Originally posted by viktor
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by loukkis View PostNelivedossa pienin vannekoko, joka rekisteriotteeseen on merkitty, on 17". ET muistaakseni mun orkkisvanteissa 43.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKiitos kaikille vastanneille. Eräs autojobbari arveli että LCI toi 17" minimivannekoon, mutta onko kaikki nelivedot tekniikka faceliftejä? Mikä on korkein profiili jonko tuohon voi laittaa 17" koossa?320d LCI
Comment
-
-
Originally posted by RS9 View PostNyt kun nämä pakkaset huitelee tuossa -20 asteen paikkeilla kaiken aikaa niin seurailin aamulla oman 530D:n lämpöjä salavalikon kautta. Normaali maantie ajossa (80km/h) lämmöt huitelee n.75 - 83 välillä. Syksyllä kattelin kans lämmöt ja sillon lämpeni ihan sinne 90 asteeseen. Eli onkohan termostaateissa vikaa vai tekeekö tuo pakkanen vaan sen että lämmöt ei tuon ylemmäs nouse? Keulalla ei ole nimittäin mitään "lisäsuojaa" ja ajattelinkin jos sinne jonku pahvin munuaisten taakse nakkais :think
Joskus olen kuullut että jos termarit "valskaa" niin lämmöt ei nouse yli 80asteen missään tilanteessa, nyt kuitenkin näilläkin pakkasilla nousee vähän välillä ylikin, eli vois olettaa noiden olevan kunnossa.
Lähinnä siksi tässä kyselen että rupeanko suorilla vaihtamaan noita termareita vai kokeilisko jotain lisäsuojaa tuonne keulalle
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostOlisko ehdotuksia mistä voi johtua sellainen, että kun autolla 530da ajaa vähintään tunnin eli ilmeisesti kun kaikki moottorin osat ovat kunnolla lämmeneet niin alkaa kuulua tyhjäkäynnillä semmoinen naputus /naksutus. Se ääni on jatkuvaa ja aika tiheää, en varmasti osaa sanoa mistä päin ääni tulee vaikka olen sitä tuossa kuunnellut, mutta luulen että jostakin tuolta turbolta päin. Ääni kuuluu vain ja ainoastaa kuumana ja ei ole kovin kova. Voiskohan turbolla olla kohta vaihdon/korjauksen aika vai mistä muusta tuollainen ääni voisi tulla?BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Comment
-
-
Originally posted by Basillicus View PostMielenkiintoista, itse olen huomannut 520i:ssä nyt tänä talvena myös nakutusta siinä vaiheessa kun moottori on kunnolla lämmennyt, mutta tyhjäkäynnillä sitä ei niinkään kuulu kabiiniin asti ainakaan vaan paremmin vasta kun kierrokset menee yli 2000...
Comment
-
-
Kiitos kaikille vastanneille. Eräs autojobbari arveli että LCI toi 17" minimivannekoon, mutta onko kaikki nelivedot tekniikka faceliftejä? Mikä on korkein profiili jonko tuohon voi laittaa 17" koossa?
Minulla on 530 XDA:ssa talvirenkaat 215/55-17. Ei raavi mihinkään kiinni. Vanteiden ET on 42 ja 43 toisissa vanteissa. Nopeusmittari näyttää oikeammin näillä renkailla. Kesärenkaaksi hommaan seuraavaksi 235/50-17. Ymp.mitta identtinen näiden talvirenkaiden kanssa. Kiihtyvyydessä häviän hitusen isomman kehän takia-ei haittaa.
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostSe mun "vanha" akku mitattiin sielä akkuliikkeessä ja kyllä siitä alkoi olla jo paras terä poissa. Lisäksi mun autoon vaihdettiin jo syksyllä 2009 toi ibs+joku toinen boksi(en muista enää mikä)
Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudestaMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostNo niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."
Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
Jos akkujännite käy alhaalla niin sehän voi sytyttää kaikki mahdolliset vikavalot vaikka mitään vikaa ei välttämättä ko. osassa ole.
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostOlisko ehdotuksia mistä voi johtua sellainen, että kun autolla 530da ajaa vähintään tunnin eli ilmeisesti kun kaikki moottorin osat ovat kunnolla lämmeneet niin alkaa kuulua tyhjäkäynnillä semmoinen naputus /naksutus. Se ääni on jatkuvaa ja aika tiheää, en varmasti osaa sanoa mistä päin ääni tulee vaikka olen sitä tuossa kuunnellut, mutta luulen että jostakin tuolta turbolta päin. Ääni kuuluu vain ja ainoastaa kuumana ja ei ole kovin kova. Voiskohan turbolla olla kohta vaihdon/korjauksen aika vai mistä muusta tuollainen ääni voisi tulla?
