Originally posted by peeämvee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by peeämvee View PostJoko purit johtosarjan ja löytyikö poikkinaisia johtoja?
Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon
En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.
Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny* Seppokin sen jo tiesi: "Saksa on paska maa." *
Comment
-
-
Originally posted by Wese View PostLauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.
Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon
En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.
Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny
Comment
-
-
Originally posted by peeämvee View PostElikkä toimiko sulla ennen remonttia keskuslukko lainkaan avaimesta vai toimiko kuitenkin auton takana ollessa?* Seppokin sen jo tiesi: "Saksa on paska maa." *
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostLaittaa jonkun muun sopivasti viritetyn ( tarkoittaa johtimen mitoitusta taajuuden mukaan, googlella ohjeita) johtimen antenniksi piiloon jonnekin muualle?Last edited by peeämvee; 21-08-2011, 21:35.
Comment
-
-
Kaukosäätöhässäkkää täälläkin. Jouluaaton aattona anopin pihassa lukot aukesivat vielä ihan normaalisti, mutta seuraavalla pysähdyksellä niitä ei enää saanutkaan marketin parkkiksella lukkoon. Hämmästykseksi kuskin oven lukkopesä ei ollutkaan jäässä vaikka pakkasta oli ihan reilusti ja lukko ollut täydellisen käyttämättömänä ainakin vuoden. No ovet menivät lukkoon avaimella ja hälyt päälle normaalisti.
Sen verran pystyin reissussa tutkimaan, että ovet menivät lukkoon ja aukesivat, kun kaukon vei aivan lisäjarruvalon viereen ja tuikkas siitä. Yhtään kauempaa ei ottanut. Tallissa sulattelukaan ei auttanut ongelmaan.
Nyt kotona toiset tiirikat käyttöön ja kas, ne toimivat normaalisti. Vika ei sitten kumminkaan ollut vahvistimissa tai antenneissa tai katkenneissa takaluukun piuhoissa! Mutta mutta, mikäs tuota avainta voi vaivata? Luulisi, että jos olisi särki, niin ei se toimisi edes läheltä! Kaken sisällähän on akku. Voisiko se vaan olla tullut tiensä päähän? Toisaalta joku kirjoitti täällä, että auto oli osannut vihjata jopa huonosta akusta/patterista webaston kaukon sisällä, niin luulisi se sitten auton omaa kaukosäädintäkin vahtivan! Vai millainen lähetin tuossa avaimessa on? Voisiko se olla jotenkin viallinen?- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Ei ole raadilla ollut ehdotuksia edellä kertomaani ongelmaan, joten jatkan hiukan...
Tähän asti arvelin jotenkin, mistä tuossa kaukosäätimen toimimattomuudessa (tai toimii siis aivan vastaanottimen vierestä) on kyse, mutta nyt en enää ymmärrä ollenkaan. Viime perjantaina pääsin toteamaan, että ns. vara-avaimena ollut avain toimii normaalisti, mutta siihen asti käytössä ollut avain ei. Tämä testattu siis eri avaimilla perän jälkeen. Toinen avain toimi normaalisti ja toinen piti viedä aivan takalasin yläosaan kiinni, jotta ukset aukenivat.
Noin viikon myöhemmin eli eilen sama homma tapahtui toisellekin avaimelle! Mistä tässä voi olla kyse?! Tämäkin avain toimii nyt vain aivan vastaanottimen vierestä. Voihan olla, että avaimissa on vikaa ja laatu niin tasaista, että rikkuvat näin yhtäaikaisesti, mutta luulisi, että jos avaimet olisivat rikki, niin eivät ne toimisi lainkaan.
Joku arveli, että avaimen sisässä on akku. Voiko se olla tiensä päässä? Tietääkö kukaan, miten avaimen saa avattua ilman, että tulee suurempia vaurioita? Toisaalta, luulisi, ettei akkukaan huonone tuolla tapaa; ensin toimii täysin moitteetta ja yks kaks puoli tuntia myöhemmin on lähes toimimaton. Tämä pistäisi arvelemaan syyllisen olevan vastaanottimen puolella, mutta sitä en ymmmärrä, miten se hetken toimi toisella avaimella mutta toisella ei. Osaako tätä kukaan perustella? Kiitos jo etukäteen neuvoista.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostVastasin tonne toiseen jo, huomaamatta että sulla oli E61. Eli sen voinee unohtaa, varsikin jos antennivahvistinta olit jo tutkinut.
Voisko olla ettei auto lataa avainta kunnolla? Tai että on niin skeidassa se avain että menee ladatessa oikkariin tai jotain outoa? Tuota omaa uudenkarheaa vara-avainta kun katsoin niin en kyllä keksinyt millä se sitä lataa. Oman järjen mukaan pitäs olla kaksi napaa siinä, muttei näy, että onko jollain induktiolla sitten. Lataamiseen vaan viittaisi tuo että toinenkin avain lopetti hiljaksiin toimintansa. Tai sitten auto antanut sinne jotain pulssia mikä särkee lähettimen. Ei ole niin tuttuja nuo kaukosäädön radiohommelit.
Avaimen taajuus muuten on 868MHz noin about. En tiedä miten tarkka se antennin mitoituksesta sitten on. Kokeileminenhan ei maksa juuri mitään. Resistanssi siihen tarvis keksiä kai, sen sais ehjästä mitattua tai kenties jopa niistä katkenneista päistä? Netistä voi löytää laskurin mikä langan pituus tulisi olla tuolla taajuudella. Luultavasti jostain kauko-ohjainsarjasta kävisi antenni heittämällä.
En siis ole tutkinut vielä mitenkään sitä vastaanotinta. Paitsi kokeellisesti. Näissä farkuissa on kyllä vissiin ollut murhetta johtosarjojen katkeamisen kanssa, mutta sitä en käsitä, että jos vika on vastaanottimessa, niin miten se kaukosäätö alkoi toimia heti, kun vaihdoin toiseen avameen! Toisessa kätösessä ollut sillä hetkellä jo toimintarajoitteiseksi herennyt kauko ei toiminut ja toinen toimi. Viikko käyttöä "uudella" avaimella ja nyt sekin toimii vain noin 20cm päässä vastaanottimesta!- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostVastasin tuonne toiseen..
Harmi kun on tuota väliä senverran paljon, olisi mielenkiintoista päästä testaamaan ja mittaamaan mitä sanoo. Elektroniikka kuitenkin on itselle jotenkin tuttua niin sillä kiinnostaa. Ja ei voi kun koputtaa puuta ettei ole itsellä ongelmia, vielä.
Mutta kyllä tuo sun testi osoittaa aika tarkoin ettei vika voi olla vastaanottimessa. Joko avaimet kuolleet yhtä aikaa tai sitten se auto lataa niitä miten sattuu tai ei ollenkaan..
Tuli juuri vaan mieleen että riittäähän se lataamaton kake varmaan aikansa hyvin ennen kuin alkaa hiipumaan. Vrt tuo oma testi vara-avaimella mistä toisessa topikissa mainitsin.
Et ole purkanut mitään virtalukon/ohjauspylvään ympäristöstä ja kaikki sulakkeet on ok? Tai en tiedä mitä kautta tuo tulee, että voisko joku häly esim tuon tehdä jos sellasia on asennettu hiljan..- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostVastasin tuonne toiseen..
Harmi kun on tuota väliä senverran paljon, olisi mielenkiintoista päästä testaamaan ja mittaamaan mitä sanoo. Elektroniikka kuitenkin on itselle jotenkin tuttua niin sillä kiinnostaa. Ja ei voi kun koputtaa puuta ettei ole itsellä ongelmia, vielä.
Että jos vika ei itsestään korjaannu (?) niin täällä pääsee mittailemaanKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Mitään uutta ei kaukosäädön toimimattomuudesta ole selvinnyt, mutta viettäessäni jokusen hetken 5 series -forumilla, huomasin, että onpa noita ongelmia ollut muillakin! Vastaanottimia on vaihdeltu ja vielä enemmän on tuntunut olevan johtosarjoja, joista on jopa viisi johdinta kokonaan poikki.
Mutta vähän vielä omaan autoon. Nyt ilmeisesti varmistui, että avaimessa on siis akku. Voisihan se olla, että avaimet eivät vaan lataannu. Tuntuisi jollain tapaa loogiselta siinäkin valossa, että toinen avain toimi käytössä noin viikon. Tämä viittaisi siis vikaan virtalukossa? Voisikohan sielläkin olla johtimia irti/poikki? Mitä raati luulee, näkyisiköhän tuollainen vika diagnostiikassa? Yksi seikka joka ehkä viittaisi etäisesti lataus- tai virtalukko-ongelmaan on, että tänään kaupoilta kotiinpäin lähtiessä avain ei kääntynyt virtalukossa 2-asennon jälkeen vapaasti startille. Käänsin virrat pois ja yritin uudelleen, jolloin avain tuntui edelleen hiukan vastustavan starttaukselle kääntämistä, mutta ikään kuin vähän loksahtamalla kääntyi virtalukossa ja toimi sitten kyllä normaalisti. En jäänyt starttailemaan useampia kertoja kokeilumielessä, koska on viime päivinä ollut taas melko paljon pätkäajoa ja akku voi olla hiukan normaalia heikommassa varauksessa.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Lisänä vielä totesin että Weban kaukkari ei toimi, lähes kaikki i-driven asetukset (varsinkin poppikoneen) ovat "nollaantuneet" :think.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment