Tuossa autossa kuuluu ajaessa sellaista kohtuu voimakasta "jurinaa" tai miten sen nyt kuvailis, kuitenkin se ääni on minun mielestä koventunu ja kuuluu selvemmin kun jarrua painaa. Pyöränlaakeri(t) epäilyttää, mutta kun välystä niissä ei ole. Mikä avuksi, mistä tietää tuleeko se ääni niistä laakereista vai mistä?
E60 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teme[[ View PostTuossa autossa kuuluu ajaessa sellaista kohtuu voimakasta "jurinaa" tai miten sen nyt kuvailis, kuitenkin se ääni on minun mielestä koventunu ja kuuluu selvemmin kun jarrua painaa. Pyöränlaakeri(t) epäilyttää, mutta kun välystä niissä ei ole. Mikä avuksi, mistä tietää tuleeko se ääni niistä laakereista vai mistä?
Sama mulla, varsinkin jostain +150kmh vauhdeista jarruttaessa, luulin sen olevan ominaisuus?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Puskureiden irroitus? Miten ne irtoaa ja parkkitutkallisesta mallista kyse, niin onko ne tutkat siellä hankalasti irrotettavissa, jääkö ne puskuriin vai letkujen varassa autoon? On tarkoitus maalata molemmat puskurit ja mietityttää noiden tutkien kanssa vain?
Samalla joku kun on irrottanut helmat, niin onko se monen minuutin homma, valiteltavasti asiaa kysyn kun auto ei ole tässä vieressä ja käyn ne irrottamassa nyt työ aikaan jos on 10 minutin homma ja vien samointein maalaukseen...E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Originally posted by Mlatvala View PostPuskureiden irroitus? Miten ne irtoaa ja parkkitutkallisesta mallista kyse, niin onko ne tutkat siellä hankalasti irrotettavissa, jääkö ne puskuriin vai letkujen varassa autoon? On tarkoitus maalata molemmat puskurit ja mietityttää noiden tutkien kanssa vain?
Samalla joku kun on irrottanut helmat, niin onko se monen minuutin homma, valiteltavasti asiaa kysyn kun auto ei ole tässä vieressä ja käyn ne irrottamassa nyt työ aikaan jos on 10 minutin homma ja vien samointein maalaukseen...Taas kerran, TIS.Originally posted by Anzafin View PostTässä TISsiä:
http://tis.spaghetticoder.org/
Comment
-
Originally posted by Anzafin View PostTaas kerran, TIS.
Viiiittu, koko aamun etin sieltä purkuohjeita helmoilla ja kyllästyin ja ajoin auton tykö ja purin ne poijjes, pikkusen jänskätti vaan siinä vaiheessa kun mutterit ja pultit oli irti niin niistä klipsuista irrottaa ne helmat repimällä.
Puskureista en aamulla sitten tympäännyksissäni jaksana ennee ehtiä edes mittää, sen näin että parkki tutkat lähtis irti klipsuista mut se ihmetyttää minne ne langat jää roikkumaan jos kuvitellaan että autolla joutuu ajelemaan pikkusen maalauksen aikana ilman puskimia..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Takapuskurin parkkitutkille on yksi iso liitin, jonka irroittamalla puskurin saa pois niin, että tutkat ovat edelleen puskurissa kiinni. Sitten vain nyppii yksi kerrallaan tutkat pois puskurista. Puskuri itse on kiinni, muistaakseni, kahdeksalla ruuvilla ja muutamalla muovisella painonastalla. Irroittaminen on todella helppoa, aikaa menee 15min. Takakontin sivuverhoilujen alta löytyy 2kpl torx-ruuveja / puoli, toiset neljä löytyvät puskurin alta.Originally posted by Mlatvala View PostViiiittu, koko aamun etin sieltä purkuohjeita helmoilla ja kyllästyin ja ajoin auton tykö ja purin ne poijjes, pikkusen jänskätti vaan siinä vaiheessa kun mutterit ja pultit oli irti niin niistä klipsuista irrottaa ne helmat repimällä.
Puskureista en aamulla sitten tympäännyksissäni jaksana ennee ehtiä edes mittää, sen näin että parkki tutkat lähtis irti klipsuista mut se ihmetyttää minne ne langat jää roikkumaan jos kuvitellaan että autolla joutuu ajelemaan pikkusen maalauksen aikana ilman puskimia..
