Onko noiden 06:n avaimien kanssa ollut ongelmia? Tässä työmaalla mittasin tuon avaimen antaman signaalitason ja ihan perseestähän tuo on, hyvä että normaalin taustakohinan yli tulee signaalipiikki. Eli noissahan lienee jonkin moinen akku sisällä josko se alkaisi olemaan ehtoo puolella... Oireina tuo että lukot aukeaa useamman painalluksen jälkeen ja vasta auton läheltä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View PostOnko noiden 06:n avaimien kanssa ollut ongelmia? Tässä työmaalla mittasin tuon avaimen antaman signaalitason ja ihan perseestähän tuo on, hyvä että normaalin taustakohinan yli tulee signaalipiikki. Eli noissahan lienee jonkin moinen akku sisällä josko se alkaisi olemaan ehtoo puolella... Oireina tuo että lukot aukeaa useamman painalluksen jälkeen ja vasta auton läheltä.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
nyt kun muistin ottaa tuon toisen avaimen mukaan niin samanlainen romu signaali sieltä tulee eli liekkö nuo nyt sitten tarkoituksella mitoitettu niin ettei niillä kovin kaukaa edes saa autoa auki. Liekkö myös sen vuoksi että eikö noilla avaimilla ole myös autoja joissa on comfort startti elikkä voit käynnistää kotteron niin että avain on taskussa tms... Nuo signaalit katsottiin spektri analysaattorilla (http://www2.rohde-schwarz.com/en/pro...lysis/ZVH.html).
Comment
-
-
No niin, taas on kertaalleen pöyhitty vain lähietäisyydeltä toimivaa kaukosäätöä! Mittasin nuo oikean puolimmaisessa kaapelikourussa menevät johtimet ja ainakin mittarin näyttämän mukaan ovat kaikki samanlaisia ja virta kulkee hyvin. Mitähän koittais seuraavaks. Oliko joku käynyt tilaamassa uusia tiirikoita? Mitähän mahtoivat maksaa?
Joku kirjoitteli, että kunkin auton mukana olisi tullut 10kpl avaimia, joista 8kpl olisi tehtaalla jemmassa. Onkohan näin, mikä järki tässä on? Siellähän on yksi hallillinen täynnä pelkkiä avaimia! Miksi avain ei ole vapaasti mille tahansa autolle koodattavissa oleva laite, jollaisia voisi olla jemmassa joka merkkihuollolla?
Toinenkin tutkittava kohde vielä olisi... Osaakohan joku kertoa, voiko tuota takalasiin menevää antennia mitata mitenkään? Liittimessähän on kolme pinniä.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostNo niin, taas on kertaalleen pöyhitty vain lähietäisyydeltä toimivaa kaukosäätöä! Mittasin nuo oikean puolimmaisessa kaapelikourussa menevät johtimet ja ainakin mittarin näyttämän mukaan ovat kaikki samanlaisia ja virta kulkee hyvin. Mitähän koittais seuraavaks. Oliko joku käynyt tilaamassa uusia tiirikoita? Mitähän mahtoivat maksaa?
Joku kirjoitteli, että kunkin auton mukana olisi tullut 10kpl avaimia, joista 8kpl olisi tehtaalla jemmassa. Onkohan näin, mikä järki tässä on? Siellähän on yksi hallillinen täynnä pelkkiä avaimia! Miksi avain ei ole vapaasti mille tahansa autolle koodattavissa oleva laite, jollaisia voisi olla jemmassa joka merkkihuollolla?
Toinenkin tutkittava kohde vielä olisi... Osaakohan joku kertoa, voiko tuota takalasiin menevää antennia mitata mitenkään? Liittimessähän on kolme pinniä.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Originally posted by jake530d View PostKyllähän noi pystyy mittaan ,wds:sää kun lukee niin siinä on maa,virta ja ohjaus! Värit selviää wds:sää lukemalla. http://wds.spaghetticoder.org/en/e60/search?q=n8
Modulista lasiin lähtee violetti kolmenastainen liitin ja lattakaapeli. Värien liittymisestä asiaan en tässä kohdin ymmärrä mitään.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostMulla on ollut keskuslukon kanssa ongelmaa jo yli parin vuoden ajan. Olen kirjoitellut ongelmastani tässäkin topicissa.
