E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teme[[
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 269
    • Lake Worth, FL

    Originally posted by mikkod View Post
    No ei ole ainoa asia ton kanssa....

    Penkki siis mekaaninen (puolisähkö), oli johto irronnut :think. Noh...sain johdot kiinni -> auto käyntiin -> herjaa kuskin puolen sumaria. Noh sehän sitten oli palanut. Eiku polttimo vaihtoon (mukava homma). Auto käyntiin ja kauppaan. Toimiko auto..no eiiiii tietenkään....Mittaristo ei toiminut...mikään neula ei liikkunut....auto seis virrat pois - käyntiin mittaristo heräsi henkiin, mutta tuli sellainen keltainen mittariston kuva siihen pikkunäyttöön :think mikäköhän herja se on sitten ?
    Tää on nyt puhdas arvaus, mutta jos sulla on nuita sähköongelmia enemmänkin ollu niin kannaattaa kyllä ostaa uusi akku jos on epävarma sen kunnosta ja tutkia ettei olisi latauksessa mitää vikaa ellei ole jo tutkittu.

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      Originally posted by teme[[ View Post
      kyllä tuo ilmeisesti tarkoittaa sittenkin sisäilmansuodatinta?

      Joo kyllä näin on, pystyykö tuota muuten ilman testeriä nollaamaan ku mullakin tulee ilmoitus siitä autoa käynnistäessä?
      Pystyy, mittariston kautta siitä ekasta huoltovalikosta. Ohjeet löytyy täältä jostain, en muista ulkoa.
      Mutta siitä lähtee että trippinappi pohjaan
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • viktor
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1272
        • ...

        Originally posted by mikkod View Post
        No ei ole ainoa asia ton kanssa....

        Penkki siis mekaaninen (puolisähkö), oli johto irronnut :think. Noh...sain johdot kiinni -> auto käyntiin -> herjaa kuskin puolen sumaria. Noh sehän sitten oli palanut. Eiku polttimo vaihtoon (mukava homma). Auto käyntiin ja kauppaan. Toimiko auto..no eiiiii tietenkään....Mittaristo ei toiminut...mikään neula ei liikkunut....auto seis virrat pois - käyntiin mittaristo heräsi henkiin, mutta tuli sellainen keltainen mittariston kuva siihen pikkunäyttöön :think mikäköhän herja se on sitten ?
        Ootko käyttänyt mittaristoa irti lainkaan? Jos olisi jotain kontaktihäikkää, tai isompaakin.
        Tänään yhtä palanutta tulikin jo ihmeteltyä
        ///M5
        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

        Comment

        • MinDBeaT
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 321
          • Raahe

          E61:sen vänkärin oven ikkunannostimen kytkin on antautunut ja on ihan tunnoton, eli oliskohan poikki tai jotain... Miten tuota pitäisi lähtä irrottamaan? Ei kait sentään koko ovi pahvia tarvi irroittaa miten se puretaan?
          BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
          Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3749
            • Kajaani

            Originally posted by MinDBeaT View Post
            E61:sen vänkärin oven ikkunannostimen kytkin on antautunut ja on ihan tunnoton, eli oliskohan poikki tai jotain... Miten tuota pitäisi lähtä irrottamaan? Ei kait sentään koko ovi pahvia tarvi irroittaa miten se puretaan?
            Kyllä se ovipahvi pitää irroittaa.


            Melko helppo nakki. Kun ovipahvi on irti niin ikkunannostinpaneelin irroittaminen on aika selvä homma.

            - Antti -

            Comment

            • caltsu
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 81
              • orimattila

              Voiko jarrunesteet vaihtaa/ilmata kotikonstein e60:een?
              Mulla on tommonen paineilmalla toimiva vaihtokalu jolla työn ajattelin tehdä.

              Comment

              • pyyn0
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 1066
                • Fin

                Originally posted by caltsu View Post
                Voiko jarrunesteet vaihtaa/ilmata kotikonstein e60:een?
                Mulla on tommonen paineilmalla toimiva vaihtokalu jolla työn ajattelin tehdä.
                Eiköhän tuon saa tehtyä niin kuin kaikkissa muissa autoissa.
                itse en ole käyttäny kun muovipulloa letkua ja vaimo pumppaamaan poljinta
                -BMW F11 530xd -12
                -BMW E60 530dA -04
                -BMW E23 735iA -85
                Ex
                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                -BMW E39 528i 96

                Comment

                • teme[[
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 269
                  • Lake Worth, FL

                  Aika hiljasta täällä Minne kaikki e60 kuskit on kadonnu, eikö kellään muka ole mitään vikaa.

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    Originally posted by teme[[ View Post
                    Aika hiljasta täällä Minne kaikki e60 kuskit on kadonnu, eikö kellään muka ole mitään vikaa.
                    Ollaan kaikki tallissa ropaamassa, ei joua sättäileen. Olihan mulla asiaaki/kysymyksiä, edessä vänkärin puolella narisee ikävästi joku jousituksen osa, varsinkin kääntäessä ja satunnaisesti suoraan ajaessakin, jos jousitus tekee hitaan jouston esim. loiva monttu. Samainen nurkka kolisee nimismiehen kiharassa ikävästi, varsinkin kovemmilla pakkasilla. Onko kukaan vaihellu osia tuonne etupäähän, mistä kannattas alottaa, ite veikkaisin et yläpään laakerihässäkällä on tullu tunnit täyteen?
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • teme[[
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 269
                      • Lake Worth, FL

