Auto e61 520dA -06. Inpa antaa vikakoodiksi 4A63 EWS Manipulation. Auto starttaa mutta ei lähde käyntiin.
Tilanteeseen päädyttiin kun ajattelin katsoa vikakoodit kun takapenkille puhalsi vain kylmää ilmaa. Inpa näytti vikakoodiksi 41F2 elec. fan, control. Nollasin koodit ja lähdin käymään koeajolla. Lähti siis vielä silloin käyntiin. Koeajon jälkeen luin koodit uudestaan ja nyt oli ilmestynyt tämä ews manipulation. Ennen koeajolle lähtöä tuli kyllä käytyä inpalla ties missä valikoissa mutta en mielestäni tehnyt niissä mitään. Koitin nollata koodia mutta en saanut pois. Akusta koitin käyttää miinus napaa irti..ei vaikutusta.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, tai joutuu lähtemään huomenna emännän yariksella töihin
Taisit sekoittaa ews-dme synkan. Ei muutakuin synkkaamaan inpalla uusiksi
e 60 530d apukuskin puoleisen pelin "yli" kääntyminen
Moro. Alkoi tuollainen vika vaivaamaan tänään. Peili oli kääntynyt itsestään eteenpäin ja eikä lukity enään oikealle kohdalle. Auto tosin on lumessa/ jäässä niin auttaiskohan kunnon sulatus, vai onko kyseessä jokin vika? kalliskin vika?
Auto e61 520dA -06. Inpa antaa vikakoodiksi 4A63 EWS Manipulation. Auto starttaa mutta ei lähde käyntiin.
Tilanteeseen päädyttiin kun ajattelin katsoa vikakoodit kun takapenkille puhalsi vain kylmää ilmaa. Inpa näytti vikakoodiksi 41F2 elec. fan, control. Nollasin koodit ja lähdin käymään koeajolla. Lähti siis vielä silloin käyntiin. Koeajon jälkeen luin koodit uudestaan ja nyt oli ilmestynyt tämä ews manipulation. Ennen koeajolle lähtöä tuli kyllä käytyä inpalla ties missä valikoissa mutta en mielestäni tehnyt niissä mitään. Koitin nollata koodia mutta en saanut pois. Akusta koitin käyttää miinus napaa irti..ei vaikutusta.
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit, tai joutuu lähtemään huomenna emännän yariksella töihin
Jos sisälle puhaltaa viileää niin kyseessä voisi olla myös ilmatasku jäähdytysjärjestelmässä. Onko autoon asennettu mitään jäähdytysnesteitä koskevaa?
Noniin, pientä updeittiä.
Jäähdytinnesteet tsekattu itseasiassa pari kk sitten normihuollossa ja niiden osalta kaikki ok. Tänään vielä nopea tsekki ja näytti edelleen ok.
Letkuja vähän paineltu ja kaksi kierrosta vedetty (motari + pikkutietä). Ei ole tullut herjaa vielä. Coolant temperature salavalikosta näyttää keikan jälkeen 95 astetta. Tällä hetkellä ulkolämpö täällä etelässä siis noin -3,5 astetta. Onkohan nyt niin, että omatoiminen räveltäminen auttoi ja panikoin ihan turhaan...
Kävin katsomassa muutaman E61:sen ennen kuin päädyin nykyiseen ja yhdessä niistä oli muovikaukalo (varmaan oikea termi, kun reunat nousevat vähän) takakontissa suojaamassa lialta ja kosteudelta. Tuollainen on kätevä, varsinkin jos pitää kuljettaa lastenvaunuja talvella.
Löytyisiköhän tarvikkeena jostain sopivan mallinen E61:seen (05/2007) ja oletteko hommanneet tällaista?
Oliko akunnapa irti? Näissä tulee noi edellämainitut herjat aina kun akku ollut irti. Ajat 100 metriä niin kyseiset herjat poistuvat. Mitä noihin korkeisiin lämpöihin tulee, onhan apulaite hihna varmasti ehjä? Jos se on paskana ei se pyöritä vesipumppua, eikä laturia.
Ei ollut akku irti. Apulaitehihna täytyy tsekata.
K
Edit: Ajettu on ja vikakoodit taisi häippästä eikä ajossa esiintynyt mitään kummallisuuksia. Kiitos siis vinkistä!
Oliko akunnapa irti? Näissä tulee noi edellämainitut herjat aina kun akku ollut irti. Ajat 100 metriä niin kyseiset herjat poistuvat. Mitä noihin korkeisiin lämpöihin tulee, onhan apulaite hihna varmasti ehjä? Jos se on paskana ei se pyöritä vesipumppua, eikä laturia.
Koko tapahtumaketju alkoi tänään niinkin arkisella asialla kuin angelin polttimon vaihdolla. Kotiin ajaessa sitten iDrive herjasi moottorin lämpöjen olevan liian korkealla ja kehotti ajamaan rauhallisesti. Sisäpuhuri puhalsi pelkkää kylmää ilmaa koko ajan.
Noin viiden tunnin päästä pikku lenkki ja sama herja uudestaan. Kun ei muuta keksinyt niin tsekkasin kaikki sulakkeet. Ne oli ok. Tämän jälkeen autoa käynnistäessä ilmestyi kaksi vikakoodia keltaisilla; 1) xdrive ja dcs malfunction, joka kehotti asap kääntymään huollon puoleen ja 2) ajovakauden tms hallinnan vika (keltainen huutomerkki). Että silleen. Noita kahta edellä mainittua ei siis ollut ennen kuin sulaketsekkausprojekti aloitettiin.
Eli, onko ajatuksia mistä johtunee tuo moottorin lämpötilan nousu? Johtuuko uudet vikakoodit vaan sulakkeiden räpläämisestä vai onko oikeasti aihetta huoleen?
Ajoneuvon lakisääteinen vuosikatsastus, ei tekemistä huollon kanssa. Muistaakseni idrivesta voi itse säätää kuukauden kohdilleen jos jostain syystä pielessä.
Tässä voinee kysyä myös E61:stä, kun sellainen pärähti katokseen hiljattain. Auto ilmoittaa, että Statutory vehicle inspection due soon 12/2012. Onko tuo normi määräaikaishuolto ja mitähän se pitää sisällään?
Kiitokset vastauksista.
Ajoneuvon lakisääteinen vuosikatsastus, ei tekemistä huollon kanssa. Muistaakseni idrivesta voi itse säätää kuukauden kohdilleen jos jostain syystä pielessä.
Tässä voinee kysyä myös E61:stä, kun sellainen pärähti katokseen hiljattain. Auto ilmoittaa, että Statutory vehicle inspection due soon 12/2012. Onko tuo normi määräaikaishuolto ja mitähän se pitää sisällään?
Joo itteäkin kiinnostais tämä. Autossa lukee varustelistassa "sport suspension settings" Onko iskarit saman kuin normaalissa vai samat kuin m-sportissa, vai onko ne edes sukua noille. Mistään en tähän (en kovin perusteellisella) etsimisellä ole löytänyt kuin "normaaleja" sekä m-sport iskareita.
Siis varustekoodi 226 Sports suspension settings
M-sportti on 704 M Sports suspension
Leave a comment: