memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Kylläpä sieltä se 6 litraa taitaa likimain päätermaria vaihtaessa pois tulla. Egr termari yksinään vaihtamalla ei montaa litraa tule ulos..

    Kuhan on sinistä tai vihreetä niin piisaa, lukipa putelissa king tai bmw.
    Eli 3 litraa lantraamatonta riittää...

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Kannattaako/tarvitseeko jähdytin nesteet vaihtaa samalla, kun termarin ja egr termarin vaihtaa?

    Jos ei vaihda niin paljonko olisi hyvä varata jäähdytin nestettä? Varmaan vähän kumminkin valuu.

    Onko tässä jotain "bmw" jäähdytysnestettä, vai ihan motonetti kamaa?
    Kylläpä sieltä se 6 litraa taitaa likimain päätermaria vaihtaessa pois tulla. Egr termari yksinään vaihtamalla ei montaa litraa tule ulos..

    Kuhan on sinistä tai vihreetä niin piisaa, lukipa putelissa king tai bmw.

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Kannattaako/tarvitseeko jähdytin nesteet vaihtaa samalla, kun termarin ja egr termarin vaihtaa?

    Jos ei vaihda niin paljonko olisi hyvä varata jäähdytin nestettä? Varmaan vähän kumminkin valuu.

    Onko tässä jotain "bmw" jäähdytysnestettä, vai ihan motonetti kamaa?

    Leave a comment:


  • timber^^
    replied
    charging fault

    Auto lainassa ja soitti että charging fault teksti lävähti ruutuu ja punanen akun kuva. Ilmeisesti voi olla myös pakkasen oire, mutta laturiko on menny?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Minkäverran ootte vaihtanu automaatin lauhduttimen termareita samalla?
    Mulla on ollut periaatteena egr+päätermari enempiä miettimättä uusiksi, vasta jos ei korjaantunut niin sitten lämmönvaihdin. Hintaa on sen verran, että ennemmin vaihtaa nuo perinteiset ensin. Myös vikatiheys on pienempi, vaikka merkittävä silti.

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Minkäverran ootte vaihtanu automaatin lauhduttimen termareita samalla?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by ronssimies View Post
    Moro.
    Itse ostin marmorilta egr ja päätermarin hintaan 95 evgeeniä. Vielä ku sais vaihdettuu. Onko päätermari helpompi vaihtaa ylä vai alakautta? Jos sais mielipiteitä, niin kiitos.
    Yläkautta termarin vaihto, ohjeet löytyy foorumilta.

    Leave a comment:


  • ronssimies
    replied
    Originally posted by tovayryn View Post
    Moi,
    Minkä hintasia on ollu termostaatti remontit teillä näihin vehkeisiin?
    Mistä ootte hommanneet termostaatit?
    Ootteko vaihtaneet näihin samalla vesipumpun?
    -Tommi
    Moro.
    Itse ostin marmorilta egr ja päätermarin hintaan 95 evgeeniä. Vielä ku sais vaihdettuu. Onko päätermari helpompi vaihtaa ylä vai alakautta? Jos sais mielipiteitä, niin kiitos.

    Leave a comment:


  • tovayryn
    replied
    Moi,
    Minkä hintasia on ollu termostaatti remontit teillä näihin vehkeisiin?
    Mistä ootte hommanneet termostaatit?
    Ootteko vaihtaneet näihin samalla vesipumpun?
    -Tommi
    Last edited by tovayryn; 18-12-2012, 05:27.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Vaikuttaa aika paljo myös rengaskoko/merkki onko niitä huomioitu? Esim. 16" vs 18" niin kyllä siinä jo eroa tulee...

