Mä oon aina epäilly omassa autossa starttia vialliseksi, mut eilen irrotettiin moottorin maadotuskaapeli ja kiinnitettiin uusiks tökötin kans, ja ainakin eilisestä tähän aamuun startti on pyörinyt vikkelämmin kuin ennen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D starttaus
Collapse
X
-
Originally posted by Ceeray View PostMissä kohti on se maadoituskaapeli, teen samat judanssit heti kun kärry tulee kotio.. (siis parin viikon päästä..)
Voin vaikka näyttää jos me treffataan noiden inpojen kanssa muutenkin?
Mut apukuskin puolella ja se auton etummaisin keskeltä muovi alta pois tyyliin nosturille auto saatava ja ihan siellä koneen kylessä apukuskin puolella 13mm hylsyllä irtoaa molemmista päistä ja sellasta hopeata karvalankaa on se kaapeli, löytyy suht helposti..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Jahas, täällä näemmä myös liityttiin kylmästarttiharmien joukkoon. Kun pakkasta on -20 tai enemmän ongelmat alkavat, lämpöisemmällä lähtee hyvin käyntiin. Ongelma esiintyy myös vain aamun ekassa startissa kun auto on seissyt yön yli. Sen jälkeen kun sillä on ajettu niin lähtee kyllä ihan hyvin kylmässäkin käyntiin seisottuaan päivän kylmässä parkkihallissa.
Mulla startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta auto ei vain lähde käymään. Saattaa välillä hiukan "hörähtää" mutta ei käy kunnolla ja jatkaa vaan starttaamista.
Useampaan kertaan saa toistaa starttauksen kunnes sitten lähtee "traktorimaisesti" ontuen käymään. Käynti kyllä tasaantuu suht nopeasti.. ihan kuin kävisi aluksi vain parilla.
Starttauksen aikana salavalikosta (9.00) seurattuna voltit tippuvat lähtötilanteen 11.8V -> 7.xx-9.xx. Sitten kun tärähtää käyntiin lataa kyllä hyvin n. 15V. Konehuoneen puolelta en ole päässyt mittailemaan kun ei ole apumiehiä ollut.
Hehkut, hehkujen ohjainboksi, akku ovat ihan uutta kamaa ja eilen viimeksi latasin ctek:llä akun kunnolla täyteen.
Liekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?
Mittaamalla jännitteen laskun konehuoneesta starttauksessa varmaan voi poissulkea tuon plussakaapelin ja putsaamalla maakaapelin liitokset maakontaktin mutta liekö tuossa startissa mitään kun iloisesti pyörittää (ei pidä ääniäkään)?
Tähän liittyy myös se, että muistiin jää vikakoodeja liittyen CAS ja EVL, mutta nämä voinevat olla seuraus jännitteen laskusta/pakkasesta yleensä. Ja liekö tuo hetkittäinen lähes käyntiinlähtö johtune jotenkin siitä, jos ajonesto lyö takaisin päälle jännitteen laskiessa liikaa tms ?
Ideoita/ehdotuksia ?F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostItsellä traktorikäynti ja startin sahaus ilman että lähtee käyntiin korjautui hehkujen ohjausyksikön vaihdolla.
Se mulla onkin jo uusittu, kerran sen jälkeen on virtaliitinkin jo korjattu.F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostJahas, täällä näemmä myös liityttiin kylmästarttiharmien joukkoon. Kun pakkasta on -20 tai enemmän ongelmat alkavat, lämpöisemmällä lähtee hyvin käyntiin. Ongelma esiintyy myös vain aamun ekassa startissa kun auto on seissyt yön yli. Sen jälkeen kun sillä on ajettu niin lähtee kyllä ihan hyvin kylmässäkin käyntiin seisottuaan päivän kylmässä parkkihallissa.
Mulla startti pyörittää kyllä iloisesti, mutta auto ei vain lähde käymään. Saattaa välillä hiukan "hörähtää" mutta ei käy kunnolla ja jatkaa vaan starttaamista.
Useampaan kertaan saa toistaa starttauksen kunnes sitten lähtee "traktorimaisesti" ontuen käymään. Käynti kyllä tasaantuu suht nopeasti.. ihan kuin kävisi aluksi vain parilla.