Ajan saatossa on vikaa tutkittu huollossa pariin kertaan, vahvistin on uusittu kerran käytettyyn ja sittemmin vielä ihan pakasta vedettyynkin ilman apuja. Johtosarja on purettu kertaalleen ja vikoja ei löytynyt, mutta voihan piuhat toki olla poikki kuoren alta. Johtojen uusimisia ei kuitenkaan ole tehty.
Tämä kovasti harmaita hiuksia aiheuttanut vika sai taas yhden kummallisen piirteen lisää eilen, kun aloin testaamaan josko takalasiin menevä antennipiuha olisi poikki. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni kaukosäädön antenni on juuri tuo lilan värisellä liittimellä tuleva latta vahvistimen etulaidassa. Tuon kun nyppäsi irti, keskuslukitus toimi aivan yhtä hyvin (eli huonosti) kuin ennenkin. Vika luulisi siis olevan siinä. Kun nappasin viereisen mustan liittimen, eli AM-antennin irti, kaukosäätö ei toimi lainkaan! Musta takaisin ja taas kaukosäätö toimii lipan läheltä. Testasin vielä uusiksi kun en oikein uskonut, että tuolla voisi olla vaikutusta, mutta näin se käyttäytyy. Mitä hittoa? Yritin tehdä itse dipoliantennin ja kytkeä sitä kumpaankin liittimeen, mutta en saanut silläkään apua tilanteeseen.
Tässä topicissa on paljon vinkkejä, mutta itse en ole apuja löytänyt. Sulakkeitakin kävin vielä äsken katsomassa, mutta eihän mulla ainakaan ole edes sulaketta nro 59! Autosähköistä ymmärtävät, koittakaa vielä miettiä "ääneen" mistä etsisin.
Tässäkin topicissa on kehotettu tarkastamaan mm maadoituspisteet eli ne kaksi 7mm mutteria. Koitin tänään ihan piruuttani, niin itselläni ne eivät vaikuta mihinkään yhtään mitään! Säätö toimii edelleen lipan läheltä, vaikka koko vahvistin olisi irrallaan maadoitusruuveista. Että silleen.
Takalasiin menevän latan pyrin mittaamaan tuolta muutaman sentin mitalta, jonka se on näkyvissä ennen kuin sukeltaa lasiin. Ehjältä vaikutti. Voihan se toki jostain lasin sisältä olla poikki, mutta mutta...
Edelleen pitää kutinsa se, että AM-antennin kun nyppää pois paikaltaan, kaukosäätö ei toimi edes vahvistimen päältä. Kun tuon AM-antennin liittimen pinneihin virittelin omia johtimen pätkiä ihan uteliaisuuttani, sain systeemin pelaamaan niin kuin se on nykyisin toiminut. Jokin vaikutus tuollakin selvästi on.
Keksiikö joku vielä jonkun muun paikan kuin itse avaimen, missä vika voisi olla?! Avainta meinaan käydä marmorilla kysymässä heti kun ehdin, mutta voisihan tässä vielä jotain kokeilla jos vaan keksisi.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Kauko-ohjain ongelmaa
Nyt autoon tehty kyseiset operaatiot.Oikean puolen kaikki johdot korjattu,antenni-vahvistin puhdistettu---ei apua,nyt antenni-vahvistin vaihdettu toimi pari päivää.Tänään auton seistessä vesisateessa,ei keskuslukko toimi kummallakaan avaimella..Alkaa keinot ja hermot loppua kesken..Onko kellään mahdollista neuvoa asiaan?
Autonahan on 520D E61 LCI.
Comment
-
-
Ratkesi(?)
