Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #16
    Originally posted by tomi kooo View Post
    Mitenkäs projekti etenee????
    Kysyn vain näin mielen kiinnosta koska olen myös itse ostanut 3 viikkoa siitten e60 525d ja autoa vaivaa aivan sama vika...
    Hinattiin autosalpaan korjattavaksi ja vaihdettiin moottorinohjaus yksikkö... kuulemma oli hapottunu.. ei maksanu kuin 1800e
    Ja nyt pari päivää tämän korjauksen jälkeen auto ei taaskaan käynnisty..
    Se on kai taas vaan soitettava autosalpaan...
    Oikein ilolla odotan autosalvan seuraavaa selitystä, koska viimeksi vika oli kuulemma nimenomaan moottorinohjaus yksikössä.
    Ne varmaan siellä liikkeessä laittaa kaikki auton sähköosat lottokoneeseen ja sitten vaan arvotaan "oikea" osa

    On kyllä ihan vitun hienoa omistaa BMW
    No tämä projekti on "päättynyt" (ainakin toivottavasti) Eli auto on pelannut täysin moitteettomasti reilun viikon. Toki se on just tällähetkellä vielä käymäs korjaamolla...haluavat kattoa tietokoneelle vielä sen akun varaustilan, eli näyttääkö nyt oikein. Nimim. Clavurion ainaki tietää hyvin tosta viasta mikä mun autossa oli...itse en siitä ymmärtänyt juuri mitää

    Edit. tossa aiemmassa postauksessani on ainaki noi osien nimet/varaosanumerot jotka mun autossa oli hajalla...josko niistä ois edes jotain apua
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • Izzman
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 97

      #17
      Originally posted by tomi kooo View Post
      Mitenkäs projekti etenee????
      Kysyn vain näin mielen kiinnosta koska olen myös itse ostanut 3 viikkoa siitten e60 525d ja autoa vaivaa aivan sama vika...
      Hinattiin autosalpaan korjattavaksi ja vaihdettiin moottorinohjaus yksikkö... kuulemma oli hapottunu.. ei maksanu kuin 1800e
      Ja nyt pari päivää tämän korjauksen jälkeen auto ei taaskaan käynnisty..
      Se on kai taas vaan soitettava autosalpaan...
      Oikein ilolla odotan autosalvan seuraavaa selitystä, koska viimeksi vika oli kuulemma nimenomaan moottorinohjaus yksikössä.
      Ne varmaan siellä liikkeessä laittaa kaikki auton sähköosat lottokoneeseen ja sitten vaan arvotaan "oikea" osa

      On kyllä ihan vitun hienoa omistaa BMW
      Vois olla hyvinkin aiheellista sit tosiaan puuttua tohon eli vanha ohjausyksikkö takas tai väh. 2/3 hinnasta hyvitystä koska vikahan ei ole ollut siinä jos kerta on nyt samat oireet.
      BMW 135is Coupe manuaali

      Comment

      • Whistler
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 29
        • Kotka

        #18
        Eiköhän tuo ihan liikkeen virhevastuun (piilevä vika myytäessä) piiriin pitäisi kuulua (siis tuo moottoriyksikön vaihto tai mikä se sitten se lopullinen voika onkaan) jos auto ollut kolme viikkoa.

        Itsekin olen ollut 530 dA E61 ´04 omistaja kuukauden verran. Kulkine on käynyt pajalla minunkin osaltani jo muutaman kerran.

        OT: Oli muuten yllätys että löytyi korroosiota (takaluukusta sen avattavan takaikkunan alta) tuonkin ikäisestä 150 tkm ajetusta vehkeestä. Yritin foorumeiltakin katsella mutten juurikaan tälläistä probleemaan ole törmännyt. No tuon korjaus meni bemarin (kori)takuun piiriin, mutta kulkine oli kyllä viikon pajalla

        Nyt on sitten takajousituksen ilmavaivoja (level control failure, perä ei putoa onneksi alas, ei kuulemma saa tarpeeksi nopeasti ilmaa, tuosta tulee vikailmoitus). Autosalvassa myöskin selvittelevät sitä tällä viikolla.
        Last edited by Whistler; 06-10-2009, 19:06.
        ____________
        E61 530DA '04

        Comment

        • TROCK
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 435
          • Tampere

