Originally posted by jerkele
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by JH2003 View PostMulla on samat oireet kun yllä on kuvattu. Toinen avain toimii vain takalasin lähellä ja toinen toimii toistaiseksi normaalisti. Osaako joku sanoa missä vika on? Vahvistin, johdot vai avaimen akku?
Eli avaimen akku tai antenninvahvistin.
Antenninvahvistimen kunnon toteaminen kestää 15 minuuttia joten miksi täällä arpoa asiaa enempää vaan kurkkaa sinne takaspoikan alle että miltä se antenninvahvistin näyttää. Jos on kostea/kostunut niin vika on siinä,
puhdistamalla ja raaputtamalla liittimien pinnat voi vielä saada elvytettyä eloon...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostJahas. Johtosarja korjattu 2.5v sitten. Eilen sitten kaupan pihassa ei toiminut takaluukun kaukoavaus eikä ovien. Kotona kokeilin toista avainta (joka on kyllä temppuillut ennenkin) ja ei toiminut.
Tänäaamuna avasin spoilerin ja vahvistimen. Vettähän siellä oli vähän. Pari hapettunutta kohtaa piirilevyllä ja yksi vastus ei laskenut läpi-->oli hapettunut irti. Turasin tilalle sopivan vastuksen mutta ei apua. Radiot yms pelaa kyllä.
Pitänee seuraavaksi testailla tuo weban kaukosäätö, jos se pelaa->avain viallinen, jos ei niin sitten pitänee katsoa johtosarja uudestaan. Jos ei siellä vikaa niin pakko kai se on sitten ostaa uusi vahvistin..
prkl. Vikapesä bemari, pitäsköhän vaihtaa Kiaan..
e: ei toimi weban kake..
Sama tauti vaivaa omaa kärryä. Katsoin spoilerin alle ja siellä oli kaikki kuivaa, tuskimpa siis vettä saanut... Ehkä johdot...F11 520xd 2015
Ex: E61 530d m-sport 2006
Ex: E36 318is 1996
Ex: E30 316i 1989
Comment
-
-
JEES!! nyt se toimii....avain paskana ja sulake palanut. Toinen avain tarvitsi pidemmän latauksen niin lähti toimimaan. Toinen on aivan kuollut.
Pääasia että toimii....Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by teppo_h View PostMajorDraken hyvää e61 omistajien ohjetta hyödyntäen sain korjattua omasta autosta keskuslukituksen kaukosäädön taas toimintakuntoon.
Ohje: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=160
Tai tavallaan; hyödynsin kyllä ohjeita antennivahvistimeen ja johtosarjoihin liittyen, mutta homma korjaantui enempi valohoidolla: Minulla lakkasi kummatkin avaimet toimimasta viikko sitten, samalla idriven asetukset katosivat, oven lukosta manuaalisesti aukesi toki. Aukaisin nyt sitten antennivahvistimen ja kun päällisin puolin ei näkynyt merkkiäkään, että kosteutta olisi levyllä käynyt ja ei toiminut kaukosäätö edes ihan vahvistimen vierestä, arvelin että vika on johtosarjassa. En tosin irroittanut itse piirilevyä, kun en ole edes halppishylsysarjan vertaa tähän mennessä rikastunut... joten alapuolta en edes nähnyt.
Irrottelin ja purin johtosarjan saranoista ja vedin takakattokaiuttimen reiästä esille, kuten aiemminkin lainatussa linkissä opastetaan http://forums.5series.net/topic/7275..._15__start__15 . Purin teippaukset (jotka tosiaan laadultaan on suunniteltu enemmän pitämään johtonippu kasassa auton kokoamisen ajan tehtaalla - ei niinkään suojaamaan johtoja käytön aikana), mutta kaikki johdot olivatkin yllätyksekseni kunnoltaan priimaa, vaikkakin laadultaan heiveröistä. No, eikun takaisin kasaus, johtohässäkästä tulikin turha harjoite.
