Originally posted by AlpinWeiss
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostIhan täytyi tulla vaan ilmoittamaan kaikille että alla on Pirelli Pzero Rossot ja oon kyllä tykännyt. Hieno katsella linglong kuljettajia mutkateillä peileistä! Höh, ei vaan, mutta varmasti yhdet parhaista renkaista mitä itsellä on ollut. Hiljaiset ja kulkee todella hienosti suoraan, pitoakin riittää aika reilusti.
Originally posted by AlpinWeiss View PostSanotaas sen verran, että kerran on ollut halpakurat alla. Tuli auton mukana vaihdossa. Ajokokemus oli jotain sen verran järkyttävää että ne maalattiin katuun välittömästi ja alle kunnon renkaat. Taisi olla muistaakseni Pilot Sportit, ja ei uskois kuinka paljon auton luonne muuttuu pelkillä renkailla!
Originally posted by AlpinWeiss View PostToisten perse se vaan on herkempi tärinöille kuin toisten. Oma perseeni on niin herkkä että se ei nankangia jaksa. Moottoritieajoa tulee noin 1000km/kuukausi, niin alkaa ne halpisvärinät nyppimään.
Originally posted by AlpinWeiss View PostKattoppas paljonko tommosissa uusissa Kormoraaneissa on pintaa!Halpiskumi se vaan aina jaksaa yllättää... Lopettakaa se niiden kanssa pelleily jo!
Originally posted by AlpinWeiss View PostMites muilla kokemuksia rengasmeluista? Alla oli 16" renkaat aluilla ja autoon ei kuulunut renkaiden ääniä juuri ollenkaan. Nyt sinne pultattiin 19" inter actionit nokian 255/35 kumeilla ja melu on suorastaan häiritsevä. Mikä mielenkiintoisinta niin tuntuu jotenkin korissakin renkaiden "pyörintä..." Ja ääni kuuluu erityisesti n.50km vauhdissa semmoisena jurinana, yli satasen vauhdeissa ilma tod. näk. peittää. Autona sedan 520i.Originally posted by _nixu_ View PostOvatko käytetyt renkaat? Kuluneet sisäkantilta ns hampaalle :thinkOriginally posted by AlpinWeiss View PostKyllä joo itseasiassa. Vanha sisäpuoli on nyt ulkokehällä. Mahtaako käytös tasoittua ihan ajamalla?
....vai kannattaisiko joskus panostaa ihan niihin UUSIIN renkaisiin...jos nyt nämä "premium" Nokialaisetkaan ei sitten vastanneet hurjiin vaatimuksiisi???
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKyllä joo itseasiassa. Vanha sisäpuoli on nyt ulkokehällä. Mahtaako käytös tasoittua ihan ajamalla?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post....vai kannattaisiko joskus panostaa ihan niihin UUSIIN renkaisiin...jos nyt nämä "premium" Nokialaisetkaan ei sitten vastanneet hurjiin vaatimuksiisi???Tämä asia onkin täällä foorumilla lähes ainoita joissa olen hemin kanssa erimieltä, vaikka monelle olen sanonut että "tieto löytyy hemiltä."
Vanteet tässä tapauksessa itsellä kuitenkin olivat hakusessa eivätkä renkaat, tulivat ns. kaupan päälle. Renkaissa kuitenkin oli 6mm. keskellä pintaa, joten miksi en niitä edes kokeilisi? Ja jos valita pitäisi uuden Rotallan tai 6mm. merkkirenkaan kanssa, valinta olisi suhteellisen helppo. Ja kyllä, näidenkin jälkeen aion ostaa merkkirenkaita. Huonoja kokemuksia niistä ei ennestään ole, halparenkaista kyllä. Voisin sanoa että nämä kyllä todennäköisesti ovat viimeiset nokialaiset, moni muukin on tuota ääntä moittinut.
MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by AlpinWeiss View PostKiitos kattavista lainauksista, kyllä se mielipiteeni edelleen tulee niistä selväksi!Tämä asia onkin täällä foorumilla lähes ainoita joissa olen hemin kanssa erimieltä, vaikka monelle olen sanonut että "tieto löytyy hemiltä."