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    On se hyvä että näissä vanhemmiten kulutus laskee,
    kun autosi oli mulla 3-4 vuotta sitten, keskikulutus pyöri 8 pinnassa...
    Niinpä, abut 100 th tuli tuolla ajettua, ja tuon 100 th km:n keskikulutus oli 8,2 l/100 km...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Boiga View Post
    Tuo iso D menee nätillä matka-ajolla vakkari päällä 5.8l/100km todistetusti.. mutta käytännössä jos hieman ohittelua sekä vaihtelevampaa maastoa niin matkakulutus pyörii 6.2-7.0l/100km... kaupungissa lyhyttä ajoa webaston avittamana kulutus nyt talvella noussut yli 10, kesällä jossain 9 paikkeilla... termarit uusittu jokin aika sitten ja lämmöt nousee kuten pitää Onkohan niissä autoissa jotka menee todella pienellä, ollenkaan webastoa?
    On se hyvä että näissä vanhemmiten kulutus laskee,
    kun autosi oli mulla 3-4 vuotta sitten, keskikulutus pyöri 8 pinnassa...

    Leave a comment:


  • Boiga
    replied
    Tuo iso D menee nätillä matka-ajolla vakkari päällä 5.8l/100km todistetusti.. mutta käytännössä jos hieman ohittelua sekä vaihtelevampaa maastoa niin matkakulutus pyörii 6.2-7.0l/100km... kaupungissa lyhyttä ajoa webaston avittamana kulutus nyt talvella noussut yli 10, kesällä jossain 9 paikkeilla... termarit uusittu jokin aika sitten ja lämmöt nousee kuten pitää Onkohan niissä autoissa jotka menee todella pienellä, ollenkaan webastoa?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Mulla on juurikin samanlaiset virityset ja kulutus kuin JJtalo:n autossa. Maantiellä en ole kyllä parhaillaan päässyt kuin ~6.5l Sillä noita bemarikari5:n kulutuksia ihmettelinkin :think Ilman vakkaria saa ajettua vähemmällä, mutta omassa tuo yleensä kyllä aina maantiellä päällä.

    Leave a comment:


  • JJtalo
    replied
    Originally posted by bemarikari5 View Post
    Itse en ole saanut viemään koskaa yli 8,5l/100km vaikka on ollut pätkäajoa ja poljettu kuin naapurin Raijaa.
    Mulla on termarit kunnossa ja Karalan savuohjelma.
    Olenkin ihmetellyt noita yli kympin kulutuksia. Yleensä kulutus on +-7l/100km
    Pienellä kyllä menee jos on kylmänä ajettu lyhyttä ajoa...

    pää ja egr termarit syksyllä vaihdettu. aj-techin softa, dpf korvattu suoralla putkella, egr ohjelmoitu pois, maantiekulutus tippui yli litran, mitä saman pätkän(kokkola-seinäjoki) testasin vakkarilla ennen ja jälkeen.
    Itellä näyttää kylmänä vakkarilla 60 ajettaessa tasan 10l hetkellinen, lämpimänä 5,5-6,5. Ja jos vähänkin kylmänä painaa kaasua nousee tappiin asti. Nyt näyttää ajotietokone 10,9 ( keskinopeus muistaakseni 39km/h), todellinen varmaan karvan päälle 10 litraa, ajotietokone valehtelee jostain syystä ylöspäin kulutusta. työajossa (6-7km per suunta) kerkee just nousta rajotin 4600, tosin lämmöt ei vielä tietenkään ole 90:ssä, pakkasia ollut -6 - -18. maantiellä mennyt pienimmillään 5,6 ajotietokoneen mukaan ( reilu 100km maantietä), vakkarilla koko matka. Paljonkohan tuo vakkari vaikuttaa, lisääkö kulutusta ?
    Jos oikeasti pätkäajossa voi noihin kulutuksiin päästä, niin ainut mikä tuon eron voi tehdä on tuo vaihdelaatikon termostaatti, mutta kun vaihdoin termostaatit niin seurailin tuota vesiletkun lämpöä sille, eikä siellä kiertäny vesi ennenku koneen lämmöt oli muistaakseni jotain 75-80 luokkaa...

    Mutta joka tapauksessa olen pitäny omaani pieniruokaisena, kun ottaa huomioon auton massan ja voimavarat

    Leave a comment:

Working...
X