E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesper
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 240
    • Vantaa

    Originally posted by firstbimmer View Post
    Asioin tänään paikallisessa merkkiliikkeessä niin kysyivät että haluanko samalla varustelistan autostani. Erikoisen hyvää palvelua kerrankin...outoa:think Nyt sitte pari koodia kaipais huonon englannin takia hiukan selitystä

    Order options

    1CA Selection cop relevant vehicles
    698 Area-Code 2 (alue-koodi 2 tarkoittaa mitä?)
    8SA Country spec. release of navigation
    8SP Cop control
    863 Europe/Dealer directory (eurooppa/myyjä kansio? tarkoittaa?)

    Series options

    548 Speedometer with kilometer reading (Nopeusmittari kilometrien lukijalla? Saako ilmankin?)
    Koodi 548 tarkoittaa, että nopeusmittari näyttää km/h-lukemaa, näitähän on tehty myös mailimittareilla.
    Last edited by Vesper; 07-12-2010, 13:15.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      1CA Selection cop relevant vehicles
      Täm liittyy päästönormeihin tjsp.

      698 Area-Code 2 (alue-koodi 2 tarkoittaa mitä?) = DVD:n area code
      8SA Country spec. release of navigation = maakohtainen kartasto, ts. tässä tapauksessa EU.
      8SP Cop control
      Täm liittyy päästönormeihin tjsp.

      863 Europe/Dealer directory (eurooppa/myyjä kansio? tarkoittaa?)
      Tällainen ohjekirirja löytyy autosta.

      548 Speedometer with kilometer reading (Nopeusmittari kilometrien lukijalla?
      Mittaristo on KM-versio eikä maili.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • firstbimmer
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 79
        • Lahti

        Originally posted by MajorDrake View Post
        1CA Selection cop relevant vehicles
        Täm liittyy päästönormeihin tjsp.

        698 Area-Code 2 (alue-koodi 2 tarkoittaa mitä?) = DVD:n area code
        8SA Country spec. release of navigation = maakohtainen kartasto, ts. tässä tapauksessa EU.
        8SP Cop control
        Täm liittyy päästönormeihin tjsp.

        863 Europe/Dealer directory (eurooppa/myyjä kansio? tarkoittaa?)
        Tällainen ohjekirirja löytyy autosta.

        548 Speedometer with kilometer reading (Nopeusmittari kilometrien lukijalla?
        Mittaristo on KM-versio eikä maili.

        Kiitos vastauksesta. Tuo maakohtainen kartasto hiukan ihmetyttää kun ei ole navia tuossa mun autossa. Liekkö joku paperikartta tullu auton mukana

        Comment

        • r_vesa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 117
          • Finland

          E60/61 takavetopyörästön öljynvaihto?

          Kertokaapa viisaammat kuinka usein kyseinen öljy pitäisi vaihtaa ja onko helppo tehdä itse?
          '11 M-Sport 528i
          '15 KTM 1190 R

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            asdasd omiani kirjottelen =/

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3124

              Originally posted by r_vesa View Post
              Kertokaapa viisaammat kuinka usein kyseinen öljy pitäisi vaihtaa ja onko helppo tehdä itse?
              huolto-ohjeen mukaan ei koskaan. Itse vaihdoin eka kerran omaani kilsojen ollessa 140tkm ja sen jälkeen 180tkm. Ennenhän bemareiden vetopyörästö-öljyn vaihtoväli oli tuon 40tkm.

              Perämurikasta löytyy sekä tyhjennys, että täyttöproppu. Tyhjennys onnistuu kun aukaisee ensin täyttöpropun ja sitten tyhjennyspropun, jolloin vanha öljy valuu pois. Sitten uutta öljyä hieman täyttöaukosta jotta huuhtoutuu. Sitten tyhjennysproppu kiinni ja täyttö täyttöpropun alareunan tasolle. Sitten vaan täyttöproppu kiinni.
              Tuohon täyttöön voi käyttää esim Bilhelveten myymää akkukäyttöistä öljyn vaihtopumppua.

              Öljyt ostin omaani merkkiliikkeestä.
              Kulkineet/projektit:

              M2 F87
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Benzino
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 643
                • EFHK

                E60/61 diesel-omistajat, mistä ootte tilanneet castrolin LL04 luokituksen öljyjä?
                Lähinnä tätä: SLX Professional Powerflow BMW 0W-30

                Myös kiinnostaa jos samasta paikasta saisi tilailtua automaatti-laatikon öljyt tulevaa vaihtorumbaa silmälläpitäen..