          #19
          Originally posted by Whistler View Post
          Nyt on sitten takajousituksen ilmavaivoja (level control failure, perä ei putoa onneksi alas, ei kuulemma saa tarpeeksi nopeasti ilmaa, tuosta tulee vikailmoitus). Autosalvassa myöskin selvittelevät sitä tällä viikolla.
          Muistahan kertoa, miten tuo reissu päättyi. Tämän asian kanssahan täälläkin "elää" useampikin. Asian tiimoilta on epäilty, että kompura vetelee viimeisiään, mutta onko se oikeasti jollain hajonnut. Huoltohan nyt vaihtaa sen ensimmäiseks, koska se on kallein osa, mutta voiko tässä kohtaa olla halvempia konsteja?
          - - - - - - -
          F10 520dA
          ex E61 530dA, ex E39 530dA

          Comment

          • Whistler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 29
            • Kotka

            #20
            Vaihtoivat jonkun 47 EUR huohotinletku tuohon ilmajousitukseen liittyen. Meinasivat että siellä oli jotakin tukkeutumia niin ei saa ilmaa riittävästi. Saas nähdä kuinka pelaa nyt. Mua nyt ei haittaa vaikka olisivat kompurankin vaihtaneet, toistaiseksi tämän vian korjaukset menevät liikkeen piikkiin, kun tuo vika ilmeni jo pari päivää auton oston jälkeen.
            ____________
            E61 530DA '04

            Comment

            • tuomkiti81
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1162
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by tomi kooo View Post
              Mitenkäs projekti etenee????
              Kysyn vain näin mielen kiinnosta koska olen myös itse ostanut 3 viikkoa siitten e60 525d ja autoa vaivaa aivan sama vika...
              Hinattiin autosalpaan korjattavaksi ja vaihdettiin moottorinohjaus yksikkö... kuulemma oli hapottunu.. ei maksanu kuin 1800e
              Ja nyt pari päivää tämän korjauksen jälkeen auto ei taaskaan käynnisty..
              Se on kai taas vaan soitettava autosalpaan...
              Oikein ilolla odotan autosalvan seuraavaa selitystä, koska viimeksi vika oli kuulemma nimenomaan moottorinohjaus yksikössä.
              Ne varmaan siellä liikkeessä laittaa kaikki auton sähköosat lottokoneeseen ja sitten vaan arvotaan "oikea" osa

              On kyllä ihan vitun hienoa omistaa BMW
              Ootko saanu jo auton kuntoon? Mikä oli loppu-tuomio?
              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
              Opel Insignia 2.0 Cdti
              Scania R560 8x4

              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
              Ex. E60 530dA -05
              Ex. E39 530dA -01
              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

              Comment

              • tomi kooo
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 2
                • kouvola

                #22
                Juuri tänään iltapäivällä sain auton takaisin Autosalvasta.
                Autosalvassa ovat viikon taas ihmetelleet autoa... ja saivat sitten perjantaina vaihettua jonkun relee siihen.
                En viittisinyt edes kysyä autoa hakiessa että minkä releen ne on vaihtannu koska olen aika varma että vika ei ole missään releessä ja vika tulee todennäköisesti taas uusiutumaan...
                Maanantai aamuna tulee varmaan taas se mahtava tunne kun yritän sahata bemari käyntiin
                Onneksi autoa hakiessani huollosta ei puhuttu mitään laskusta... en kyllä enää maksa euroakaan ennen kuin auto pelaa :think
                Niin ja kyllä tässäkin autossa palaa tuo korkeuden sääto valo... pitää vissiin tehä sillekkin jotain tai siis ilmottaa autosalpaan, mut turha niille on selittää kahta vikaa samaan aikaan, kun nyt sais es tän suuremman vian eka korjattua...

                Comment

                • Whistler
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 29
                  • Kotka

                  #23
                  ehheh... mun kulkine (E61 '04 530 dA) ei lähtenyt eilen aamulla käyntiin ilman apuvirtaa, akku kuivana...ei edes takaloosterin sähkölukko pelannut, olisin ottanut käynnistyskaapelit sieltä ja pannut rellun pippanalla käyntiin. Tänään pitäisi saada uusi akku, auto on Salvassa parasta aikaa.

                  Ja perjantaina takaisin Autosalpaan, vaihtavat silloin tuon kompuran tuohon takajousitukselle.

                  Huoh...

