memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeemeR1
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Kuhan on sinistä tai vihreetä niin piisaa, lukipa putelissa king tai bmw.
    Miksi ei punaista jäähdytysnestettä?

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Onko kukaan jälkiasentanut penkinlämmittimiä?

    esim. tämmöisiä. http://www.ebay.de/itm/Systafex-Sitz...item3f0c93cc7f

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Joo no en minä sekunttikellolla sitä katsonutkaan, mutta noinhan se loogisesti menee tosiaa

    Johtokelassa on ylikuumenemissuoja. Kokeilin hiustenkuivaajalla niin se kyllä toimi mainiosti samasta kelan pistokkeesta. Eli salavalikosta katsottuna tais jäähdytysnesteet olla -22 lähtötilanteessa, puolitoistatuntia tästä eteenpäin -20. Eli toimi joko ihan lievästi tai ei ollenkaan, koska ilma oli lauhtunut yöstä n. -16 asteeseen, jolloin saattoi lämmetä ihan tuon vaikutuksesta. Tänään oli ihan normaali jatkojohto 5-6m.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Hmm... mulla palo tänään töistä lähtiessä hehkun valo sen ~2.7s aikalailla, vaikka ilmanlämpötila oli -18. mitenhän ne nesteet on voinu alle -25 sitten olla, aamulla ajettu töihin 15km -16 pakkasessa Nojoo samapa tuo, mutta eipä näköjään tuo lämppäri ollu toiminut vaikka se 4h oli roikan nokassa ennen lähtöä. Kerran aiemmin tehnyt myös näin, tällöin johto tuli 20metrin johtokelalla, tänään "vain" 5-6m pitkällä jatkoroikalla kun oli lämmitystolpat viety prkl Mistä se tämmönen sitten johtuu, ei tuon letkulämppärin luulis niin kovia tehoja vaativan että jatkoroikalla ei toimi...?


    Onko tuo johtokela sulakkeellinen/lämpösuoja siinä keskellä kelaa?
    Monesti käy niin, että kelan lämpösuoja laukeaa jos ei vedä koko roikkaa ulos kelalta.

    Pari kertaa aikaisemmin käynyt itselle, nyt alkaa jo muistamaan että roikka purettava kelalta pois.

    Leave a comment:


  • Hjördis
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Hmm... mulla palo tänään töistä lähtiessä hehkun valo sen ~2.7s aikalailla, vaikka ilmanlämpötila oli -18. mitenhän ne nesteet on voinu alle -25 sitten olla, aamulla ajettu töihin 15km -16 pakkasessa
    Esi-hehkutus tehdään jo kun nesteen lämpötila tippuu alle +25 astetta ja saavuttaa maksimiaikaansa 2.7s kun nesteet ovat -25 asteessa tai alle. Sinun tapauksessa -18 asteessa hehkutusaika on varmaankin noin 2.5s. Ajanottosi ei vissin ollut tarpeeksi tarkka. :think

    Mittaristossa hehkutus ei näy jos nesteiden lämpötila on yil 0 astetta.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Hmm... mulla palo tänään töistä lähtiessä hehkun valo sen ~2.7s aikalailla, vaikka ilmanlämpötila oli -18. mitenhän ne nesteet on voinu alle -25 sitten olla, aamulla ajettu töihin 15km -16 pakkasessa Nojoo samapa tuo, mutta eipä näköjään tuo lämppäri ollu toiminut vaikka se 4h oli roikan nokassa ennen lähtöä. Kerran aiemmin tehnyt myös näin, tällöin johto tuli 20metrin johtokelalla, tänään "vain" 5-6m pitkällä jatkoroikalla kun oli lämmitystolpat viety prkl Mistä se tämmönen sitten johtuu, ei tuon letkulämppärin luulis niin kovia tehoja vaativan että jatkoroikalla ei toimi...?

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Meinasin jo ite uhrautua ja alkaa kääntämään tuota, kun tarkotin että olis sen suomeks kertonu, niillekin jotka ei kieliä osaa..

    Itsehän kyllä osaan

    Leave a comment:


  • Nettipepe
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    No kertokaa nyt lopuillekin, millon hehkuttaa, miten pitkään ja jatkuuko hehkutus auton käynnistyttyä ja miten pitkään, niin tiedetään

    Ja sekin, miksi se keltainen valo välillä lävähtää tauluun käynnistäessä. Hehkutuksen merkiksi, vai?
    Preheating

    At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

    Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

    After-heating

    At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
    Start preheating

    Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    No kertokaa nyt lopuillekin, millon hehkuttaa, miten pitkään ja jatkuuko hehkutus auton käynnistyttyä ja miten pitkään, niin tiedetään

    Ja sekin, miksi se keltainen valo välillä lävähtää tauluun käynnistäessä. Hehkutuksen merkiksi, vai?
    Kyllä hehkun valo tulee silloin kun se hehkuttaa, välillä vilahtaa, välillä palaa sen pari sek.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    No kertokaa nyt lopuillekin, millon hehkuttaa, miten pitkään ja jatkuuko hehkutus auton käynnistyttyä ja miten pitkään, niin tiedetään

    Ja sekin, miksi se keltainen valo välillä lävähtää tauluun käynnistäessä. Hehkutuksen merkiksi, vai?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Hehkuttaa kun avaat kuskin oven.
    Eikä hehkuta, mua just oikaistiin foorumilla.

    WDS:n mukaan hehkuttaa max. 2.7 sekunttia ennen starttia,
    ja tämä jos on -25 tai enemmän pakkasta.

    Ja hehkuttaa käynnin jälkeen jonkin aikaa jos ulkolämpötila on alle +30 astetta.
    Last edited by MajorDrake; 19-12-2012, 09:41.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Hehkuttaa kun avaat kuskin oven.

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Tähän väliin kysymys. Miten näistä nappulapilipali starteista tietää millon se hehkuttaa? Tuossa ei käy mittaristossa mitään hehkuun viittaavaa kun sen aamulla laittaa käyntiin mut lähtee nyt uusilla hehkuilla+releillä niinku palmun alta eikä rynkytä tai muuta..
    Ennen vanhoilla hehkuilla piti taikinoida käyntiin tällä pakkasella (-20) ja rynkytti kylmällä koneella ku oli käynnissä, eli ei ainakaa jälkeenpäin hehkuttanut. Rikkinäisellä releellä oon saanu kerran hehkun valon mittaristoon vilahtaan keltasena..

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Kuinka helppoa tai vaikeaa on aktiiivisubwooferin liitäntä E60 prefaceliftiin karvalakkihifeillä?

    Sijoituspaikka peräkontti.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by timber^^ View Post
    Auto lainassa ja soitti että charging fault teksti lävähti ruutuu ja punanen akun kuva. Ilmeisesti voi olla myös pakkasen oire, mutta laturiko on menny?
    Mulla samat ongelmat ollu jo jonkin aikaa... Tänään tilasin uuden jännitteentasaajan laturiin ja vaihdan nyt ensin sen.
    136€ Vs. 730€

    Leave a comment:

Working...
X