                      Originally posted by Janne S View Post
                      Ollaan kaikki tallissa ropaamassa, ei joua sättäileen. Olihan mulla asiaaki/kysymyksiä, edessä vänkärin puolella narisee ikävästi joku jousituksen osa, varsinkin kääntäessä ja satunnaisesti suoraan ajaessakin, jos jousitus tekee hitaan jouston esim. loiva monttu. Samainen nurkka kolisee nimismiehen kiharassa ikävästi, varsinkin kovemmilla pakkasilla. Onko kukaan vaihellu osia tuonne etupäähän, mistä kannattas alottaa, ite veikkaisin et yläpään laakerihässäkällä on tullu tunnit täyteen?
                      Tuo yläpään laakeri voi kolahtaa aika ikävästi, siitä voi tulla ääntä loivassakin heitossa, varsinkin silloin kun rengas "kevenee". Tuosta narinasta en tiedä mutta joskus olen kuullut pallonivelestä lähtevän narinaa? Sitten kun alustaan jotain vaihtaa niin ne koiranluut kannattaa heittää samalla joka nurkkaan. Ei ole edes kalliita. Kallistuksen vakaajan runkopuslat voi myö pitää sellaista vaimeaa "kolinaa" ja reaktiotankot myös, kannataa pyöränlaakeritkin tarkistaa.

                      Jos tuolla tornion keskustassa paljonkin ajelet niin ei ole ihmekkäänn että jotain hajoaa. Sen verran surkeasti aurattu tiet.

                      Comment

                      • teme[[
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 269
                        • Lake Worth, FL

                        Niin ja raidetangosta sisä/ulkopäästä kuuluu myös erittäin ikävä kova kolina jos on väljää.

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4692
                          • Lahti

                          Kuinka leveä on E61:n kontti kapeimmalta kohdalta, penkit kaadettuna?
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • Janne S
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 437
                            • Keminmaa

                            Originally posted by Janne S View Post
                            Ollaan kaikki tallissa ropaamassa, ei joua sättäileen. Olihan mulla asiaaki/kysymyksiä, edessä vänkärin puolella narisee ikävästi joku jousituksen osa, varsinkin kääntäessä ja satunnaisesti suoraan ajaessakin, jos jousitus tekee hitaan jouston esim. loiva monttu. Samainen nurkka kolisee nimismiehen kiharassa ikävästi, varsinkin kovemmilla pakkasilla. Onko kukaan vaihellu osia tuonne etupäähän, mistä kannattas alottaa, ite veikkaisin et yläpään laakerihässäkällä on tullu tunnit täyteen?
                            Tääkin rupeaa selkeneen, paikallisen foorumistin avustuksella tultiin siihen tulkintaan et ainakin toinen koiranluu oli horo, jousilautasen ja jousen välissä oleva kumilirpake oli repeytynyt. Mystisesti juuri se kulma oli sentin alempana ku toinen puoli, mistä lie sitten johtuu. Varmaan tulee vaihettua samalla molemmat yläpäät ja koiranluut, kun tolpan joutuu irroittaan tuon kumin takia.
                            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                            Comment

                            • viktor
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1272
                              • ...

                              Kysytääs nyt mielipiteitä..

                              Mitä öljyä 530d moottoripuolelle? Tuntui olevan useampaa BMW LL-04 öljyä mikä ilmeisesti on se oikea. Kilsoja tulee paljon joten monivuotisista öljyistä ei ole kyse. Eihän se bemariin ehkä kuulu, mutta mm GM originaaliöljy oli puolet edukkaampaa kuin castrolit. Nyt on ollut mobilia ja hyvin pelaa, tuskin tuo huonompaa on? 5W-30 vai 5W-40? Onko käytännön eroa?

                              Entäs kumpaa jäähdytysnestettä, keltaista vai vihreää? Vihreää on nyt, mutta ei kuulemma saisi käyttää. Lieneekö syy termarivikoihin?

                              Offtopikkina piti katsoa millainen päätermari on tarvikkeena. Yllätys oli iso kun siinä oli muovia vain ulkorunko. Ei pitäisi jumitella sen enempää kuin perinteisetkään. EGR-termaria ei ollut kuin berua eli orkkista saannilla. Säästi merkkiliikkeen hintoihin sellaisen 35-50% ottamalla varaosaliikkeestä.
                              ///M5
                              "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                              Comment

                              • huupi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 1192
                                • Tyrnävä

                                Tuli hommattua E60 530i '04 manuaalilaatikolla (Juhis hoiti homman ). Ensi tuntemukset on, että kyllä on hieno auto. Vaikka E46:kin oli omasta mielestä makea peli, niin onhan tuo jotain ihan eri luokkaa. Muutama kysymys noviisilta, näistä on kyllä varmaan ollut jo jossain juttua, mutta ei juuri nyt löytynyt ja ohjekirjaakaan en ymmärrä:
                                1. Miten rengaspainevalvontasysteemin saa pois käytöstä? Koodaamalla? Kesärenkailla tuo kuulemma toimii ok, mutta talveksi joutaisi pois, kun pukkaa vikailmoa koko ajan.
                                2. Miten comfort-penkkien istuin- ja selkänojan sivuttaistukia säädetään? Entä niskatuen 'tyynyä' eteen-taakse? Olen muka rassannut penkin säätöjä, mutta noita en ole onnistunut muuttamaan.
                                3. Pari kertaa on ilmaantunut airbagin ja turvavyön varoitusvalot, kun apukuskin penkissä sopivasti piehtaroi. Onko kokemuksia johtuuko nuo mahdollisesti penkin tunnistematosta ja/tai turvavyön lukosta vai jostain liitin- tai johtoviasta? Ja nuo ovat ilmestyneet siten, että ensin syttyy turvavyön valo ja pian perään airbagin. INPA ei kerro (ainakaan minulle) oikein selvästi mitään, mutta viat saa kyllä kuitattua ja valot sammutettua.

                                Kiitoksia jo etukäteen!
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X