                Comment

                • -challenger-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 2150
                  • L a h t i

                  Itsellä nuo powerflowt Hollolan Laatuvaunusta.

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Mitäs öljyä käytätte moottorissa? Viime öljynvaihdossa laitettiin tuota castrol edge 5w-30. Ajattelin että käyttääkö muut yleisesti tuota slx professional powerflow bmw ll04 0w-30 öljyä? Onko tuo edge 530d:lle tarpeeksi laadukasta vai olisiko syytä vaihtaa tuohon parempaan? Vai mikä öljy tuonne nyt olisi sitten parasta laittaa, tuolla castrolilla on niin monta erilaista öljyä että menee ihan sekasin nuitten kanssa.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by teme[[ View Post
                      Mitäs öljyä käytätte moottorissa? Viime öljynvaihdossa laitettiin tuota castrol edge 5w-30. Ajattelin että käyttääkö muut yleisesti tuota slx professional powerflow bmw ll04 0w-30 öljyä? Onko tuo edge 530d:lle tarpeeksi laadukasta vai olisiko syytä vaihtaa tuohon parempaan? Vai mikä öljy tuonne nyt olisi sitten parasta laittaa, tuolla castrolilla on niin monta erilaista öljyä että menee ihan sekasin nuitten kanssa.
                      No ihan sama mitä öljyä sinne laittaa kunhan se täyttää sen BMW LL04 vaatimuksen ja on tuhkautumatonta, oliko se AC-3 tjsp. yhteensopivaa jos autossa on DPF. Noita hyväksyntöjä kun ei halvoissa öljyissä ole...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • r_vesa
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 117
                        • Finland

                        Originally posted by poke View Post
                        huolto-ohjeen mukaan ei koskaan. Itse vaihdoin eka kerran omaani kilsojen ollessa 140tkm ja sen jälkeen 180tkm. Ennenhän bemareiden vetopyörästö-öljyn vaihtoväli oli tuon 40tkm.
                        Kiitos tiedosta. Tarkoittaneeko tuo: "huolto-ohjeen mukaan ei koskaan" sitä, että E60/61 mallissa olisi ns. huoltovapaa ikitäyttö?
                        Ainakaan mitään vikakeskusteluja ei ole aiheesta tullut vastaan täällä foorumilla.
                        '11 M-Sport 528i
                        '15 KTM 1190 R

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3124

                          Originally posted by r_vesa View Post
                          Kiitos tiedosta. Tarkoittaneeko tuo: "huolto-ohjeen mukaan ei koskaan" sitä, että E60/61 mallissa olisi ns. huoltovapaa ikitäyttö?
                          Ainakaan mitään vikakeskusteluja ei ole aiheesta tullut vastaan täällä foorumilla.
                          sitähän se tarkoittaa.

                          toisaalta, niinhän se automaattilaatikkokin on "sealed for lifetime" öljyillä...
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2150
                            • L a h t i

                            Edgestä en tiedä mutta toi powerflow sinne kuuluu. Näin liikkeessä sanoivat.

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Tuo öljynvaihto lähestyy muutenkin, niin pitää vaihtaa sinne nuo powerflowt.

                              Comment

                              • RS9
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 65
                                • Finland

                                Nyt kun nämä pakkaset huitelee tuossa -20 asteen paikkeilla kaiken aikaa niin seurailin aamulla oman 530D:n lämpöjä salavalikon kautta. Normaali maantie ajossa (80km/h) lämmöt huitelee n.75 - 83 välillä. Syksyllä kattelin kans lämmöt ja sillon lämpeni ihan sinne 90 asteeseen. Eli onkohan termostaateissa vikaa vai tekeekö tuo pakkanen vaan sen että lämmöt ei tuon ylemmäs nouse? Keulalla ei ole nimittäin mitään "lisäsuojaa" ja ajattelinkin jos sinne jonku pahvin munuaisten taakse nakkais :think

                                Joskus olen kuullut että jos termarit "valskaa" niin lämmöt ei nouse yli 80asteen missään tilanteessa, nyt kuitenkin näilläkin pakkasilla nousee vähän välillä ylikin, eli vois olettaa noiden olevan kunnossa.

                                Lähinnä siksi tässä kyselen että rupeanko suorilla vaihtamaan noita termareita vai kokeilisko jotain lisäsuojaa tuonne keulalle

                                Comment

                                Working...
                                X