Kiitti WSE1 kattavasta vastauksesta, tuo selventi jo paljon! Osaatko vielä sanoa, kuinka paljon ehjän startin pitäisi haukata virtaa kun startataan? Tosiaan tuo minun startti vetää 350A joka starttauksella, joten onko se ihan terve lukema?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D starttaus
Collapse
X
-
Nyt on E60 530d alla ja starttihan siitä sitten levähti, 130tkm ajettu. Auto meni hinaukseen lähimmälle korjaamolle, eli paikalliseen merkkiliikkeeseen mikkeliin. Pitääkö paikkansa, että imusarjan joutuu tuosta sitten irroittamaan, jos startin vaihtaa? Kuulostaa kummalliselta, mutta kun auto on siellä kaukana ja itse ihan muualla, niin vaikea mennä mitään sanomaan vastaan näkemättä? Onko jollakulla tietoa?*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
Comment
-
-
Originally posted by Make540M60 View PostNyt on E60 530d alla ja starttihan siitä sitten levähti, 130tkm ajettu. Auto meni hinaukseen lähimmälle korjaamolle, eli paikalliseen merkkiliikkeeseen mikkeliin. Pitääkö paikkansa, että imusarjan joutuu tuosta sitten irroittamaan, jos startin vaihtaa? Kuulostaa kummalliselta, mutta kun auto on siellä kaukana ja itse ihan muualla, niin vaikea mennä mitään sanomaan vastaan näkemättä? Onko jollakulla tietoa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Make540M60 View PostNyt on E60 530d alla ja starttihan siitä sitten levähti, 130tkm ajettu. Auto meni hinaukseen lähimmälle korjaamolle, eli paikalliseen merkkiliikkeeseen mikkeliin. Pitääkö paikkansa, että imusarjan joutuu tuosta sitten irroittamaan, jos startin vaihtaa? Kuulostaa kummalliselta, mutta kun auto on siellä kaukana ja itse ihan muualla, niin vaikea mennä mitään sanomaan vastaan näkemättä? Onko jollakulla tietoa?
Comment
-
-
Alkaa käynnistäminen olla jo vaikean kuuloista ja sisävalot himmenevät kun starttaa. Pitäisi mitata uudelleen starttimoottorin viemä virta käynnistyshetkellä, onko se suurentunut tuosta 350 ampeerista. Eikö kukaan tiedä, kuinka paljon ehjä starttimoottori imaisee virtaa?
Pian jotain tarttis kuitenkin tehdä, joko akun ja/tai startin vaihto...- BMW 530d M-Sport 9/04
Comment
-
-
Originally posted by y95sjave View PostAlkaa käynnistäminen olla jo vaikean kuuloista ja sisävalot himmenevät kun starttaa. Pitäisi mitata uudelleen starttimoottorin viemä virta käynnistyshetkellä, onko se suurentunut tuosta 350 ampeerista. Eikö kukaan tiedä, kuinka paljon ehjä starttimoottori imaisee virtaa?
Pian jotain tarttis kuitenkin tehdä, joko akun ja/tai startin vaihto...
Originally posted by WSE1 View PostTuo (mm.) E60 dieselin starttiongelma on tyyppivika, johtuu alimitoitetusta startista.
Vanhemmassa (E39/38 etc.) 3,0 dieselissä oli järeämpi startti, pitäisi joskus tutkia sopisiko tämä / minkälaisin muutoksin tuohon uudempaan - moottorihan on siis teknisesti aika lailla sama. Taitaa johtua vaihdelaatikon muutoksista enemmänkin tuo sopivuus tai mahdollinen eroavaisuus.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View Post350A on jo liikaa.
Itselläni hiukan virta, startti tai jotain ongelmia. Starttaa todella vaivalloisesti ja muutaman kerran ei ole jaksanut startata ensimmäisellä napin painalluksella. INPA ei näytä mitään vikavikakoodeja, latausjännite aina hiukan yli 14V, auto menee lepotilaan (mitattu) ja jännite tällöin 12.5-12.6V Mitään vikakoodeja virroista, jännitteistä tai mitään valojen vilkkumisia tms ei ole ollut.