Ajattelin, että minulla nyt sitten vika onkin jossakin muualla ja kallis vianetsintä marmoritiskillä odottaisi. Liittelin johdot, kannet kiinni, ja vielä kerran kokeeksi painoin nappia, ja KAUKOSÄÄTÖ TOIMII!
Oli ollut sittenkin ilmeisesti kosketus- tai kosteushäikkää liittimissä, tai jossakin. Vahvistimen kansi oli kuumassa ja kuivahkossa ilmassa auki tunnin pari (auringonvalo se vasta todellista valohoitoa onkin!), joten sekin saattoi auttaa, mutta se tosiaan viittaisi kosteuteen - tai sitten liittimen hapettuminen ja pelkkä räplääminen auttoi. Joka tapauksessa, jos (=kun) vika toistuu, tiedänpä mitä tehdä - hankin sen hylsysarjan ja CRCtä, ja teen homman uudestaan huolellisemmin.Last edited by MonoPete; 06-07-2011, 10:07.-------
E61 535dA touring -05
Ennen:
E39 530dA touring -01
E39 523iA sedan -96
Comment
-
-
#¤!%&!!""#!!!
Viime torstaina otin johtosarjan esille. Kerran oli jo korjailtu. Nyt johdot oli melkein poikki kolmesta kohti, vielä jänö kulki kaapelissa silti. Korjasin sitten uudestaan nuo rikki olleet, lisäsin pätkän tavaraa väliin.
Nyt se sitten saatana polttelee takaloosterin valoja itsestään välillä! Sain sammumaan kun ajoin luukun pari kertaa ylös alas ,eli todennäköisesti joku lyö maihin tai sitten siellä on taas jotain särki. Samoin kuin mahdollisesti rikoin jotain muutakin kun johdot otti toisiinsa kiinni.. löi pikkusen kipinää..
Pitää tsekata huomenna onko vikakoodeja tullut lisää, eli paloiko joku purkki prkl. (tuskin)
Edelleenkään ei toimi kauko-ohjaus keskuslukossa...
Onko jollain tietoa johdoista että mikä johto tekee mitäkin ja missä kourussa kulkee?
On tää niin perseestä ja syvältä kun 6v vanhasta autosta saa jo toistamiseen korjailla johtoja.. vaihdan johonkin kiaan, ei edes vituta sitten kun joku mulkku kolhii parkkipaikalla kylkiä kun se koko kosla ei maksa niin paljoa kun tämän paskan jatkuva korjaus!
niinjoo.. yksi paksu ruskea johto oli hapettunut niin pahasti että tina ei käytännössä siihen edes tartu.. kaapeli katkesi todella helposti vielä. Ihan musta sisältä.Last edited by Ceeray; 15-08-2011, 22:40.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Postniinjoo.. yksi paksu ruskea johto oli hapettunut niin pahasti että tina ei käytännössä siihen edes tartu.. kaapeli katkesi todella helposti vielä. Ihan musta sisältä.
Oikeaoppinen ja kestävä tapa on vetää puolenmetrin jatkot, ts. poistaa katkoskohdan molemmilta puolilta joku 10-15 cm sitä orkkisjohtoa.
Liitos kajarin alle ja toinen takaluukkuun reilusti kiskojen jälkeen. Ts. pitää vetää koko saranan ja johtokiskojen yli uudet piuhat.
Ja kannattaa käyttää silikonijohtoa.
Jos ei riittävän pientä löydy niin minulla sitä on isolla rullalla, irtona kun ei ohuempaa saanut... Takalasinlämppärille menevään paksuun johtoon
ei ole sopivaa silikonijohtoa löytynyt mutta eipä se ihan ensimmäisenä mene poikki. Se on tullut korvattua ihan normikaapelilla.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Post#¤!%&!!""#!!!
Onko jollain tietoa johdoista että mikä johto tekee mitäkin ja missä kourussa kulkee?
niinjoo.. yksi paksu ruskea johto oli hapettunut niin pahasti että tina ei käytännössä siihen edes tartu.. kaapeli katkesi todella helposti vielä. Ihan musta sisältä.
