Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    Originally posted by pommi View Post
    ...
    rammari kuuluu ihan normaalisti ja avaimetkin aukas lukot liki 100m päästä, ennen tuota äkkikuolemaa.

    Comment

    • _Wraith_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 156
      • Oulu

      Täällä kanssa samaa harmia, eli keskuslukitus toukassa toimii ainoastaan lipan päältä, mutta ei kauempaa. Olisiko Oulun seudulla mahdollisesti joku pelastava enkeli, jonka autosta voisi kokeilla vaihtaa 100% varmuudella toimivan antennivahvistimen, jolloin saisi rajattua vian vahvistimen ja johtosarjan väliltä. Sulakkeissa ei mitään vikaa.
      Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
      -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
      EX -10 E70 X5
      EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
      EX -13 F25 X3
      EX -12 F11 520D
      EX -05 E53 X5
      EX -06 E61 520D
      EX -04 E60 525iA
      EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
      EX -02 E46 316
      EX -98 E46 318

      Comment

      • tujuhein
        Newbiemmer
        • May 2014
        • 3
        • Oulainen

        Keskuslukitus, radio, lisäjarruvalo ja perävaunun jarruvalo eivät toimi

        Hei!

        Olisin tarvinut vinkkejä kyseisten ongelmien korjaamiseen:

        - Kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi avaimesta. Lukitus toimii oven avainpesästä kääntämällä sekä napista sisältä.
        - Lisäjarruvalo ei toimi.
        - Radio ei kuulu ja lisäksi radioon tallennetut kanavat häviävät ja kieli vaihtuu saksaksi iDrivessa. Johtunee avaimesta, joita on vain yksi kpl.
        - Peräkärryn jarruvalot eivät toimi.

        Tähän mennessä suoritetut korjaukset ja testaukset:
        - Johtosarja uusittu hiljattain ja sillä korjaantui takalasin aukaisunappi, takalasin pyyhin ja rekisterikilven valot.
        - Antennivahvistin vaihdettu uuteen. Ei tapahtunut mitään muutosta.
        - Perävaunun jarruvalo mitattu pistokkeesta ja ilmoittaa vain 2,6 V! Lisäksi vasen puoli jarruvalosta välillä herjaa iDrivessa ja jarruvalo itse sykkii vilkkuen laimeasti moottorin kanssa samaa tahtia. Tätä tuskin huomaa ja muistaakseni teki näin vain perävaunu perässä.

        Autona on BMW e61 530d vm. 2004.

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Radion kuuluvuuteen ja kaukosäädön toimintaan voi vaikuttaa takakontin maadoitus. Tämä tapahtuu toisen (en tiedä kumman puolen) takaluukun saranasta, osa 15: KLIK. Valokuva: KLIK.

          Kannattaa siis mitata kontin ja rungon välinen resistanssi, pitäisi olla mahdollisimman lähellä nollaa. Ehkä parhaiten antennivahvistimen liitiminen miinuskarvan ja rungon sopivan maadoituspisteen välillä.

          Yksikertainen tarkistettava on myös sulakkeet, pääseehään niihinkin oksidaatiota eli kaikki antennivahvistimeen, takavaloihin, jne liittyvät sulakkeet ulos, tarkistelu valoa vasten ja kunnolla takaisin paikalleen. Jospa joku sulake olisi pikkuisen huulilla.

          Jo peräkärrystä mitattu jännite viittaa että jossain on ylimääräistä resistanssia.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by tujuhein View Post
            - Perävaunun jarruvalo mitattu pistokkeesta ja ilmoittaa vain 2,6 V! Lisäksi vasen puoli jarruvalosta välillä herjaa iDrivessa ja jarruvalo itse sykkii vilkkuen laimeasti moottorin kanssa samaa tahtia. Tätä tuskin huomaa ja muistaakseni teki näin vain perävaunu perässä.