Starttauksen aikana salavalikosta (9.00) seurattuna voltit tippuvat lähtötilanteen 11.8V -> 7.xx-9.xx. Sitten kun tärähtää käyntiin lataa kyllä hyvin n. 15V. Konehuoneen puolelta en ole päässyt mittailemaan kun ei ole apumiehiä ollut.
Hehkut, hehkujen ohjainboksi, akku ovat ihan uutta kamaa ja eilen viimeksi latasin ctek:llä akun kunnolla täyteen.
Liekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?
Mittaamalla jännitteen laskun konehuoneesta starttauksessa varmaan voi poissulkea tuon plussakaapelin ja putsaamalla maakaapelin liitokset maakontaktin mutta liekö tuossa startissa mitään kun iloisesti pyörittää (ei pidä ääniäkään)?
Tähän liittyy myös se, että muistiin jää vikakoodeja liittyen CAS ja EVL, mutta nämä voinevat olla seuraus jännitteen laskusta/pakkasesta yleensä. Ja liekö tuo hetkittäinen lähes käyntiinlähtö johtune jotenkin siitä, jos ajonesto lyö takaisin päälle jännitteen laskiessa liikaa tms ?
Ideoita/ehdotuksia ?
Comment
-
-
Originally posted by koz-528 View Postkauanko pidät säteilylämppäriä päällä?? itsellä just samat oireet muttakun aloin pitämään sen 5-7h lämmittimessä niin ei ole enää ongelmia starttauksen kanssa ollut. en ole jännitettä vielä mitannut startatessaF11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by Pe-te View PostLiekö tässä nyt kyse startin väsymisestä (ajettu n. 160tkm, ei tietääkseni vaihdettu koskaan), huonosta maakontaktista vaiko kenties tuosta plussakaapelin läpiviennistä kontista?
Mitäs vikakoodeja sinne sitten jää? Mikä virtaliitin on korjattu, hehkuboksin? Vähän siltä kuulostais ettei hehkuta, tuleeko merkkiä? Oletko koittanut ilman esilämmitystä?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Näissä Commonraileissa on myös iso merkitys että mikään suutin ei ohivuoda.
Esim. Volvoissa on paljon ongelmia Boschin suuttimien kanssa,
auto ei kylmänä nosta riittävästä railipainetta ja auto ei edes avaa suuttimia -> ei yritä edes käyntiin. Ja tuosta ei jää edes mitään vikakoodia.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ole näistä, koska kaikki nuo pudottavat starttauskierroksia.
Mitäs vikakoodeja sinne sitten jää? Mikä virtaliitin on korjattu, hehkuboksin? Vähän siltä kuulostais ettei hehkuta, tuleeko merkkiä? Oletko koittanut ilman esilämmitystä?
Useimmiten toistuu sama kaava: pyörittää hyvin, ei starttaa. sama toistuu 2-3 kertaa, sitten alkaa yrittämään ja käy hyvin pienen tovin. Tämä toistuu 2-3 kertaa ja sitten lähtee traktori tyylillä käymään vajailla sylintereillä. Käynti tasoittuu yleensä 1-2 kaasunpolkaisun jälkeen normaaliksi kylmäkäynniksi.
Juu, hehkun ohjainboksin virtaliitin korjattu, näitä on kuulemma aina välillä sulanut.
Viimeksi vikakoodit FS (CAS):
A0B2 Fehler_CAS_Versorgung
A0B3 Fehler_Ansteurung_Anlasser_KL50
ja IS (CAS):
-------------------------------------------------------------------------------
ERGEBNIS : 7 Fehler im Fehlerspeicher!
