Originally posted by touring39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by coupe e46 View PostToi sun replicavanteen leveys näytti olevan 8" ja ET35, joten se tulee 1,44cm ulommas kuin orkkisvanne 7,5" ET43. En tunne nelivetojen lokareita, mutta takavedossa on ainakin tilaa esim. 15mm spacerille, joten kai toikin menee ok, mutta varmista sopivuus myyjältä.Nythän se tuunaus sitten alkoi
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Meneekö ET 43 nelivedon vanteet takavetoiseen (ET20), jos laittaa parin sentin speisserit väliin? Eli voiko niin tehdä, vai aiheutuuko jotain hankaluuksia?Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Tänään tuli pyöriteltyä alle 18" 245/40 kumit orggis style 124 vanteilla ja kyllä vetely urissa kasvoi ainakin ihan selvästi. Eli ei varmaankaan suurta eroa ole enää 18">20" kun tuo tuuma vaikutti noinkin radikaalisti. Pitää käydä vielä pyöränkulmat tarkistuttamassa, mutta mitään vetelyä ei ilmennyt talvirenkailla (225/50 r17).F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostTänään tuli pyöriteltyä alle 18" 245/40 kumit orggis style 124 vanteilla ja kyllä vetely urissa kasvoi ainakin ihan selvästi. Eli ei varmaankaan suurta eroa ole enää 18">20" kun tuo tuuma vaikutti noinkin radikaalisti. Pitää käydä vielä pyöränkulmat tarkistuttamassa, mutta mitään vetelyä ei ilmennyt talvirenkailla (225/50 r17).
Eli tuo uraherkkyyden syy löytyy kyllä joko renkaan rakenteesta tai auton alustan ongelmista tai näiden kombinaatiosta.
e60:n alla saa 20" renkaat vielä TÄYSIN tunteettomiksi urille.
Comment
-
-
Bridgestone potenzat on renkaat, talvipyörillä ei ilmennyt minkäänlaista vetelyä missään vaiheessa. Ihan selvästi tunsi myös eron ohjauksen "kankeudessa" vaikka leveys nyt ei ihan mahdottomasti kasvanut. Auto pitäis käydä katsastamassa ja pyöränkulmat säätämässä, silloin viimeistääbn selviää jos sieltä löytyy tosiaankin jotain vikaa puslista/nivelistä/kulmista... Eli poissuljettu vaihtoehto ei sekään ole.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostBridgestone potenzat on renkaat, talvipyörillä ei ilmennyt minkäänlaista vetelyä missään vaiheessa. Ihan selvästi tunsi myös eron ohjauksen "kankeudessa" vaikka leveys nyt ei ihan mahdottomasti kasvanut. Auto pitäis käydä katsastamassa ja pyöränkulmat säätämässä, silloin viimeistääbn selviää jos sieltä löytyy tosiaankin jotain vikaa puslista/nivelistä/kulmista... Eli poissuljettu vaihtoehto ei sekään ole.
Bridgestone on kautta aikain hakenut testimenestystä=markkinoinut tuotteitaan nopealla reagoinnilla, jolloin näissä hieman leveämmissä yli 17" kokoluokissa ne alkavat olla Suomen pitkittäisurautuneille teille sietämättömiä tuotteita.
Sinulla kyse ei siis MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole alustan välyksellisistä ongelmista, eikä 18" rengaskoosta itsestään, vaan ihan siitä että tätä tuotetta ei ole testattu eikä tuotekehitelty metriäkään nastojen syömillä pitkittäisurautuneilla teillä, vaan painopiste tämän tuotteen tarjoamissa rakenteellisissa ominaisuuksissa on aivan toisaalla.
Tämhän muuttuu elinkaarensa loppupuolella TÄYSIN sietämättömäksi ja hengenvaaralliseksi ajettavaksi mm.ohitustilanteissa varsinkin jos/kun ratin taakse istuu joku asiasta täysin tietämätön.