            Autona on BMW e61 530d vm. 2004.
            Onko vetokoukulla oikea sähkösarja vai onko kytkennät tehty rosvoliittimillä? Onko tuo jännite mitattu vetokoukun pistokkeelta vai peräkärryn polttimon kannalta?
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • juice777
              BTCF Member
              • May 2004
              • 230
              • E-P

              Originally posted by _Wraith_ View Post
              Täällä kanssa samaa harmia, eli keskuslukitus toukassa toimii ainoastaan lipan päältä, mutta ei kauempaa. Olisiko Oulun seudulla mahdollisesti joku pelastava enkeli, jonka autosta voisi kokeilla vaihtaa 100% varmuudella toimivan antennivahvistimen, jolloin saisi rajattua vian vahvistimen ja johtosarjan väliltä. Sulakkeissa ei mitään vikaa.
              Vanha juttu. Mutta mutta, pistin oman avaimen huoltoon lahteen, en tiiä mitä vaihtoivat
              mutta toimii..Epäilin akku vikaa itse,ei ollut siinä.
              -E21-

              Comment

              • tujuhein
                Newbiemmer
                • May 2014
                • 3
                • Oulainen

                Originally posted by markok View Post
                Onko vetokoukulla oikea sähkösarja vai onko kytkennät tehty rosvoliittimillä? Onko tuo jännite mitattu vetokoukun pistokkeelta vai peräkärryn polttimon kannalta?
                On ryöstetty. Jännite on mitattu vetokoukun pistokkeelta.

                Comment

                • Nora
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 353
                  • Tuusula

                  Täällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
                  Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
                  Takaluukun johtosarjat uusittu..
                  Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?

                  Kiitos!
                  Tallissa:
                  BMW E39 535iA
                  BMW E36 325i
                  Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

                  Ex
                  E36 318is
                  E36 325i
                  E46 320d
                  E38 735 V8
                  E61 530d
                  E61 535d
                  F11 535d

                  Comment

                  • juice777
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 230
                    • E-P

                    Originally posted by Nora View Post
                    Täällä -05vm e61 ja ongelmana radio ei kuulu, eikä keskuslukitus enään toimi.. Antennivahvistin vaihdettu, ei apuja..
                    Avaimen akku vaihdettu myöskin josko olis edes keskuslukitukseen auttanut, ei apuja..
                    Takaluukun johtosarjat uusittu..
                    Mistähän kannattaisi seuraavaksi alkaa paikantaa vikaa.. En tiedä liittyykö jotenkin tähän mutta myös hour memo menee aina uudelleen päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen.. Tätä ei siis saa kokonaan enään pois vaikka valikon kautta käy laittamassa.. " nollaantuu " aina vissiin kun sammuttaa.. Tähän apuja...?

                    Kiitos!
                    Saattaa avaimen ohjainyksikkövika olla ongelma tuohon lukitukseen.
                    -E21-

                    Comment

                    • Elefantti
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 5
                      • 06-alue, E-P

                      Nyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.

                      E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.
                      Last edited by Elefantti; 09-09-2016, 14:00.

                      Comment

                      • Rale
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 1482
                        • Porvoo

                        Originally posted by Elefantti View Post
                        Nyt tarvis apuja! E61 vm.04 kyseessä ja ei toimi kaukkari. Antennivahvistin vaihettu uuteen ja liikkeessä tarkastettu johtosarjat jotka oli kuulemma ehjät. Sulakkeet käyty piipparilla läpi ja olivat kans ehjät + muutaman vaihdoin uuteen ihan varmuuden vuoks. Rupee itellä vaihtoehdot loppuu. Mitä tuossa vois vielä olla mitä vois kattoo? Alkuun pelas keskuslukitus kaukkarilla satunnaisesti ja nyt ei oo toiminu hetkeen ollenkaan. Radio hukkaa myös kanavat ja radion asetukset nollaantuu myös. Avaimella lukkoon laittaessa keskuslukitus toimii normaalisti ja vilkutkin välähtää niinkun asiaan kuuluu. Nyt apuja mahdollissimman nopeasti ku rupee pää hajoamaan kohta. mitä tuosta vois vielä kattoa? Ja kaukkari ei ota myöskään lipan päältä.

                        E: kaikki takavalot ja lasin microkytkin toimii ihan normaalisti.
                        Oisko siitä avaimesta vain akku kuollut. Foorumilla niitä akkuja joku kauppasi. Muistaakseni salmiakki avaimen akkuja tmv.

