E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    [QUOTE=BmwPunisher;3382926]Onko kellään kokemuksia tälläsistä Ta-technixin säädettävistä E61 keulilla?

    Ei kokemusta mutta eikös foorumillakin ollut joillain pettyneitä kokemuksia. Tosin onhan niitä luettu merkkisarjoistakin.

    Itse harkitsisin tällaista:


    Eikös papan peränkin tonttiin saa konheella.
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • BmwPunisher
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 7629
      • Lemu

      Originally posted by Timelord View Post

      Ei kokemusta mutta eikös foorumillakin ollut joillain pettyneitä kokemuksia. Tosin onhan niitä luettu merkkisarjoistakin.

      Itse harkitsisin tällaista:


      Eikös papan peränkin tonttiin saa konheella.
      Tuossa sarjassa hinta pomppaa aika korkealle..
      E70 X5 30d

      Comment

      • Timelord
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 504
        • Loimaa

        Originally posted by BmwPunisher View Post
        Tuossa sarjassa hinta pomppaa aika korkealle..
        mutta tuolta löytyy varmaan halvempiakin. Onhan meillä punisheri vielä kohtuuarvokkaat koslat, ainakin tällasen köyhän
        mielestä.
        motonetin ja muiden kotimaisten puljujen hintavertailun jälkeen ite
        ajattelin tuolta tilata bilstein/ h&r- setin kun sen aika koittaa
        omassa lintassa.
        W201 2,5D
        W123 280ce
        E21 316
        ex-E60 530ia
        ex-E53 4,4i
        ex-E39 523i
        ex-E34 520ia
        ex-E21 318i

        Comment

        • BmwPunisher
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 7629
          • Lemu

          Originally posted by Timelord View Post
          mutta tuolta löytyy varmaan halvempiakin. Onhan meillä punisheri vielä kohtuuarvokkaat koslat, ainakin tällasen köyhän
          mielestä.
          motonetin ja muiden kotimaisten puljujen hintavertailun jälkeen ite
          ajattelin tuolta tilata bilstein/ h&r- setin kun sen aika koittaa
          omassa lintassa.
          Niih tätä tuning kaupan AP settiä myös miettinyt mutta malli kuvan auto ei näytä mun mielestä ainakaan kovin matalalta..
          E70 X5 30d

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1901
            • Vantaa

            [QUOTE=Timelord;3382946]
            Originally posted by BmwPunisher View Post
            Onko kellään kokemuksia tälläsistä Ta-technixin säädettävistä E61 keulilla?

            Ei kokemusta mutta eikös foorumillakin ollut joillain pettyneitä kokemuksia. Tosin onhan niitä luettu merkkisarjoistakin.
            Itselläni Ta-technix säädettävä alusta tosin e60:sessä mutta siis samat tolpathan nuo on, todella tyytyväinen noihin olen ollut..ei ole mikään kivireki alusta vaan juuri riittävän jämäkkä mukavuuden kärsimättä ja mutkaan voi painaa sen minkä renkaat pitää Noilla saa halutessaan keulan todella tonttiin jos semmoista haluaa. On kuin uudet vielä nyt puolentoista vuoden käytön jäljiltä. Ei valittamista suosittelen

            Comment

            • miguel123
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 64

              onko nelivedon etupäässä jotain huomioitavaa takavetoiseen kun jousia vaihtaa?

              Comment

              • miguel123
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 64

                Originally posted by miguel123 View Post
                onko nelivedon etupäässä jotain huomioitavaa takavetoiseen kun jousia vaihtaa?
                Homma onnistuu ihan samanlailla kuin takavetoiseen.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Tuli eilen asennettua Eibach:n -30mm alusta ja jäi vielä mietityttämään olisiko pitänyt löysätä reaktiotankojen ja alatukivarsien rungon kiinnikkeet ja kiristää uudelleen hieman matalammalle alustalle. Miten muut olette toimineet? Kovin isosta jännityksestä ei näin pienellä madalluksella varmaan ole kyse, mutta kuitenkin.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • [[henkka
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 89
                    • ylivieska

                    pitäs alustaa hommata e60:iin. Kahtellu tässä bc racingiä, ap:tä, -50 -50 h&r jousia ja viimesenä jom/ta technix halppis alustoja. tiiän että järkevin ostos olisi bc racing, mutta se ruopasee lompakoaki kaikkein syvimmältä. onko tuo ap:n alusta taas sitte minkälainen vrt. esim jom/ta technix? alustan pitäisi olla suhteellisen jämäkkä.
                    Skoda octavia rs -15
                    Ex: e60 535d mysticblau

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17571
                      • Turku

                      Originally posted by [[henkka View Post
                      pitäs alustaa hommata e60:iin. Kahtellu tässä bc racingiä, ap:tä, -50 -50 h&r jousia ja viimesenä jom/ta technix halppis alustoja. tiiän että järkevin ostos olisi bc racing, mutta se ruopasee lompakoaki kaikkein syvimmältä. onko tuo ap:n alusta taas sitte minkälainen vrt. esim jom/ta technix? alustan pitäisi olla suhteellisen jämäkkä.
                      En nyt tiedä, onko tuo BC Racing järkevin ostos, kun et saa autoa leimalla läpi . Jos säädettävää haluat, noista miettisin AP:tä.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • mikkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1901
                        • Vantaa

                        Originally posted by [[henkka View Post
                        pitäs alustaa hommata e60:iin. Kahtellu tässä bc racingiä, ap:tä, -50 -50 h&r jousia ja viimesenä jom/ta technix halppis alustoja. tiiän että järkevin ostos olisi bc racing, mutta se ruopasee lompakoaki kaikkein syvimmältä. onko tuo ap:n alusta taas sitte minkälainen vrt. esim jom/ta technix? alustan pitäisi olla suhteellisen jämäkkä.
                        Itse lähtisin tässä kohtaa Ta-technixiin jos edullisen, kestävän ja jämäkän haluat. Tuota jom:in alustaa ei missään nimessä e60:seen täysin alimitoitettu kestävyys isoon autoon, alkaa jo takuu aikana pettää/vuotaa tolpat.