                  Eli voisin löydä vetoa että piakkoin on taas huoltoon tarvetta aiheena IBS/negative battery cable. Pystyykö tuota muuten millään testaamaan että onko se ok?
                  Last edited by Whistler; 20-10-2009, 10:52.
                  ____________
                  E61 530DA '04

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by Whistler View Post
                    Eli voisin löydä vetoa että piakkoin on taas huoltoon tarvetta aiheena IBS/negative battery cable. Pystyykö tuota muuten millään testaamaan että onko se ok?
                    Itse en näistä hirveesti mitää ymmärrä, mut kuvittelisin että pystyy. Kun mun autossa oli vika päällä ja toi kaapeli paskana niin korjaamon testeri näytti akun varaustilaa viideltä viimeiseltä päivältä samaa prosenttilukua...oliskohan ollu 96,6%. Ja sen prosentin tietenkin pitäis olla eri lukema...
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • eekuusyks
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 164
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by tuomkiti81 View Post
                      Ei kovin juhlavasti alkanu ura E60:in kanssa...tänää päivällä teki jo ensimmäisen sekoamisen ku yritin käynnistää auton.virrat tuli normaalisti päälle mutta kun väänsi avaimesta niin ei tapahtunut mitää.i-drivessä luki transmission failure tms. käytin vaihteistoa n:llä(autom.vaihteisto siis) ja takaisin p:lle sit lähti käyntiin eikä mitää ongelmaa. myöhemmin illalla kone käynnistyi normaalisti mutta i-drivessa ilmoitus että dtc on pois pelistä.ajoin kotia ja nyt ei käynnisty enää vaikka tekis mitä...cruise control failure lukee nyt näytössä.auto kyllä yrittää starta(pyörittää normaalisti) mut ei käynnisty. Akun kenkäänki käytin jo irti mutta ei vaikutusta...

                      Onko mitää koti-konstia millä ton sais edes kerran tulille että pääsis vaikka pajalle piuhan päähän??

                      pikaista apua odotellen...



                      Itsellänihän on myöskin sama ongelma kuin teillä. Luulin että vika on akussa joten irroitin sen (maksaa airbagin vikavalon nollauksen ,prkl) ja latasin täyteen, ei auttanut. Jos pakkasta n. 20 astetta ja vaikka webasto on ollut puolituntia päällä, ei käynnisty aina. Strattaa kyllä mutta ei käynnisty. Olen satavarma että teillä auto lähtee käyntiin JOS mittaristossa palaa moottorielektroniikan merkkivalo, eli se keltainen. Jos se ei syty, turha yrittää startata. Juuri tuo keino, että käyttää vaihdetta D-asennossa ja sitten takas P:lle saattaa tehdä sen että kun virrat kayttää pois päältä ja takaisin päälle niin merkkivalo syttyy ja heti hörähtää käyntiin.

                      Voiko tuo johtua huonoista öljyista vaihdelaatikossa tai koneessa, eli kattooko että on jotenkin öljyt jäässä, minulla ei ole öljypohjan säteilylämmitintä joten vois olla mahdollista.Saan myöskin aina kun auto ei lähde käyntiin, tai siis heti kun virrat laitan päälle, transmission failure tjms, sekä dcs failure sekä cruise control failure yms yms, enemmän tai vähemmän, mutta jo tuo vaihdelaatikon vikailmoitus kertoo sen että ei tarvi startata, ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Toisaalta jos tuota vaihdetta käyttää eriasennossa ja käytää virtoja pois ja moottorielektroniikanmerkkivalo syttyy mittaristoon ei mitään virheilmoitusia tule näkyviin .... paitsi ...

                      level control error eli tuo ilmajousituksen kompura. toisaalta mulla se on ilmoitellut sitä jo vuoden ehkä joka toinen päivä, tai jos tankki on yli puolen välin, mutta en ala tuon takia kompuraa vaihtamaan.

                      Comment

                      • rami
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2002
                        • 707
                        • Raahe

                        #26
                        jotenkin meni usko koko e60 bemuun, ei taida olla muu näin surkeita tapauksia ennen tehty. Mut kärsittävä on kun moinen paskakasa tuli ostettua. Omassa oli tätä akunpurku ongelmaa 2pv pesun jälkeen. Mikä lie kun nyt näyttäis toimivan? En koskaan enään pesetä p- kasaani talvella. Kop.kop!!
                        bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                        Comment

                        • tuomkiti81
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1162
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by eekuusyks View Post
                          Itsellänihän on myöskin sama ongelma kuin teillä. Luulin että vika on akussa joten irroitin sen (maksaa airbagin vikavalon nollauksen ,prkl) ja latasin täyteen, ei auttanut. Jos pakkasta n. 20 astetta ja vaikka webasto on ollut puolituntia päällä, ei käynnisty aina. Strattaa kyllä mutta ei käynnisty. Olen satavarma että teillä auto lähtee käyntiin JOS mittaristossa palaa moottorielektroniikan merkkivalo, eli se keltainen. Jos se ei syty, turha yrittää startata. Juuri tuo keino, että käyttää vaihdetta D-asennossa ja sitten takas P:lle saattaa tehdä sen että kun virrat kayttää pois päältä ja takaisin päälle niin merkkivalo syttyy ja heti hörähtää käyntiin.