-------------------------------------------------------------------------------
0x9906 Fehler_TRSP_Kommunikation
Fehlerhäufigkeit: 12
Logistikzähler : -1
1. Umweltsatz
Kilometerstand
2. Umweltsatz
Kilometerstand
150328 km
157208 km
unplausibles Signal oder Wert
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 99 06 28 0C 49 67 4C C3
-------------------------------------------------------------------------------
0x9A0F ELV_CAS_ESC_Counter_Info_Fehler
Fehlerhäufigkeit: 2
Logistikzähler : -1
1. Umweltsatz
Kilometerstand
2. Umweltsatz
Kilometerstand
150656 km
153992 km
unplausibles Signal oder Wert
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 9A 0F 28 02 49 90 4B 31
-------------------------------------------------------------------------------
0x9A27 CAS_Awake_Quelle_Trsp2
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : -1
Kilometerstand
153264 km
kein passendes Fehlersymptom
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 9A 27 20 01 4A D6
-------------------------------------------------------------------------------
0x990B TRSP_Cryptodaten_Fehler
Fehlerhäufigkeit: 3
Logistikzähler : -1
1. Umweltsatz
Kilometerstand
2. Umweltsatz
Kilometerstand
154240 km
156032 km
Signal oder Wert unterhalb Schwelle
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 99 0B 22 03 4B 50 4C 30
-------------------------------------------------------------------------------

0x9A0A ASW_SPG_Info_Fehler
Fehlerhäufigkeit: 46
Logistikzähler : -1
1. Umweltsatz
Kilometerstand 156032 km
2. Umweltsatz
Kilometerstand 157232 km
kein Signal oder Wert
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 9A 0A 24 2E 4C 30 4C C6
-------------------------------------------------------------------------------
Fehlerhäufigkeit: 14
Logistikzähler : -1
1. Umweltsatz
Kilometerstand 156032 km
2. Umweltsatz
Kilometerstand 156032 km
unbekannte Fehlerart
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 9A 0D 27 0E 4C 30 4C 30
-------------------------------------------------------------------------------
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : -1
kein passendes Fehlersymptom
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehlercode: 9A 0E 20 01 4C 30
================================================= ==============================
Hehkuista tms ei vikakoodeja, täytyy tänään vielä lukea onko tullut uusia.
Edit: Ei vikakoodeja, mutta huomautus hiukkaskiihdyttimen liian tiheästä polttovälistä.
Noista koodeista en löytänyt netistäkään mitään järjellistä, tulkkasin ne jokseenkin pakkasen aiheuttamaksi tai hetkellisen jännitteen alenemisen aiheuttamiksi.
En ole testannut ilman esilämmitystä. Aiemmin kun tuo hehkun ohjainboksin virtaliitin oli rikki teki vastaavanlaista temppuilua (silloin mulla ei edes vielä ollut tuota lämmitintä).F11 520dA (N47N) -13
ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostTässäpä jopa aivan topicin mukainen videoklippi starttausongelmista. Aika laadukkaan oloisen äänen se päästää, kun liki -30C pakkasessa koittaa rikkinäisellä startilla. Toisella yrityksellä ottaa heti vauhtipyörän kehälle, kun startista on jo kohme kaikonnut. Loppupäivän toimi kauniisti.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostHerrajestan mimmonen käynnistys
Ainakin äänestä päätellen.
Muutenkin melko kovaääninen. Ihan kuin olisi suora ränni
Omassa vaihoin kaikki hehkut 3 viikkoo sit. No eiköhä moduuli hajonnu viime viikolla. Nyt sit vaihoin moduulin ja antaa kahesta hehkusta vikakoodia prkl.
Käynnistyy kovalla pakkasella juuri samalla lailla. (yli -22)
Tosin käyntiääni ei ole ehkä noin karskin kuuloinen.525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
540i 6v Estate
Volvo 240 -82 TiC
Audi 1.8t Q
Subaru Justy 1.2 Tbo
Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostNäissä Commonraileissa on myös iso merkitys että mikään suutin ei ohivuoda.
Esim. Volvoissa on paljon ongelmia Boschin suuttimien kanssa,
auto ei kylmänä nosta riittävästä railipainetta ja auto ei edes avaa suuttimia -> ei yritä edes käyntiin. Ja tuosta ei jää edes mitään vikakoodia.
Juurikin liian alhaisesta raili-paineesta.
Mikäli olisi bimmeristä kyse ja olisi kyseinen vikailmoitus niin voisi vaan sanoa, että akussa menny virta liian vähäiseksi525 td -94 (Black Bastard, a.k.a Musta surma)
540i 6v Estate
Volvo 240 -82 TiC
Audi 1.8t Q
Subaru Justy 1.2 Tbo
Ex. E30 325 cabi, E61xd -06, 525d -04, 530d -02 Mitsu Evo IV, 330D Touring -00 Man, Seat Exeo ST 170 -10
Comment
-
Comment