                        Comment

                        • AiM
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 247
                          • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                          Coilover kokemuksia E60/E61!?

                          Originally posted by [[henkka View Post
                          pitäs alustaa hommata e60:iin. Kahtellu tässä bc racingiä, ap:tä, -50 -50 h&r jousia ja viimesenä jom/ta technix halppis alustoja. tiiän että järkevin ostos olisi bc racing, mutta se ruopasee lompakoaki kaikkein syvimmältä. onko tuo ap:n alusta taas sitte minkälainen vrt. esim jom/ta technix? alustan pitäisi olla suhteellisen jämäkkä.
                          Itse olen päätynyt hankkimaan BC-Racing BR coilover sarjan, mutta monta muuttujaa on vielä harkinnassa ennenkuin tilaus Mamasanille lähtee;
                          -jousivakio, tyyppi ja pituus edessä
                          -jousivakio ja pituus takana
                          -etuiskarin yläpäät (oem vaiko bc-racingin kumivaimennettu)

                          Mamasanilla onneksi suht hyvin jousia varastossa hintaan 150€ kierros jos ensimmäinen arvaus ei miellytä.

                          Mikään rata-alusta ei ole hakusessa vaan ennemminkin tasapainoinen vakio M-Sporttia hieman tukevampi sekä aavistuksen matalampi, mutta silti vielä "sporttisen mukava" auton tyyliin sopien. Sellainen alusta siis hakusessa joka soveltuu käyttöautoon jolla ajetaan päivittäiset ajot kauppaan ja töihin, kaupungissa mukulakivikaduilla, pidempää matkaa, mutkatietä sekä joskus jokunen kierros radalla.

                          Toisten coiloversarjojen kanssahan joutuu eteen ilmeisesti laittamaan spaceria (vanteen et:stä ja leveydestä riippuen), jotta vanne/rengas ei raavi iskariin tai jouseen. H&R monotubejen kanssa ei ilmeisesti tarvi koska etujousi lyhyt, mutta miten BC-Racingin vakiojousten kanssa?

                          Myöskin olisi mukava kuulla kokemuksia coiloversarjoista millaisia ovat ajaa vaikkapa verrattuna vakio M-Sporttiin ja millaisilla jousivakioilla sarjat ovat.

                          Mistään en muuten ole E6x jousivakioita löytänyt kun taas E9x sarjoista löytyy vaikka kuinka paljon tietoa ja kokemuksia. M-Sport jousien jousivakiot mittailen kunhan saan ne auton alta pois.
                          BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                          454hp/850Nm
                          100-200kmh@9,98s
                          0-200kmh@15,35s
                          1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                          1 mile 259kmh

                          BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                          Project target;
                          +500hp/+1000Nm
                          100-200kmh@<9s
                          0-200kmh@<14s
                          1/4 mile <12s@19xkmh
                          1 mile +270kmh

                          Comment

                          • BmwPunisher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 7629
                            • Lemu

                            Originally posted by AiM View Post
                            Toisten coiloversarjojen kanssahan joutuu eteen ilmeisesti laittamaan spaceria (vanteen et:stä ja leveydestä riippuen), jotta vanne/rengas ei raavi iskariin tai jouseen. H&R monotubejen kanssa ei ilmeisesti tarvi koska etujousi lyhyt, mutta miten BC-Racingin vakiojousten kanssa?
                            Itseäkin kiinnostaa tämä.. onko olemassa coili sarjoja joissa ei mutteri tule lähelle vanteita?
                            E70 X5 30d

                            Comment

                            • [[henkka
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 89
                              • ylivieska

                              hei jos jollain h&r -50mm jouset e60 alla niin vihtiskö mitata navasta kaareen mitan? en pikasella selauksella löytäny tästä keskustelusta sitä.
                              Skoda octavia rs -15
                              Ex: e60 535d mysticblau

                              Comment

                              • Pe-te
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 198
                                • Ylöjärvi

                                Tämä menee nyt hivenen tuplaksi, mutta täällä keskustelu näyttää käyvän tiiviimmin kuin tuolla toisessa keskustelussa joten kokeillaan josko täältä löytyisi tietoa.

                                M-Sport jousien ja iskareiden tilalle tuli H&R -35mm ja Konin keltaiset, mutta nyt kolisee joka nurkasta ja syy vaikuttaisi olevan liian löysälle jäävät jouset jotka pääsevät elämään. Muilla käynyt näin? Ja joo, osat on oikeat kyllä ja kaikki oikeinpäin...
                                F11 520dA (N47N) -13
                                ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                                ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

                                Comment

                                Working...
                                X