Kun lataa akun ctek:llä niin toimii muutaman päivän paremmin mutta ei vielä niin pirteä kuin oli keväällä/talvella. Heikkeni nopeasti keväällä.
Akun on INPA:n rekisteröinnin mukaan joku vaihtanut 4-v sitten (n. 100tkm sitten) AGM-90Ah mutta akun tyyppi on ohjelmoimatta (hoituu tällä viikolla), nyt siis auton tiedoissa normi 90Ah. Startin virta on mitattu, pyörii noin 350-400A. Vilahtaa suht nopeasti lukemat näytöllä joten tarkkaa vaikea sanoa. Verrokkina mitattu E39 540 (hyvin toimiva uudehkolla akulla) virrat oli n. 400A. Mitattu kahdella eri mittarilla.
Pystyisikö joku mittaamaan startin ottaman virran hyvin starttaavasta E6X:stä niin saisi rajattua ongelmaa.F15 X5 50i
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostPerustuuko 350A mittaukseen?
Itselläni hiukan virta, startti tai jotain ongelmia. Starttaa todella vaivalloisesti ja muutaman kerran ei ole jaksanut startata ensimmäisellä napin painalluksella. INPA ei näytä mitään vikavikakoodeja, latausjännite aina hiukan yli 14V, auto menee lepotilaan (mitattu) ja jännite tällöin 12.5-12.6V Mitään vikakoodeja virroista, jännitteistä tai mitään valojen vilkkumisia tms ei ole ollut.
Kun lataa akun ctek:llä niin toimii muutaman päivän paremmin mutta ei vielä niin pirteä kuin oli keväällä/talvella. Heikkeni nopeasti keväällä.
Akun on INPA:n rekisteröinnin mukaan joku vaihtanut 4-v sitten (n. 100tkm sitten) AGM-90Ah mutta akun tyyppi on ohjelmoimatta (hoituu tällä viikolla), nyt siis auton tiedoissa normi 90Ah. Startin virta on mitattu, pyörii noin 350-400A. Vilahtaa suht nopeasti lukemat näytöllä joten tarkkaa vaikea sanoa. Verrokkina mitattu E39 540 (hyvin toimiva uudehkolla akulla) virrat oli n. 400A. Mitattu kahdella eri mittarilla.
Pystyisikö joku mittaamaan startin ottaman virran hyvin starttaavasta E6X:stä niin saisi rajattua ongelmaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostPerustuuko 350A mittaukseen?
Itselläni hiukan virta, startti tai jotain ongelmia. Starttaa todella vaivalloisesti ja muutaman kerran ei ole jaksanut startata ensimmäisellä napin painalluksella. INPA ei näytä mitään vikavikakoodeja, latausjännite aina hiukan yli 14V, auto menee lepotilaan (mitattu) ja jännite tällöin 12.5-12.6V Mitään vikakoodeja virroista, jännitteistä tai mitään valojen vilkkumisia tms ei ole ollut.
Kun lataa akun ctek:llä niin toimii muutaman päivän paremmin mutta ei vielä niin pirteä kuin oli keväällä/talvella. Heikkeni nopeasti keväällä.
Akun on INPA:n rekisteröinnin mukaan joku vaihtanut 4-v sitten (n. 100tkm sitten) AGM-90Ah mutta akun tyyppi on ohjelmoimatta (hoituu tällä viikolla), nyt siis auton tiedoissa normi 90Ah. Startin virta on mitattu, pyörii noin 350-400A. Vilahtaa suht nopeasti lukemat näytöllä joten tarkkaa vaikea sanoa. Verrokkina mitattu E39 540 (hyvin toimiva uudehkolla akulla) virrat oli n. 400A. Mitattu kahdella eri mittarilla.
