Niin jos vertaat 520i vs 530D niin silloin,mutta esim. 530i vs 530D...en nyt menisi mainostamaan että se diesel on ylivertaisesti "suorituskykyisempi" kuin bensa vapari.Tosin mitä sitten itse kukin suorituskyvyllä tarkoittaa...
Totta jos vertaat 530i:tä ja 530d:tä ollaan tehon kanssa suurinpiirtein samalla viivalla, sen näkee jokainen papereistakin. Mutta itse miellän dieselin voiman mukavemmaksi käyttää kuin vapari-bensan. Tuollaisia litra-tehoja saadaan pelkän ohjelman avustuksella vaikkapas 520d:stä ja 535d:stä, 530 vaatii jo suutinten vaihtoa sun muuta mutta mahdollista se on sielläkin vielä kohtuu pienellä kulutuksella.
Noh ehkä tämä tieto ei ollut ihan sitä mitä topicin aloittaja tavoitteli, mutta niinkuin tuossa Lallevihtinen mainitsi että molemmille kyllä löytyy ostajansa. Itse olen valinnut dieselin perustein joista jo kerroin.
ps. x35i on todella hieno peli, siinä alkaa jo nyky-dieselmäisesti yhdistyä vääntö, teho ja kulutus
Totta jos vertaat 530i:tä ja 530d:tä ollaan tehon kanssa suurinpiirtein samalla viivalla, sen näkee jokainen papereistakin. Mutta itse miellän dieselin voiman mukavemmaksi käyttää kuin vapari-bensan.
Niin, toiset tykkää vääntökoneista ja toisia ei kierrättäminen haittaa yhtään. Kuitenkin, jos puhutaan autojen todellisesta suorituskyvystä ja ajetaan kelloa vastaan, on bensaturbo nopeampi, sitä faktaa ei dieselin persdynomyönteinen alavääntö poista. Eikä automaattia tarvitse edes itse hämmentää.
e60 diesel automaattia ei kannata missään nimessä ostaa. Siihen kun tottuu, niin inhottaa ajella kaikilla manuaalivaihteisilla autoilla. Valinnan vara on sitten tulevaisuudessa siis suppeampi.
e60 diesel automaattia ei kannata missään nimessä ostaa. Siihen kun tottuu, niin inhottaa ajella kaikilla manuaalivaihteisilla autoilla. Valinnan vara on sitten tulevaisuudessa siis suppeampi.
Ja vielä kun ottaa sen kunnon varusteilla, niin siinähän on loppuelämä sitten valmiiksi mietitty. Paluuta kun ei ole...
Niin, toiset tykkää vääntökoneista ja toisia ei kierrättäminen haittaa yhtään. Kuitenkin, jos puhutaan autojen todellisesta suorituskyvystä ja ajetaan kelloa vastaan, on bensaturbo nopeampi, sitä faktaa ei dieselin persdynomyönteinen alavääntö poista. Eikä automaattia tarvitse edes itse hämmentää.
Kannattaa nyt muistaa bensaturbojen hehkuttajat että se on tekniikkana tuore ja sen omaava auto omaa aika hyvän hintalapun. EIKÄ sitä saa E6x-sarjalaisen nokalle, eli se ei kuulu alkuperäiseen aiheeseen. Ja sen tulevista tyyppi viostahan emme vielä tiedä.
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Itse ainakin koin uudelleen syntymisen kun heivasin nokikepin syrjään...ja aloin polttamaan benziiniä!
Se on varmasti totta. Jopa tuo vaimon pensanelonen käy kivammin kuin pöllö-öljykuutonen, mutta varusteista ei kannata tinkiä, vaikka mikä kone olis nokalla.
Eikä silti, jos ajo on pitkää matkaa niinkuin minulla, ei sitä koneen ääntä kuule sisälle, joten pieni polttoaineen kulutus on siinä ikäänkuin vaan plussaa. Ja tarvittaessa ohituksiin riittää teho jotenkuten tolla dieselilläkin.
Kannattaa nyt muistaa bensaturbojen hehkuttajat että se on tekniikkana tuore ja sen omaava auto omaa aika hyvän hintalapun. EIKÄ sitä saa E6x-sarjalaisen nokalle, eli se ei kuulu alkuperäiseen aiheeseen. Ja sen tulevista tyyppi viostahan emme vielä tiedä.
Hyvä pointti, mistä lie lipsahti. Siis E60-kopasta ja vaparistahan tässä oli kyse, vaan eipä se asiaa muuksi muuta.
En tiedä onko näitä parempi miettiä järjellä vai tunteella, ite menin ostoksille jälkimmäisen kanssa. kotona on muksut 4v ja 3kk, mut ostin silti sedanin enkä farkkua, koska tykkään sedanista enemmän.
