Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 pakkasongelmia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Das_Bimmer
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 142
    • Espoo

    E60/E61 pakkasongelmia ?

    Muutama probleema ilmaantunut.
    Pari päivää siten kun oli -21 niin huomasin ettei navi enään toimi, tuntuu ettei oikeen lue levyä. Pienellä kokeillulla ei tuntunut DVD lukevan mitään muutakaan levyä.

    Samana päivänä huomasin että alustasta alkoi kuulumaan pientä kolinaa oikeasta etukulmasta kun ajaa töyssyyn tms.

    Lieneekö ohimenevää vai tietääkö $$$ :think

    Onko muilla ollut vastaavia oireita ?
    Last edited by Das_Bimmer; 05-01-2010, 21:00. Reason: Lisätty E60
    ___________________
    E61 535D ja reilusti rompetta
    E36 M3 Coupe
  • Cor_Major
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 73
    • Finland

    #2
    520d E60 2006 ja seuraavaa havaittu pakkasen myötä:

    -Etuvalon pesureista toinen jäi yläasentoon moneksi päiväksi, palautui onneksi toimivaksi, vaikka Wetterillä olivat sitä mieltä, että vaihtoon (olisi ollut töineen n. 140e)
    -Pari kertaa startatessa hukannut kellonajan, liekö akku hyvässä kunnossa?
    -M47N2-kone lämpenee hitaasti ja -22 asteessa koneen lämpö jää pitkässäkin ajossa n. 75 asteeseen
    -muuten toimii 1. bemari mukavasti pakkasellakin

    -Ei liity pakkaseen, mutta vasemmassa raidetangonpäässä kuulemma välystä ja vaihtoon 115tkm kohdalla, ei oikein laatu vakuuta tässä suhteessa.

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      #3
      E60/E61:n alustan puslat ovat yleensä vaihtokunnossa n. 100tkm jälkeen. Itselläni ne on jo vaihdettu (kaikki alatukivarret) ja nyt on etupään iskarit loppu. Autolla ajettu 133Tkm.

      Comment

      • Reiska56
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 185
        • Kerava

        #4
        Originally posted by MarttiKK View Post
        E60/E61:n alustan puslat ovat yleensä vaihtokunnossa n. 100tkm jälkeen. Itselläni ne on jo vaihdettu (kaikki alatukivarret) ja nyt on etupään iskarit loppu. Autolla ajettu 133Tkm.
        Auto kävi juuri katsastuksessa, eikä katsastusmies huomauttanut ko. asioista. Miten välyksen huomaa? Ajettu n.120tkm. :think

        Comment

        • masiaro
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 406

          #5
          Originally posted by Cor_Major View Post
          520d E60 2006 ja seuraavaa havaittu pakkasen myötä:

          -Etuvalon pesureista toinen jäi yläasentoon moneksi päiväksi, palautui onneksi toimivaksi, vaikka Wetterillä olivat sitä mieltä, että vaihtoon (olisi ollut töineen n. 140e)
          -Pari kertaa startatessa hukannut kellonajan, liekö akku hyvässä kunnossa?
          -M47N2-kone lämpenee hitaasti ja -22 asteessa koneen lämpö jää pitkässäkin ajossa n. 75 asteeseen
          -muuten toimii 1. bemari mukavasti pakkasellakin

          -Ei liity pakkaseen, mutta vasemmassa raidetangonpäässä kuulemma välystä ja vaihtoon 115tkm kohdalla, ei oikein laatu vakuuta tässä suhteessa.
          Tuskin akku, vaan mittariston paristo tais olla loppumassa.

          Comment

          • Muuli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 115

            #6
            Originally posted by masiaro View Post
            Tuskin akku, vaan mittariston paristo tais olla loppumassa.
            Mittarin "paristo" tulee KGM:ltä...