Pystyisikö joku mittaamaan startin ottaman virran hyvin starttaavasta E6X:stä niin saisi rajattua ongelmaa.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View Post440A keskimäärin kun äsken konetilasta mittasin sen haitarin lävitte..
Itse tosiaan mitannut kolmella mittarilla ja samoja arvoja tulee. E39 540 jossa startti 1.7 kW antaa myos samoja lukemia startatessa.
Nyt on kuitenkin itselle koodattu oikea AGM-akku ja jos latais sen viela CTEK:lla ensin tayteen ja taytyy sitten varmaan heittaa kolikkoa vaihtaako ensin startin vai akun...:thinkF15 X5 50i
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostKiitokset mittauksesta. Harmi vaan etta ei ratkaissut mun starttiongelmaa.
Itse tosiaan mitannut kolmella mittarilla ja samoja arvoja tulee. E39 540 jossa startti 1.7 kW antaa myos samoja lukemia startatessa.
Nyt on kuitenkin itselle koodattu oikea AGM-akku ja jos latais sen viela CTEK:lla ensin tayteen ja taytyy sitten varmaan heittaa kolikkoa vaihtaako ensin startin vai akun...:thinkJNJL
Comment
-
-
Originally posted by JNJL View Postei tuota kannata hirveesti miettiä, startti vaihtoon. ite vaihtelin akkuja ja ostin uuden eikä sillä ollut juuri mitään merkitystä ongelmaan. Katottiin myös vikakoodeja ja nollailtiin, ei vaikutusta. Startti on vaihtotavaraa ainakin alkupään e60 malleissa. itelläni meni vaihtoon 125tkm mittarissa ja alkoi muutamassa kuukaudessa mennä huonompaan suuntaan. Startissa kuluu käämin akseli joka alkaa ottamaan runkoon kiinni.
Hiukan tosiaan tullut pähkäiltyä mitä tekee kun kysäsin ohimennen marmoreilta startin vaihtoa niin olisi reilut 600e... (n. 500 startti + työt).
Edit: Startin vaihto tilattu, Schmiedmannilta tarvikestartti 229e + työt. Kestää tai ei kestä mutta ei kestä näköjään alkuperäinenkään ja hiukka edukkaampi tuo. Tilaustavaraa, joten vanhalla siihen asti.
Kun kiinni niin mittaanpa uteliaisuudesta vielä joka tapauksessa uuden startin ottaman virran.Last edited by Jarkka; 13-07-2011, 21:36.F15 X5 50i
Comment
-
-
Moi!
Mikä noista starteista menee rikki? Laakerit? Vai palaako vaan käämit? Pystyykö niitä korjaamaan?
Itsellä varmaan sama edessä, kun oli viime talvena pieniä ongelmia käynnistyksen kanssa. Kun oli -30 astetta pakkasta ja weba oli lämmittänyt koneen 0 asteiseksi, niin käynnistyksen yhteydessä meni monenlaista valoa mittaristossa (PRND, PRND.. ja kaikki muutkin vuorottelivat) ja akku oli uusi. Tosi laiskasti lähti ja yleensä vasta kolmannella kerralla.
Voisin koittaa tutkia laitosta, jos jollain olisi lähettää sellainen minulle?BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by Jarkka View PostAuto seisoi reilun viikon ja mitattiin vielä varmistukseksi rasitustesterillä -> akku kunnossa eli startti mennee vaihtoon.
Hiukan tosiaan tullut pähkäiltyä mitä tekee kun kysäsin ohimennen marmoreilta startin vaihtoa niin olisi reilut 600e... (n. 500 startti + työt).
Edit: Startin vaihto tilattu, Schmiedmannilta tarvikestartti 229e + työt. Kestää tai ei kestä mutta ei kestä näköjään alkuperäinenkään ja hiukka edukkaampi tuo. Tilaustavaraa, joten vanhalla siihen asti.
Kun kiinni niin mittaanpa uteliaisuudesta vielä joka tapauksessa uuden startin ottaman virran.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Comment