Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    Antenninvahvistimen kyljestä (ei päästä) lähtee 3-napainen lattakaapeli takalasille. Toinen joka menee spoilerille, on lisäjarruvalolle.

    Katso että ko. lasille menevä kaapeli on kunnolla kiinni siellä lasin päässä
    eikä ole murtunut mistään.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • tonit
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 281
      • Helsinki

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Antenninvahvistimen kyljestä (ei päästä) lähtee 3-napainen lattakaapeli takalasille. Toinen joka menee spoilerille, on lisäjarruvalolle.

      Katso että ko. lasille menevä kaapeli on kunnolla kiinni siellä lasin päässä
      eikä ole murtunut mistään.
      Ok, pitää tuo vielä tarkistaa. Onko se spoilerille menevä johto kuitenkaan jarruvalolle koska se menee jarruvalon alla olevan "eristysnauhan" alle? Me ajattelimme että se olisi ollut antennin johto. Jos tämä ko. spoilerille menevä lattakaapeli on irti ei kaukosäätö toimi ollenkaan. Jarruvalolle menee piuha valon oikeaan päähän

      Webasto muuten toimii nyt kaukosäädöllä. Akun varaus oli korjaillessa päässyt sen verran alas ettei webasto ilmeisesti sen takia käynnistynyt.

      Comment

      • BMW525DM
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 1
        • suomi

        Boksi

        Niin... itsellä -08 farkku, ensin meni takalasin jarruvalo, sitten lakkasi keskuslukko toimimasta, kaikki muu kunnossa. Boxin sisällä oli vettä ja piirilevyn nurkassa hieman ruostetta... Mistäs näitä bokseja kannattaa hankkia? itse kyselin niin hinta n 220 €....

        Comment

        • niemi23
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 1
          • Finland

          Originally posted by tonit View Post
          Ok, pitää tuo vielä tarkistaa. Onko se spoilerille menevä johto kuitenkaan jarruvalolle koska se menee jarruvalon alla olevan "eristysnauhan" alle? Me ajattelimme että se olisi ollut antennin johto. Jos tämä ko. spoilerille menevä lattakaapeli on irti ei kaukosäätö toimi ollenkaan. Jarruvalolle menee piuha valon oikeaan päähän

          Webasto muuten toimii nyt kaukosäädöllä. Akun varaus oli korjaillessa päässyt sen verran alas ettei webasto ilmeisesti sen takia käynnistynyt.
          Googlen ihmemaasta löysin dokumentin, jonka tulkitsen sanovan että kaukosäätimen antenni tosiaan on spoilerissa, ei takalasissa (lasissa pelkästään FM-antenni(t)). Joku viisas korjannee jos tulkitsen väärin

          Sivu 68: http://www.bawarec.ru/manuals/5er/e6...5er-e60-10.pdf

          Dokumentissa mainittu "FBD" on BMW:n teknisen sanaston mukaan "remote control services". Google löytää sanasto-pdf:n hakusanoilla "bmw technical acronyms".

          Itsellä poikki olleet johdon uusittu ja vahvistin kuivattu/putsattu, minkä jälkeen kaukosäätö toimi hetken aikaa. Nyt ei taas toimi, vaikka johdot ehjät --> vahvistimen ja/tai avainten suuntaan vilkuillaan seuraavaksi... Radio on kuulunut hyvin tai ainakin kohtalaisen hyvin koko ajan.

          Ja sen mystisen sulake nro 59:n taidan myös tarkistaa jos sellainen kontissa on, hanskalokeron sulakkeet olivat ehjiä. Osaako joku sanoa mitkä muut sulakkeet kontissa mahdollisesti liittyvät tuohon kaukosäätöön?

          EDIT: Jeah, mysteerisulake 59 oli kaputt ja sen vaihtaminen auttoi pulmaan! Säästyipä siis pari sataa kun ei tarvitse ostaa antennivahvistinta. Autosta on tällä hetkellä koko sisäkattoverhoilu irti, voin napsia pari kuvaa ja postailla tänne vähän myöhemmin - sisäkatosta näkyy hyvin miten piuhat kulkevat.

