Originally posted by böntti
View Post
E60/61 530d Webasto moottorin esilämmitys
Collapse
X
-
Last edited by WSE1; 07-02-2016, 11:28.
-
Originally posted by böntti View PostKyllä siellä on meno- ja tulopuolen välillä paine-ero mikä aiheuttaa virtauksen korkeammasta paineesta matalampaan.
Letku yleensä hieman jopa kädellä tuntien pullistuu pumpun jälkeen
Leave a comment:
-
Kyllä siellä on meno- ja tulopuolen välillä paine-ero mikä aiheuttaa virtauksen korkeammasta paineesta matalampaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostSelitäppä maallikolle miten paineistetussa (vesi)tilassa (siis auton käydessä) voi jossain päin järjestelmää olla samalla alipainetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View PostEi se ime kennon paluuputkesta jos webaston pumppu ei ole päällä vaan vesi virtaa vaihtoventtiililtä (suuremmasta paineesta) suoraan kennon paluuletkuun ja siitä eteenpäin, eikö? Sitten taas jos kennon menopuolella on lisävesipumppu päällä, tulee hullunkierto eli osittain sama vesi kiertää ympyrää, lämpöä ei tällöin tule kunnolla moottorilta.
Näin siis silloin kun webasto ei ole päällä tuottamassa lämpöä kiertoon.
En allekirjoita enkä myöskään myönnä, vaatisi tarkempia tutkimuksia, mutta hyvä pointti tuo webaston pumpun kierron sammuminenLast edited by JAK85; 04-02-2016, 22:51.
Leave a comment:
-
Ei se ime kennon paluuputkesta jos webaston pumppu ei ole päällä vaan vesi virtaa vaihtoventtiililtä (suuremmasta paineesta) suoraan kennon paluuletkuun ja siitä eteenpäin, eikö? Sitten taas jos kennon menopuolella on lisävesipumppu päällä, tulee hullunkierto eli osittain sama vesi kiertää ympyrää, lämpöä ei tällöin tule kunnolla moottorilta.
Näin siis silloin kun webasto ei ole päällä tuottamassa lämpöä kiertoon.Last edited by böntti; 04-02-2016, 22:28.
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View PostMajordrake ja minä tarkoitetaankin tilannetta silloin kun autolla ajetaan ja webasto ei ole päällä.
En usko että kierto alkaa kulkemaan t-haaralta toistepäin tiivistemodauksen takia. Oma mutu tuntuma..
Miettien että venttiilillä on aina ylipaine ja kevein virtaus webastolle päin.
Toki voin olla ihan hakoteillä, mutta mukavaa aivojumppaaLast edited by JAK85; 04-02-2016, 22:12.
Leave a comment:
-
Majordrake ja minä tarkoitetaankin tilannetta silloin kun autolla ajetaan ja webasto ei ole päällä.
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View PostKyllä kiertää. Kierto haarautuu venttiilillä, osa menee webaston ja kennon läpi, osa menee suoraan kennon paluuputkeen. Näin siis jos venttiili on modattu. Minä jo vähän viimeksi tätä miettiessäni ihmettelin että eikö tässä modissa kuitenkin joku vika ollut.
Leave a comment:
-
Kyllä kiertää. Kierto haarautuu venttiilillä, osa menee webaston ja kennon läpi, osa menee suoraan kennon paluuputkeen. Näin siis jos venttiili on modattu. Minä jo vähän viimeksi tätä miettiessäni ihmettelin että eikö tässä modissa kuitenkin joku vika ollut.
Leave a comment:
-
Originally posted by Coupe325 View PostPurkasin omasta ton venttiilin ja lovesin pohjatiivisteeseen 4 uraa. Minusta onnistunut viritys, nyt 0 kelillä webasto päällä 15 min. koneen lämmöt 48 ja puhalti sisällekkin lämmintä.
osa koneelta tulevasta kuumasta vedestä kun kiertää nyt sisäkennon ohi...
Leave a comment:
-
Purkasin omasta ton venttiilin ja lovesin pohjatiivisteeseen 4 uraa. Minusta onnistunut viritys, nyt 0 kelillä webasto päällä 15 min. koneen lämmöt 48 ja puhalti sisällekkin lämmintä.
Leave a comment:
-
Sen verran vielä tuossa asiasta, että vastus modauksellahan tuo webasto imee aina sitä moottorin puolen nestettä, eikä koskaan sitä kennon paluupuolen litkua. Kumpi on sitten lämpimämpää, kennon jälkeinen vesi vai moottorin jälkeinen on taas eri asia, mutta voisi kuvitella että se kennon jälkeinen..
Pitää vielä kokeilla puristaa ajon ajaksi tuo moottorinpuoleinen imu kiinni että lämpeneekö kabiini nopeammin
Leave a comment:
Leave a comment: