E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • overboost
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post

    Kabiini ja moottori lämpiävät orkkiswebastolla kuten pitääkin
    Kabiiniin tuntuu tulevan niin kauan lämmintä kuin webasto on päällä (arvaus)
    Mun mielestä webasto kyllä sammuu heti autoa käynnistättessä.

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Jos auton sammuttaa hetkeksi, alkaa lämmintä ilmaa tulla välittömästi kun starttaa moottorin uudelleen. Eli moottori on siis lämmin mutta lämpö ei tule sisälle asti (arvaus)?
    Mulla ainakin kone jäähtyy. Jäähdyttimen flekti pyörii ja obd-mittaristakin näkee. Lähdettäessä oli 46 ja viidentoista kilometrin jälkeen 32 astetta... Uudelleenkäynnistyksen jälkeen lämpömittari alkaa toimia ja flekti ei enään pyöri.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by overboost View Post
    Tein itselle venttiilimodauksen. Nyt jos lähtee autolla liikenteeseen webasto päällä, niin jäähdytimen flekti pyörii täysillä ja moottori jäähtyy. Salavalikossa lämmön kohdalla lukee ungueltigt. OBD-mittarilla näyttö hyppii 215:n ja oikea lämmön välillä. Auton sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti.
    Ei taida toimia bensakoneessa Auto on 530xi N53-moottorilla. Onko kellään muulla kokemuksia bensakoneisen modauksesta?
    Meillä on tehty vesiventtiilimodi kaksi vuotta sitten syksyllä. Toimi mielestäni eka talven OK. Viime syksynä vaimo raportoi että auto kylmenee ajossa n. viiden kilometrin jälkeen. Tämä tuli myös itse todettua itse. Tämän jälkeen vesiventtiili poistettiin kokonaan, vastus laitettiin ja vielä termarikin uusittiin. Ei auttanut, eli tilanne on edelleen sama seuraavasti (paras luulo tällä hetkellä):

    Kabiini ja moottori lämpiävät orkkiswebastolla kuten pitääkin
    Kabiiniin tuntuu tulevan niin kauan lämmintä kuin webasto on päällä (arvaus)
    Kun webasto sammuu itsekseen ajossa (valohan sammuu heti startissa) kabiiniin alkaa tulla kylmää ilmaa
    Jos auton sammuttaa hetkeksi, alkaa lämmintä ilmaa tulla välittömästi kun starttaa moottorin uudelleen. Eli moottori on siis lämmin mutta lämpö ei tule sisälle asti (arvaus)?

    Ajatuksia tästä? Ehdotuksia mitä pitäisi tehdä jotta auto puskisi lämmintä sisään ilman kikkailua ajon aikana?

    Leave a comment:


  • overboost
    replied
    Moottoriohjaus meni sekaisin

    Tein itselle venttiilimodauksen. Nyt jos lähtee autolla liikenteeseen webasto päällä, niin jäähdytimen flekti pyörii täysillä ja moottori jäähtyy. Salavalikossa lämmön kohdalla lukee ungueltigt. OBD-mittarilla näyttö hyppii 215:n ja oikea lämmön välillä. Auton sammutuksen jälkeen toimii taas normaalisti.
    Ei taida toimia bensakoneessa Auto on 530xi N53-moottorilla. Onko kellään muulla kokemuksia bensakoneisen modauksesta?

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Löytyykö pirkanmaa-häme alueelta ketään muutoksen tekijää sopivasti?

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    No juuri näin meinasin... Autosta löytyy maadoitus pisteitä,mikäli on epäselvää minkä maajohdon aikoo katkaista.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    eikös se ole ihan sama missä sen vetää maihin,ei ole pakko olla vesiventtiilin maajohto.
    Periaatteessa kyllä, mutta siinähän se maajohto on mukavasti tarjolla. Vai meinasitko porata siihen iskarintolppaan reijän, hinkata maalit pois, kierteyttää siihen jengat ja vetää m-ruuvin kera alle laitetun lenkin

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    eikös se ole ihan sama missä sen vetää maihin,ei ole pakko olla vesiventtiilin maajohto.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Tuosta vastus patentista?..
    Onko se tehon kesto oltava 25w vai riittääkö vähempi? Miten tarkka tuo 47ohm siihen on?
    Jos vastus on tuo 47 ohm, tehonkestoksi riittää vaikka 5W. Tosin tuollaisessa 25 Wattisessa on ne liittimet huomattavasti jämäkämmät, joka on selvä etu autokäytössä, jossa on aina kaikenlaista tärinää ja tutinaa. 5 Wattinen maksaa alle euron ja 25 Wattinen n 5 euroa...mitä väliä

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Noniin. Tänään täällä -1 astetta pakkasta ja webasto töhisi 15min. Katoin salavalikosta lämmöt ennen kuin käynnistin, niin 46 astetta koneen lämpötila ja mökki ihan lämmin

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Vastusmode on nyt tehty ja ainaki pikatestillä näky pelaavan. Käytin webastoo vähän aikaa, koneen lämmöt oli 42 astetta ja kun webasto lähti päälle niin alko koneen lämmöt tippua muutaman asteen ja kohta lähti nousuun eli neste lähti kiertää.
    Huomenna aamulla saa kunnon testin ku kerkee yön aikaan auto jäähtyä kunnolla

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Pitääkö siihen nyt nasauttaa kahden johdon väliin se vastus vai riittääkö vaan se musta/harmaa johto?
    Tapaus on pre facelift 2005 vm..
    Kahden johdon väliin, johdot pitää katkaista tai irroittaa pistoke
    vesiventtililtä...

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Pitääkö siihen nyt nasauttaa kahden johdon väliin se vastus vai riittääkö vaan se musta/harmaa johto?
    Tapaus on pre facelift 2005 vm..

    Leave a comment:


  • zanta
    replied
    Originally posted by VESiX View Post
    Kiitokset vielä Clavurionille vastusratkaisun keksimisestä ja tiedon jakamisesta. Paras varuste/modifikaatio tähän autoon alle viiden euron luokassa!
    3euroa taisi mulla kulua, tosin siihen lisätään kulut seuraavista, kutistesukat, ruuvi ja tinat oli hyllyssä, ja tietty se sähkö mitä kolvi imas

    Leave a comment:


  • VESiX
    replied
    Saman väriset johdot löytyi myös 2006 mallisesta 530i:stä - musta/harmaa ja yhtä paksu ruskea.

    Tänään oli pakkasta 10 astetta. Puolen tunnin lämmityksellä koneessa oli +27 ja farmarin etuosan lasit olivat sulat. Huomattavati mukavampaa lähteä ajamaan tuollaisella koneella, kuin ihan jäässä olevalla. Sisällä voisi olla lämpöisempääkin, mutta huomattavasti parempi näin päin.

    Kiitokset vielä Clavurionille vastusratkaisun keksimisestä ja tiedon jakamisesta. Paras varuste/modifikaatio tähän autoon alle viiden euron luokassa!

    Leave a comment:


  • Kaavi Koo
    replied
    Originally posted by Whispi View Post
    Joo niin vähän ounastelinkin että menee lokarihommiks
    Itselläni on vm. 2008 E61 ja juuri lauantaina pistin piuhat poikki ja vastuksen väliin. Omassani oli juuri musta/harmaa ja yhtä paksu ruskea (ei keltaista raitaa).

    Onneksi täällä on osaavaa sakkia, meinasi auton kanssa hermot mennä kun kabiini oli pakkasilla lämpimämpi kuin oma mökki ja moottori Siperian lämmöissä. Nyt motikka lämpenee kuin hirvi, joten kiitokset kaikille näiden sivujen asiantuntijoille!

    Leave a comment:

Working...
X