                          Voiko tuo johtua huonoista öljyista vaihdelaatikossa tai koneessa, eli kattooko että on jotenkin öljyt jäässä, minulla ei ole öljypohjan säteilylämmitintä joten vois olla mahdollista.Saan myöskin aina kun auto ei lähde käyntiin, tai siis heti kun virrat laitan päälle, transmission failure tjms, sekä dcs failure sekä cruise control failure yms yms, enemmän tai vähemmän, mutta jo tuo vaihdelaatikon vikailmoitus kertoo sen että ei tarvi startata, ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Toisaalta jos tuota vaihdetta käyttää eriasennossa ja käytää virtoja pois ja moottorielektroniikanmerkkivalo syttyy mittaristoon ei mitään virheilmoitusia tule näkyviin .... paitsi ...

                          level control error eli tuo ilmajousituksen kompura. toisaalta mulla se on ilmoitellut sitä jo vuoden ehkä joka toinen päivä, tai jos tankki on yli puolen välin, mutta en ala tuon takia kompuraa vaihtamaan.
                          No eikö ny olisi selvintä kiikkuttaa auto pajalle/testeriin? Kun kerta oireet täysin samat ku mitä mulla oli, niin se vitunälykäs akkukaapeli tod.näkösesti paskana...
                          Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                          Opel Insignia 2.0 Cdti
                          Scania R560 8x4

                          Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                          Ex. E60 530dA -05
                          Ex. E39 530dA -01
                          Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                          Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                          Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                          Comment

                          • Ter0
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 297
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by rami View Post
                            jotenkin meni usko koko e60 bemuun, ei taida olla muu näin surkeita tapauksia ennen tehty. Mut kärsittävä on kun moinen paskakasa tuli ostettua. Omassa oli tätä akunpurku ongelmaa 2pv pesun jälkeen. Mikä lie kun nyt näyttäis toimivan? En koskaan enään pesetä p- kasaani talvella. Kop.kop!!
                            Takalasin aukaisukytkin se sielä imee kosteutta ja kuivaa akun... been there done that, täältä lisää:



                            Mitä käynnistyvyyteen tulee niin jos pakkasilla starttaa mut ei yritä (tai ehkä vähän yrittelee) niin tojennäkösesti hehkut ja/tai hehkujen ohjausyksikkö paskana.
                            Justiinsa saatiin omaan uus yksikkö, hehkut vaihettiin jo ennen joulua.. jännityksellä odotamme että auttoiko.
                            Last edited by Ter0; 20-01-2010, 16:06.
                            ______________________________
                            BP-2010 burnismestari \o/
                            ______________________________
                            -Ter0
                            [email protected]
                            TT-Speed Oy

                            Comment

                            • rami
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 707
                              • Raahe

                              #29
                              Originally posted by Ter0 View Post
                              Takalasin aukaisukytkin se sielä imee kosteutta ja kuivaa akun... been there done that, täältä lisää:



                              Mitä käynnistyvyyteen tulee niin jos pakkasilla starttaa mut ei yritä (tai ehkä vähän yrittelee) niin tojennäkösesti hehkut ja/tai hehkujen ohjausyksikkö paskana.
                              Justiinsa saatiin omaan uus yksikkö, hehkut vaihettiin jo ennen joulua.. jännityksellä odotamme että auttoiko.
                              Ei ole tuota takalasin aukaisu jutskaa,sedan mallia itsellä. Mutta voisikos rikkonainen hehkujen ohjain boxi tehdä tuon?
                              Kerkesinpäs mennä kehuun että toimiipi.VAAN eipäs toimikaan....virtaa menee kuten ennenkin. Vaihtoon joutaa.perk...
                              bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

                              Comment

                              • eekuusyks
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 164
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                #30
                                Originally posted by tuomkiti81 View Post
                                No eikö ny olisi selvintä kiikkuttaa auto pajalle/testeriin? Kun kerta oireet täysin samat ku mitä mulla oli, niin se vitunälykäs akkukaapeli tod.näkösesti paskana...

                                Paljonko tuo ibs-kaapelin vaihto kustantaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