......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 vetokoukku?
Collapse
X
-
E61 vetokoukku apua kaivataan !
Eli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?
Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.
Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.
Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..
Kiitos jo etukäteen !
Comment
-
-
En osaa sanoa tarkemmin tarvikekoukkujen saatavuudesta, mutta tuosta marmoritiskiversiosta M-Sportin yhteydessä on kokemusta.
Tehdasasennettuna se on täysin huomaamaton. Puskuriin tulee erillinen irrotettava "luukku", joka otetaan pois kun koukku laitetaan paikoilleen. Erittäin hyvä, ja jopa hintansa väärti tehdasasennettuna. Lähinnä mietin että mitenköhän jälkiasennus tässä onnistuu - tuskin tulee yhtä siistiä jälkeä kun joudutaan puskuria silpomaan?
Kovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think
Comment
-
-
Originally posted by a.i.h View PostEli auto E61 jossa täys M varustelu ja vetoluokkua olen siihen laittamassa,
siihen saa vain ilmeisesti alkuperäistä koukkua vai ?
Koukku pitää kuitenkin olla irroitettavaa mallia.
Tuntuu vain suolaiselta tuo "marmoritiskin" hinta kuin puhutaan 1300-1400e asennettuna.
Eli nyt jos joku tietää mistä saa koukun järkevämmin niin linkkiä tai vihjettä tulemaan..
Kiitos jo etukäteen !Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Spark View PostKovil näyttäisi ainakin tarjoavan E61:een irrotettavaa koukkua. Siihenhän jää se levy näkyviin vaikka koukku on irti. Miltä sitten näyttää M-Sportin yhteydessä ja paljonko maksaa :think
- M-sportti koukulla
- Irroitettava tarvikekoukku.
M-sporttiin saanee tuon koukullisen diffuusorin ostettua,
sehän pitää orkkikseenkin ostaa. En tiedä onko orkkiksen ei m-sport koukku
eri kuin normaali, tuskin... Retrofitissä lienee eroja.
Eli kyselet mitä se diffuusori maksaa,
ja sen jälkeen mitot orkkiskoukun ja jälkiasennettavan eroja että
mallaako ne tuon diffuusorin kanssa...
Ilman vaivaa ei saa säästöäkään...
Jos tarvikekoukkuja on useampaa merkkiä tarjolla,
kannattaa valita kunnon kuumasinkitty tai muuten tuppaa ruostumaan
muutamassa vuodessa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Minäkin olen etsinyt E61:seen vetokoukkua ja ns. "tarvikekokkuna" en ole löytänyt M-puskuriin muuta sopivaa kuin Westfalian valmistava koukku. Eli melko suurella varmuudella voisin sanoa että on ihan sama koukku kuin se joka saat marmoritiskiltä, BMW ei tietenkään itse valmista koukkuja ollenkaan. Westfalian koukut tuo ainakin Atoy Oy maahan.G20 330e M-Sport
Ex: F30 330e M-Sport, F11 530xd M-Sport, E91 330xd, Mini Cooper S, E46 330d M-Sport, E36 320i, 2x E46 328i, E46 320d, E46 320i Touring, E36 318iS, E61 530d, E30 325i Touring
Comment
-
-
Koukku
Asennutin just omaan E61:seen irroitettavan tarvikekoukun, tais olla just Westfalia. Puskuriin ei tule mitään reikiä ym. vaan koukku kiertää puskurin alta. Mulla vaan ei ole M-sport malli vaan tavallinen. Sinällänsä tuo M-sport ei ole sen kummempi koska siinä vaan tuo koukku on hieman eri tavalla muotoiltu, näin ainakin koukun asentanut kaveri kertoili.
Ainut "mutta" tässä tarinassa on se että asennus tapahtui Ruotsissa ja hintaa tuli 7900 SEK eli reilut 700 eskoa. Siinä mielessä kuulostaa tuo Suomen merkkihuollon asennushinta aikamoiselta ryöstöltä, eipä siinä, saman verran se olis täälläkin maksanut merkkikorjaamossa tehtynä.
Asennus oli aika simppelin näköinen vierestä katsottuna, kaveri tuli pihaan ja 1.5 tunnissa homma oli paketissa. Tietty tuossakin pitää tehdä mitä on tekemässä, erityisesti noiden sähköhommien kanssa...
Comment
-
-
Siis Kovil:in koukut eivät sovi kuin vakiopuskurin kanssa, mikäli ne halutaan koukku irroitettuna saada täysin piiloon(M-Sport diffusorin luukku ei mene kovilin kanssa kiinni) .
Eli M-Sport puskurin kanssa ainoa piiloon jäävä vaihtoehto on Westfalian koukku joka on myös se marmoritiskin orggiskoukku.
Sähköt melkein joutuu joka tapauksessa hakemaan marmoritiskiltä alustanumerolla, rippuen hieman vuosimallista, onko neli vai kaksivetoinen ja onko farkku vai sedan.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostEntä ootteko laitellu noita tarvikeliikkeiden myymiä irroitettavia koukkuja, nuokin olisi varmaan helppo asentaa itse kuhan jättää vaan sähköasennukset ammattilaisille.
Comment
-
-
Originally posted by A62 View PostMites se nyt menee. Jos asennuttaa koukun johtosarjoineen, pitääkö autoa (E61-05) käyttää vielä erikseen ohjelmointijohdon päässä, vai tunnistaako tietokoneet koukun ja siihen mahdollisesti kytketyn vaunun väylän kautta ihan automaattisesti.
Sivuilta selviää myös nämä "M" jutut, joihin ei mielestäni ole mitään erikseen muotoiltua koukkuansa. Ei ollut e46 touringiin myöskään missä ylimääräinen vekki diffuusorissa, vaan 2cm piti sahata pois.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Mulle sanottiin viimme kesänä, että auto on ensin ohjelmoitava koukkua varten ja sitten vasta saa/voi asentaa varsinaisen koukun, paikallisen merkkihuollon mukaan ohjelmointi voi viedä jopa päivän, eräässä tapauksessa oli mennyt kolme päivää. hinta ohjelmointiin oli kiinteä muistaakseni 550€ ja siihen sähkösetti noin 500€ ja tietenkin vielä itse koukku.
Comment
-
Comment