Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3639
    • Raisio

    ja ostit lopulta minkä tahansa, osa ihmettelee miksi ostit juuri sen etkä tätä.

    Itsellehän sitä autoa ostetaan, ei forumilaisille
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      Originally posted by b mutteri kasa View Post
      Häh???Mistä tollasia lukemia pystyt saamaan...?:think

      Niin jos vertaat 520i vs 530D niin silloin,mutta esim. 530i vs 530D...en nyt menisi mainostamaan että se diesel on ylivertaisesti "suorituskykyisempi" kuin bensa vapari.Tosin mitä sitten itse kukin suorituskyvyllä tarkoittaa...
      Totta jos vertaat 530i:tä ja 530d:tä ollaan tehon kanssa suurinpiirtein samalla viivalla, sen näkee jokainen papereistakin. Mutta itse miellän dieselin voiman mukavemmaksi käyttää kuin vapari-bensan. Tuollaisia litra-tehoja saadaan pelkän ohjelman avustuksella vaikkapas 520d:stä ja 535d:stä, 530 vaatii jo suutinten vaihtoa sun muuta mutta mahdollista se on sielläkin vielä kohtuu pienellä kulutuksella.

      Noh ehkä tämä tieto ei ollut ihan sitä mitä topicin aloittaja tavoitteli, mutta niinkuin tuossa Lallevihtinen mainitsi että molemmille kyllä löytyy ostajansa. Itse olen valinnut dieselin perustein joista jo kerroin.

      ps. x35i on todella hieno peli, siinä alkaa jo nyky-dieselmäisesti yhdistyä vääntö, teho ja kulutus
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        Originally posted by Matson^ View Post
        Totta jos vertaat 530i:tä ja 530d:tä ollaan tehon kanssa suurinpiirtein samalla viivalla, sen näkee jokainen papereistakin. Mutta itse miellän dieselin voiman mukavemmaksi käyttää kuin vapari-bensan.
        Niin, toiset tykkää vääntökoneista ja toisia ei kierrättäminen haittaa yhtään. Kuitenkin, jos puhutaan autojen todellisesta suorituskyvystä ja ajetaan kelloa vastaan, on bensaturbo nopeampi, sitä faktaa ei dieselin persdynomyönteinen alavääntö poista. Eikä automaattia tarvitse edes itse hämmentää.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          e60 diesel automaattia ei kannata missään nimessä ostaa. Siihen kun tottuu, niin inhottaa ajella kaikilla manuaalivaihteisilla autoilla. Valinnan vara on sitten tulevaisuudessa siis suppeampi.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Originally posted by Veeksi View Post
            e60 diesel automaattia ei kannata missään nimessä ostaa. Siihen kun tottuu, niin inhottaa ajella kaikilla manuaalivaihteisilla autoilla. Valinnan vara on sitten tulevaisuudessa siis suppeampi.
            Ja vielä kun ottaa sen kunnon varusteilla, niin siinähän on loppuelämä sitten valmiiksi mietitty. Paluuta kun ei ole...
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by touring39 View Post
              Ja vielä kun ottaa sen kunnon varusteilla, niin siinähän on loppuelämä sitten valmiiksi mietitty. Paluuta kun ei ole...
              Itse ainakin koin uudelleen syntymisen kun heivasin nokikepin syrjään...ja aloin polttamaan benziiniä!
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Henkka90
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 450
                • Tornio

                Originally posted by r.w. View Post
                Niin, toiset tykkää vääntökoneista ja toisia ei kierrättäminen haittaa yhtään. Kuitenkin, jos puhutaan autojen todellisesta suorituskyvystä ja ajetaan kelloa vastaan, on bensaturbo nopeampi, sitä faktaa ei dieselin persdynomyönteinen alavääntö poista. Eikä automaattia tarvitse edes itse hämmentää.
                e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  Kannattaa nyt muistaa bensaturbojen hehkuttajat että se on tekniikkana tuore ja sen omaava auto omaa aika hyvän hintalapun. EIKÄ sitä saa E6x-sarjalaisen nokalle, eli se ei kuulu alkuperäiseen aiheeseen. Ja sen tulevista tyyppi viostahan emme vielä tiedä.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Itse ainakin koin uudelleen syntymisen kun heivasin nokikepin syrjään...ja aloin polttamaan benziiniä!
                    Se on varmasti totta. Jopa tuo vaimon pensanelonen käy kivammin kuin pöllö-öljykuutonen, mutta varusteista ei kannata tinkiä, vaikka mikä kone olis nokalla.

                    Eikä silti, jos ajo on pitkää matkaa niinkuin minulla, ei sitä koneen ääntä kuule sisälle, joten pieni polttoaineen kulutus on siinä ikäänkuin vaan plussaa. Ja tarvittaessa ohituksiin riittää teho jotenkuten tolla dieselilläkin.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      Kannattaa nyt muistaa bensaturbojen hehkuttajat että se on tekniikkana tuore ja sen omaava auto omaa aika hyvän hintalapun. EIKÄ sitä saa E6x-sarjalaisen nokalle, eli se ei kuulu alkuperäiseen aiheeseen. Ja sen tulevista tyyppi viostahan emme vielä tiedä.
                      Hyvä pointti, mistä lie lipsahti. Siis E60-kopasta ja vaparistahan tässä oli kyse, vaan eipä se asiaa muuksi muuta.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • bayern
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1109
                        • Tuusula

                        En tiedä onko näitä parempi miettiä järjellä vai tunteella, ite menin ostoksille jälkimmäisen kanssa. kotona on muksut 4v ja 3kk, mut ostin silti sedanin enkä farkkua, koska tykkään sedanista enemmän.
                        Kilometrejä tulee yli 30tkm/vuosi, mut ostin silti bensa V8:sin, koska en tykkää dieselistä (en myöskään luota mihinkään mikä vuotaa verta viikon muttei kuole, enkä luota mihinkään mikä syttyy ilman sytytystä).
                        Varusteissa hain kaikkea mahdollista mikä lisäisi ajonautintoa, ja pitkän hakemisen jälkeen löysin tapauksen missä yhdistyi melkein kaikki mitä olin siihen aikaan hakemassa.