Comment
-
Originally posted by Mlatvala View PostViiiittu, koko aamun etin sieltä purkuohjeita helmoilla ja kyllästyin ja ajoin auton tykö ja purin ne poijjes, pikkusen jänskätti vaan siinä vaiheessa kun mutterit ja pultit oli irti niin niistä klipsuista irrottaa ne helmat repimällä.
Puskureista en aamulla sitten tympäännyksissäni jaksana ennee ehtiä edes mittää, sen näin että parkki tutkat lähtis irti klipsuista mut se ihmetyttää minne ne langat jää roikkumaan jos kuvitellaan että autolla joutuu ajelemaan pikkusen maalauksen aikana ilman puskimia..
Comment
-
Mulla on tuo ääni koventunu pikku hiljaa kun kilometrejä on kertynyt, pitää vissiin vaihtaa nuo kaikki pyöränlaakerit kerralla. Kyllä mulla on kaikissa bemareissa kuulunut tuota ääntä jarrutettaessa kovista vauhdeista, se on varmaan ihan normaalia, kun jarrupalat hankaa levyjä vasten aika isolla voimalla. Mutta tuo mun auto jurisee ihan 50-80 vauhdissa niin kovaa että edes radio ei peitä sitä ääntä. Voishan sitä kokeilla vaihtaa eteen molemmat jos korjaantui sillä. Tuolta shmiedmaan suomelta saa nuita laakereita kohtuuhinalla 119e eteen navan kanssa koko paketti taakse halvempi.Originally posted by Mlatvala View PostSama mulla, varsinkin jostain +150kmh vauhdeista jarruttaessa, luulin sen olevan ominaisuus?
Comment
-
Liittimet joudut vaihtamaan käsittääkseni myös E61 korissa. Riippuu tekotavasta onko miten purkkaviritys..Originally posted by k0rppi View Postkävikös ne faceliftin valot suoraan e61:n perään? on sulanu yks johde toisesta takavalosta/jarruvalosta, eikä oikein nuo purkkaviritykset innostais. jotenka uutta valoo perseeseen pitäs hommailla.
Ebay jne kautta löytää sitten näitä "LCI-look" valoja jotka sopii suoraan vanhoihin liittimiin, mutta eivät välttämättä ole ihan 1:1 ulkonäöllisesti LCI-valoihin.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Sen osan takavaloista, johon johtojen liitin tulee kiinni ja jossa lamput ovat, saa ostettua erikseen. Omaan LCI-malliin jouduin tuon vaihtamaan ja maksoi 29€ Schmiedmann:lla.Originally posted by k0rppi View Postkävikös ne faceliftin valot suoraan e61:n perään? on sulanu yks johde toisesta takavalosta/jarruvalosta, eikä oikein nuo purkkaviritykset innostais. jotenka uutta valoo perseeseen pitäs hommailla.
Comment
-
Minulla löytyy pre LCI takavaloja:Originally posted by k0rppi View Postkävikös ne faceliftin valot suoraan e61:n perään? on sulanu yks johde toisesta takavalosta/jarruvalosta, eikä oikein nuo purkkaviritykset innostais. jotenka uutta valoo perseeseen pitäs hommailla.
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Mites muilla kokemuksia rengasmeluista? Alla oli 16" renkaat aluilla ja autoon ei kuulunut renkaiden ääniä juuri ollenkaan. Nyt sinne pultattiin 19" inter actionit nokian 255/35 kumeilla ja melu on suorastaan häiritsevä. Mikä mielenkiintoisinta niin tuntuu jotenkin korissakin renkaiden "pyörintä..." Ja ääni kuuluu erityisesti n.50km vauhdissa semmoisena jurinana, yli satasen vauhdeissa ilma tod. näk. peittää. Autona sedan 520i.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Ovatko käytetyt renkaat? Kuluneet sisäkantilta ns hampaalle :thinkOriginally posted by AlpinWeiss View PostMites muilla kokemuksia rengasmeluista? Alla oli 16" renkaat aluilla ja autoon ei kuulunut renkaiden ääniä juuri ollenkaan. Nyt sinne pultattiin 19" inter actionit nokian 255/35 kumeilla ja melu on suorastaan häiritsevä. Mikä mielenkiintoisinta niin tuntuu jotenkin korissakin renkaiden "pyörintä..." Ja ääni kuuluu erityisesti n.50km vauhdissa semmoisena jurinana, yli satasen vauhdeissa ilma tod. näk. peittää. Autona sedan 520i.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Kyllä joo itseasiassa. Vanha sisäpuoli on nyt ulkokehällä. Mahtaako käytös tasoittua ihan ajamalla?MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
Comment