memebuy23buy

E60 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalleh
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 13

    Originally posted by joko View Post
    Eipä taida puuttua kun lohko(eli letku tai säteilijä) lämmitin ja huohottimen lämmitin. Suomi mallin huohotin putkisto tais maksaa alle 100e merkkiliikkeessä. Itselläni on saksasta tuotu ja siinä oli jo tuo lämmitin alunperinkin, eli ei välttämättä katso tuota alkuperämaata tuo lämmittimen puuttuminen.
    Onko tuo vaihdekepin nuppi jonku mielestä hieno? Jotenki laskee ainaki munsilmissä heti tuon kiinnostavuutta, jotenkin voi jo kuvitella millaisella käyttäjällä tuo on ollu
    Nuppi on ihan orkkis, katoin kans eka, että "hyi helvetti" mutta toi kuva vaan heijastaa jotenkin hölmösti. Ton letku- tai säteilylämmittimen sain jo siihen tingattua, mutta tuosta huohottimen lämppäristä en kysynyt mitään. Itse en tuota penkinlämmittimen puuttumista pidä niin suurena miinuksena, mutta myydessä se tietysti on. Ja tuo on automaattina kyllä hieno auto, mutta toi manuaali on mulle enemmänkin sellanen periaate kysymys.

    Edit: noissa kuvissa oleva nuppi on muuten ihan varmaan eri nuppi mikä nyt oli autossa kiinni, koska ei se noin kauheelta näyttäny.
    Last edited by kalleh; 17-09-2010, 14:37.

    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      Originally posted by kalleh View Post
      Moro

      Ajatuksena olis hommata E60 530d manuaalina ja tänään kävin yhtä ostomielessä katsomassakin. Mutta auto oli italian tuonti, joten siinä ei ilmeisesti ole talvivarustusta? Mitä tuohon varustukseen kuuluu ja voiko ne asentaa jälkikäteen/paljonko sellanen kustantaa? Linkki nettiauton ilmoitukseen http://www.nettiauto.com/bmw/530/3324001 Kommentoikaa vapaasti onko mitään järkeä (tai eihän autokaupoissa ikinä ole mitään järkeä).
      omaani otin säteilylämmittimen akkulaturilla ja sisätilan töspelillä. hintaa oli 415e ja jonkun verran työtä se teetti, että sisälle sai piuhan, mutta omista läpivienneistä se meni.

      tällänen ratkaisu sen takia, että työmatka on lyhyt, jotenka webasto söis virrat jo parissa päivässä.

      Comment

      • dieselrules
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 201
        • Tornio

        Mulla näitä kysymyksiä riittää
        Tuli tuossa eteen sellainen, ku oikein kunnolla rankasi kiihytyksessä, niin sen veon jälkeen kone alkoi rajottaan jotain. kierrokset nousi 3500 eikä siitä ylemmäksi. Ku sammutti auton, niin taas mentiin. Voisko tuo rajoittaa, ku on vähän piristetty versio 535d:stä??? Onkos kellään ollut samaa???

        Comment

        • mhBMW
          Newbiemmer
          • Sep 2007
          • 12
          • Oulu

          Originally posted by dieselrules View Post
          Mulla näitä kysymyksiä riittää
          Tuli tuossa eteen sellainen, ku oikein kunnolla rankasi kiihytyksessä, niin sen veon jälkeen kone alkoi rajottaan jotain. kierrokset nousi 3500 eikä siitä ylemmäksi. Ku sammutti auton, niin taas mentiin. Voisko tuo rajoittaa, ku on vähän piristetty versio 535d:stä??? Onkos kellään ollut samaa???
          Milloin olet päivittänyt BMW:n softan ja kenen virisofta?

          Itsellä oli just sama tilanne. Uusimmassa BMW-softassa on otettu käyttöön antureita, joita ei ole huomioitu virisoftassa. Ainakin Turbotecin uusin versio toimii oikein.

