Itse en ole saanut viemään koskaa yli 8,5l/100km vaikka on ollut pätkäajoa ja poljettu kuin naapurin Raijaa.
Mulla on termarit kunnossa ja Karalan savuohjelma.
Olenkin ihmetellyt noita yli kympin kulutuksia. Yleensä kulutus on +-7l/100km
Nyt vois kysyy täälä olisiko joku jolla kokemusta samasta, eli auto on farkku ja jarruvalot kettuilee. Virrat päälä oik puolen valot palaa ok eli sisempi valo vaan ja jarruttaessa syttyy ulompi jarruvalo, mutta vas puolen palaa koko ajan sisempivalo joka on ok, kun taas ulompi valo eli jarruvalo palaa samankirkkaana myös ja jarrua painettaessa kirkastuu ..eli jostain tulee virta jarrupolttimolle koko ajan mutta kirkastuu kuitenkin jarrua painettaessa, polttimot vaihettu molemmin puolin, yksi lankaset on polttimot ja johtosarjoista ei johdu kun ne vasta vaihdettu molemmin puolin, aika jännä juttu..
Vaikka väliin jo huutelenkin, silti odotan vielä lisää tietoutta tuosta diesel auton lämmöistä verraten kulutukseen..
Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..
En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi
Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km
Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"
(kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.
Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..
Tuskin se kulutus pysyvästi tippuu 3 litraa...
Ja ei ihan 200€ tainnu sulla riittää termariin
Omassakin kulutus ollut 10l ja vähän ylikin kun on ollut pätkäajoa..Lämmöt nousee normaaliin mutta hitaasti. Sitten huomaa eron kun on lämmin kone niin auto tuntuu liikkuvan kepeämmin. Pitää tuo laatikon lämmönvaihdin vaihtaa jos vaikuttaa noin paljon lämpöihin.
Vaikka väliin jo huutelenkin, silti odotan vielä lisää tietoutta tuosta diesel auton lämmöistä verraten kulutukseen..
Mut kulutusmittari jököttää nyt tasasta motaria ajaen aikatasaseen tuossa 6L/100km , ennen oli aina 8-10, pikasella tutkimuksella..
En ihan purematta niele vielä tuota että vaikuttaisi noin paljoa kulutukseen, mut kuukauden päästä olen jo viisaampi
Melko äkkiä yks kahdensadan termari hankkis itsensä takaisin, jos tuo 2-3L säästää /100km
Ja se pikaisella tutkimuksella, ettei lämmöt enää putoa mihinkään, rasituksen ja kierrosten noustessa, nyt ne jököttää 90 asteen kahtapuolen, ei putoa moottoritie ohituksesta 20 astetta, niinku aina ennen on tehnyt kesät talvet. Tuosta ei vielä ole tarkkaa tietoa kun tuo luistonesto tuntuu vähän rajoittavan noita "ohituksia"
(kulutus tällähetkellä tuossa pätkö töihin takas ajolla +muu kaupunki sudittelu 6-9 L /100km.) Ennen oli 11-12L / 100km.
Taidanpa teipata vielä keulan umpeen ja jatkaa tutkimuksiani..
Paljonko dieselissä vaikuttaa kulutukseen moottorinlämmöt?
Siis 60 asteesta - 90 asteeseen, termareiden uusaus.
3L/100 km ? Mahdollista? (kaupunkiajoa)
JA miksi, mitä kaikkea tuo moottori tekee toisin kylmänä, onko siellä Ryyppy eli huikka kokoaika päällä vai mitä ihmettä
Omassakin kulutus ollut 10l ja vähän ylikin kun on ollut pätkäajoa..Lämmöt nousee normaaliin mutta hitaasti. Sitten huomaa eron kun on lämmin kone niin auto tuntuu liikkuvan kepeämmin. Pitää tuo laatikon lämmönvaihdin vaihtaa jos vaikuttaa noin paljon lämpöihin.
Mulla on ollut kovalla pakkasella ongelmia lataamisen kanssa. Yksi päivä startatessa tilttiratti jäi yläasentoon ja ratti jäi vinoon. Kurvivalot myös alkoi vilkuttaa merkkivaloa... Kuka osaisi koodata ratin takaisin suoraan ja systeemit kuntoon?
Taisit sekoittaa ews-dme synkan. Ei muutakuin synkkaamaan inpalla uusiksi
No joo näin siinä taisi käydä...ei taida uskaltaa käyttää enää koko ohjelmaa:think. No sain kuin sainkin auton taas käyntiin ja lämmityslaitekkin alkoi puhaltelemaan lämmintä taakse, joten remontti onnistunut
Älä panikoi vielä. Itse kanssa erehdyin pikkupakkasella kääntelemään sähköllä peilinrunkoja, jätin luimuun yöksi ja niinhän siinä kävi, että kääntyessään normaaliasentoon toinen peili kääntyi reilusti yli. Sulatus auttoi ja nyt en viitsikään noita peilejä luimistella kuin plussakeleillä.
Juu täytyynee odotella, mutta ihmetyttää miksi peili oli kääntynyt itsestään "yli" ja kuskinpuoleinen peli oli normi asennossa, no huomenna auton sulatus ja pesu niin ollaan viisaampia.
Moro. Alkoi tuollainen vika vaivaamaan tänään. Peili oli kääntynyt itsestään eteenpäin ja eikä lukity enään oikealle kohdalle. Auto tosin on lumessa/ jäässä niin auttaiskohan kunnon sulatus, vai onko kyseessä jokin vika? kalliskin vika?
Älä panikoi vielä. Itse kanssa erehdyin pikkupakkasella kääntelemään sähköllä peilinrunkoja, jätin luimuun yöksi ja niinhän siinä kävi, että kääntyessään normaaliasentoon toinen peili kääntyi reilusti yli. Sulatus auttoi ja nyt en viitsikään noita peilejä luimistella kuin plussakeleillä.
Leave a comment: