.........................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 vm 04 keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by viktor View PostAkku käynyt tyhjänä? Tosin noi asetuksethan tallentuu justiinsa avaimelle.
Originally posted by viktor View PostWeballa luulis olevan oma vastaanotin, tosin en osaa sanoa jos se on jo tehtaalta ollut asennettuna.
Ja tosiaan kumpikaan avain ei wörki kaukkarina. Huomenna täytynee käydä näyttämässä autoa "tohtorilla"...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostLisänä vielä totesin että Weban kaukkari ei toimi, lähes kaikki i-driven asetukset (varsinkin poppikoneen) ovat "nollaantuneet" :think.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by JBD View PostJahas, äsken lakkasi futaamasta vm.06 e61:sen keskuslukko. Toimi ainoastaan avain kiinni takaspoilerissa..Onneksi on neljäs vitonen menossa, joten auto talliin -> spoikka irti -> kastunut vahvistin pois -> hyllystä uusi tilalle (jäi edellisestä) -> ja taas toimii...- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View PostSulla kun tuntuu kokemusta olevan... Mitä uusi vahvistin kustantaa ja tarvitseeko vaihdon jälkeen auto viedä piuhan päähän? Itse vaihtoprosessi ei näyttänyt kovin pahalta hommalta kun netistä ohjeita katselin.
Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostNo niin, äsken lähdin autolla lämpimästä tallista ulos pakkaseen. 5 kilometriä ja auto parkkiin Skanssin parkkipaikalle. Eipä menneet ovet lukkoon kaukkarilla...
Että jos vika ei itsestään korjaannu (?) niin täällä pääsee mittailemaan
Takaluukun piuhat ovat olleet poikki joskus => oli korjattu
Eli varsinainen syy on tuo vastaanotin joka on mykkä...
Eli marmoritiski reissu edessä...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by JBD View PostVahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.
Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun
Kertoilen tuon jälkeen, auttoiko vahvarin vaihto.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Sama juttu Mutikaisella...
Originally posted by Wese View PostLauantaina purin johtosarjan auki, ja sieltähän se vika löytyi. Yks johto irtipoikki. Pätkä uutta johtoa juottamalla kiinni, kutistesukka päälle ja takasin kasaan, ja avot, kaikki toimii niinku pitääkin. Näyttää että on säästetty väärässä paikassa, nimittäin tuo johto on aivan säälittävän ohutta.
Koko hommaan meni ehkä 5h, kahdelta ukolta. Mutta siltikin kannatti, saapahan perua huomiselle varatun korjausajan BMW-huoltoon
En jaksanu enää alkaa kokeilemaan toimiiko systeemi vanhalla ADM-boksilla, eli että oliko vika pelkästään tuossa katkenneessa johdossa, todennäkösesti kyllä. Vanhan boksin piirilevystä löyty kylläkin oikeen nätit läntit kuivuneesta vedestä, eli joskus on vettä ollu tuolla boksissa.
Anyway, homma toimii nyt niin parempi kun antaa olla. Uus boksi makso 50 euroa, plus 5h työt tuohon johtosarjan korjaukseen, ja 15 euron torxisetti jonka ostin tuota hommaa varten. Tuskin olis BMW-huollossa ihan nää summat riittäny
Bmw 520da touring 2006, ei taida toista moista tulla, sen verran on murhetta ollut...:think
Comment
-
-
Näitä vahvistinboxeja kun on täälläkin useampi vaihtanut, niin onko kaikilla ollut boksissa merkkejä hapettumisesta tai vettä sisällä tms?! Itse olen kärsinyt tästä kaukosäädön puutteesta jo pari kuukautta kun en ole päässyt pakkasia karkuun talliin ja tänään kun aukaisin lipan ja tsekkasin vahvistimen sisään, niin se näyttää aivan kuin uudelta. Ei mitään jälkiä kosteudesta. Alkuperäinen se näkyi kyllä olevan eli vm 04. Onkohan se vika nyt kuitenkaan tuossa? Takalasin antenniin menevä johdin näytti myös ehjältä. Ei viitsis taas ihan huvin vuoksi uusia noita mokkuloita!- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
-
Samankaltaista vaivaa...
Alkoi löytyä täältä viikko sitten. Auto e61 530D -04. Käytössä kaksi avainta, joista toinen lakkasi toimimasta. Toinen toimii. Koitin viedä tuon toimimattoman lähelle takalasia jolloin sekin avasi ja lukitsi kuten ennenkin. Samassa yhteydessä i-drive nollaantui ja muuttui saksan kielelle (vain tällä "rikki" olevalla avaimella). Se tosin on löytänyt asetukset itsestään uudelleen, samoin radion kanavat, penkin muistit, jne.
Pari päivää avaimen sekoamisen jälkeen syttyi airbagin ja turvavöiden varoitusvalot. Tämä ei tosin liene yhteydessä keskuslukko vaivaan? Valot sai sammumaan vikamuistin nollaamalla, mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, avainta tosin eivät saaneet pelaamaan (kyseessä ei merkkihuolto). Soittivat perään ja kertoivat että avain voi alkaa toimimaan kun laittaa virrat päälle ja antaa olla puolitoista minuuttia jonka jälkeen sammuttaa. Eipä auttanut.
Mistähän lähtisi vikaa ensin etsimään?.
Comment
-
-
Originally posted by TROCK View Posttänään kun aukaisin lipan
Onko jotain jippoja?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kt0510 View PostPuretaanko tämä sisäkautta?
Onko jotain jippoja?
"Vahvistin oli muistaakseni 200 eskoa tasan, ei tarvi käyttää autoa piuhan päässä, ihan plug and play palikka.
Takaluukku auki -> 4 torx ruuvin hattua pois -> ruuvit auki -> työntämällä spoikka irti -> vahvistinkotelon kansi pois -> vahvistimen vaihto (liittimillä piuhat ja 2kpl 7mm muttereita -> ja tosiaan kannattaa laittaa silikoni (esim) siihen kanteen kun laittaa takaisin - > paketti nippuun"
Jos kurkkaat tuonne, niin kerropa sen jälkeen, löytyikö sinulta jälkiä vedestä tai jotain palaneita satiaisia piirilevyltä.- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
Comment