E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

Originally posted by Anzafin View Post
    Nämä todennäköisesti .
    Yep, mulla on kahdessa yksilössä neljästä se bc:n nappi ääntänyt.
    Tungin paperia napin alle ja loppui ääntely, jäykistyi hivenen se nappi,
    pelittää kuitenkin...

Lisäksi ratin bägi ääntää, tosin käytin sen kesällä irti
    kun vaihdoin rattiin sen alasuojuksen (ms ratti). Pitäis
    tiukata sitä bägiä pitelevää jousta...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Jarkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 70
      • Pks

Originally posted by MajorDrake View Post
      Yep, mulla on kahdessa yksilössä neljästä se bc:n nappi ääntänyt.
      Tungin paperia napin alle ja loppui ääntely, jäykistyi hivenen se nappi,
      pelittää kuitenkin...

Lisäksi ratin bägi ääntää, tosin käytin sen kesällä irti
      kun vaihdoin rattiin sen alasuojuksen (ms ratti). Pitäis
      tiukata sitä bägiä pitelevää jousta...
      Samat tuttu "ratin" sirinä. Kuuluu nimenomaan karkealla asfaltilla ja hiljenee heti kun painaa hiljaa ratin keskiöstä esim. sormenpäällä. Ratin keskiö otettu irti mutta ei havaittavaa näkyvää syytä löytynyt. Onko sirinän aiheuttaja joku näkyvä jousi tms, jolle joku temppu auttaisi? Vai onko joku bägin sisuskalu tms?

Häiritsee varsinkin silloin kun on puhelimessa kiinteällä bluetoothilla ja mankka on mykistettynä.
      F15 X5 50i

Comment

• teme[[
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 269
        • Lake Worth, FL

Kun olette kerran nuita ääniä tutkailleet tarkemmin niin onko kellään mulla ollut sellaista takapenkiltä tulevaa "kolinaa,plopinaa". Muistuttaa aika paljon sitä ääntä kun siinä tv mainoksessa ne plussa pallot tippuu. Häiritsee aika pirusti kun muuten on hiljainen auto.

Comment

• teme[[
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 269
          • Lake Worth, FL

Laitetaan nyt vielä toinenkin ongelma, eli nyt aamulla kun lämpötila oli siinä nollan tuntumassa (auto oli kyllä jonkun aikaa roikassa) niin ehkä 3-5 sekuntia moottori tärisi/kävi epätasaisesti ja käynnissä oli sellaista epämääräistä "kalkatusta"? Voisko olla hehkutuksessa jotakin vikaa? Onko normaalia että jos on vaikka aste pakkasta niin hehkutuksen merkkivalo vilahtaa ehkä puoli sekuntia siinä näytössä ja jos on vaikka 2 astetta lämmintä niin hehkutuksen valo ei syty ollenkaan?

niin ja autohan oli tuo 530da -03
          Last edited by teme[[; 27-10-2010, 12:32. Reason: ...

Comment

• Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

Originally posted by teme[[ View Post
            Onko normaalia että jos on vaikka aste pakkasta niin hehkutuksen merkkivalo vilahtaa ehkä puoli sekuntia siinä näytössä ja jos on vaikka 2 astetta lämmintä niin hehkutuksen valo ei syty ollenkaan?

Tämän päivän dieseleissä on vaan sairaan nopeet hehkut et ei se valo kauaa siellä ehdi palamaan
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

Comment

• Weuli
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 1169
              • Turku

Laitetaan nyt vielä toinenkin ongelma, eli nyt aamulla kun lämpötila oli siinä nollan tuntumassa (auto oli kyllä jonkun aikaa roikassa) niin ehkä 3-5 sekuntia moottori tärisi/kävi epätasaisesti ja käynnissä oli sellaista epämääräistä "kalkatusta"? Voisko olla hehkutuksessa jotakin vikaa? Onko normaalia että jos on vaikka aste pakkasta niin hehkutuksen merkkivalo vilahtaa ehkä puoli sekuntia siinä näytössä ja jos on vaikka 2 astetta lämmintä niin hehkutuksen valo ei syty ollenkaan?

Mulla oli sama viime talvena, syynä 1 rikkinäinen hehku.
              F10 530da xDrive -14
              ----------------
              E92 330d -09
              E93 325i -08
              E92 330d -08
              E61 535d -06
              E91 320d -08
              E46 330Ci -01
              E61 525d -06
              E90 320i -05
              E46 325i -01
              E46 318i -99
              E36 316i -91

Comment

• Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3749
                • Kajaani

Kun olette kerran nuita ääniä tutkailleet tarkemmin niin onko kellään mulla ollut sellaista takapenkiltä tulevaa "kolinaa,plopinaa". Muistuttaa aika paljon sitä ääntä kun siinä tv mainoksessa ne plussa pallot tippuu. Häiritsee aika pirusti kun muuten on hiljainen auto.
                Ota tyhjät (kalja)pullot pyörimästä sieltä penkin alta .

Hehkuista sen verran, että näissähän on jonkin sortin "pika"hehkut, eli pisimmilläänkin hehkuttaminen kestää ehkä sekunnin tai kaksi. Yleensä nollakeleissä ei ainakaan minulla hehkun merkkivalo vilkahda ollenkaan, vaikka ainahan se kone hehkuttaa.