          Sinänsä verhoilun irroituksesta ei ollut iloa, sillä sain piuhat kolvailtua kaiutinkolon kauttakin ihan hyvin (ajattelin ensi tehdä jatkoskohdan syvemmälle katon syövereihin, mutta piuhojen irroittaminen pidemmältä olisi ollut melko työlästä).
          Last edited by niemi23; 07-03-2013, 13:36.

          Comment

          • sambasa
            Newbiemmer
            • Mar 2013
            • 19
            • Jyväskylä

            Pääsinpä itsekin kokemaan tämän mukavan tyyppivian.. Käytiin eilen vaimon kanssa vähän puunailemassa autoa sisältä ja ajeltiin auto lämpimään talliin. Auto oli lumessa, kuten olettaa saattaa ja viisaana ja tietämättömänä tästä ihanuudesta avasin takakontin. Sen jälkeen kun saatiin auto fiksailtua, ajeltiin auto kotiin.. Yritin laittaa ovia kaukosäätimestä kiinni, mutta vatikaanissa paavin valitseminen käy nopeammin kuin tuo minun yritys laittaa kaukkarilla ovet lukkoon.. Lopulta sain ovet lukittua vara-avaimella, mutta sekään ei toiminut kuin unelma.

            Rupesi sen verran tympimään tuo vika ja lueskelin juurikin tätä threadia ja totesin kyseessä olevan ilmeisen yleinen vika!! Astelin aamulla autoon ja pakkasta vajaa 20c ja auton ovet aukesivat heittämällä ja kaukaa.. Tosin kieli oli vaihtunut jossain vaiheessa Saksaan ja radiossa pauhasi joku Ylen joutava..

            Eli onko odotettavissa, että kaukosäädin toimii ainoastaan pakkasella? Sulaako kenties vahvistimeen päässyt vesi/jää aikanaan ja loppuu taas toimimasta. Olin jo varautunut kaivamaan tuon vahvistimen käsiini, mutta en tiedä onko sitä järkeä sieltä nyt kaivella kun tuo kaukosäädin taas toimii?!? :think

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Originally posted by sambasa View Post
              Eli onko odotettavissa, että kaukosäädin toimii ainoastaan pakkasella? Sulaako kenties vahvistimeen päässyt vesi/jää aikanaan ja loppuu taas toimimasta. Olin jo varautunut kaivamaan tuon vahvistimen käsiini, mutta en tiedä onko sitä järkeä sieltä nyt kaivella kun tuo kaukosäädin taas toimii?!? :think
              Kannattaa se hetimmiten putsata ja tiivistää kotelo,
              tai muuten liitinpinnat/piirilevy hapettuu ja joudut ostamaan uuden...
              Jyväskylässä ei tarvi Laakkoselle mennä että moisen osan saa ;-)
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • sambasa
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 19
                • Jyväskylä

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Kannattaa se hetimmiten putsata ja tiivistää kotelo,
                tai muuten liitinpinnat/piirilevy hapettuu ja joudut ostamaan uuden...
                Jyväskylässä ei tarvi Laakkoselle mennä että moisen osan saa ;-)
                Laitetaanpa työlistalle Ja kuulolla varmasti ollaan, jos näyttää siltä ettei tuosta saa enää ehjää!!

                Comment

                • sambasa
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 19
                  • Jyväskylä

                  Noniin.. Nyt se sitten ei taas toimi. Yllättäen ollut leuto päivä tänään, niin todennäköistä on että siellä nyt on sitä kosteutta!! Onkos MajorDrakella intoa vaihdella johtosarjoja, jos vahvistimen fiksailulla ei homma asetu?? Ei oo oikein tiloja tai mielenkiintoa käydä opettelemaan