Tuolta löytyy ohje, josta näkee mitä piuhoja menee missäkin kourussa: http://forums.5series.net/topic/7275...st__p__1060146
Oisin liittäny sen tähän, mutta se on pdf, niin ei onnistunu. Jos on tarvetta eikä jaksa kirjautua tuonne, niin laita yv:tä, niin pistetään maililla tulemaan.
Tässä pika infona mitä tuo ohje kertoo niistä löytyvän (kourut numeroitu vasemmalta oikealle - perästä päin katsottuna)
1= these wires go to the tail lights, fog lights, breaking lights, reverse lights, etc
2 = rear window heating, water hose to the rear window washer, FM antenna
3 = gsm/gps antenna cable, glass lid switch, middle breaking light
4 = at least: license plate lights (not sure about the rest)
Itellä toimii systeemit muuten tuon systeemin puolesta, mutta radio hävittää välillä kanavat. Just viime lauantaina uusin antennipiuhan joka lähtee siitä modulista etiäpäin. Silti välillä hävittää kaikki kanavat ja se antennivahvistinmoduulikin on uus ja kotelo tiivistetty.
Alkaa epäilyttämään, että onkohan itse antennissa/antennin liittimessä vikaa - esim löysällä/kulunu/hapettunu/jne. Pitää tuokin vielä tarkistaa tässä jossain välissä..Last edited by teppo_h; 17-08-2011, 20:21.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Mulla korjaantu kaikki kun laitoin antennivahvarin uusiin..
Onpa mukavaa mennä autoon kun keskuslukitus toimii kauko-ohjatusti!
Nyt ei sitten tietysti ollut silikoonia yms paikalla, joten lakkasin muovilakalla (piirisarjalakkapulloevakuoitutöistäikulainaan) koko vahvistinyksikön. Laittelin tavaraa sitten sen verran reilusti että varmasti on muovia päällä, ei pitäisi veden mennä läpi. Sitten vielä jeesusteipillä tiivistelin raot.
Pitää ne johdot vielä uusia, kunhan kerkeää taas.
Tulihan tossa jo välissä fiksattua jumittava takalasin pyyhinkin, nyt pitää vielä korjailla se kolina sieltä keulasta.. Ja ilmastointikin näyttää tuottavan vain lämpimähköä ilmaa taas vaihteeksi, vastahan minä sen 2.5v sitten täytätin..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Tarinani...
Heräsin aamulla ja laitoin kotoa sisältä kauko-ohjaimella webaston(tehdas asenttu) lämmittään auton sisätiloja, mukavuden haluinen ja aamuviluinen kun olen. Saapastelin autolle ja napsautin ovet auki, mutta eihän ne auenneetkaan. Eikä ollut webastokaan lämmittänyt autoa...
Avasin sillä avaimen sisältä tulevalla rauta-avaimella ovet ja pääsin sisään. Täräytin käyntiin ja ajoin töihin, muuta erikoista en huomannut kuin auton kieli oli muuttunut saksaksi. Kaukosäätimet ei toimi, ei ovien, takaluukun ei webasto. Ei edes siitä evän tyköä eikä auton takaa...
Missä vika?
Nyt muistin mitä tapahtui edellisenä iltana, en tiedä liittyykö asiaan: Kävin autotallissa ihmetteleen projekteja. Bemu tallin oven takana ulkona ja avain mulla taskussa. Tallista lähtiessäni kävin kurkkaan etupihalla ja näin, että autossa peräluukku apposen auki ja vettä sataa. Kiroilin siinä huolimattomuuttani, että avain oli taskussa painellut nappeja itekseen tai minä pelannut tasku biljardia... No, eihän sinne konttiin juurikaan vettä ollut mennyt kun kansihan toimi "kattona" auki ollessaaan. Mutta kosteutta varmaan sai jos näissä nuo johdot ja sähköiset komponentit ovat niin arkoja kun ketjun lukiessani tuli ilmi.
