jousen merkki. Mitä tossa topicin selasin läpi niin tolla -35mm HR saa aika pätevän näköseksi auton. Tuskimpa sitä -50mm kannattaa laittaa vakio iskareille kun tuskin kestävät edes ensi kesään asti. Jenkkifoorumeilla kuitenkin kommentit oli luokkaa, että jos madallusjouset laittaa vakioiskareille niin auto käytännössä heti räjähtää - vähintään.
                              Itsellä noilla 360mm, 350mm mitoilla kuitenkin wheel gappia sen verran että taakse menee melkein nyrkki ja eteenkin saa käden väliin.
                              129tkm ajettu auto eli iskareiden vaihto toki suositeltavaa, mutta tuskin välttämätöntä ainakaan tähän hätään.
                              E60 525i 2006

                              Comment

                              • Paarma78
                                BTCF Member
                                • Jun 2014
                                • 291
                                • Klaukkala

                                Päivitetääs omia muutoksia.

                                Autossa oli (E60 530XD):
                                - Bilstein B6 iskarit
                                - H&R -35mm jouset
                                - 235/35/20 ja 275/30/20 rengastus, paineet 3.1 ja 3.35bar.

                                Itseä häiritsevä tekijä tuossa kombinaatiossa oli terävistä töyssyistä ja montuista tulevat pamaukset etupäässä, takapää on toiminut hyvin. Vakiojousilla ei mainittuja ongelmia ainakaan itsellä ollut.

                                Pitkällisten tutkimusten jälkeen hirvittävästi vaihtoehtoja ei ollut autoon kun haluan pitää sen madallettuna, siis iskarien ja jousien suhteen. XD valikoima on tosi heikko.

                                Maanantaina alle meni KW V3 satsi ja voin todeta paukkumisen nyt loppuneen. Auto on myös reilun 5mm matalampi kuin tuo aikaisempi setuppi. Alustan sädöt tehtaan suosituksissa ja on kyllä myös pehmeämpi. Kulmien säätö vielä edessä (ja korkeuden viilaus kohdilleen kun asettuu) niin sitten saanee lopulliset fiilikset tuosta irti.

                                Oliko parin tonnin investointi kannattava? Vaikuttaisi että itseä häiritsevät asiat poissa ja yleisesti omaan makuun parani. Kalliilta vielä tuntuu mutta tunnustellan vielä tovi...
                                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