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by sambasa View Post
                    Onkos MajorDrakella intoa vaihdella johtosarjoja, jos vahvistimen fiksailulla ei homma asetu?? Ei oo oikein tiloja tai mielenkiintoa käydä opettelemaan
                    Onhan noita autoja käyny "valohoidossa" ympäri maata...
                    Pistä privaa niin keskutellaan rojektista jos sille tulee tarvetta.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Onhan noita autoja käyny "valohoidossa" ympäri maata...
                      Pistä privaa niin keskutellaan rojektista jos sille tulee tarvetta.
                      Ja muistaakaa sitten, että se kaapeli joka menee siihen mustaan moinapaliittimeen on todella tiivis nippu siellä laatikon ulkopuolella.
                      Itsellä se oli johtorempan jälkeen osittain avattu (siis eristysnauhaa avattu), jolloin sitä kautta pääsi johtumaan vettä suoraan laatikon sisälle ja suoraan piirilevylle. Eli laatikon tiivistys ei auta mitään, jos tuota toista reittiä ei estetä.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • sambasa
                        Newbiemmer
                        • Mar 2013
                        • 19
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by jaki View Post
                        Ja muistaakaa sitten, että se kaapeli joka menee siihen mustaan moinapaliittimeen on todella tiivis nippu siellä laatikon ulkopuolella.
                        Itsellä se oli johtorempan jälkeen osittain avattu (siis eristysnauhaa avattu), jolloin sitä kautta pääsi johtumaan vettä suoraan laatikon sisälle ja suoraan piirilevylle. Eli laatikon tiivistys ei auta mitään, jos tuota toista reittiä ei estetä.
                        Kiitokset näistä neuvoista! Pitää sunnuntaina käydä tutustumassa aiheeseen.. Eli crc:tä ja perhanasti paineilmaa

                        Comment

                        • sambasa
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 19
                          • Jyväskylä

                          No nyt on käyty tosiaan tutustumassa aiheeseen.. Otin boksin pois ja huomasin että kosteuttahan siellä on!! Kuivailin hyvin paineilman ja crc:n kanssa, mutta tuloksetta.. Katsoin, että siitä on niistä taaksepäin olevista kahdesta lattaliittimistä se vasemmanpuoleinen irti sieltä jostain muoveista!! Mistään ei näy sitä kohtaa mistä se menee sinne lasille, mutta ilmeisesti se jostain sinne jokatapauksessa menee..

                          Eli takalasin vaihtoa?! Siinäkö tulee tarvittavat liittimet mukana? Mitähän mahtaa maksaa!?

                          Comment

                          • Ganes
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 189
                            • Lounais-Suomi

                            Eli onkos tää keskuslukituksen kaukosäätöongelma vain farkkujen ongelma? Itellä sedan ja huonosti toimii tässäkin. Ottaa vaan noin metrin päässä kohteesta. Toinen avaimista toimii vielä kehnommin. Minkäslainen operaatio olis paristin vaihto tällaseen avaimeen? Meinaan vaan,että pitääkö jotenki koodata yms vaihdon jälkeen? Ja löytyykös sellasta paristoa ihan kultaliikkeistä? Tässähän on siis se ihan perinteinen vanhanmallinen avain.
                            e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                            Comment

                            • tabasco
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 851
                              • fin

                              Originally posted by Ganes View Post
                              Eli onkos tää keskuslukituksen kaukosäätöongelma vain farkkujen ongelma? Itellä sedan ja huonosti toimii tässäkin. Ottaa vaan noin metrin päässä kohteesta. Toinen avaimista toimii vielä kehnommin. Minkäslainen operaatio olis paristin vaihto tällaseen avaimeen? Meinaan vaan,että pitääkö jotenki koodata yms vaihdon jälkeen? Ja löytyykös sellasta paristoa ihan kultaliikkeistä? Tässähän on siis se ihan perinteinen vanhanmallinen avain.
                              Siinä on akku, joka latautuu kun avain on virtalukossa ja auto käynnissä. Kyllä niitä on ihmiset vaihtaneetkin (en minä tosin). Ohje: http://www.youtube.com/watch?v=T4mNJKPIv-0

                              Akku vaikka tuolta: http://www.ebay.de/itm/Batterie-Akku...-/140798508552

                              Comment

                              • Ganes
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 189
                                • Lounais-Suomi

                                Originally posted by tabasco View Post
                                Siinä on akku, joka latautuu kun avain on virtalukossa ja auto käynnissä. Kyllä niitä on ihmiset vaihtaneetkin (en minä tosin). Ohje: http://www.youtube.com/watch?v=T4mNJKPIv-0

                                Akku vaikka tuolta: http://www.ebay.de/itm/Batterie-Akku...-/140798508552
                                Kiitos näistä Laitan vakavaan harkintaan, että tilaisko tuollasen akun ja yrittäis vaihtaa sen huonommin toimivaan avaimeen. Mutta mitenhän on esim tuon ajoneston kanssa lähteeköhän toimimaan ilman koodauksia akun vaihdon jälkeen? Onko kellään tietoa?
                                e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