Mutta kauko ei toimi, missä ne sulakkeet näissä olikaan? Voiskohan sillä selvitä...
Hyvä tämä foorumi, paljon asiaa. Mutta ihan täyttä kuvaa tästä threadista ei saanut missä vika, tai sitten luetun ymmärtäminen. Kiitos etukäteen!
t. Jussi645 ci cabriolet m-performance 2004
Comment
-
-
Originally posted by lofjussi View PostTarinani...
Heräsin aamulla ja laitoin kotoa sisältä kauko-ohjaimella webaston(tehdas asenttu) lämmittään auton sisätiloja, mukavuden haluinen ja aamuviluinen kun olen. Saapastelin autolle ja napsautin ovet auki, mutta eihän ne auenneetkaan. Eikä ollut webastokaan lämmittänyt autoa...
Avasin sillä avaimen sisältä tulevalla rauta-avaimella ovet ja pääsin sisään. Täräytin käyntiin ja ajoin töihin, muuta erikoista en huomannut kuin auton kieli oli muuttunut saksaksi. Kaukosäätimet ei toimi, ei ovien, takaluukun ei webasto. Ei edes siitä evän tyköä eikä auton takaa...
Missä vika?
Nyt muistin mitä tapahtui edellisenä iltana, en tiedä liittyykö asiaan: Kävin autotallissa ihmetteleen projekteja. Bemu tallin oven takana ulkona ja avain mulla taskussa. Tallista lähtiessäni kävin kurkkaan etupihalla ja näin, että autossa peräluukku apposen auki ja vettä sataa. Kiroilin siinä huolimattomuuttani, että avain oli taskussa painellut nappeja itekseen tai minä pelannut tasku biljardia... No, eihän sinne konttiin juurikaan vettä ollut mennyt kun kansihan toimi "kattona" auki ollessaaan. Mutta kosteutta varmaan sai jos näissä nuo johdot ja sähköiset komponentit ovat niin arkoja kun ketjun lukiessani tuli ilmi.
Mutta kauko ei toimi, missä ne sulakkeet näissä olikaan? Voiskohan sillä selvitä...
Hyvä tämä foorumi, paljon asiaa. Mutta ihan täyttä kuvaa tästä threadista ei saanut missä vika, tai sitten luetun ymmärtäminen. Kiitos etukäteen!
t. Jussi
Comment
-
-
Originally posted by stonecold View PostIlmeisesti sulla on E61? Putsaa se piirikortti sieltä "takaspoilerin" alta. Aika todennäköistä että siellä on vika. Kontakti pinnat kuntoon, niin alkaa rokkaamaan...
En tiedä voiko tässä ketjussa kysyä. Takalasin pyyhin toimii todella nihkeästi, pitää kädellä melkein auttaa.Oliko niin, että lasissa oleva koneisto likaa täynnä, kuinkas tuo elvytettäis?
t. Jussi
Päivitystä. Löysinpäs:
MajorDraken hyvää e61 omistajien ohjetta hyödyntäen sain korjattua omasta autosta keskuslukituksen kaukosäädön taas toimintakuntoon.
Ohje: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=160Last edited by lofjussi; 11-09-2011, 14:24.645 ci cabriolet m-performance 2004
Comment
-
-
No niin,spoikan alle kurkattu ja märkyyttähän siellä, vähän oli hapettunutkin... Otin irti ja kuivasin sekä puhdistelin crc:llä, mutta ei alkanut pelaan. Pitääkö se ostaa tuo harmaa tietolaatikko uusi vai voiko sen korjata? Sulakkeet oli kaikki ehjät hanskalokerossa, onko niitä muualla joka vois vaikuttaa toimivuuteen?
Ja kiitokset Majorille tuosta erinomaisesta vinkki listasta?645 ci cabriolet m-performance 2004
Comment
-
Comment