Originally posted by joko
View Post
Eli hieman karrikoiden "testivoittaja" ei milloinkaan voi olla kuin uraherkkä tai erittäin uraherkkä yli 17" kokoluokissa.
Pääsääntöisesti ne vähimmän uraherkät tuotteet löytyvät halvoista merkeistä joiden ei odoteta ko.testeissä esiintyvän, vaan jotka myyvät kuluttajien kokemusten perusteella (mm.Nankang,
GT-Radiat,Tyfoon) tai sitten usein Korealaisvalmistajien tuotteista joissa renkaan uraherkkyys on rakenteellisesti pitkälti huomioitu(Hankook, Kumho, Aurora, Nexen). Nämä harvoin jos ollenkaan sitten nousevat eurooppalaisessa testilehdistössä keskiluokkaa ylemmäs juuri sen vuoksi että nopean reagoinnin/terävyys/ratakierrospisteitä jää saamatta.
Tilannehan tietenkin muuttuisi päälaelleen mikäli ylikokoisten rengastestit tehtäisiin Suomen pääteillä ja uraherkkyys olisi yksi arvosteluperuste.
Näinhän ei nyt ole, vaan uraherkkyys ikäänkuin lasketaan koeajoissa välttämättömäksi pahaksi heti kun vannekoko kasvaa yli 16":n, mutta koska missään tätä ei testata, ei valmistajat ole myöskään tähän valmiita panostamaan varsinkaan keskisen euroopan ja Japanin urattomille teille suunnitelluilla tuotteilla.
Comment