Hyvä. Pistäppä tosiaan raporttia tänne. Oma vaihdetaan myös ensi viikolla ja ilmoittelen oliko vaikutusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D starttaus
Collapse
X
-
Originally posted by tjvirta View PostOlen monesta paikasta lukenut ongelmista starteissa näissä kuusipyttyisissä dieseleissä. Kiinnostuin asiasta kun oma saksantuonti tuntuu kuvin nihkeältä pyörittämään konetta.
Vein tutkimuksiin Metroautolle, mistä tuomio -> startti ottaa noin tuplat ohjearvoihin nähden....tiistaina menossa vaihdettavaksi europlussan piikkiin - kerron miten käy vaihdon jälkeen.
Joo itellä on huomenna aika startin vaihtoon, ilmoittelen miten käy...JNJL
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View PostNiinpä, harjaantumattoman (eli meikäläisen) korvaan startti kuulostaa siltä kuin olisi huono akku eli ihan kun ei jaksaisi pyörittää.
Parina hieman kylmempänä aamuna on alkanut jo jännittää - että saako pyöräytettyä sen viimoisen kerran enne hörähdystä vai kuoleeko siihen...kädet ristissä vielä huomisen aamun startti ;-)________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
noniii! Startti vaihdettu! pelaa kuin munuainen, tärähtää käyntiin ihan eri tavalla...
Eli Startti vaihdettiin huollossa Boschin malliin 265€ plus asennus 130€...
Eivät tutkineet vanhaa sen tarkemmin mikä vikana.
Kaikille ketkä tappelee saman asian kanssa niin kannattaa katsoa ettei odottele liian pitkään voi olla että jää joku aamu lähtemättä. Itellä teki yksi aamu melkein temput eli starttasin ja sit yhtäkkiä startti vaan pysähtyi kesken kaiken ja kaikki valot sammui. Uudestaan startatessa lähti hikiseen käyntiin....JNJL
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostAsiasta toiseen, kun kehuitte noita akun vaihtoja niin kuinkas moni teistä on koodannut autoonsa akun vaihdon?
PS: en kaipaa tästä koodauksesta minkään sortin tarpeellisuus taistoa, kunhan kysyn, jokainen tehköön niin kuin haluaaJNJL
Comment
-
-
Originally posted by JNJL View Postnoniii! Startti vaihdettu! pelaa kuin munuainen, tärähtää käyntiin ihan eri tavalla...
Eli Startti vaihdettiin huollossa Boschin malliin 265€ plus asennus 130€...
Eivät tutkineet vanhaa sen tarkemmin mikä vikana.
Kaikille ketkä tappelee saman asian kanssa niin kannattaa katsoa ettei odottele liian pitkään voi olla että jää joku aamu lähtemättä. Itellä teki yksi aamu melkein temput eli starttasin ja sit yhtäkkiä startti vaan pysähtyi kesken kaiken ja kaikki valot sammui. Uudestaan startatessa lähti hikiseen käyntiin....________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
Originally posted by MRH View PostNo nyt on minullakin uusi startti, 2,3KW denso, pyörii niin penteleesti ja tärähtää iloisesti käyntiin. Kannattaa vaihtaa ihmeessä jos on näitä ongelmia!
Samma här, tuli itelläki vaihdettua ja tuntuu et autoki jo pyörii mukana.. 20ast pakkasella jaksanu vanhalla enää startata ku just ja just..
Comment
-
-
Moi,
nyt on akuutti ongelma munkin 530d -04:n (aj. 103tkm) starttauksessa. Eilen auto ei meinannut lähteä enää käyntiin ollenkaan, kun oli seissyt pari päivää ja sitä ennen sitä oli siirretty eri parkkiruutuihin, eli startattu muutamaan kertaan ilman varsinaista ajamista.