                        Asiaan:
                        Moottorin valinta varmaan kannattaa miettiä omien kokemusten ja tuntuman mukaan verraten siihen kuinka paljon ajaa (myös todella vähäisessä ajossa voi diesel olla halvempi, bensaa palaa niin perkeleesti kylmänä). Valitsee ensin tyypin, joka miellyttää (bensa/diesel) ja sen jälkeen katsoo kokoluokan sillä ajatuksella, että pieni vie järjellä ja isompi tunteella. Iso maksaa aina, käytössä & huolloissa, mutta tuntuu niin helvetin hyvältä. Pieni puolestaan palvelee hyvin ja edullisesti, muttei herätä suuria tunteita.
                        Luotettavuudessa BMW:n moottoreissa ei liene niin suuria eroja, jos maatalousmoottorista muistaa läpät poistaa.

                        Varusteista on paha mennä sanomaan äkkiä mitä vois suositella, niiden lista on pitkä kuin nälkävuosi ja jokainen valitsee tavallaan. mut tässä muutama ajatus:
                        • Dynamic Drive, ehdoton valinta jos yhtään tykkäät mutkatietä ajella.
                        • Aktiiviohjaus, ihan kiva keksintö ahtaissa paikoissa
                        • Kattoluukku (tai panoraamakatto E61), omaan makuun tuo kivasti lisää avaruutta. Miinuksena humina kovemissa nopeuksissa, joka kuitenkin poistuu sillä peitelevyllä
                        • Comfort-istuimet, mun makuun paremmat kuin sport, tukee yhtä hyvin mut säätöjä on enemmän ja tuntuu paremmalta pitkässä matkassa
                        • Iso Navi ehdottomasti

                        Tossa nyt pari lähtöajatusta, loppuja voi sit miettiä, kuten kuppitelineitä, penkin- & ratinlämmitystä, penkkien ilmastointia & hierontaa jne jne.

                        Toivottavasti auttaa valinnassa & onnea matkaan!
                        EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          Tuo 545i on kyllä kiinnostava vaihtoehto. Olettaisin että on aika hyljeksitty malli ja sen pitäisi näkyä ostohinnassa vs. 530d. Kaupan päälle tulee melko varmasti parempi varustelu kuin 530d. Miinuksena taas kulutus: keskikulutuksessa esim.8l ero-->30tkm/a -->3300e /a - dieselvero = n. 2800e. Jos matkaa pääasiassa niin ero voi kutistua puoleen?

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Tuo 545i on kyllä kiinnostava vaihtoehto. Olettaisin että on aika hyljeksitty malli ja sen pitäisi näkyä ostohinnassa vs. 530d. Kaupan päälle tulee melko varmasti parempi varustelu kuin 530d. Miinuksena taas kulutus: keskikulutuksessa esim.8l ero-->30tkm/a -->3300e /a - dieselvero = n. 2800e. Jos matkaa pääasiassa niin ero voi kutistua puoleen?
                            Kun muistaa että isot bensakoneet tulee olemaan vanhemmiten aina suhteellisestikkin enemmän vieroksuttuja, kuin vastaavan ikäinen diesel.
                            Hintahan ei koskaan muodostu pelkästään ostohinnasta, joten 545i:n "halpuus" tiedetään vasta kun se on aikanaan myyty/vaihdettu.

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              Kattoluukku on itselläni ehdoton ei. Mitä sillä tekee autossa jossa on ilmastointi? Lähes jokaisella tuntuu olevan ongelmia veden kertymisellä takakonttiin kun valumaputket menevät tukkoon. Sen päälle sähköviat.

                              Dynamic drive on varmaan ok ajossa, mutta vikoja tuntuu olevan siinäkin.

                              Muutenkin tuon E60:n kanssa tulee "Bling!" ääni tutuksi.

                              Bling! joku vialla, Bling! joku taas vialla, Bling! Bling! Bling!

                              Omaa E61:stä on korjattu varmaan 5keur:lla (suurin osa takuuseen) 2,5 vuoden aikana. Vain pieni osa on liittynyt moottoriin (M57N2) tai a-vaihteistoon.

                              Comment

                              • jussi_r
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1655
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Kattoluukku on itselläni ehdoton ei. Mitä sillä tekee autossa jossa on ilmastointi?
                                Se tuo aina haluttaessa valoa sisään, ja kauniina kesäpäivänä on kiva ajella ilmastointi kiinni ja luukku auki.

                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Lähes jokaisella tuntuu olevan ongelmia veden kertymisellä takakonttiin kun valumaputket menevät tukkoon. Sen päälle sähköviat.
                                Tuo nyt on samanlainen yleistys kuin automaattilaatikoiden mollaaminen. Sen sijaan validi miinus kattoluukuissa on se, että joissakin automalleissa se hankaloittaa pitkäselkäisten mahtumista kypärä päässä kuskinpukille.

                                Originally posted by MarttiKK View Post
                                Muutenkin tuon E60:n kanssa tulee "Bling!" ääni tutuksi.

                                Bling! joku vialla, Bling! joku taas vialla, Bling! Bling! Bling!
                                Heh. Bling, bling vakiona!
                                M3 Cabrio Individual
                                530d GT xDrive
                                GL420 CDI
                                ZX-12R

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