            Comment

            • huppe
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 371
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Das_Bimmer View Post
              Pari päivää siten kun oli -21 niin huomasin ettei navi enään toimi, tuntuu ettei oikeen lue levyä. Pienellä kokeillulla ei tuntunut DVD lukevan mitään muutakaan levyä.
              No huurussahan se levy/lukupää on. Anna hurista hetken ja lämmöt täysille niin kyllä se siitä. Sama vikahan se on kaikissa maailman autoissa esim. cd-soittimissa kun kosteus ja pakkanen sopivasti purasee.

              Originally posted by Cor_Major View Post
              -Etuvalon pesureista toinen jäi yläasentoon moneksi päiväksi, palautui onneksi toimivaksi, vaikka Wetterillä olivat sitä mieltä, että vaihtoon (olisi ollut töineen n. 140e)
              -M47N2-kone lämpenee hitaasti ja -22 asteessa koneen lämpö jää pitkässäkin ajossa n. 75 asteeseen
              Sulake irti moisista värkeistä. Ei niillä tee mitään muulloin kuin katsastuksen yhteydessä (jolloin sulake takaisin hetkeksi).

              Hitaasti lämpenee joo täälläkin.

              Originally posted by MarttiKK View Post
              E60/E61:n alustan puslat ovat yleensä vaihtokunnossa n. 100tkm jälkeen. Itselläni ne on jo vaihdettu (kaikki alatukivarret) ja nyt on etupään iskarit loppu. Autolla ajettu 133Tkm.
              Katsastusmies kehui autoni kuntoa, ajettu 140tkm. En sitten tiedä liekö vaihdettu jo kertaalleen Saksassa...
              ex E61 530da 2004

              Comment

              • jms1601
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 338
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Itsellänikin pirssi lämpeni alkutalven melko hitaasti ja kun aloin seuraan lämpöjä niin keikkui siinä 74-78 asteen tietämissä. Vaihdettiin pää termari (egr:n vaihdoin viime talvena) ei juurikaan vaikutusta lämpeämis nopeuteen ja lämmöt pyöri samassa 74-78C. Seuraavana vaihtoon automaattilootan lämmönvaihdin ja kas -12 asteen pakkasella oli n. 5km ajon jälkeen lämmöt eberin kanssa 88-90C. Eli jos lämpö ongelmia eikä termarien vaihdot auta niin vaihdin vaihtoon
                530e G30 M-Sport -21
                ***********************
                Ex Audi A6 allroad -17
                Ex X5 xd30 M-Sport -14
                Ex 530dA F11 M-Sport -11
                Ex E61 530xD M-Sport -08
                Ex 530DAT E61
                Ex E39 M-Sport

                Comment

                • Das_Bimmer
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2009
                  • 142
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by huppe View Post
                  No huurussahan se levy/lukupää on. Anna hurista hetken ja lämmöt täysille niin kyllä se siitä. Sama vikahan se on kaikissa maailman autoissa esim. cd-soittimissa kun kosteus ja pakkanen sopivasti purasee.
                  Tuota minäkin toivoin mutta oli auto tänään usemman tunnin forumin parkissa lämpösessä ja edelleen vikaa prkl! Meneekö koko paska vaihtoon vai voikohan noita asemia fiksata?:think Oli muuten parkki aikas hiton täynnä

                  Originally posted by huppe View Post
                  Sulake irti moisista värkeistä. Ei niillä tee mitään muulloin kuin katsastuksen yhteydessä (jolloin sulake takaisin hetkeksi).
                  Tein juuri saman homman n. pari viikkoa sitten ja kannatti. Ei tarvi täytellä säiliötä kokoajan. Sulake löytyy hanskalokerosta ja tais olla numero E18 30A
                  ___________________
                  E61 535D ja reilusti rompetta
                  E36 M3 Coupe

                  Comment

                  • BuddyLangwitz
                    Newbiemmer
                    • Dec 2009
                    • 6
                    • Oulu

                    #10
                    Täällä temppuilee iso näyttö, auto E61 530 DA -05.

