Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 530d/535d kulutus!?
Collapse
X
-
Originally posted by rasanttu View PostFiksuinta varmaan vaihtaa nesteet samalla.
Nesteiden vaihtohan ei taida olla huolto-ohjelmassa laisinkaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by PeSe View PostItsellä on kuluttanu 530da -04 keskikulutuksena 6,8l/100km, mitattu.
Iso osa on matka ajoa, mutta siitäkin suurin osa moottoritietä ja kyllähän tuolla kaupungissakin tulee välillä pyörittyä ja alla on vielä 20" vanteet.
Että yllättävän pienellä menee vaikka ajaminen ei mitään hissuttelua ole ollu. Nätisti matkaa (n.140km) ajettaessa kesällä mittailin 5,7l/100km, moottoritietä siinäkin 30km pätkä.
Ei ole viritelty ja imusarjanläpät on poistettu.
Diesel suutin puhdistus aineen laitoin n.5000km sitten. Onko muut käyttäny tai huomannu hyötyä/haittaa? merkki oli liqui moly diesel purge, purkista löyty bmw hyväksyntä niin uskalsin testata. Itse en huomannu kulutuksessa enkä muussakaan eroa entiseen, mutta eipä vikoja ollutkaan.
Se on erikoista miten paljon näissä heittelee yksilöittäin tuo kulutus? Toinen kärry on vikakoodeista puhdas ja vie sitä 9ää, toinen menee 6 alkaviin. No tuo termarijuttu on yksi mutta PeSen autoon verrattuna omani esim vie edelleen litran pari enempi
No loppupeleissä tässähän on ennenpitkää tilanne että jos lähtee huvikseen vaihtelemaan eri osia litran kulutuseron perässä ehjään moottoriin niin se etu hukkuu jo sinne, mutta onhan tuo hassu juttu.
Tuohon nestejuttuun, mä kun otin alavesiletkun irti ja käänsin sitä kädellä alaspäin niin sehän valuttaa syylarin alareunasta asti tyhjäksi järjestelmän, lohkoon varmasti jäi vielä jotain koska en löytänyt lohkon pohjaproppua mistään siinä hämärässä tallissa mönkiessä. (?) Sinne meni semmonen 5-6litraa valmista nestettä niin oli systeemi täynnä taas.
Kätevä systeemi tuo "pilssiletku" bemarissa, jonka kautta se pumppaa kirjaimellisesti ilmat pihalle sinne paisariin - miksei tuota ole joka autossa.
EDIT: Mitään valkosta höttöä mun termareissa ei kyllä ollut, molemmat termarit oli kuin pakasta vedetty mutta se koneessa ollut päätermari oli ihan eri näköinen kuin uusi, vaikka asteet olikin samat. (88)**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by _Dexi View PostMitään valkosta höttöä mun termareissa ei kyllä ollut, molemmat termarit oli kuin pakasta vedetty mutta se koneessa ollut päätermari oli ihan eri näköinen kuin uusi, vaikka asteet olikin samat. (88)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Lohkon tyhjennysroppu löytyy koneen oikeasta kyljestä, turbon takaosasta, varmaanki n.5 sylinterin tietämistä.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostHii-o-hoi.
Loppuvkosta lenkki tunturiin (reipas 1000km) ja sitten jatkamme raportointia. Matka ylämäkeä ja liikennettä vähempi, joten keskinopeuden pitäs ainakin nousta...
Täytyy edelleen ihmetellä sitä, että jos joku saa kunnossa olevan M57N moottorin hörppäämään yli 10l/100km. Veikkaisin, että perässä pitäisi tuolloin olla koppikärry, jossa muutamia tiililetkoja ja keskisnopeus yli 200 km/h kokomatka ylämäkeen
Itse en kulutusta seuraa minkään muun takia kuin se, että siitä voi seurata moottorin kuntoa.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Mulla nyt farkussa 8.5l/100km keskikulutus viimeisen 8000km ajalta. Eli matka-ajossa tasoittuu ihan järkeviin lukuihin, mutta kaupungissa soppa maistuu kyllä ihan senkin edestä. Nyt nollasin ja työmatka ja kaupunki ajoa niin 11l/100km...
Kylmänä sitten vielä weba päälle.
Farkku tuntuu hörppäävän tasaisesti reilun litran enemmän kun sedan, onko sitten perän muotoilu sellainen että ilmanvastus nousee potenssiin x...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Samoin automaatti tuntuis vievän reilusti enemmän kuin manuaali. Työkaverilla madaltamaton sedan automaatti ja mulla madallettu manuaali niin maantieajossa eroa n. 1.5 l / 100 km. Kumpikaan ei lastutettu.