Edelleen totean, että e60/61:stä saa urille TÄYSIN tunteettoman vielä 20":n rengastuksella, joten ainoa keino saada tuo bridgestone edes siedettävän vähän uraherkäksi on puuttua melko raskaalla kädellä ko.auton alustakulmiin. Hieman löytyy helpotusta jos saat takacamberit ja aurauksen aivan minimirajoille, mutta tiedän kokemuksesta että edes takapään lähes nollacamber ei poista juuri Bridgestonen ongelmaa "nuljuta" kaistavaihdoissa/ohituksissa.
Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa pikemmiten tämä tuote toisen tyyppiseen, joka sietää Suomen uria. Vannekokoa EI TARVITSE TÄMÄN ONGELMAN VUOKSI MUUTTAA.Last edited by Hemi; 07-04-2009, 12:15.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJoo, mutta juuri noilla potenzoilla saa ikävä kyllä kyllä tehdä alustakulmien kanssa rajusti töitä ennen kuin niitä saa urille edes lähes tunteettomiksi.
Bridgestone on kautta aikain hakenut testimenestystä=markkinoinut tuotteitaan nopealla reagoinnilla, jolloin näissä hieman leveämmissä yli 17" kokoluokissa ne alkavat olla Suomen pitkittäisurautuneille teille sietämättömiä tuotteita.
Sinulla kyse ei siis MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole alustan välyksellisistä ongelmista, eikä 18" rengaskoosta itsestään, vaan ihan siitä että tätä tuotetta ei ole testattu eikä tuotekehitelty metriäkään nastojen syömillä pitkittäisurautuneilla teillä, vaan painopiste tämän tuotteen tarjoamissa rakenteellisissa ominaisuuksissa on aivan toisaalla.
Tämhän muuttuu elinkaarensa loppupuolella TÄYSIN sietämättömäksi ja hengenvaaralliseksi ajettavaksi mm.ohitustilanteissa varsinkin jos/kun ratin taakse istuu joku asiasta täysin tietämätön.
Edelleen totean, että e60/61:stä saa urille TÄYSIN tunteettoman vielä 20":n rengastuksella, joten ainoa keino saada tuo bridgestone edes siedettävän vähän uraherkäksi on puuttua melko raskaalla kädellä ko.auton alustakulmiin. Hieman löytyy helpotusta jos saat takacamberit ja aurauksen aivan minimirajoille, mutta tiedän kokemuksesta että edes takapään lähes nollacamber ei poista juuri Bridgestonen ongelmaa "nuljuta" kaistavaihdoissa/ohituksissa.
Toinen vaihtoehto on tietenkin vaihtaa pikemmiten tämä tuote toisen tyyppiseen, joka sietää Suomen uria. Vannekokoa EI TARVITSE TÄMÄN ONGELMAN VUOKSI MUUTTAA.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostOisko Hemillä heittää rengas merkkiä ja mallia millä vetelyjä ei tule edes 20" koossa kun huolettaa että tuliko tilattua väärät renkaat. GY f1 eagle asymmetric. No parin viikon sisäänhän se nähdään että tilasinko sutta.
Tuosta GY:stä sen verran, että se on perinteisesti ollut eurooppalaisvalmistajista se vähiten terävyydellä/nopealla reagoinnilla testipisteitä metsästelevä tuote(tästä syystä aina siellä porukan keskivaiheilla), joten jos nyt Japanilainen tai eurooppalainen kumi pitää alla olla niin ehkä sitten Good Year. Tosin ainahan nämä renkaan kyljestä löytyvät viitaukset F1:iin ja urheilullisuuteen:"Sport" tarkoittavat ratarenkaan ominaisuuksia, jotka ei todellakaan ole eduksi kuin urattomilla moottoriradoilla ja lentokentillä testatessa, joten sitä kyllä sitten saa mitä pyytää.
Ok, tiedän kokemuksesta että jos sinulla nyt takapää on +285-levyinen 20" GY, niin e60:stä ei kyllä täysin tunteettomaksi urille saa, mutta välyksettömällä alustalla ja näille 20" renkaille OIKEILLA alustakulmilla siitä kyllä saa ainakin vähemmän uraherkän kuin tuolla lähes toivottomalla jo 18":n Potenzalla.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, minua kun on syytetty aina välillä jonkin tuotemerkin mainosmieheksi, niin pyrin jatkossa välttämään minkään yksittäisen merkin "mainostamista".