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostNo niin eli ongelmat sen ku jatkuu...kyllähän toi romu jo toimikin akun vaihdon jälkeen reilun päivän.Tänään aamulla webasto puolituntia päällä ja auto starttasi normaalisti..kun lähdin ajamaan niin huomasin että sisäpuhallin ei pyöri kunnolla eikä penkinlämmitin toimi. Ajettuani n.20km alkoi taas sama rumba i-drivessa eli kaikki mahdolliset valitukset pyöri taulus.Katoin salavalikosta jännitteen ja se oli vain 11V. Sammutin auton kun pääsin kotia ja annoin olla niin kauan että meni lepotilaan. Sit taas tulille parin vikailmotuksen saattelemana ja nyt i-drivessa on enää 1 vika päällä> "Battery terminals check! Battery not securely connected. Electricial power supply endangered."
Eli kai se s**tanan ibs on taas hajalla! Nyt muuten salavalikosta katottuani jännitte oli n.15V. Maanantaina marmorin kautta.Ja tuo pommi lähtee pian tästä taloudesta
Melkein kannattais kattoa nyt se päävirtakaapelin läpivienti. Se pitää vissiin kuitenkin katsoa altapäin, vaikka oliko Hemi kuka sanoi että näkee kontistakin. Ainakin itsellä se oli kontinpuolelta jollain pultti tms liitoksella enkä hoksannut miten se siitä vois hapettua kuivassa kontissa. Tiedä sitten olisko vaihdettu jo joskus esim takuuseen saksassa.Last edited by viktor; 25-12-2010, 11:37.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostEttei olis laturissa vikaa?
Jos akkujännite käy alhaalla niin sehän voi sytyttää kaikki mahdolliset vikavalot vaikka mitään vikaa ei välttämättä ko. osassa ole.
Kolmanneksi, kesällä tuo ei oireillut kertaakaan. Heti kun alko pakkaset niin alkoi myös vian ilmeneminen. Luulisi että laturin fyysinen vika olisi edes kerran kesän aikana pukannut päälle, saati sitten kosteilla syksyn keleillä. Ajoa kuitenkin omaan autoon tuli kesällä 20-30tkm, päivittäin about.
Lisäksi akussa kyllä piisaa virtaa vaikka kuinka jos sitä ei aja tyhjäksi vian ollessa päällä.
Nyt kun itsellä on IBS vaihdettu niin ei ole kovat pakkaset häirinneet.
Tuon läpiviennin vian voi myös omasta autosta viivata yli, koska kyllähän se nyt oireilisi eniten juuri kosteassa, ja varmasti myös kesällä. Kuivalla pakkassäällä luulisi vähiten olevan vuotovirtoja. Ja eipä noissa nyt talvella paljoa enempää luulisi virtaa kuluvan, että mystisesti koko lataus häviää. Hehkut toki hörppää enemmän, mutta uusien hehkujen vaihto ei tuonut asiaan muutosta. Käynnistyy toki paremmin kun ainakin kolme kuollutta vaihtoi toimiviin.Last edited by viktor; 25-12-2010, 11:39.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostOnko kukaan vaihtanut takaripustuksiin niitä isoja puslia?
Millainen homma vaihtaa? Mahtanee olla tiukassa.
Suosiolla vaihtaa taakse samalla kertaa kaikki ylemmät tukivarret jne hilut?
Ongelmana on että väljää tuntuu 45 asteen kulmassa kun renkaasta heiluttaa. Näyttäisi nopeasti tosta puslasta antavan periksi. Alatukivarsi se ei ainakaan ollut kokonaisuudessaan.
Eli kuvasta osa numero 2 ja liittyvänä osa nro 4.
Sopivalla ulosvetäjällä tulee nätisti. Korjaamolla ehkä noin tunnissa max. kahdessa molemmat. Haulla löytyy juttua ja varmaan kuva ulosvetäjästä. Joku sellaisen itse askarteli :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Useimmilla ei liene peräkontissa vararengasta jos e6x tullut hihnalta runflateillä. Monet lienee vaihtaneet tavalliset kesä- ja talvirenkaat runflatien tilalle. Miten olette varautuneet renkaan puhkeamiseen? Millainen vararengas menee e61d Xdrive:n konttiin vai mahtuuko sinne rengasta lainkaan (siis tavaratilan pohjan alle missä vararengas normaalistikin olisi)?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostUseimmilla ei liene peräkontissa vararengasta jos e6x tullut hihnalta runflateillä. Monet lienee vaihtaneet tavalliset kesä- ja talvirenkaat runflatien tilalle. Miten olette varautuneet renkaan puhkeamiseen? Millainen vararengas menee e61d Xdrive:n konttiin vai mahtuuko sinne rengasta lainkaan (siis tavaratilan pohjan alle missä vararengas normaalistikin olisi)?
Comment
-
Comment