Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masatus
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 867
    • Haukipudas

    #16
    ......
    Last edited by Masatus; 27-04-2009, 22:07.

    Comment

    • a.i.h
      Newbiemmer
      • May 2008
      • 23
      • Kokkola

      #17
      E61 vetokoukku apua kaivataan !

      Eli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
      siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?

      Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.

      Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.

      Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..

      Kiitos jo etukäteen !

      Comment

      • Spark
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 44

        #18
        En osaa sanoa tarkemmin tarvikekoukkujen saatavuudesta, mutta tuosta marmoritiskiversiosta M-Sportin yhteydessä on kokemusta.

        Tehdasasennettuna se on täysin huomaamaton. Puskuriin tulee erillinen irrotettava "luukku", joka otetaan pois kun koukku laitetaan paikoilleen. Erittäin hyvä, ja jopa hintansa väärti tehdasasennettuna. Lähinnä mietin että mitenköhän jälkiasennus tässä onnistuu - tuskin tulee yhtä siistiä jälkeä kun joudutaan puskuria silpomaan?

        Kovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by a.i.h View Post
          Eli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
          siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?

          Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.

          Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.

          Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..

          Kiitos jo etukäteen !
          En suosittele tarvike-osia. Jos orkkis kiinnostaa, laita PM
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7540
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by Spark View Post
            Kovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think
            Kysele täällä foorumilla että kenellä on
            - M-sportti koukulla
            - Irroitettava tarvikekoukku.

            M-sporttiin saanee tuon koukullisen diffuusorin ostettua,
            sehän pitää orkkikseenkin ostaa. En tiedä onko orkkiksen ei m-sport koukku
            eri kuin normaali, tuskin... Retrofitissä lienee eroja.

            Eli kyselet mitä se diffuusori maksaa,
            ja sen jälkeen mitot orkkiskoukun ja jälkiasennettavan eroja että
            mallaako ne tuon diffuusorin kanssa...

            Ilman vaivaa ei saa säästöäkään...

            Jos tarvikekoukkuja on useampaa merkkiä tarjolla,
            kannattaa valita kunnon kuumasinkitty tai muuten tuppaa ruostumaan
            muutamassa vuodessa...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Evotec
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 42
              • Pietarsaari

              #21
              Minäkin olen etsinyt E61:seen vetokoukkua ja ns. "tarvikekokkuna" en ole löytänyt M-puskuriin muuta sopivaa kuin Westfalian valmistava koukku. Eli melko suurella varmuudella voisin sanoa että on ihan sama koukku kuin se joka saat marmoritiskiltä, BMW ei tietenkään itse valmista koukkuja ollenkaan. Westfalian koukut tuo ainakin Atoy Oy maahan.
              G20 330e M-Sport

              Ex: F30 330e M-Sport, F11 530xd M-Sport, E91 330xd, Mini Cooper S, E46 330d M-Sport, E36 320i, 2x E46 328i, E46 320d, E46 320i Touring, E36 318iS, E61 530d, E30 325i Touring

              Comment

              • Topponen
                Newbiemmer
                • May 2003
                • 8

                #22
                Koukku

                Asennutin just omaan E61:seen irroitettavan tarvikekoukun, tais olla just Westfalia. Puskuriin ei tule mitään reikiä ym. vaan koukku kiertää puskurin alta. Mulla vaan ei ole M-sport malli vaan tavallinen. Sinällänsä tuo M-sport ei ole sen kummempi koska siinä vaan tuo koukku on hieman eri tavalla muotoiltu, näin ainakin koukun asentanut kaveri kertoili.

                Ainut "mutta" tässä tarinassa on se että asennus tapahtui Ruotsissa ja hintaa tuli 7900 SEK eli reilut 700 eskoa. Siinä mielessä kuulostaa tuo Suomen merkkihuollon asennushinta aikamoiselta ryöstöltä, eipä siinä, saman verran se olis täälläkin maksanut merkkikorjaamossa tehtynä.

                Asennus oli aika simppelin näköinen vierestä katsottuna, kaveri tuli pihaan ja 1.5 tunnissa homma oli paketissa. Tietty tuossakin pitää tehdä mitä on tekemässä, erityisesti noiden sähköhommien kanssa...

                Comment

                • Masatus
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 867
                  • Haukipudas

                  #23


                  Lue tuokin threadi läpi jos siitä olis mitään iloa.

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #24
                    Onko siinä "sähkökoukussa" manuaalista toimintoa että jos koukku on ylhäällä eikä halua koetaulun napista tulla alas niin sen saisi käsin sieltä ruuvattu vetoasentoon?

                    Comment

                    • -kim81-
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 76
                      • Sladist

                      #25
                      blosal

                      .......

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Siis Kovil:in koukut eivät sovi kuin vakiopuskurin kanssa, mikäli ne halutaan koukku irroitettuna saada täysin piiloon(M-Sport diffusorin luukku ei mene kovilin kanssa kiinni) .
                        Eli M-Sport puskurin kanssa ainoa piiloon jäävä vaihtoehto on Westfalian koukku joka on myös se marmoritiskin orggiskoukku.
                        Sähköt melkein joutuu joka tapauksessa hakemaan marmoritiskiltä alustanumerolla, rippuen hieman vuosimallista, onko neli vai kaksivetoinen ja onko farkku vai sedan.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Masatus View Post
                          Entä ootteko laitellu noita tarvikeliikkeiden myymiä irroitettavia koukkuja, nuokin olisi varmaan helppo asentaa itse kuhan jättää vaan sähköasennukset ammattilaisille.
                          Ainoastaan Westfalia sopii M-Sport puskurin kanssa ja siis esim.Kovil:in kanssa diffuusorin luukku ei mene kiinni.

                          Comment

                          • A62
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 117
                            • Oulu

                            #28
                            Mites se nyt menee. Jos asennuttaa koukun johtosarjoineen, pitääkö autoa (E61-05) käyttää vielä erikseen ohjelmointijohdon päässä, vai tunnistaako tietokoneet koukun ja siihen mahdollisesti kytketyn vaunun väylän kautta ihan automaattisesti.

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              #29
                              Originally posted by A62 View Post
                              Mites se nyt menee. Jos asennuttaa koukun johtosarjoineen, pitääkö autoa (E61-05) käyttää vielä erikseen ohjelmointijohdon päässä, vai tunnistaako tietokoneet koukun ja siihen mahdollisesti kytketyn vaunun väylän kautta ihan automaattisesti.
                              Ei tarvitse ohjelmoida. Westfalian sivuilta saa koukulle ja sähkösarjalle asennusohjeen joka jopa suomeksi. Koukkua ja sähkösarjaa ei tarvitse hakea ns. marmoritiskiltä. Ohjeissa maininta mitä osia voi hakea BMW jälleenmyyjältä (peitelevy, koukulle säilytyspaikka).

                              Sivuilta selviää myös nämä "M" jutut, joihin ei mielestäni ole mitään erikseen muotoiltua koukkuansa. Ei ollut e46 touringiin myöskään missä ylimääräinen vekki diffuusorissa, vaan 2cm piti sahata pois.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Zao
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 40

                                #30
                                Mulle sanottiin viimme kesänä, että auto on ensin ohjelmoitava koukkua varten ja sitten vasta saa/voi asentaa varsinaisen koukun, paikallisen merkkihuollon mukaan ohjelmointi voi viedä jopa päivän, eräässä tapauksessa oli mennyt kolme päivää. hinta ohjelmointiin oli kiinteä muistaakseni 550€ ja siihen sähkösetti noin 500€ ja tietenkin vielä itse koukku.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