Vanteet tässä tapauksessa itsellä kuitenkin olivat hakusessa eivätkä renkaat, tulivat ns. kaupan päälle. Renkaissa kuitenkin oli 6mm. keskellä pintaa, joten miksi en niitä edes kokeilisi? Ja jos valita pitäisi uuden Rotallan tai 6mm. merkkirenkaan kanssa, valinta olisi suhteellisen helppo. Ja kyllä, näidenkin jälkeen aion ostaa merkkirenkaita. Huonoja kokemuksia niistä ei ennestään ole, halparenkaista kyllä. Voisin sanoa että nämä kyllä todennäköisesti ovat viimeiset nokialaiset, moni muukin on tuota ääntä moittinut.
Toki jos mikä tahansa rengas hintaluokasta riippumatta, on väärillä alustakulmilla kulutettu "hampaalle" niin jurinat ja ulvonnat kyllä alkavat.
Jos oikeasti haluat hiljaisen ja mukavuuspainotteisen ison vannekokoluokan renkaan, suosittelen katseen kääntämistä Korealaisiin valmisteisiin, mikäli perusteettomastakin mielikuvasyystä NS2 ei hinta/laatusuhteeltaan sinussa herätä jostain ehkä luottamusta.
Hankook tosin ei nykyisin ole ole ollut enään pitkään aikaan tässä halpisrengaskategoriassa...eikä oikein edes keskihintaisissa, mutta siitä oikeasta laadusta toki joutuu sitten vähän maksamaan...(ei siis mielikuvalaadusta kuten monissa eurooppalaisten valmistajien isompien vannekokojen tuotteissa).
Comment
-
-
Onko muille käyny niin että e60 ratti olisi mennyt vinoon? Kävi niin että kaveri ajoi autoa ja jätti parkkiin renkaat käännettynä toiseen ääriasentoon. Ja nyt sitten kun lähti liikkeelle niin auto ilmoittaa Active Steering faulttia ja ratti jostakin kumman syystä ei ole enää suorassa suoraan ajettaessa ???
Eli saako tuon jotenkin nollattua vai miten tuo Active Steering rattisysteemi yleensäkin toimii tuossa?
Comment
-
-
Originally posted by jermu View PostOnko muille käyny niin että e60 ratti olisi mennyt vinoon? Kävi niin että kaveri ajoi autoa ja jätti parkkiin renkaat käännettynä toiseen ääriasentoon. Ja nyt sitten kun lähti liikkeelle niin auto ilmoittaa Active Steering faulttia ja ratti jostakin kumman syystä ei ole enää suorassa suoraan ajettaessa ???
Eli saako tuon jotenkin nollattua vai miten tuo Active Steering rattisysteemi yleensäkin toimii tuossa?
koitappa ladata akkua? jännitettä akusa liian vähän tai kokeilet kumpaanki suuntaan kääntää stoppariin asti rattia ja sammutat ja käynnistät uudestaan auton :thinkSininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Originally posted by jermu View PostOnko muille käyny niin että e60 ratti olisi mennyt vinoon? Kävi niin että kaveri ajoi autoa ja jätti parkkiin renkaat käännettynä toiseen ääriasentoon. Ja nyt sitten kun lähti liikkeelle niin auto ilmoittaa Active Steering faulttia ja ratti jostakin kumman syystä ei ole enää suorassa suoraan ajettaessa ???
Eli saako tuon jotenkin nollattua vai miten tuo Active Steering rattisysteemi yleensäkin toimii tuossa?
Jos vikavalo ei tuolla poistu niin sitten on ollut ongelmia sen jonkun liukurengaspakan kanssa, mutta tuskin nyt kuitenkaan tässä tapauksessa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Onko kukaan törmännyt 530d e60/61 outoon ääneen tyhjäkäynnillä laatikon ollessa p:llä tai n:llä? Ääni siis loppuu kun pakin tai d:n laittaa päälle.
