memebuy23buy

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1487

    #31
    Originally posted by Zao View Post
    Mulle sanottiin viimme kesänä, että auto on ensin ohjelmoitava koukkua varten ja sitten vasta saa/voi asentaa varsinaisen koukun, paikallisen merkkihuollon mukaan ohjelmointi voi viedä jopa päivän, eräässä tapauksessa oli mennyt kolme päivää. hinta ohjelmointiin oli kiinteä muistaakseni 550€ ja siihen sähkösetti noin 500€ ja tietenkin vielä itse koukku.
    No just

    E9x meni ilman mitään ohjelmointeja, ei ennen eikä jälkeen. Sähkösarja ja koukku yhteensä 400€, orkkis ja uudet (eBay).
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

    Comment

    • ziffy
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 15
      • Pirkanmaa

      #32
      Mulle sanottiin myös että E60/E61 vaatisi ohjelmoinnin ja että koukun sekä asennuksen hinnasta suurin osa tulee tuosta sähkösarjan ja ohjelmoinnin osuudesta. Kuulemma päivä voi tuohon ohjelmointiin ja sähkösarjan asennukseen mennä. Tiedä sitten mikä on totuus kun en ollut paikalla tapahtumaa näkemässä.
      E61 520dA Touring -09

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        #33
        Originally posted by ziffy View Post
        Mulle sanottiin myös että E60/E61 vaatisi ohjelmoinnin ja että koukun sekä asennuksen hinnasta suurin osa tulee tuosta sähkösarjan ja ohjelmoinnin osuudesta. Kuulemma päivä voi tuohon ohjelmointiin ja sähkösarjan asennukseen mennä. Tiedä sitten mikä on totuus kun en ollut paikalla tapahtumaa näkemässä.
        Ulkomailla väittivät että menee E60/E61 koriseen paikalleen ilman koodausta. Melkeen kokeilisi ensin ja voihan sen koodauttaa jos herjailee. Ei sieltä mitään rikki varmaankaan mene.
        Westfalian ohjeessa oli muuten testerin kuva ja raksi siitä yli Sähkösarjaa ei montaa tuntia ohjeiden perusteella asentele, toki tämä riippuu mitä on elonsa aikana puuhaillut. Koukkua itsessään asentaessa aikaa menee vielä vähemmän.
        Taitaa mennä itselläkin koukun ostoksi nyt kun alkaa selkiämään että hinta on todellisuudessa ihan toinen kuin merkkiliikkeen hinta. Niin ja se orkkiskoukkukaan ei sitten ole mitään alumiinia vaikka sellainenkin huhu jossain kiersi.
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #34
          Originally posted by viktor View Post
          Westfalian ohjeessa oli muuten testerin kuva ja raksi siitä yli S.
          Kyllä, tuosta minäkin sen päättelin...luulisi niiden tietävän kun kerran sähkösarjan on tehneet.
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #35
            Originally posted by Esal View Post
            Kyllä, tuosta minäkin sen päättelin...luulisi niiden tietävän kun kerran sähkösarjan on tehneet.
            Toki toinen tulkinta voisi olla, ettei koukun sähkösarjan viat näy testerillä.. Mikä sekin kyllä tavallaan viittaisi ettei tarvi koodata.
            Koukku paikallaan jos peruuttelee varmaan voi parkkitutkat huudella omiaan. No ne saa onneksi napista pois =)
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #36
              Originally posted by viktor View Post
              Koukku paikallaan jos peruuttelee varmaan voi parkkitutkat huudella omiaan. No ne saa onneksi napista pois =)
              Ei sillä väliä ole, onko koukku paikallaan vai ei. Parkkitutka toimii normaalisti. Mutta sitten kun laittaa kärryn virtatöpselin kiinni, takatutka lakkaa toimimasta. Näin siis, jos johtosarja on oikein asennettu.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • sassi
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2008
                • 412
                • Nivala

                #37
                Vajaa kuukausi sitten laitoin omaan E90:een Thulen koukun ja sähkösarjan. Sähkösarjassa tuli asennusohjeet myös E60 ja E61 malleihin, eli sama setti niissäkin.
                Toimii suoraan ilman koodausta ja juuri noin kuin Touring39 sanoi, kärryn töpseli kytkettynä parkkitutkan taka-anturit ei ole toiminnassa, eli ei hälyttele turhia.


                Inpalla tuohon perävaunumoduuliin ei kyllä pääse käsiksi, ilmeisesti siksi kun se ei ole OEM valmistetta :think
                Mutta pääsi eli ei, kärryn valot toimii ja check control ilmoittaa jos kärrystä on joku poltin palanut...
                --
                Sassi
                - F10 530d
                - KTM 690 Enduro
                Ex. E90 330d, E46 330d

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #38
                  Originally posted by sassi View Post
                  Vajaa kuukausi sitten laitoin omaan E90:een Thulen koukun ja sähkösarjan. Sähkösarjassa tuli asennusohjeet myös E60 ja E61 malleihin, eli sama setti niissäkin.
                  Toimii suoraan ilman koodausta ja juuri noin kuin Touring39 sanoi, kärryn töpseli kytkettynä parkkitutkan taka-anturit ei ole toiminnassa, eli ei hälyttele turhia.


