memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe-te
    replied
    Originally posted by marsep View Post
    Pieni mutta ärsyttävä ongelma. Omalla avaimella idrive näyttää radiokanavien nimet, mutta emännän avaimella on vaan taajuus.

    Yrittänyt tuolta valikoista selailla että mistä saisi näyttämään nimen.

    Ei vaan osu silmään.
    RDS valinta pois päältä sieltä Set-valikosta?

    Täällä samaa asiaa:

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Pieni mutta ärsyttävä ongelma. Omalla avaimella idrive näyttää radiokanavien nimet, mutta emännän avaimella on vaan taajuus.

    Yrittänyt tuolta valikoista selailla että mistä saisi näyttämään nimen.

    Ei vaan osu silmään.

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Laskettu, tieturi näyttää 2dl positiivisimpia lukemia.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    ^Onko tuo +-7 laskettu kulutus vai mitä auto näyttää?

    Leave a comment:


  • bemarikari5
    replied
    Itse en ole saanut viemään koskaa yli 8,5l/100km vaikka on ollut pätkäajoa ja poljettu kuin naapurin Raijaa.
    Mulla on termarit kunnossa ja Karalan savuohjelma.
    Olenkin ihmetellyt noita yli kympin kulutuksia. Yleensä kulutus on +-7l/100km

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Joutu kyseleen perään vertailuhintaa, ni sain marmorilta tarjouksen 188 €

    (jos kaks ostais ja laskis keskihinnan ni ei paljoa yli kahtasataa )

    Mut ei mulle ole väliks maksaako se euron vai kaks, ku saapi nopiaan.

    En usko minäkään tuohon kulutuksen pudotukseen, enkä ymmärrä syytäkään miksi se nyt noita lukuja näyttää, ku kukaan ei kerro

    Leave a comment:


  • pemaristiE60
    replied
    Nyt vois kysyy täälä olisiko joku jolla kokemusta samasta, eli auto on farkku ja jarruvalot kettuilee. Virrat päälä oik puolen valot palaa ok eli sisempi valo vaan ja jarruttaessa syttyy ulompi jarruvalo, mutta vas puolen palaa koko ajan sisempivalo joka on ok, kun taas ulompi valo eli jarruvalo palaa samankirkkaana myös ja jarrua painettaessa kirkastuu ..eli jostain tulee virta jarrupolttimolle koko ajan mutta kirkastuu kuitenkin jarrua painettaessa, polttimot vaihettu molemmin puolin, yksi lankaset on polttimot ja johtosarjoista ei johdu kun ne vasta vaihdettu molemmin puolin, aika jännä juttu..

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Vaikka väliin jo huutelenkin, silti odotan vielä lisää tietoutta tuosta diesel auton lämmöistä verraten kulutukseen..

    Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..

    En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi

    Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km

    Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"

    (kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.

    Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..

    Tuskin se kulutus pysyvästi tippuu 3 litraa...
    Ja ei ihan 200€ tainnu sulla riittää termariin

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by LasseE View Post
    Omassakin kulutus ollut 10l ja vähän ylikin kun on ollut pätkäajoa..Lämmöt nousee normaaliin mutta hitaasti. Sitten huomaa eron kun on lämmin kone niin auto tuntuu liikkuvan kepeämmin. Pitää tuo laatikon lämmönvaihdin vaihtaa jos vaikuttaa noin paljon lämpöihin.
    Vaikka väliin jo huutelenkin, silti odotan vielä lisää tietoutta tuosta diesel auton lämmöistä verraten kulutukseen..

    Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..

    En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi

    Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km

    Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"

    (kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.

    Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..
    Last edited by Mlatvala; 14-12-2012, 10:41.

    Leave a comment:


  • LasseE
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Paljonko dieselissä vaikuttaa kulutukseen moottorinlämmöt?

    Siis 60 asteesta - 90 asteeseen, termareiden uusaus.

    3L/100 km ? Mahdollista? (kaupunkiajoa)

    JA miksi, mitä kaikkea tuo moottori tekee toisin kylmänä, onko siellä Ryyppy eli huikka kokoaika päällä vai mitä ihmettä
    Omassakin kulutus ollut 10l ja vähän ylikin kun on ollut pätkäajoa..Lämmöt nousee normaaliin mutta hitaasti. Sitten huomaa eron kun on lämmin kone niin auto tuntuu liikkuvan kepeämmin. Pitää tuo laatikon lämmönvaihdin vaihtaa jos vaikuttaa noin paljon lämpöihin.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Paljonko dieselissä vaikuttaa kulutukseen moottorinlämmöt?

    Siis 60 asteesta - 90 asteeseen, termareiden uusaus.

    3L/100 km ? Mahdollista? (kaupunkiajoa)

    JA miksi, mitä kaikkea tuo moottori tekee toisin kylmänä, onko siellä Ryyppy eli huikka kokoaika päällä vai mitä ihmettä

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Mulla on ollut kovalla pakkasella ongelmia lataamisen kanssa. Yksi päivä startatessa tilttiratti jäi yläasentoon ja ratti jäi vinoon. Kurvivalot myös alkoi vilkuttaa merkkivaloa... Kuka osaisi koodata ratin takaisin suoraan ja systeemit kuntoon?

    Leave a comment:


  • firstbimmer
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Taisit sekoittaa ews-dme synkan. Ei muutakuin synkkaamaan inpalla uusiksi
    No joo näin siinä taisi käydä...ei taida uskaltaa käyttää enää koko ohjelmaa:think. No sain kuin sainkin auton taas käyntiin ja lämmityslaitekkin alkoi puhaltelemaan lämmintä taakse, joten remontti onnistunut

    Leave a comment:


  • jari85
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Älä panikoi vielä. Itse kanssa erehdyin pikkupakkasella kääntelemään sähköllä peilinrunkoja, jätin luimuun yöksi ja niinhän siinä kävi, että kääntyessään normaaliasentoon toinen peili kääntyi reilusti yli. Sulatus auttoi ja nyt en viitsikään noita peilejä luimistella kuin plussakeleillä.
    Juu täytyynee odotella, mutta ihmetyttää miksi peili oli kääntynyt itsestään "yli" ja kuskinpuoleinen peli oli normi asennossa, no huomenna auton sulatus ja pesu niin ollaan viisaampia.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by jari85 View Post
    Moro. Alkoi tuollainen vika vaivaamaan tänään. Peili oli kääntynyt itsestään eteenpäin ja eikä lukity enään oikealle kohdalle. Auto tosin on lumessa/ jäässä niin auttaiskohan kunnon sulatus, vai onko kyseessä jokin vika? kalliskin vika?
    Älä panikoi vielä. Itse kanssa erehdyin pikkupakkasella kääntelemään sähköllä peilinrunkoja, jätin luimuun yöksi ja niinhän siinä kävi, että kääntyessään normaaliasentoon toinen peili kääntyi reilusti yli. Sulatus auttoi ja nyt en viitsikään noita peilejä luimistella kuin plussakeleillä.

    Leave a comment:

Working...
X