Tänään koitti se ilon päivä, että kun kakesta painoi nappia useamman metrin päässä autosta, niin ovet räpsähti auki!
Vahvistinta vaihdettiin, takakontin johdotusta tutkittiin useaan otteeseen ja erilaisia antennivirityksiä rakennettiin, mutta lopulta uuden avaimen tilaaminen toi ratkaisun. Oireet olivat aivan samanlaiset kuin niin monella täällä, mutta vika oli avaimessa... tai oikeastaan avaimissa. Toivottavasti tämä on nyt pysyvä olotila!
Se ehkä neuvoksi muille asian kanssa painiville, että mittauttakaa avaimien lähettimen teho. Ainakin se onnistui täällä Tampereella merkkihuollossa. Aikaa toimenpiteeseen meni noin 10s eikä maksanut mitään. Mittauksen mukaan molemmat avaimet olivat "kuolleita" vaikka toimivatkin ihan takalipan läheltä. Myös huoltotiedot niistä pystyi vielä lukemaan huoltotiskillä. Ihmettelen, miksi tätä mittausta ei tehty jo ihan ensimmäisenä, mutta parempi myöhään jne.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Juu ei toimi..
Tänään ei ollut mulla ilon päivä.. Kaikki johdot uusittu kontinkouruista ja vastaanotin purkki vaihdettu viime syksyna ja on tiivistetty hyvin ja ja ja ja... yhtäkkiä se vaan lopetti ton keskuslukituksen kaukosäädön toiminnan. Sulaketta nro. 59 ei ole minulla olemassakaan. Ja tuskin avaimetkaan on ongelmana, molemmat toimineet hienosti tähän asti. Mitähän sitä voisi vielä epäillä?
On nämä e61 uskomattomia purkkeja...
EDIT: Takaluukun johtosarjassa, oikeanpuoleisessa (sisemmässä, eli se joka menee takalasille) oli piuha poikki. Piuha oli väriltään sinivalkoinen.Nyt toimii K-lukko!525d - 08 M-sport
ex:525d - 05
ex:320d -04
ex:540i -93
Comment
-
-
Alkoi herjaamaan pakkivaloista...vaihdoin polttimot, vaikka olivat ehjiä. Ei toiminut. Sitten tuli mieleen että josko TAAS olisi johtoja poikki...
Hetken nitkuttelin luukku ja nyt sitten taas toimii....vittu...ei millään jaksaisi TAAS purkaan ja etsiä mikä piuha poikki....Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Ittellä käynyt tässä mielessä että voisi askarrella johtonipun valmiiksi kotosalla ja kävästä autossa tekemässä vain liittimet vanhoihin johtoihin ja napsauttaisi koko pätkän uutta silikoonijohtoa tms joka taipuu paremmin. Liittimillä kun tekisi niin sitten voisi tarvittaessa taas vaihtaa vain johtonipun...Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostIttellä käynyt tässä mielessä että voisi askarrella johtonipun valmiiksi kotosalla ja kävästä autossa tekemässä vain liittimet vanhoihin johtoihin ja napsauttaisi koko pätkän uutta silikoonijohtoa tms joka taipuu paremmin. Liittimillä kun tekisi niin sitten voisi tarvittaessa taas vaihtaa vain johtonipun...
Pitäis saada kutistesukan sisään ne liittimet...
Jos nuo jatkot tekee kunnon silikonijohdolla niin tuskin niitä
enää saman omistajan aikana tarvitsee uudestaan tehdä.
Perusvikahan noissa on että johdot on liian kireät,
ja sen takia ne katkeaa. Monissa muissa autoissa johdot kestää
koko auton iän...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPerusvikahan noissa on että johdot on liian kireät,
ja sen takia ne katkeaa. Monissa muissa autoissa johdot kestää
koko auton iän...
Mutta joo, kunnon silikonipiuhalla kun vetäsee nuo ja tinaa hyvin + kutistesukka päälle, niin luulis kestävän useamman vuoden.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
Comment