          G30 545e xdrive M-Sport '21
          ex E39 525d '01, E61 535dA '05, F10 520xdA '14, G20 330e '20

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5476
            • S:t Karins

            Originally posted by dieselrules View Post
            Mulla näitä kysymyksiä riittää
            Tuli tuossa eteen sellainen, ku oikein kunnolla rankasi kiihytyksessä, niin sen veon jälkeen kone alkoi rajottaan jotain. kierrokset nousi 3500 eikä siitä ylemmäksi. Ku sammutti auton, niin taas mentiin. Voisko tuo rajoittaa, ku on vähän piristetty versio 535d:stä??? Onkos kellään ollut samaa???
            Tuossa tietokone heitti todennäköisesti ns. limp- moden päälle. Syynä saattaa olla esim. karanneet ahtopaineet. Niin, kenen softa?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5207
              • Stadi

              No niin. Korjattu 9 johtoa kontista. Ei toimi keskuslukko. Tai siis toimii mutta ei kauko-ohjauksella. Kokeiltu toista moduliakin. Auto oli akkulatauksessa n32h. Ei toimi...:think Asentajan / huoltohenkilön kanssa mietittiin sellaistakin vaihtoehtoa että virtalukko ei lataakaan avaimia. Noh, kysely laitettu tehtaalle, jos sieltä tulisi jotain uutta tietoa.
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Weuli
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 1169
                • Turku

                Originally posted by mikkod View Post
                No niin. Korjattu 9 johtoa kontista. Ei toimi keskuslukko. Tai siis toimii mutta ei kauko-ohjauksella. Kokeiltu toista moduliakin. Auto oli akkulatauksessa n32h. Ei toimi...:think Asentajan / huoltohenkilön kanssa mietittiin sellaistakin vaihtoehtoa että virtalukko ei lataakaan avaimia. Noh, kysely laitettu tehtaalle, jos sieltä tulisi jotain uutta tietoa.
                Onhan ne sulakkeet varmasti katsottu? Menee mielellään kun johtojen kanssa roplaa.. Omassa korjattiin myös kun kauko ei pelannut. Ihmeteltiin kun ei toiminu vaikka johdot korjattiin mutta sitten se saakelin sulake oli kuitenkin mennyt vaikka muka katsottiin että on ehjä..

                Edit: niiiden sulakkeiden järjestys muuttuu jossain vuosimallissa ja me tarkastettiin aluksi muka oikeaa mutta kuitenkin väärää sulaketta!
                Last edited by Weuli; 18-09-2010, 17:47.
                F10 530da xDrive -14
                ----------------
                E92 330d -09
                E93 325i -08
                E92 330d -08
                E61 535d -06
                E91 320d -08
                E46 330Ci -01
                E61 525d -06
                E90 320i -05
                E46 325i -01
                E46 318i -99
                E36 316i -91

                Comment

                • dieselrules
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 201
                  • Tornio

                  Originally posted by kt0510 View Post
                  Tuossa tietokone heitti todennäköisesti ns. limp- moden päälle. Syynä saattaa olla esim. karanneet ahtopaineet. Niin, kenen softa?
                  Digituningin softa on ja käsittääkseen toiminu ihan ok. 180 se ottaa ja sen jälkeen heittää jonku rajoituksen päälle, sit se on mopo siihen asti kun sammuttaa... huomenna käytetään töpselin nokassa tai siis tänään. Katotaan mitä selviää??

                  Comment

                  • mhBMW
                    Newbiemmer
                    • Sep 2007
                    • 12
                    • Oulu

                    Originally posted by dieselrules View Post
                    Digituningin softa on ja käsittääkseen toiminu ihan ok. 180 se ottaa ja sen jälkeen heittää jonku rajoituksen päälle, sit se on mopo siihen asti kun sammuttaa... huomenna käytetään töpselin nokassa tai siis tänään. Katotaan mitä selviää??
                    Samat oli oireet.
                    Kiihdytyksen aikana virisofta nostaa ja pitää ahtopainetta korkealla. Auton softa tulkitsee tilanteen vaaralliseksi ja laittaa tehorajoituksen päälle, mistä johtuen matka jatkuu nilkutusmoodissa.
                    Virisoftaan versiopäivitys tai vaihto niin veto jatkuu....

                    G30 545e xdrive M-Sport '21
                    ex E39 525d '01, E61 535dA '05, F10 520xdA '14, G20 330e '20

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5476
                      • S:t Karins

                      Originally posted by mhBMW View Post
                      Virisoftaan versiopäivitys tai vaihto niin veto jatkuu....
                      Voimmeko todeta taas eron halvan ja hyvän softan välillä ?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • mikkod
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 5207
                        • Stadi

                        Originally posted by Weuli View Post
                        Onhan ne sulakkeet varmasti katsottu? Menee mielellään kun johtojen kanssa roplaa.. Omassa korjattiin myös kun kauko ei pelannut. Ihmeteltiin kun ei toiminu vaikka johdot korjattiin mutta sitten se saakelin sulake oli kuitenkin mennyt vaikka muka katsottiin että on ehjä..