Ääni on sellainen rallattava, ei kovin kova ja kuuluu suunnilleen laatikon kohdalta. Ihan kuin ääni kuuluisi lootan sisältä. Ääni alkoi eilen normaalin ajon jälkeen. Ääni kuuluu oli kone kylmä tai kuuma, muutaman sekunnin käynnistäessä kovempaa.
Auto toimii normaalisti ja ainakaan i-driveen ei ole tullut mitään virhe ilmoituksia. Autolla rullattu 198tkm ja laatikon öljyt vaihdettu alle 10tkm sitten sitä en tiedä että huuhtelemalla vai "normaalisti". Öljyt oli vaihdattanut auto firma mistä auton ostin.
Uskaltaako autolla ajaa minnekkään? Pohjapuolelta en ole ääntä vielä päässyt kuuntelemaan.
Kaikki tieto/tarkastus kohteet tervetulleita.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostOnko kukaan törmännyt 530d e60/61 outoon ääneen tyhjäkäynnillä laatikon ollessa p:llä tai n:llä? Ääni siis loppuu kun pakin tai d:n laittaa päälle.
Ääni on sellainen rallattava, ei kovin kova ja kuuluu suunnilleen laatikon kohdalta. Ihan kuin ääni kuuluisi lootan sisältä. Ääni alkoi eilen normaalin ajon jälkeen. Ääni kuuluu oli kone kylmä tai kuuma, muutaman sekunnin käynnistäessä kovempaa.
Auto toimii normaalisti ja ainakaan i-driveen ei ole tullut mitään virhe ilmoituksia. Autolla rullattu 198tkm ja laatikon öljyt vaihdettu alle 10tkm sitten sitä en tiedä että huuhtelemalla vai "normaalisti". Öljyt oli vaihdattanut auto firma mistä auton ostin.
Uskaltaako autolla ajaa minnekkään? Pohjapuolelta en ole ääntä vielä päässyt kuuntelemaan.
Kaikki tieto/tarkastus kohteet tervetulleita.Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.
BMW G31 540D x-Drive
BMW F11 530DA -12
Ex:
BMW E61 535da individual -10 340/680nm
BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
BMW F30 320Da -12
Bmw E70 3.0DA -07
Bmw F10 525DA -10
Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03
Comment
-
-
Originally posted by viktor View PostAuto käymään, paikallaan kääntelet rattia laidasta laitaan edestakaisin muutaman kerran ihan päätyyn asti. Sitten lähdet ajamaan. Vikavalo poistuu jos oli vaan raja-arvot hukassa, niinkuin luultavasti on. Voi myös vaatia virtojen käytön pois ajon jälkeen. Normaalia tuo on että joskus hukkailee, syy voi tosiaan olla virtojen käyminen vähissä, tai ihan vaan sopiva töyssy tms.
Comment
-
-
Originally posted by jermu View PostEi poistunut ongelma kun tätä kokeilin ja monta kertaa. Vai onko tähän jotku tarkemmat ohjeet jos en tehnytkään oikein?
Nyt ehkä kannattaa sitten lähteä liikkeelle sillä että tarkastaa akun varauksen ja kunnon. Jos nyykähtää esim startissa niin hukkaa arvot aina uudelleen. Sitten jos on ok niin vikakoodit lukuun.
Tosiaan tuossa aktiiviohjauksen komponenteissa on ollut jollain valmistusvälillä yleisemminkin probleemaa. Olisiko ollut joku ohjauskulman anturi tms liukupakka mikä sieltä menee. Ei muistaakseni ihan halvin osa, eikä helpoin vaihtaa. Omaa kokemusta siitä ei ole. Muista vaikuttavista antureista en tiedä, muita vikailmoituksia ei taida tulla?
Missäpäin auto liikkuu? Itse voin vilkaista tapausta läntisellä uudellamaalla, jos nyt yhtään osuu kulmille.Last edited by viktor; 13-07-2011, 21:53.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Comment