E: AJOTIETOKONEEN mukaan kun ajelen 8 km työmatkaa edestakaisin (taajama muttei keskusta), menee juuri ja juuri alle 7 l / 100 km. Vähimmillään olen ajanut 17" kitkoilla 80 km/h rajoitusten aikana Turku-Savonlinna (n. 500 km) kolmen matkustajan kanssa suurimmaksi osaksi vakionopeudensäädin päällä keskikulutuksella 4.9 l / 100 km, kesäaikaan samalla matkalla menee n. 5.5 - 6.0 l / 100 km.Last edited by Izzman; 22-09-2009, 13:12.BMW 135is Coupe manuaali
Comment
-
-
Eipä tämän hintaluokan vehkeissä pitäisi olla kulutuksella vitunkaan merkitystä, tai sitten on joillakin valunu kaikki rahat autoon . Vitsi vitsi, kyllähän siellä jotain viikaa on jos auto kuluttaa liikaa. Sen takia se on hyvä kyllä selvittää. Minulla kuluttaa E39 530DA sellasen 7.5 litraa seka ajossa. Lämmöt keikkuu 78-88'C. Automaatti lisää kulutusta karkeasti litran.
Comment
-
-
Kaupunkiajoa E61:llä; noin 9,5 litraa/100 km
Olen seurannut viimeisen reilut kuukauden ajan kulutusta akselilla Hki-Espoo. Ajot ovat olleen lyhyttä pätkää Hesassa ja Espoossa, ei yhtään yli 20 km ajoa motarilla ja kulutus on ollut karvan alle 9,5l. Välillä tulee polkastua vähän rivakammin jokin pätkä ja sen huomaa ainakin kulutusmittarissa.
Moottorin lämmöt nousee tuonne 89-92 lukemiin eli pitäisivät olla ihan normaalit.
Ei tuo kulutus ole ihan pieni, mutta edellinen kärry Volvo S60 2,5T kulutti samassa ajossa yli 13 litraa .
Nyt kärrynä perus E61 530d m-sport ja 18" fillarit.
PS ainakin eillen oli Espoon Lommilassa edullista naftaa 0,919 €/lF11 520xd 2015
Ex: E61 530d m-sport 2006
Ex: E36 318is 1996
Ex: E30 316i 1989
Comment
-
-
Ei kulutuksella tosiaan mitään muuta merkitystä juurikaan ole muutakuin se että tietää koneen olevan kunnossa. Itellä nyt koko kesän mitattu kulutus vähän alle 8l satasella keskinopeuden ollessa 50km/h paikkeilla. Ei tuo diisseli vuotuisesti bensa autoa juuri halvemmaksi tule kyllä mun laskujen mukaan mitenkään jos lasketaan kaikki kulut, mutta käytännön suorituskyky ainakin 530d:n kohdalla on kyllä paljon parempi kun vastaavan tehoisella bensa koneella. Ja tuon tehoinen bensa auto ei mene alle 10l/100km mitenkään samassa ajossa vaikka kuinka yrittäisi niin itselleen uskotella...
Jossain on vikaa jos ei pääse alle 10l kulutukseen seka-ajossa, sanoisin että termostaateista kannattaa lähteä liikkeelle ja myös ilmansuodatin oli omassa autossa melko järkyttävässä kunnossa. Ilmansuodattimen vaihtoväli on 90tkm joka tarkoittaa monelle vähintäin 3 vuotta, itse ainakin ajattelin tuon välin puolittaa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEli se oli siis fyysisesti erimallinen?
Kun näitä kulutusjuttuja miettii, niin tuli mieleen sekin seikka että mitespäin näissä disukoissa ilmamäärämittarin kuluminen ilmenee?
Nuo anturithan alkaa näyttää liian pientä ilmamäärää vanhetessaan, joten tällön kone syöttää liian vähän soppaa -> tuloksena pitäis olla laskeneen tehon ohella kenties laskenut kulutus, ellei sitten laskenut teho pakota polkemaan kovempaa ja kulutus sitä kautta taas nousee. Kumpikos se on?
M5.ssa ja 540.ssä kulutus oli liian _suuri_ ja tehot liian pienet, kun anturit oli rikki. Edellisessä E60 530D:ssä oli tehot hukuksissa mutta en muista tarkkailleeni kulutusta sillon että muuttuko se kun anturin vaihtoi.
Tämä oma nyt menee "keskivertoon" mitä näistä raportoidaan eli termarien jälkeen mitään vikaa tuskin on, mutta olis mielenkiintosta tutkia vielä mafinkin kunto kun nyt on kaikki maholliset suodattimet ja litkut kohta vaihdettu jo mosaan jarrunesteistä jäähdytinnesteisiin asti.
Olikos näissä joku nyrkkisääntö mitä uudella maffilla näyttää hetkellinen kulutus täyskiihdytyksessä tms., kuten bensakoneissa - vai onko ainoa luotettava tapa läppäri+livedata?**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Comment