Tuosta GY:stä sen verran, että se on perinteisesti ollut eurooppalaisvalmistajista se vähiten terävyydellä/nopealla reagoinnilla testipisteitä metsästelevä tuote(tästä syystä aina siellä porukan keskivaiheilla), joten jos nyt Japanilainen tai eurooppalainen kumi pitää alla olla niin ehkä sitten Good Year. Tosin ainahan nämä renkaan kyljestä löytyvät viitaukset F1:iin ja urheilullisuuteen:"Sport" tarkoittavat ratarenkaan ominaisuuksia, jotka ei todellakaan ole eduksi kuin urattomilla moottoriradoilla ja lentokentillä testatessa, joten sitä kyllä sitten saa mitä pyytää.
Ok, tiedän kokemuksesta että jos sinulla nyt takapää on +285-levyinen 20" GY, niin e60:stä ei kyllä täysin tunteettomaksi urille saa, mutta välyksettömällä alustalla ja näille 20" renkaille OIKEILLA alustakulmilla siitä kyllä saa ainakin vähemmän uraherkän kuin tuolla lähes toivottomalla jo 18":n Potenzalla.
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View Postok kiitos. No toinen vaihtoehto olisi ollut sitten se michelin pilotsportti joka olisi ollut 400e kalliimpi sarjaltaan, tiedä sitten säästinkö väärässä paikkaa tai olisiko nuo olleet yhtään sen kummemmat, mutta noita molempia oululaiset rengasliikkeet tarjoili. Englannin vaihtoehto eri hintaluokassa olisi ollut se falken oliko "452" mutta ajattelin että ostetaan ns "paremmat" mutta kuten sanoin niin parin viikon päästä nähdään mihin keula näyttää sinne mihin pitääkin vai metsähallituksen puolelle.
Comment
-
-
Joo niin aavistelinkin että täytyy renkaista johtua, noh ajellaan tämä kesä nyt näillä ja katotaan josko syksyllä hommais vielä ne 20" vanteet. Falkenin renkaat tuntuis saksassa olevan ainakin ihan ok hintaiset vielä 20" koossa, ne kaiketi on hintalaatusuhteeltaan ihan hyvät renkaat? Vois nuo 18" jättää sitten talvivanteiksi tai myydä pois, luulisin että on kohtuu helppo hankkiutua noista alkuperäisistä vanteista eroon.
Täytyypä nyt ensiksi laittaa ulkokuosi muuten kuntoon, eli m-sport korisarja ja konin sport kit alle ja kattoa sen jälkeen että huutaako vannepäivitystä kuinka kriittisesti... Tietysti 19" m5 vanteet olis kans ihan passelit, mutta semmoset oli edellisessä autossa niin ei huvittais ihan samanlaisiakaan ostaa.
Jos 20" päädyn niin luultavasti tulee tsw indy 500 alle koossa 8,5x20 ja 10x20F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostJoo niin aavistelinkin että täytyy renkaista johtua, noh ajellaan tämä kesä nyt näillä ja katotaan josko syksyllä hommais vielä ne 20" vanteet. Falkenin renkaat tuntuis saksassa olevan ainakin ihan ok hintaiset vielä 20" koossa, ne kaiketi on hintalaatusuhteeltaan ihan hyvät renkaat? Vois nuo 18" jättää sitten talvivanteiksi tai myydä pois, luulisin että on kohtuu helppo hankkiutua noista alkuperäisistä vanteista eroon.
Täytyypä nyt ensiksi laittaa ulkokuosi muuten kuntoon, eli m-sport korisarja ja konin sport kit alle ja kattoa sen jälkeen että huutaako vannepäivitystä kuinka kriittisesti... Tietysti 19" m5 vanteet olis kans ihan passelit, mutta semmoset oli edellisessä autossa niin ei huvittais ihan samanlaisiakaan ostaa.
Jos 20" päädyn niin luultavasti tulee tsw indy 500 alle koossa 8,5x20 ja 10x20
Comment
-
Comment