memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nupaha
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 277
    • Pohojanmaa

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei ole samoja koneita, koneet on eri moottorikoodilla ja kulutus on tehokkaammassa pienempi.

    En tiedä mikä on koneiden tarkka ero...

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47

    OK. Kiitti tiedosta.
    Laitoin sulle s-postia.
    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
    kauppakassina Audi A3 sedan
    kesäkissana Jaguar XKR
    tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2335
      • Uusimaa

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Ei ole samoja koneita, koneet on eri moottorikoodilla ja kulutus on tehokkaammassa pienempi.
      En tiedä mikä on koneiden tarkka ero...
      Taitaapi tehokkaammassa olla pietzo-suuttimet, eli kone on vähän hiljaisempi ja aavistuksen taloudellisempi. Ja ohjelmointihommissa saa sen 10hp enemmän irti.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • nupaha
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 277
        • Pohojanmaa

        Originally posted by JKK View Post
        Taitaapi tehokkaammassa olla pietzo-suuttimet, eli kone on vähän hiljaisempi ja aavistuksen taloudellisempi. Ja ohjelmointihommissa saa sen 10hp enemmän irti.
        Tämä 163-heppasen autonmyyjä väitti, että se olis 177heppanen kone, mutta Saksassa olis vain rekisteröity 163-heppaseks leasing-syistä. Ei oikein vakuuttanu vastaus.
        työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
        kauppakassina Audi A3 sedan
        kesäkissana Jaguar XKR
        tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by nupaha View Post
          Tämä 163-heppasen autonmyyjä väitti, että se olis 177heppanen kone, mutta Saksassa olis vain rekisteröity 163-heppaseks leasing-syistä. Ei oikein vakuuttanu vastaus.
          N47 moottorissa jakopää on vauhtipyörän puolella toisinkuin M47:ssa. Noissa N47:ssa jakopää on ollut "murheenkryyni"....
          Mikä on auton tarkka valmistusajankohta...oisko ollu 6/07-> N47, vanhemmassa M47.
          M47:aa on e60/61.ssä 110 ja 120kw:na ja N47:aa 130kw:na

          Tuo 520d M47:lla on ihan pätevä kun siihen vielä laittaa turbo tecin softan 203hv/400nm...


          Edit:haaveilemasi auto oli näköjään 2008,eli on N47
          Last edited by jani1632; 14-06-2011, 23:58.
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Originally posted by jani1632 View Post
            N47 moottorissa jakopää on vauhtipyörän puolella toisinkuin M47:ssa. Noissa N47:ssa jakopää on ollut "murheenkryyni"....
            Mikä on auton tarkka valmistusajankohta...oisko ollu 6/07-> N47, vanhemmassa M47.
            M47:aa on e60/61.ssä 110 ja 120kw:na ja N47:aa 130kw:na

            Tuo 520d M47:lla on ihan pätevä kun siihen vielä laittaa turbo tecin softan 203hv/400nm...


            Edit:haaveilemasi auto oli näköjään 2008,eli on N47
            9/2007 alkaen kaikki on N47:ia,
            sitä ennen on tehty molempia 3/2007 alkaen.

            Tarkoitatko tulla murhaan kryynillä sitä jakopaan lukitustapin puuttumista vai mitä? Aika harvinaisia ne moottoririkot ovat kuitenkin olleet...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • -challenger-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 2150
              • L a h t i

              Nupahalle sen verta voisin sanoa ettei 10hepan takia kannata sitä autonvalintaa tehdä, vaan varusteiden ja oman mieltymyksen takia. Tommonen 10lisähepalle jossain kiisselissä ei tee yhtikäs mitään..

              Comment

              • nupaha
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 277
                • Pohojanmaa

                Originally posted by -challenger- View Post
                Nupahalle sen verta voisin sanoa ettei 10hepan takia kannata sitä autonvalintaa tehdä, vaan varusteiden ja oman mieltymyksen takia. Tommonen 10lisähepalle jossain kiisselissä ei tee yhtikäs mitään..
                Joo, ei se siitä reilusta 10 hepasta oo kiinni, mutta halusin tietää noita konkreettisia eroja. Molemmilla kerkeää varmasti paremmin kuin vaimon 2-litrasella bensa Honda CR-V:llä. Ja tosiaan saahan niitä piiloteltuja polleja esiin sitten softalla.

