Originally posted by Hemi
View Post
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Taas 530da -04:sen polttoaineenkulutusta ihmettelin ja ennenkuin testeri saapuu niin ymmärsin lukemani perusteella että maffia pystyy testaamaan kotikonstein eli täyskaasu kiihdytyksessä katsotaan litra/tunti kulutusta.
Onko tälläisestä kokemuksia ja vielä lisäksi kiinnostaisi paljonko sen kulutuksen litra/tunti pitäsi olla kunnossa olevalla maffilla kyseisessä moottorissa?
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostMinun mielestäni uudet e60 lci mallit on aika paljonkin kummoisempia kuin e39 mallit.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostMinun mielestäni uudet e60 lci mallit on aika paljonkin kummoisempia kuin e39 mallit.
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostJuu tommosta vähän täältä lukenut mutta vielä ainakaan ei ole koeajo kokemusta LCI mallista, tahtoo vaan hinnat pomsahtaa aikalailla vrt. 04-05vm.
Tai onhan se e60 LCI pirusikkin kummoisempi kun itsensä siihen mielentilaan suggestoi, mutta kyllä ne erot oikeasti on ulkokuoressa ja gizmoissa.
Uudempi...on toki uudempi, mutta ei se LCI muutu alustaltaan yhtään miksikään, eikä muutenkaan tekniikaltaan juurikaan pre LCI:hin ja sen eron
taas e39:iin jo tiedätkin.
Comment
-
-
Originally posted by cchaou View PostMitä seikkoja pitää tietää tahi osata takajarrupalojen vaihdosta? Kuluneisuusanturin olen vaihtanut, mutta paloja en. Vanhat irti, uudet kiinni, mitäs muuta? Vai onko noin helppoa?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKäy vielä koeajamassa lisäksi tuo LCI ja huomaat että ei sekään oikeasti ole sen kummoisempi.
Tai onhan se e60 LCI pirusikkin kummoisempi kun itsensä siihen mielentilaan suggestoi, mutta kyllä ne erot oikeasti on ulkokuoressa ja gizmoissa.
Uudempi...on toki uudempi, mutta ei se LCI muutu alustaltaan yhtään miksikään, eikä muutenkaan tekniikaltaan juurikaan pre LCI:hin ja sen eron
taas e39:iin jo tiedätkin.
e39 on todella hyvä auto jos/kun sen pitää hyvässä kunnossa, mutta useinhan ne ei ole, uudemmatkaan mallit. Kun auto on muutaman vuoden vanha ja ajettu 200tkm ei sitä voi enää uuteen verrata.
Nämä mainitsemasi "gizmot" ja ulkokuori vaikuttaa tottakai paljon siihen "ajamisen iloon" mutta niinhän sen pitää ollakin. Nehän on ajettavuuden jälkeen mahdollisesti suurimmat syyt miksi BMW:llä ajetaan. Siihenhän se perustuu. Varusteisiin/hienouksiin ja ulkokuoreen.
Kyllä ainakin e60 m5 on oikeassa paikassa paljonkin kummoisempi kuin e39 m5. Tämä on vain minun mielipide. Jos et kerta välitä ulkokuoresta ja "gizmoista", varusteista, hienouksista niin miksi ylipäätänsä ajat BMW:llä.
Pelkän ajettavuuden vuoksiko, onko sillä suomen maanteillä juurikaan merkitystä?Last edited by teme[[; 10-08-2011, 11:55.
Comment
-
-
Originally posted by teme[[ View PostNo niin no..en ala sen enempää väittämään vastaan tuo lci on aika laaja käsite vrt. 520d karvalakki-m5, voit olla oikeassakin kyllähän ainakin e39 ohjaus on "jäykkä" eli laadukkaan tuntuinen ja myös tarkka.Vähän hankala selittää. Nämäkin on vähän makuasioita. Suomen huonokuntoisilla teillä jos on ainoastaan ajanut ei voi mielestäni sen perusteella puhua auton ajettavuudesta. Tuolla maailmalla on hienoja mutkaisia vuoristoteitä joissa se ajamisen ilo vähän aukenee.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostOhjauksesta sen verran, että tuolla tehostimen tyypillä on aika iso merkitys. Eli onko tavallinen, servotronic vai aktiivi. Saako E60:tta tavallisella muuttumattomalla tehostimella vai onko aina vähintään servotronic?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKun ajoin pre-LCI E60:llä, niin sen ohjaus oli mielestäni jäykkä verrattuna minun autoon. Siis jäykkä pysäköidessa ja hitaassa pyörityksessä. Toisaalta en sanoisi E39:n ohjausta tarkaksi, sehän on keskikohdassa hiukan epämääräinen eikä keskitä yhtä terävästi kuin monessa muussa autossa. Tilanne paranee nopeuden kasvaessa, mutta se ei paljon täällä lämmitä jos ohjaus on tarkka yli 120km/h nopeudessa. Jos autolla ajetaan Suomessa, niin kai nyt pitää puhua ajettavuudesta Suomessa? Ei huvittaisi ostaa autoa joka tarjoaa ajamisen iloa vain ulkomailla.
No tietenkin ajo ominaisuudet suomessa ovat tärkeitä, mutta se ajamisen ilo alkaa avautua / tiedät mitä se tarkoittaa, kun ajat esim e60 m5 mallilla mutkaisia vuoristoteitä joissa on hyvä tasainen asfaltti ja upeat maisemat. Esim top gearista saa hyviä vinkkejä mistä tällaisia teitä löytää. Sen ymmärtää vasta sitten kun sen on kokenut. Ja suomessa tiet on aika kuoppaisia joten omasta mielestä tänne sopii parhaiten ilmajousitettu laadukas maasturi joka ei rämise.
Comment
-
-
Ja lisäyksenä vielä se että minun mielestäni liian voimakas keskitys kaarteen jälkeen on huono ominaisuus, sellaista en ole bmw:ssä tavannut häiritsevässä määrin niin kuin joissakin muissa autoissa, että kun päästät ratista irti niin se nykäisee ohjauksen keskelle niin että koko auto heilahtaa.
Comment
-
-
Näissä vertailuisaa täytyy olla aika tarkkana, koska kokoonpanojen eroissa pienikin muutos pystyy saattamaan vertailun täysin epäreiluun valoon. Oma autoni on pre-facelift, mutta M-paketilla ja aktiiviohjauksella. Ajelin kesällä muutaman päivän puolet vähemmän ajetulla 530d faceliftillä, josta puuttui aktiiviohjaus ja oli vieläpä normialustalla. Kokemus oli aika tylsä. Tässä tapauksessa faceliftin hehku ei välittynyt meikäläiselle missään muodossa. Ainakin tätä foorumia lukevana olen tullut siihen tulokseen, että "faceliftiläiset" tuntuvat painivan täsmälleen samojen ongelmien kanssa. Ainoa selkeä edistys faceliftissä on hieman mukavampi moottorin käyntiääni kylmänä. Hieman modernimpia valojakaan ei huomaa kuin jotkut harvat bemaristit. Vai liekö tämä vain köyhän puhette
Onkohan aika kullannut muistoni, mutta samanlaista ajamaan lähtemisen riemua ei näiden E90/E60-sarjalaisten kanssa ole esiintynyt kuin kahden edellisen E39:n. Vaikka ei näissäkään mitään suurempaa valittamistakaan ole... Tuntuvat vain enemmän sellaisilta tavallisen perheenisin kompromissiperheautoilta.
Comment
-
Comment