                        Edit: niiiden sulakkeiden järjestys muuttuu jossain vuosimallissa ja me tarkastettiin aluksi muka oikeaa mutta kuitenkin väärää sulaketta!
                        Ei ollut palaneita...voisiko se olla että avaimet eivät saa latausta? Autosalpalla ei ollut laitetta jolla näkisi lähettääkö avaimet signaalia.
                        Last edited by mikkod; 19-09-2010, 15:17.
                        Helkama S3000
                        Myydään kutosen alustaosia
                        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                        Comment

                        • kuuuno
                          Newbiemmer
                          • Jun 2009
                          • 12
                          • Tampere

                          Joo kirjotellaanpas tännekkin jotain. Eli olen työreisussa Puolassa ja uusi auto pitäis saada alle. Täältä on tultu katseltua muutamia E60 vuosimalleina -04 & -06. Täällä suurin osa autoista on tuotu saksasta ja myös Belgiasta on paljon tuotuja. Hinnat on melko vaihtelevia ja puolalaisten huolto_innokkuus_ on mitä on + tiet aivan surkeita joten katse saksan suuntaan.

                          Pitkän ja tuskallisen selailun jälkeen löytyi silmään näppärän näköinen -04 520iA m-sport varusteilla. Kilometrejä ei ole tullut kuin vasta 77tkm ja muutenkin näyttäisi siistiltä ja huoltokirja,sportti penkit,navi yms. löytyy.

                          Mitenkäs onko noissa alkupään E6x jonkinmoisia tyyppivikoja tai muuta mikä kannattaisi ottaa huomioon ja tarkistaa autoa ostaessa / haettaessa ? Ja jos jollain sattuu samanlainen vehje löytymään niin toki saa mahdollisia kokemuksia kertoa

                          Comment

                          • JuusoKinnunen
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 35
                            • Turku

                            Valohuolia

                            Hei,

                            E61seeni tulee häly: "Dipped beam right failure" tms, jos oikein muistan.

                            Onko tuo oikean etuvalon korkeudensäätö, kun ei toimi, vai mikä?

                            Mahtaako olla kosketushäiriä, tai onko muita ehdotuksia kenelläkään?

                            Kiitos vastauksista jo etukäteen,

                            Juuso Kinnunen
                            X6 50i

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by kuuuno View Post
                              Joo kirjotellaanpas tännekkin jotain. Eli olen työreisussa Puolassa ja uusi auto pitäis saada alle. Täältä on tultu katseltua muutamia E60 vuosimalleina -04 & -06. Täällä suurin osa autoista on tuotu saksasta ja myös Belgiasta on paljon tuotuja. Hinnat on melko vaihtelevia ja puolalaisten huolto_innokkuus_ on mitä on + tiet aivan surkeita joten katse saksan suuntaan.

                              Pitkän ja tuskallisen selailun jälkeen löytyi silmään näppärän näköinen -04 520iA m-sport varusteilla. Kilometrejä ei ole tullut kuin vasta 77tkm ja muutenkin näyttäisi siistiltä ja huoltokirja,sportti penkit,navi yms. löytyy.

                              Mitenkäs onko noissa alkupään E6x jonkinmoisia tyyppivikoja tai muuta mikä kannattaisi ottaa huomioon ja tarkistaa autoa ostaessa / haettaessa ? Ja jos jollain sattuu samanlainen vehje löytymään niin toki saa mahdollisia kokemuksia kertoa
                              Aja se koeajolla lämpimäksi ja ajele sitten pintakaasulla eri nopeuksia. Jos tuntuu pienintäkään nypytystä, niin katsele jotain muuta autoa. Tuota vikaa ei hevillä löydy, ja niitä on esiintynyt. Kaveri just vaihtoi 520iA -04 pois tuon takia...
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • mikkod
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 5207
                                • Stadi

                                Originally posted by JuusoKinnunen View Post
                                Hei,

                                E61seeni tulee häly: "Dipped beam right failure" tms, jos oikein muistan.

                                Onko tuo oikean etuvalon korkeudensäätö, kun ei toimi, vai mikä?

                                Mahtaako olla kosketushäiriä, tai onko muita ehdotuksia kenelläkään?

                                Kiitos vastauksista jo etukäteen,

                                Juuso Kinnunen
                                Lähivalo palanut oikealta puolelta?
                                Helkama S3000
                                Myydään kutosen alustaosia
                                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                                Comment

                                Working...
                                X