Comment

• teme[[
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 269
                  • Lake Worth, FL

Jees. Eli hehkutulpat menee vaihtoon. Noiden tyhjien (kalja) pullojen lisäksi löytyi se äänen lähde eli se takapenkin keskellä oleva käsinoja on nyt alhaalla niin enää ei kuulu kolinaa.

Comment

• golffie
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 59

Kyssäri: onko 525d ja 530d samalla pakosarjalla?
                    E61 525dA Touring

Comment

• Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3749
                      • Kajaani

Originally posted by golffie View Post
                      Kyssäri: onko 525d ja 530d samalla pakosarjalla?
                      Riippuu mitä vuosimalleja verrataan keskenään.
                      Tarkista täältä: http://www.realoem.com/bmw/select.do

Comment

• teme[[
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2009
                        • 269
                        • Lake Worth, FL

Apuva!
                        Yritin tuosta minun e60 530da 03 autosta saada tuota moottorinlämpötilaa näkyville että olisin käyny testiajolla että lämpeneekö tuo kunnolla nii mitä mä tein väärin tässä:

Laitoin virran päälle-trippi pohjassa-01 valikko- sitten painoin 18 kertaa 19 alkuiseen valikkoon ja päästin napista irti ja näpyttelin siihen code kohtaan numeron 13 ja tuon numeron katsoin rekisteriotteesta valmistenumeron 6 viimeistä numeroa yhteenlaskettuna-01 menussa painoin niin monta kertaa että siinä luki 07(pitäis näkyä lämpötila?) ja sitten päästin napista irti ja se hyppäs takasin siihen valikkooon missä on isolla päivämäärä ja ulkolämpötila? Mikä meni vikaan? Moottori oli kyllä kylmä eli tuleeko tuohon "ulkolämpötilan" paikalle moottorinlämpötila kun lähtee ajamaa vai minkä kohdan olen ymmärtänyt väärin?

Comment

• kalevi67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2010
                          • 47
                          • Pirkanmaa

Mulla tuo salavalikko aukeaa, kun näpyttelee 5:n viimeisen sarjanumeron summan (eikä siis 6:n). Tämän ohjeen löysin joltakin ulkolaiselta sivustolta jossa oli esimerkki. Tosin siinä tuo 6. viimeinen merkki oli kirjain. Auto siis 530da -04

Ratin sirinästä, mulla oli tuo radion volumenappi joka siristi ratissa. Suihkautin väliin silicon-sprayta ja siihen loppui sirinät. Vielä kun pääsisi eroon nahinasta joka kuuluu rattia pyörittäessä. Ileisesti vaatii sen irrotuksen?
                          E61 530dA -04

Comment

• Anzafin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 3749
                            • Kajaani

Apuva!
                            Yritin tuosta minun e60 530da 03 autosta saada tuota moottorinlämpötilaa näkyville että olisin käyny testiajolla että lämpeneekö tuo kunnolla nii mitä mä tein väärin tässä:

Laitoin virran päälle-trippi pohjassa-01 valikko- sitten painoin 18 kertaa 19 alkuiseen valikkoon ja päästin napista irti ja näpyttelin siihen code kohtaan numeron 13 ja tuon numeron katsoin rekisteriotteesta valmistenumeron 6 viimeistä numeroa yhteenlaskettuna-01 menussa painoin niin monta kertaa että siinä luki 07(pitäis näkyä lämpötila?) ja sitten päästin napista irti ja se hyppäs takasin siihen valikkooon missä on isolla päivämäärä ja ulkolämpötila? Mikä meni vikaan? Moottori oli kyllä kylmä eli tuleeko tuohon "ulkolämpötilan" paikalle moottorinlämpötila kun lähtee ajamaa vai minkä kohdan olen ymmärtänyt väärin?
                            Eli tosiaan 5 viimeistä numeroa lasketaan yhteen, ei 6. Ja ainakin minulla valikon saa auki myös moottorin käydessä.

Comment

• teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

Kiitoksia avusta nyt aukes tuo valikko, ja kalevi tuo ääni josta mainitsit (rattia käännettäessä) niin se voi tulla myös ohjaustehostimesta, kuullostaa suunnilleen samalta kun joku nahka hankais muovia vasten. Mulla on ens viikolla huoltoon aika jossa ne huuhtelee tuon servotronicin mobilin atf:llä jos sillä sais tuon äänen pois. Olis tarkotus sitte lisätä sekaan vielä Forten power steering treatment ,vai mikä se nyt olikaan kuitenkin se aine jonka pitäis vaimentaa tuota ääntä.Se on jännä kun tuota ääntä ei kuulu ollenkaan kylmällä vasta kun on ajanut noin 10-15 niin silloin vasta ilmenee. Oliskohan tuo öljy kuumana liian juoksevaa että jotenkin aiheuttaa tuon äänen..

Comment

• lassikoo
                                Newbiemmer
                                • Feb 2007
                                • 2
                                • Hämeenlinna

Mahtaako olla normaalia että ajotietokone näyttää tyhjäkäynnillä keskikulutukseksi yli 30l/100km. Tämä siis kun nollaa kulutuksen tyhjäkäynnillä. Muuten kulutukset ihan ok lukemissa, mutta kaupungissa kun pysähdellään paljon saattaa keksikulutus olla sellaista 12-13l satasella. Auto siis 525da -07 (ei lci). Kiitos ja kumarrus.

Comment

Working...
                                X