memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bantex
    replied
    Mikähän tuota nyt riivaa!? inpalla luettuja koodeja joihin en saanut selvyyttä

    ADR Gen. name JobStatus
    90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED
    91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED
    92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED
    98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

    Ja pyytää aina käynnistäessä navi ceedeetä soittimeen

    Auto 530d e61

    Leave a comment:


  • Vesper
    replied
    Originally posted by JCi View Post
    E60 ehdolla seuraavaksi autoksi, ja pari perustason kysymystä. 1. Minkälaisia äänentoistojärjestelmä-vaihtoehtoja näihin on saanut? Mitä pitää sisällään Hinnat alkaen -versio, sisältääkö esim. CD-vaihtajan? Jonkintyyppinen Navi taitaa olla kaikissa? 2. Löytyykö E60:stä vielä samanlaisia ABS -liittyviä ongelmia kuten joissain E39:ssä, anturit, boksi ym? 3. Moottoreista, onko 525dA vs 530dA ero liikkuvuuden suhteen kuinka "radikaali"? Kiitos
    CD-vaihtaja ei ole vakiovaruste, samoin kuin ei navigaattorikaan.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Meinaatko sitä missä on öljynsuodatinkin?
    Joo siinä samassa "jalassa" tässä. Tuolta ylänurkasta oli kihnuttanut kennon puhki.

    Leave a comment:


  • JCi
    replied
    E60 ehdolla seuraavaksi autoksi, ja pari perustason kysymystä. 1. Minkälaisia äänentoistojärjestelmä-vaihtoehtoja näihin on saanut? Mitä pitää sisällään Hinnat alkaen -versio, sisältääkö esim. CD-vaihtajan? Jonkintyyppinen Navi taitaa olla kaikissa? 2. Löytyykö E60:stä vielä samanlaisia ABS -liittyviä ongelmia kuten joissain E39:ssä, anturit, boksi ym? 3. Moottoreista, onko 525dA vs 530dA ero liikkuvuuden suhteen kuinka "radikaali"? Kiitos

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Meinaatko sitä missä on öljynsuodatinkin?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Noniin nyt on konehuonetta purettu vähä ja ei sieltä mistään satu omaan silmään märkää letkua. Lämppärinkennoa ei kunnolla näe, mutta se kyllä ilmenis hajulla jos sieltä tihkuis. Kumma homma, pitää nyt vielä kerran katsoa. Uskaltaako näihin tai kannattaako edes laittaa noita jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita mitä lorautetaan suoraan jäähytinnesteen sekaan?
    Älä nyt ainakaan mitään macgyver paikkaus litkuja mene laittamaan, niillä ei saa muuta kuin kennot tukkoon. Mullakin vuosi jäähdytysnestettä pitkään eikä mistään meinannut vuotoa löytyä. Lopulla huomasin että polttoainelinja oli hangannut moottoriöljyn lämmönvaihtimenkennon puhki. Neste pitää lisätä ylämerkkiin moottori kylmänä.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Autossa syttyi eilen "coolant level too low" Sama herja tuli 3-4viikkoa sitten. Silloin lisäsin 3-4dl nestettä, kunnes oli paisuntasöiliössä maximi merkin kohdalla.

    No eilen sinne meni taas n.3-4dl sitä tavaraa ennenkö nestepinta nousi max merkkiin. (koneen/nesteiden lämmöt tällöin n.60 astetta) Ajon jälkeen tai vaikka auto olisikin seissyt jonkin aikaa, paisuntasäiliön korkin avatessa kuuluu normaali suhahdus, eli sielä on normaali paine. Eli ainakaan ei pitäisi vuotaa mistään?

    No tänään tein sellaisen havainnon kun laitoin lämmittimeen auton, että käynnistelen ja siirrän autotalliin ja rupean tutkimaan. LETKUlämmitin oli n. tunnin verran lämmitellyt, rupesin harjaileen lumia autosta ja aukaisin konepellin ja kuuntelin tuon laitoksen elämää, pitää semmosta porinaa/kohinaa parin sekunnin sykleissä (samanlainen ääni kun puristelee vesiletkuja) en tiedä onko tuo sitten kuuluuku tuo asiaankin. Aukaisin siitä sitten paisuntasäiliön korkin, no sieltä rupes nestettä valumaan yli, ei mitenkään paineella mutta lorisemalla. Letkut olivat n. käden lämpöisiä vs eilen moottori +60 eli ei lämpötilasta johtuvaa ainakaan voi olla. Voisiko tämä letkulämmitin kuitenkin olla syypää tähän nesteiden katoamiseen, kun näköjään nousee nestepinta noin ylös sen lämmittäessä ja poristaessa? Mitään Märkää vuotoja ei letkuissa äkkiseltään näkynyt, mutta menen talliin jatkaan harjoituksia.
    Noniin nyt on konehuonetta purettu vähä ja ei sieltä mistään satu omaan silmään märkää letkua. Lämppärinkennoa ei kunnolla näe, mutta se kyllä ilmenis hajulla jos sieltä tihkuis. Kumma homma, pitää nyt vielä kerran katsoa. Uskaltaako näihin tai kannattaako edes laittaa noita jäähdytysjärjestelmän paikkausaineita mitä lorautetaan suoraan jäähytinnesteen sekaan?