                  Inpalla tuohon perävaunumoduuliin ei kyllä pääse käsiksi, ilmeisesti siksi kun se ei ole OEM valmistetta :think
                  Mutta pääsi eli ei, kärryn valot toimii ja check control ilmoittaa jos kärrystä on joku poltin palanut...
                  Mainiota
                  Eikun ebayta selaamaan..
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • ziffy
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 15
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Joo, eipä tainnut myyjä tietää mistä puhui mutta eipä se nyt mikään yllätys tunnu olevan.
                    E61 520dA Touring -09

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #40
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Ei sillä väliä ole, onko koukku paikallaan vai ei. Parkkitutka toimii normaalisti. Mutta sitten kun laittaa kärryn virtatöpselin kiinni, takatutka lakkaa toimimasta. Näin siis, jos johtosarja on oikein asennettu.
                      Kyllä näin. Viktor varmaan tarkoitti että jos nuppi jää tutkan keilaan, mutta kai ne orkkis tutkat on niin sijoitettu ettei se tyhjästä koukusta huuda. Jälkiasennetuilla tutkilla ja normaalista poikkeavilla takapuskureille voi sitten olla eri juttu.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #41
                        Originally posted by Esal View Post
                        Kyllä näin. Viktor varmaan tarkoitti että jos nuppi jää tutkan keilaan, mutta kai ne orkkis tutkat on niin sijoitettu ettei se tyhjästä koukusta huuda. Jälkiasennetuilla tutkilla ja normaalista poikkeavilla takapuskureille voi sitten olla eri juttu.
                        Tätä juurikin. Hyvä tietää ettei huuda tyhjä koukku paikallaankaan. Tosin ei se iso vaiva ole riipasta käytön jälkeen heti pois. Ainoa vaan kun peruttelee kenties aisalle..
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #42
                          Originally posted by viktor View Post
                          Tosin ei se iso vaiva ole riipasta käytön jälkeen heti pois. Ainoa vaan kun peruttelee kenties aisalle..
                          Täytyy ehdottomasti ottaa irti, ainakin joskus, muuten muuttuu kiinteäksi koukuksi. Jätin Kovilin talveksi kiinni yhteen autoon, ja ei saaneet pajallakaan enään irti. Lukitusmekanismi ryytyi kiinni.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #43
                            Originally posted by Esal View Post
                            Täytyy ehdottomasti ottaa irti, ainakin joskus, muuten muuttuu kiinteäksi koukuksi. Jätin Kovilin talveksi kiinni yhteen autoon, ja ei saaneet pajallakaan enään irti. Lukitusmekanismi ryytyi kiinni.
                            Juu toki. Mutta lähinnä meinasin lyhyempiä aikoja, että voi ajaa esim kärrylle koukku kiinni ilman että herjaa aina. Hifistelyä, tiedän, mutta on se ininä aika rasittava jos joka pakituksella tulisi koukun ollessa kiinni.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • sassi
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 412
                              • Nivala

                              #44
                              Kuten aiemminkin on todettu, koukun paikallaanolo ei vaikuta parkkitutkaan mitenkään, koukku ei jää tutkan keilaan.
                              --
                              Sassi
                              - F10 530d
                              - KTM 690 Enduro
                              Ex. E90 330d, E46 330d

                              Comment

                              • Jarkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 70
                                • Pks

                                #45
                                Asennutin viikolla autooni 535d M-Sport vetokoukun Laakkosella. Tänään saapui lasku ja kokonaishinta setille ovh:na oli 1667e. Eli koukku, sähkösarja, maalaus, ohjelmointi ja adapteri pistokkeelle (13->7). M-sportiin tulee sähkösarjan mukana automaattisesti kokonaan uusi diffusori (sis luukku) maalattuna auton väriseksi. Koukun asennus M-sporttiin kalliimpi uuden diffusorin ja maalauksen vuoksi. Ohessa vielä kuva uudesta diffusorista luukulla.

                                Sen verran testasin kärryn kanssa että kun pistoke kytkettynä, takatutka kytkeytyy pois päältä. Etututka toimii normaalisti. Ei tullut testattua vielä vaikuttaako ohjelmointi esim. takasumuvalojen logiikkaan eli että ei syty autoon vaan esim. kärryyn enkä myöskään että miten toimii jos kärrystä on jokin valo rikki.
                                Attached Files
                                F15 X5 50i

                                Comment

                                Working...
                                X