E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Raine View Post
    Taitaa riippua kukkakepistä siinä vetokoukun nokassa, ainaki kun mie menen ja polkasen koukusta niin niiaa se sen verran, että kompura lähtee päälle
    Totta lie tuokin, eihän se mies eikä mikään ole jos ei 1/10 tonnia paina ;-)

    Ei kyllä kunnossa ollessaan kompura käy juuri koskaan jos auto on tasaisella, eikä sitä ole vastikään kuormattu...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Kompuran kunto ei vaikuta siihen miten usein se käy, vain kuinka pitkään.

      Käynnistymisen raja-arvot riippuu tilanteesta, esim. parkissa auton ollessa pois käynnistä on käynnistymiseen vaadittava poikkeama ihan eri kuin liikkeelle lähtiessä jne.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5205
        • Stadi

        Originally posted by WarHead View Post
        Kyllä termarivaivalta maiskahtaa. Itellä lämmöt 88-92 välillä, keulasta löytyy ritilät ja ulkolämmöt parhaillaan -36 astetta, ei webastoa. Lämpimin auto mitä mullo ollu tähän asti. Edellinen E60 530dA tehdasweballa ei ollu näin lämmin, vaikka nostattikin lämmöt lähelle 9 kybää.

        Joo ensi viikolla termari vaihtoon.
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • pemaristiE60
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 135
          • Lieksa

          Täälä täytyy asiantuntijoilta kysyä mitä muutoksia on tullut e6X mallien LCI versioon? Itse mitä erotan on erilaiset etu ja takavalot sekä etupuskuri ja oviverhoilut mutta mitä muuta? Koitin netistä etsiä mutta ei oikein löytynyt, erityisesti 523i malli kiinostaisi eli onko tähän moottoriin tullut joitain uutta. Kiitos jo etukäteen!
          Skoda octavia RS 2.0TSi -14
          Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
          Ski-Doo renegade backcountry X -14

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            Vanhassa m54 ja LCI:ssä se N52 moottori ainakin jos oikein muistan..
            N52 tuppaa kuulemma syömään öljyä..

            Comment

            • pemaristiE60
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 135
              • Lieksa

              eli kehitys tuossa moottoriasiassa ollut huonompaan suuntaan? :think
              Skoda octavia RS 2.0TSi -14
              Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
              Ski-Doo renegade backcountry X -14

              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2150
                • L a h t i

                Kyllähän siinä tehoja on tietysti enemmän. Tais olla vähä vajaa 30 heppaa enemmän, ainakin bensakoneessa. Mut siis en tiedä ku itellä tuolla vanhemmalla koneella joten ei omakohtasia kokemuksia uudemmasta motista.. Saattaa tietty olla ihan yksittäistäkin se öljyn syönti joten et kyllähän ite täl hetkel uudempaakin vois vaihtaa.. Sais vaan eka tuon vanhan pois, vaikka ei oo kun 90 tonnia ajettu..

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  M54, n52, n53

                  Eikös tää M54:n ollu se öljyn syöjä? Mullei kyllä juurikaan öljytaso laske 15tkm välillä ku öljyt vaihdan; pitäskö sitte ajaa se 30tkm että alkas öljyt hävitä.

                  Tehon kasvu oli seuraavaa 170kW -> 190kW -> 200kW, eli mielestäni aika rivakkaa nousua vaparikoneille. Polttoainataloushan parantunut myös; ainakin paperilla...
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • pemaristiE60
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 135
                    • Lieksa

                    Kyllä yleensä vaan nämä eriauto valmistajien faceliftit on hillitysti muuttunut päälle päin vaan sisällä ja tekniikassa paljon uutta mitä ei heti älyäkkään sillä kyselin jos joku sattuisi tietämään tai löytämään jostain ihan listan kaikista muutoksista edelliseen. Youtubesta pisti silmään facelift jossa oli saattovalot kun ovet avasi tai sulki liekkö kaikissa LCI malleissa, aiemmassa -04 e60 ei ollut itelle ainakaan..
                    Skoda octavia RS 2.0TSi -14
                    Suzuki Hayabusa -08 240TIRE FAT ASS
                    Ski-Doo renegade backcountry X -14

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2150
                      • L a h t i

                      Joo saattovalot on LCI:ssä vaa.. Ja tosiaan ei M54 mikään öljynsyöjä ole..

                      Comment

                      • 280Paavo
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 136
                        • joensuu

                        Sain viime viikolla tommosen 12/03 530i ja siihen oli edellinen omistaja juuri vaihtanut akun ja nyt käytin auton huollossa ja pyysin tarkastamaan että onko uusi akku koodattu autoon ja huollon jälkeen sain vastauksen että vielä tähän malliin ei akkua tarvitse koodata. Missäs vaiheessa näihin tuli ibs ja akun koodaus tarve??
                        Euro-spec supra tt
                        e60 530i
                        audi 100 2.6Q
                        honda cbr 954

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2150
                          • L a h t i

                          On porukka laskenu uusilla akuilla vaikkei oo niitä koodattukaan..

                          Comment

                          • Björkka
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 45
                            • Helsinki

                            Originally posted by pemaristiE60 View Post
                            Täälä täytyy asiantuntijoilta kysyä mitä muutoksia on tullut e6X mallien LCI versioon? Itse mitä erotan on erilaiset etu ja takavalot sekä etupuskuri ja oviverhoilut mutta mitä muuta? Koitin netistä etsiä mutta ei oikein löytynyt, erityisesti 523i malli kiinostaisi eli onko tähän moottoriin tullut joitain uutta. Kiitos jo etukäteen!
                            En tunnusta olevani asiantuntija, mutta tuosta löytyy kohtalaisen kattavasti E6X LCI muutoksista:
                            i4 M50 ja ameriikkalainen akkuporakone...

                            Comment

                            • huupi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1192
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by WarHead View Post
                              Eikös tää M54:n ollu se öljyn syöjä? Mullei kyllä juurikaan öljytaso laske 15tkm välillä ku öljyt vaihdan; pitäskö sitte ajaa se 30tkm että alkas öljyt hävitä.
                              Originally posted by -challenger- View Post
                              Ja tosiaan ei M54 mikään öljynsyöjä ole..
                              Nimenomaan m54 ja varsinkin m54b30 on 'the öljynsyöjä'. Muistelen lukeneeni foorumilta useammankin kertomuksen, että 2 litraa / 10000km ei ole käytännössä mitään. Ite oon kaatanut 10 litraa öljyä koneeseen edellisen pohjapropun löysäämisen (ja kiristämisen ) jälkeen, mikä tapahtui reilu 15tkm sitten.
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • Nikoh
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 976
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by huupi View Post
                                Nimenomaan m54 ja varsinkin m54b30 on 'the öljynsyöjä'. Muistelen lukeneeni foorumilta useammankin kertomuksen, että 2 litraa / 10000km ei ole käytännössä mitään. Ite oon kaatanut 10 litraa öljyä koneeseen edellisen pohjapropun löysäämisen (ja kiristämisen ) jälkeen, mikä tapahtui reilu 15tkm sitten.
                                Täällä ei ole kyllä onneksi ole jouduttu öljyä lisäämään ikinä... onneksi Onkohan tämäkin odotettavissa, nyt ajettu noin 170tkm?
                                ///Motorporot
                                E34 ///M5 -91
                                E28 535iA projekti
                                ex E91 330xd M-Sport -06
                                ex E38 740 iL
                                ex E39 M5 -01
                                ex E60 530iA M-Sport -04
                                ex E34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X