Originally posted by pommi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Täällä kanssa samaa harmia, eli keskuslukitus toukassa toimii ainoastaan lipan päältä, mutta ei kauempaa. Olisiko Oulun seudulla mahdollisesti joku pelastava enkeli, jonka autosta voisi kokeilla vaihtaa 100% varmuudella toimivan antennivahvistimen, jolloin saisi rajattua vian vahvistimen ja johtosarjan väliltä. Sulakkeissa ei mitään vikaa.Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
-14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
EX -10 E70 X5
EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
EX -13 F25 X3
EX -12 F11 520D
EX -05 E53 X5
EX -06 E61 520D
EX -04 E60 525iA
EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
EX -02 E46 316
EX -98 E46 318
Comment
-
-
Keskuslukitus, radio, lisäjarruvalo ja perävaunun jarruvalo eivät toimi
Hei!
Olisin tarvinut vinkkejä kyseisten ongelmien korjaamiseen:
- Kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi avaimesta. Lukitus toimii oven avainpesästä kääntämällä sekä napista sisältä.
- Lisäjarruvalo ei toimi.
- Radio ei kuulu ja lisäksi radioon tallennetut kanavat häviävät ja kieli vaihtuu saksaksi iDrivessa. Johtunee avaimesta, joita on vain yksi kpl.
- Peräkärryn jarruvalot eivät toimi.
Tähän mennessä suoritetut korjaukset ja testaukset:
- Johtosarja uusittu hiljattain ja sillä korjaantui takalasin aukaisunappi, takalasin pyyhin ja rekisterikilven valot.
- Antennivahvistin vaihdettu uuteen. Ei tapahtunut mitään muutosta.
- Perävaunun jarruvalo mitattu pistokkeesta ja ilmoittaa vain 2,6 V! Lisäksi vasen puoli jarruvalosta välillä herjaa iDrivessa ja jarruvalo itse sykkii vilkkuen laimeasti moottorin kanssa samaa tahtia. Tätä tuskin huomaa ja muistaakseni teki näin vain perävaunu perässä.
Autona on BMW e61 530d vm. 2004.
Comment
-
-
Radion kuuluvuuteen ja kaukosäädön toimintaan voi vaikuttaa takakontin maadoitus. Tämä tapahtuu toisen (en tiedä kumman puolen) takaluukun saranasta, osa 15: KLIK. Valokuva: KLIK.
Kannattaa siis mitata kontin ja rungon välinen resistanssi, pitäisi olla mahdollisimman lähellä nollaa. Ehkä parhaiten antennivahvistimen liitiminen miinuskarvan ja rungon sopivan maadoituspisteen välillä.
Yksikertainen tarkistettava on myös sulakkeet, pääseehään niihinkin oksidaatiota eli kaikki antennivahvistimeen, takavaloihin, jne liittyvät sulakkeet ulos, tarkistelu valoa vasten ja kunnolla takaisin paikalleen. Jospa joku sulake olisi pikkuisen huulilla.
Jo peräkärrystä mitattu jännite viittaa että jossain on ylimääräistä resistanssia.
Comment
-
-
Originally posted by tujuhein View Post- Perävaunun jarruvalo mitattu pistokkeesta ja ilmoittaa vain 2,6 V! Lisäksi vasen puoli jarruvalosta välillä herjaa iDrivessa ja jarruvalo itse sykkii vilkkuen laimeasti moottorin kanssa samaa tahtia. Tätä tuskin huomaa ja muistaakseni teki näin vain perävaunu perässä.
Autona on BMW e61 530d vm. 2004.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by _Wraith_ View PostTäällä kanssa samaa harmia, eli keskuslukitus toukassa toimii ainoastaan lipan päältä, mutta ei kauempaa. Olisiko Oulun seudulla mahdollisesti joku pelastava enkeli, jonka autosta voisi kokeilla vaihtaa 100% varmuudella toimivan antennivahvistimen, jolloin saisi rajattua vian vahvistimen ja johtosarjan väliltä. Sulakkeissa ei mitään vikaa.
mutta toimii..Epäilin akku vikaa itse,ei ollut siinä.-E21-
Comment
-
-
Täällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
Takaluukun johtosarjat uusittu..
Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?
Kiitos!Tallissa:
BMW E39 535iA
BMW E36 325i
Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo
Ex
E36 318is
E36 325i
E46 320d
E38 735 V8
E61 530d
E61 535d
F11 535d
Comment
-
-
Originally posted by Nora View PostTäällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
Takaluukun johtosarjat uusittu..
Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?
Kiitos!-E21-
Comment
-
-
Nyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.
E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.Last edited by Elefantti; 09-09-2016, 14:00.
Comment
-
-
Originally posted by Elefantti View PostNyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.
E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOisko siitä avaimesta vain akku kuollut. Foorumilla niitä akkuja joku kauppasi. Muistaakseni salmiakki avaimen akkuja tmv.
Comment
-
-
Originally posted by Elefantti View PostPystyykös tuota avainta jollain tavalla testaamaan? Ei toimi kummallakaan avaimella.
Jos jotain lähetetään niin sitten tarvii jotain muita laitteita jolla näkisi mitä avain lähettää + pitäisi tietää mitä avaimen pitäisi lähettää :(
Avain ja auto voivat mennä epäsynkkaan jos avaimen signaali ei tavoita autoa. Jos avaimen nappeja painellaan useasti ja auto ei kuule avainta (auto esim liian kaukana) niin auto odottaa edelleen jotain vanhaa "salasanaa" kun avain lähettää jo esim n+20 tunnusta. Täällä joku varmaan tietää kuinka tuon saa synkattua. Itse en tiedä.
Tuo radion kanavien hukkuminen viittaisi siihen että auto ei tiedä mikä avain on käytössä. Kanavat ovat avainkohtaiset. Samoin penkin säädöt on avainkohtaiset. Voi johtua myös virran vähyydestä.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Jaahas, nostellaas tätä ketjua ylemmäs. Eli kyseinen ongelma alkoi eilen kun sain auton parkkiin ja yritin saada ovia kaukosäätimestä lukkoon niin eipäs onnistunutkaan. Kotona koitin myös toisella avaimella ja ei onnistunut. Kuitenkin "manuaalisesti" sai ovet lukkoon ja auki. Lakkasi siis kerta laakista pelittämästä, ennen ei mitään ongelmia tai merkkejä kaukosäätöisen keskuslukituksen ongelmista.
Vielä en ole vikaa kerennyt juuri tutkimaan mutta ei ota kumpikaan avain spoilerin yläpuolelta ihan läheltä tai muualtakaan. Sulake nro 59 on ehjä, koitettu toisella 5A sulakkeella.
Jännää on se että just n. vko sitten käytin autopesulassa jolla saattaa olla syy yhteys tai sitten vain mennyt johtoja poikki kun takaluukkua on tullut availtua.
Sitäkin jännempää on se että johtosarja on tarkastettu kunnoltaan ok:ksi ja antennivahvistin uusittu 8/15. Sen jälkeen ajettu varmaan semmoiset 27tkm.
Tarvii ottaa spoikka irti ja kattoa miten on kosteutta kerännyt, toivottavasti mokkula on vielä pelastettavissa Johdot sitten sen jälkeen syyniin...
Autona E61 530i -07 LCI.
Onko Rauman tai Porin alueella joku joka voisi mahdollisesti jeesiä näitten johtosarjojen kanssa vaikka uskoisin että ei ole mikään amerikan temppu itseltäkään touhuta noitten johtojen kanssa.
Voisiko joku kertoa vielä kuinka paksua silikonijohtoa kannattaisi hommata ja pitääkö ottaa PLUS navasta akkukenkä pois kun rupeaa piuhoja repimään/katkomaan??**Myynnissä F11 korisarja halvalla**
Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.
Comment
-
-
Muistaakseni suurin osa piuhoista on suunilleen 0,25. Muutama 1.25 ja yksi tai kaksi oli vielä isompia, taisi olla yhteensä 21 johdinta yhteensä oikealla puolella. Jossain keskustelussa oli myös tietoa johtimien koosta.
Omassa oli 5 johdinta poikki, ja oli näköjään ainakin kertaalleen korjattu juottamalla vain päät yhteen.
Itse irroitin vain - Miinusnavan eikä tuntunut tulevan ongelmia.X5 F15 40e - 17
Ex: E70 40d -12
Ex: E61 530xd -08
Comment
-
Comment