Kun lopulta sain auton sahattua käyntiin, eli muutama 10 sek starttausyritys, niin auto ei kuitenkaan ilmoittanut heikosta akun kunnosta mitään. Eli startissa täytyy olla vika. Se ei ääntele ylimääräistä, mutta pyörittää vain todella laiskasti.
Paljonko olette maksaneet tuosta startin vaihdosta, ja oletteko tehneet sen merkkiliikkeessä? Onko mitään suosituksia pk-seudulla korjaamosta? Minkä merkkinen startti noissa alunperin on? Jos vaihtaa tuon merkkiliikkeessä, niin laittavatko samanlaisen tilalle, joka kosahtaa taas 100tkm jälkeen? Olisiko jokin tarvikestartti parempi (ja halvempi) ratkaisu?
Olipa monta kysymystä, mutta kiitos infosta etukäteen!- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
-
Lisäinfoa edelliseen: mitattiin kaverin kanssa pihtivirtamittarilla startin virrankulutus käynnistyshetkellä, se oli 350 A. Mikä tuon vakiostartin ohjearvo virrankulutukselle mahtaa olla tarkalleen?
Akun jännite ei näyttänyt notkahtavan kuin 10,7 V:iin, joten se taitaa olla ihan ok kunnossa vielä.- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
-
Originally posted by y95sjave View PostPaljonko olette maksaneet tuosta startin vaihdosta, ja oletteko tehneet sen merkkiliikkeessä? Onko mitään suosituksia pk-seudulla korjaamosta? Minkä merkkinen startti noissa alunperin on? Jos vaihtaa tuon merkkiliikkeessä, niin laittavatko samanlaisen tilalle, joka kosahtaa taas 100tkm jälkeen? Olisiko jokin tarvikestartti parempi (ja halvempi) ratkaisu?
Olipa monta kysymystä, mutta kiitos infosta etukäteen!
Vanhemmassa (E39/38 etc.) 3,0 dieselissä oli järeämpi startti, pitäisi joskus tutkia sopisiko tämä / minkälaisin muutoksin tuohon uudempaan - moottorihan on siis teknisesti aika lailla sama. Taitaa johtua vaihdelaatikon muutoksista enemmänkin tuo sopivuus tai mahdollinen eroavaisuus.
Tämä heikohko, pääosin Magneti Marelli - pohjainen startti on ollut käytössä 3/03 - 9/05 välillä 330d, 530d, 730d ja X5 3,0d.
Vaihtoehtona löytyy toki lucasin ja myös densonkin vastaavaa mutta en tiedä onko kumpikaan sen parempi, mitoitukset kun ovat samat. BMW:n omalla logolla olevat ovat aina tähän asti olleet Marellia. Voi myös olla että lucasin startti on kuitenkin sama kuin marelli. Takuukorjatut tai myöhemmin valmistetut versiot voivat myös olla parannettuja alkuperäisestä. Uudella startilla, olipa se minkä merkkinen tahansa muuttuu tuo käynnistyminen kyllä varsin olleellisesti.
Vertailunumeroja: http://www.woodauto.com/Component.aspx?Ref=STR52034
Varsinaisesti mitään "tarvikestarttia" ei ole toistaiseksi ollut Suomessa helposti saatavilla, ja jos olisi en uskoisi sen ainakaan parempi olevan. Kaikki minulle tulleet uudet ovat olleet marellia niinkuin kaikki pois otetut originaalitkin siis. Marelli ei sinänsä merkkinä mitenkään huono ole, kyse on vain alimitoituksesta vrt vanha 3,0 dieselin malli, vanhaankin sai marellia, boschia, ehkä muitakin. Vaihdontarve +200tkm, riippuu tietysti käynnistyskertojen määrästä suuresti.
Olen noita muutamia vaihtanut, kokonaiskustannus on 320€ ja vanha startti jää vaihdossa, menee korjaukseen. Hommassa menee aikaa noin tunti.Last edited by WSE1; 16-07-2009, 01:05.
Comment
-
Comment