    Leave a comment:


  • Phaedrus
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eikös tuo puhalluksen yhtäkkinen tempoilu ole juurikin condensation(fog) sensor:in häröilyä. Irtoaa osin liimauksestaan tuulilasiin? B100
    Tuntuu loogiselta, mutta ainakin omassa tapauksessa softapäivitys auttoi (tai sitten on jokin väliintuleva tekijä mitä en keksi).

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Eikös tuo puhalluksen yhtäkkinen tempoilu ole juurikin condensation(fog) sensor:in häröilyä. Irtoaa osin liimauksestaan tuulilasiin? B100

    Leave a comment:


  • Phaedrus
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Onko normaalia, että automaatti-ilmastointi puhaltaa välillä näillä pakkasilla todella voimakkaasti vähän aikaa ja "vaeltelee" muutenkin, vaikka auto on lämmin. Ilma on kuitenkin säädetyn lämpöistä.

    Auto E61 05/2007.
    Samasta asiasta oli juttua vuosi sitten (linkki). Minusta ilmastoinnin vaeltelu on pikemminkin vika kuin ominaisuus. Omassa autossa automaatti-ilmastoinnin humppa poistui ohjelmistopäivityksen myötä eikä ole palannut (kop kop).

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Autossa syttyi eilen "coolant level too low" Sama herja tuli 3-4viikkoa sitten. Silloin lisäsin 3-4dl nestettä, kunnes oli paisuntasöiliössä maximi merkin kohdalla.

    No eilen sinne meni taas n.3-4dl sitä tavaraa ennenkö nestepinta nousi max merkkiin. (koneen/nesteiden lämmöt tällöin n.60 astetta) Ajon jälkeen tai vaikka auto olisikin seissyt jonkin aikaa, paisuntasäiliön korkin avatessa kuuluu normaali suhahdus, eli sielä on normaali paine. Eli ainakaan ei pitäisi vuotaa mistään?

    No tänään tein sellaisen havainnon kun laitoin lämmittimeen auton, että käynnistelen ja siirrän autotalliin ja rupean tutkimaan. LETKUlämmitin oli n. tunnin verran lämmitellyt, rupesin harjaileen lumia autosta ja aukaisin konepellin ja kuuntelin tuon laitoksen elämää, pitää semmosta porinaa/kohinaa parin sekunnin sykleissä (samanlainen ääni kun puristelee vesiletkuja) en tiedä onko tuo sitten kuuluuku tuo asiaankin. Aukaisin siitä sitten paisuntasäiliön korkin, no sieltä rupes nestettä valumaan yli, ei mitenkään paineella mutta lorisemalla. Letkut olivat n. käden lämpöisiä vs eilen moottori +60 eli ei lämpötilasta johtuvaa ainakaan voi olla. Voisiko tämä letkulämmitin kuitenkin olla syypää tähän nesteiden katoamiseen, kun näköjään nousee nestepinta noin ylös sen lämmittäessä ja poristaessa? Mitään Märkää vuotoja ei letkuissa äkkiseltään näkynyt, mutta menen talliin jatkaan harjoituksia.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    JES, nyt löyty sitä joulumieltä

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    onko näissä sit joku huurteentunnistus ja mistä se sen tunnistaa
    Laajassa ilmastoinnissa on juurikin huurtenpoisto-ominaisuus. Ilmankosteutta se haistelee. Se miten ja mistä se sen tekee, ni en tiedä.. Mut sen mä tiedän ettei se välitä onko ikkunalla Americana vai frutti di mare..

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mitäs se tekee havaittuaan pizzaa? Vai havaitseeko pelkän laatikon? :think
    kyl mää uskosin että vähän se sitä sisältöäkin haistaa..

    puhallin Alkaa töhisemään jumalattomasti lasiin..

    onko näissä sit joku huurteentunnistus ja mistä se sen tunnistaa

    Leave a comment:


  • Kenzu
    replied
    Originally posted by timber^^ View Post
    Koko laturin tilasin eikä hintakaan ollu nuin paha. Miten tuo laturin vaihto, onko kukaan vaihtanu? mitä kautta helpoiten pääsee käsiksi? :think

    Kuulemma nykyautoissa jo 150tkm jälkeen alkaa tavanomaisesti laturit poksahtelee. Melko julma kooltaan tuo laturi kyllä..
    Ite vaihdoin laturin alakautta ja oli helppo.. Ahtoputken joutuu myös ottaa irti ne helpottaa kummasti.. Alle 2h juttu!

    Leave a comment:

Working...
X