Kilometrejä tulee yli 30tkm/vuosi, mut ostin silti bensa V8:sin, koska en tykkää dieselistä (en myöskään luota mihinkään mikä vuotaa verta viikon muttei kuole, enkä luota mihinkään mikä syttyy ilman sytytystä).
Varusteissa hain kaikkea mahdollista mikä lisäisi ajonautintoa, ja pitkän hakemisen jälkeen löysin tapauksen missä yhdistyi melkein kaikki mitä olin siihen aikaan hakemassa.
Asiaan:
Moottorin valinta varmaan kannattaa miettiä omien kokemusten ja tuntuman mukaan verraten siihen kuinka paljon ajaa (myös todella vähäisessä ajossa voi diesel olla halvempi, bensaa palaa niin perkeleesti kylmänä). Valitsee ensin tyypin, joka miellyttää (bensa/diesel) ja sen jälkeen katsoo kokoluokan sillä ajatuksella, että pieni vie järjellä ja isompi tunteella. Iso maksaa aina, käytössä & huolloissa, mutta tuntuu niin helvetin hyvältä. Pieni puolestaan palvelee hyvin ja edullisesti, muttei herätä suuria tunteita.
Luotettavuudessa BMW:n moottoreissa ei liene niin suuria eroja, jos maatalousmoottorista muistaa läpät poistaa.
Varusteista on paha mennä sanomaan äkkiä mitä vois suositella, niiden lista on pitkä kuin nälkävuosi ja jokainen valitsee tavallaan. mut tässä muutama ajatus:
Dynamic Drive, ehdoton valinta jos yhtään tykkäät mutkatietä ajella.
Kattoluukku (tai panoraamakatto E61), omaan makuun tuo kivasti lisää avaruutta. Miinuksena humina kovemissa nopeuksissa, joka kuitenkin poistuu sillä peitelevyllä
Comfort-istuimet, mun makuun paremmat kuin sport, tukee yhtä hyvin mut säätöjä on enemmän ja tuntuu paremmalta pitkässä matkassa
Iso Navi ehdottomasti
Tossa nyt pari lähtöajatusta, loppuja voi sit miettiä, kuten kuppitelineitä, penkin- & ratinlämmitystä, penkkien ilmastointia & hierontaa jne jne.
Toivottavasti auttaa valinnassa & onnea matkaan!
EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!
Tuo 545i on kyllä kiinnostava vaihtoehto. Olettaisin että on aika hyljeksitty malli ja sen pitäisi näkyä ostohinnassa vs. 530d. Kaupan päälle tulee melko varmasti parempi varustelu kuin 530d. Miinuksena taas kulutus: keskikulutuksessa esim.8l ero-->30tkm/a -->3300e /a - dieselvero = n. 2800e. Jos matkaa pääasiassa niin ero voi kutistua puoleen?
Tuo 545i on kyllä kiinnostava vaihtoehto. Olettaisin että on aika hyljeksitty malli ja sen pitäisi näkyä ostohinnassa vs. 530d. Kaupan päälle tulee melko varmasti parempi varustelu kuin 530d. Miinuksena taas kulutus: keskikulutuksessa esim.8l ero-->30tkm/a -->3300e /a - dieselvero = n. 2800e. Jos matkaa pääasiassa niin ero voi kutistua puoleen?
Kun muistaa että isot bensakoneet tulee olemaan vanhemmiten aina suhteellisestikkin enemmän vieroksuttuja, kuin vastaavan ikäinen diesel.
Hintahan ei koskaan muodostu pelkästään ostohinnasta, joten 545i:n "halpuus" tiedetään vasta kun se on aikanaan myyty/vaihdettu.
Kattoluukku on itselläni ehdoton ei. Mitä sillä tekee autossa jossa on ilmastointi? Lähes jokaisella tuntuu olevan ongelmia veden kertymisellä takakonttiin kun valumaputket menevät tukkoon. Sen päälle sähköviat.
Dynamic drive on varmaan ok ajossa, mutta vikoja tuntuu olevan siinäkin.
Muutenkin tuon E60:n kanssa tulee "Bling!" ääni tutuksi.
Bling! joku vialla, Bling! joku taas vialla, Bling! Bling! Bling!
Omaa E61:stä on korjattu varmaan 5keur:lla (suurin osa takuuseen) 2,5 vuoden aikana. Vain pieni osa on liittynyt moottoriin (M57N2) tai a-vaihteistoon.
Lähes jokaisella tuntuu olevan ongelmia veden kertymisellä takakonttiin kun valumaputket menevät tukkoon. Sen päälle sähköviat.
Tuo nyt on samanlainen yleistys kuin automaattilaatikoiden mollaaminen. Sen sijaan validi miinus kattoluukuissa on se, että joissakin automalleissa se hankaloittaa pitkäselkäisten mahtumista kypärä päässä kuskinpukille.
Comment