                        Comment

                        • Elefantti
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 5
                          • 06-alue, E-P

                          Originally posted by Rale View Post
                          Oisko siitä avaimesta vain akku kuollut. Foorumilla niitä akkuja joku kauppasi. Muistaakseni salmiakki avaimen akkuja tmv.
                          Pystyykös tuota avainta jollain tavalla testaamaan? Ei toimi kummallakaan avaimella. Ja onko jollain tietoa pitääkö uusi antennivahvistin jollain tavalla "koodata" tjtn?

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 441
                            • Oulu

                            Originally posted by Elefantti View Post
                            Pystyykös tuota avainta jollain tavalla testaamaan? Ei toimi kummallakaan avaimella.
                            Jos jostain löytyisi esim spektrianalysaattori, sillä näkisi lähettääkö avain yhtikäs mitään radiosignaalia. Eikös nuo toimi jollain 430MHz paikkeilla?
                            Jos jotain lähetetään niin sitten tarvii jotain muita laitteita jolla näkisi mitä avain lähettää + pitäisi tietää mitä avaimen pitäisi lähettää :(

                            Avain ja auto voivat mennä epäsynkkaan jos avaimen signaali ei tavoita autoa. Jos avaimen nappeja painellaan useasti ja auto ei kuule avainta (auto esim liian kaukana) niin auto odottaa edelleen jotain vanhaa "salasanaa" kun avain lähettää jo esim n+20 tunnusta. Täällä joku varmaan tietää kuinka tuon saa synkattua. Itse en tiedä.

                            Tuo radion kanavien hukkuminen viittaisi siihen että auto ei tiedä mikä avain on käytössä. Kanavat ovat avainkohtaiset. Samoin penkin säädöt on avainkohtaiset. Voi johtua myös virran vähyydestä.
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • Makro86
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 146
                              • Eurajoki

                              Jaahas, nostellaas tätä ketjua ylemmäs. Eli kyseinen ongelma alkoi eilen kun sain auton parkkiin ja yritin saada ovia kaukosäätimestä lukkoon niin eipäs onnistunutkaan. Kotona koitin myös toisella avaimella ja ei onnistunut. Kuitenkin "manuaalisesti" sai ovet lukkoon ja auki. Lakkasi siis kerta laakista pelittämästä, ennen ei mitään ongelmia tai merkkejä kaukosäätöisen keskuslukituksen ongelmista.

                              Vielä en ole vikaa kerennyt juuri tutkimaan mutta ei ota kumpikaan avain spoilerin yläpuolelta ihan läheltä tai muualtakaan. Sulake nro 59 on ehjä, koitettu toisella 5A sulakkeella.
                              Jännää on se että just n. vko sitten käytin autopesulassa jolla saattaa olla syy yhteys tai sitten vain mennyt johtoja poikki kun takaluukkua on tullut availtua.

                              Sitäkin jännempää on se että johtosarja on tarkastettu kunnoltaan ok:ksi ja antennivahvistin uusittu 8/15. Sen jälkeen ajettu varmaan semmoiset 27tkm.

                              Tarvii ottaa spoikka irti ja kattoa miten on kosteutta kerännyt, toivottavasti mokkula on vielä pelastettavissa Johdot sitten sen jälkeen syyniin...

                              Autona E61 530i -07 LCI.

                              Onko Rauman tai Porin alueella joku joka voisi mahdollisesti jeesiä näitten johtosarjojen kanssa vaikka uskoisin että ei ole mikään amerikan temppu itseltäkään touhuta noitten johtojen kanssa.

                              Voisiko joku kertoa vielä kuinka paksua silikonijohtoa kannattaisi hommata ja pitääkö ottaa PLUS navasta akkukenkä pois kun rupeaa piuhoja repimään/katkomaan??
                              **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                              Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                              Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                              Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                              Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                              Comment

                              • izzuL
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 54
                                • NURMIJÄRVI

                                Muistaakseni suurin osa piuhoista on suunilleen 0,25. Muutama 1.25 ja yksi tai kaksi oli vielä isompia, taisi olla yhteensä 21 johdinta yhteensä oikealla puolella. Jossain keskustelussa oli myös tietoa johtimien koosta.

                                Omassa oli 5 johdinta poikki, ja oli näköjään ainakin kertaalleen korjattu juottamalla vain päät yhteen.
                                Itse irroitin vain - Miinusnavan eikä tuntunut tulevan ongelmia.
                                X5 F15 40e - 17
                                Ex: E70 40d -12
                                Ex: E61 530xd -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