                    Näyttö sammuu silloin kun huvittaa, mutta mm. radiota voit ohjata iDriven kautta vaikka näyttö on pimeänä ja varmaan muutakin pystyisi tekemään, jos muistaisi miten valikossa pitää liikkua. Osansa voi olla pakkaskeleillä ja sillä että autosta on pesty maanantai-iltana takakontin lattia ja etupenkkien turvavyöt, ollut sen jälkeen ma-ti yön lämpimässä tallissa, mutta äsken kun kokeilin niin kontin lattia oli edelleen hiukan kostea.

                    Normaalisti auto seisoo yöt autokatoksessa ja lämmitetään omalla Webastolla. Wetteri oli jo eilen päivittämässä softaa, mutta itse epäilisin kosteutta liittimissä tai jossain muualla tuon pesun jäljiltä, joten auto menee nyt joulun yli seisomaan kaverin lämpimään talliin ikkunat ja ovet auki.

                    Jos tuo ei auta, niin onko ideoita mistä liittimestä etsintä kannattaa aloittaa, koska vaikuttaa niin selkeästi liittyvän tuohon pesuhommaan ja kosteuteen, kun toimii kylmänä ja rupeaa temppuilemaan vasta kun auto lämpeää. Ja on kuitenkin toiminut aiemmin täysin ongelmitta lämpimillä kesäkeleilläkin.

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by BuddyLangwitz View Post
                      Täällä temppuilee iso näyttö, auto E61 530 DA -05.

                      Näyttö sammuu silloin kun huvittaa, mutta mm. radiota voit ohjata iDriven kautta vaikka näyttö on pimeänä ja varmaan muutakin pystyisi tekemään, jos muistaisi miten valikossa pitää liikkua. Osansa voi olla pakkaskeleillä ja sillä että autosta on pesty maanantai-iltana takakontin lattia ja etupenkkien turvavyöt, ollut sen jälkeen ma-ti yön lämpimässä tallissa, mutta äsken kun kokeilin niin kontin lattia oli edelleen hiukan kostea.

                      Normaalisti auto seisoo yöt autokatoksessa ja lämmitetään omalla Webastolla. Wetteri oli jo eilen päivittämässä softaa, mutta itse epäilisin kosteutta liittimissä tai jossain muualla tuon pesun jäljiltä, joten auto menee nyt joulun yli seisomaan kaverin lämpimään talliin ikkunat ja ovet auki.

                      Jos tuo ei auta, niin onko ideoita mistä liittimestä etsintä kannattaa aloittaa, koska vaikuttaa niin selkeästi liittyvän tuohon pesuhommaan ja kosteuteen, kun toimii kylmänä ja rupeaa temppuilemaan vasta kun auto lämpeää. Ja on kuitenkin toiminut aiemmin täysin ongelmitta lämpimillä kesäkeleilläkin.
                      Jos ei kuivaaminen auta niin takaluukun pohjaa kohti, eli "varapyörä" kotelon pohjalla tukku ohjainlaitteita, tähän asiaan eniten vaikuttavana varmaan MPM(micropower-moduli).
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #12
                        ...............
                        Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:47.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • VESiX
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 407
                          • Kehä 1

                          #13
                          Minä sain pakkasten myötä riesakseni ihan perusviat: kaksi pdc anturia temputtelee ja tänään tuli ensimmäistä kertaa surullisen kuuluisa levelling control failure, kun pakkasta oli -15.

                          Kummittelevat pdc:t ovat ennenkin tokeentuneet sulamalla, mutta tason säätö herja harmittaa. Touhutonnin meno tiedossa....

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #14
                            ..........................
                            Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:46.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              #15
                              1. Ajo"avut" lähtivät pois päältä. (drive moderate tms. herjaa)
                              2. Peränsäätö herjaa (tätä toki tekee muutenkin).
                              3. Laatikko vaihtaa T O D E L L A nihkeästi.

                              1,3 kohtaa ei tapahdu jos auto on tallissa.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