                Kyllä tässä jo vähän autokuumetta pukkas, kun kävin kaverin 525 dieeseliä ajamas. Komeestiahn se kuusmukia höpäjää ja voimaakin oli mukavasti. Pers`aukisena joudun varmaan tyytymään tohon vajaamukiseen, jotta kilometrimäärä pysyys 100tkm korvilla tai mielummin alle. Emännän ja lompakon mieliksi olen luvannut pysyä auton hinnas siinä 30t€ kulmilla.
                työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                kauppakassina Audi A3 sedan
                kesäkissana Jaguar XKR
                tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                Comment

                • AlpinWeiss
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 927
                  • West coast

                  Moi!

                  Jos ostan E60 korisen bemarin, sopiiko 330ci:ssä vm.01 käyttämäni piuha siihen inpa kikkailuun? Jos ei, niin mitä täytyy hommata?
                  MBCLK240 -02
                  E36 318 -93
                  E46 320 Ci -01
                  E46 330 CiA -01
                  E60 520i -04
                  E93 325i -07
                  F36 420xi -16

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8975
                    • Kellokoski

                    Originally posted by AlpinWeiss View Post
                    Moi!

                    Jos ostan E60 korisen bemarin, sopiiko 330ci:ssä vm.01 käyttämäni piuha siihen inpa kikkailuun? Jos ei, niin mitä täytyy hommata?
                    Sopii jos auto ei ole LCi :think
                    Tai jossain vaiheessa 07 ne sähköt muuttuu ja sitte se inpanpiuha ei käy enää..
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Sopii jos auto ei ole LCi :think
                      Tai jossain vaiheessa 07 ne sähköt muuttuu ja sitte se inpanpiuha ei käy enää..
                      Nimenomaan SE, sopivalla piuhalla myös LCI:t toimii,
                      ja kunhan inpasta on tarpeeksi uusi versio (tai skripteistä siis).
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        Kiitos tietoiskusta!
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • nupaha
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 277
                          • Pohojanmaa

                          Moro !

                          Autonvaihtoprojekti etenee pikkuhiljaa. Tänään lähtee vaimon CR-V pihasta, mikäli ei yllätyksiä tule ja sitten onkin aika kiirus hommata Bemari tilalle. Yhdellä autolla ei tahdo pärjätä.

                          Kysymyksiä tulee mieleeni. Tarkeneeko tuolla 520D 177hp-koneella (E61) talvikeleillä eli laitanko sitten vain lohkol+ sisäp. vai onko webasto "pakollinen"? Mulle on annettu ymmärtää, jotta tuolla 525, 197hp:lla pärjäisi talvella ilman webastoakin. Onkohan näin ? Mikäli 520 joutuu laittamaan webaston ja 525 ei, niin sekin jo tasaa hinnan eroa näiden välillä ja saisihan siihen sitten ne "puuttuvat" sylinteritkin kaupan päälle.
                          työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                          kauppakassina Audi A3 sedan
                          kesäkissana Jaguar XKR
                          tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                          Comment

                          • k0rppi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2008
                            • 784
                            • Varkaus

                            siellä on sähkövastukset mitkä auttaa sitä kajuutan lämpeemistä.

                            Comment

                            • Vesper
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 240
                              • Vantaa

                              Originally posted by nupaha View Post
                              Moro !

                              Autonvaihtoprojekti etenee pikkuhiljaa. Tänään lähtee vaimon CR-V pihasta, mikäli ei yllätyksiä tule ja sitten onkin aika kiirus hommata Bemari tilalle. Yhdellä autolla ei tahdo pärjätä.

                              Kysymyksiä tulee mieleeni. Tarkeneeko tuolla 520D 177hp-koneella (E61) talvikeleillä eli laitanko sitten vain lohkol+ sisäp. vai onko webasto "pakollinen"? Mulle on annettu ymmärtää, jotta tuolla 525, 197hp:lla pärjäisi talvella ilman webastoakin. Onkohan näin ? Mikäli 520 joutuu laittamaan webaston ja 525 ei, niin sekin jo tasaa hinnan eroa näiden välillä ja saisihan siihen sitten ne "puuttuvat" sylinteritkin kaupan päälle.
                              Ainakin viime talvena tarkeni aivan mainiosti ilman Webastoakin. Autona 520dA-2008.

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Vesper View Post
                                Ainakin viime talvena tarkeni aivan mainiosti ilman Webastoakin. Autona 520dA-2008.
                                No tuskimpa paljon kylmempää talvea on luvassa, toivottavastei ei ;-)
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X