Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    #16
    Originally posted by Temezz View Post
    Mulla sama operaatio odottaa motivaatiota... ja meinasin ao. linkin ohjeilla koittaa tusata:

    http://forums.5series.net/topic/7275...t/page__st__15
    Kiitos!

    Noilla ohjeilla itsekin alan operaatioon jossain vaiheessa, mutta täytyisi vielä jostakin löytää keino tuon takalasin auki saamiseen.. Anyone?
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #17
      itellä oli sama ongelma ku ajatuksissaan laittoi lasin kiinni kesken remontin. onneksi johtoa oli sen verran jo kaiuttimen reiästä näkösällä että tökkäsin vaan neulalla lasin johdot yhteen ja lasi aukes.
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        #18
        Kysytäänpäs jos joku tietää tarkemmin miten nuo piuhat menee nuissa saranoissa...

        Eli itellä oli alunperin ongelmana, että keskuslukon kaukosäätö ei toiminu ja se korjaantui vaihtamalla antennivahvistin moduuli, ku alkuperäinen oli hapettunu pilalle.
        Nyt toimii kaukosäätö täysin normaalisti, mutta semmonen uus vika tuli tuossa muutama viikko sitten, että hävittää radiokanavat yhtäkkiä.

        Ratkaisu yritys: aukasin vasemman puoleisen johtokourun joka menee&tulee antennivahvistimelle (sisältää pissapojan letkun ja 2 johtoa). Toinen johdoista (ruskea) oli irti poikki ja se menee just sille antennivahvistimen FM-liittimelle (onko? eli semmonen pyöreä liitin, se "kauempi" ku katsoo perästä päin).
        Korjasin sen tinaamalla paikalle uutta silikoni piuhaa... Mutta tekee kanavien hävitystä edelleen.

        Miten se FM antenni on tuohon luukkuun/lasiin/johonkin tehty? Missä itse antenni on josta on varmaankin piuhat tuonne antennivahvistimelle? Mahtaako tulla oikeanpuoleisesta kourusta?

        Paaaljon taas kysymyksiä... Pitänee viikonloppuna ottaa taas kolvi kauniiseen kätöseen ja käydä oikean puoleiset johtokourut läpi. ARGH!

        autona: e61 525d 12/2005
        Last edited by teppo_h; 11-08-2011, 10:36. Reason: typo
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • Jarkka
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 70
          • Pks

          #19
          Originally posted by teppo_h View Post
          Ratkaisu yritys: aukasin vasemman puoleisen johtokourun joka menee&tulee antennivahvistimelle (sisältää pissapojan letkun ja 2 johtoa). Toinen johdoista (ruskea) oli irti poikki ja se menee just sille antennivahvistimen FM-liittimelle (onko? eli semmonen pyöreä liitin, se "kauempi" ku katsoo perästä päin).
          Korjasin sen tinaamalla paikalle uutta silikoni piuhaa... Mutta tekee kanavien hävitystä edelleen.

          Miten se FM antenni on tuohon luukkuun/lasiin/johonkin tehty? Missä itse antenni on josta on varmaankin piuhat tuonne antennivahvistimelle? Mahtaako tulla oikeanpuoleisesta kourusta?
          Ruskea johto on takalasin lämmitys. Toinen johto (kuvassa ylempi) on ainakin antennijohtoa. Tarkemmin en osaa sanoa. Todella ohut säie keskellä, ohut eriste, metalliverkko ja sitten ulkoeriste.
          Attached Files
          F15 X5 50i

          Comment

          • teppo_h
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 337
            • Finland

            #20
            Originally posted by Jarkka View Post
            Ruskea johto on takalasin lämmitys. Toinen johto (kuvassa ylempi) on ainakin antennijohtoa. Tarkemmin en osaa sanoa. Todella ohut säie keskellä, ohut eriste, metalliverkko ja sitten ulkoeriste.
            No perskeles...

            Taitaakin olla täällä päässä ns. 'user error' tässä korjauksessa ja sen omaan päähän dokumentoinnissa.

            Aatelin vaan itekseni, ku sen ruskean piuhan korjasin, että nytpä tuli antennipiuha kuntoon, niin eisitte rekisteröityny päähän ollenkaan, että sehän meneekin tuohon alempaan liittimeen (takalasin lämmitys).

            Otetaanpas systeemi uudestaan auki ens viikonloppuna ja laitetaan toinenkin piuha kuntoon.

            Täytyy vaan kaivaa kaupasta sopivaa antennipiuhaa tuon korjaukseen.

            Kiitokset taas tästä(kin)!
            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
            EX:
            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
            E36 320i Coupe, E21 318i
            MB W115 240D

            Comment

            • Tonim81
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 64
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by MajorDrake View Post
              En kyllä näe tuota järkeväksi vaihtoehdoksi, sorry.

              Hirveä työ purkaa koko sisäkatto pois vaihdon ajaksi.

              Paljon järkevämpää on haka sopivaa silikoonijohtoa ja korjata vain se ylimenokohta. Kustannus on itse tehtynä 2 -numeroinen luku
              ja kestää kauemmin kuin se uusi johtosarja.

              Tarve on n. 10 metriä mahdollisimman ohutta silikoonijohtoa,
              ja paksumpaa tarvitsee muutaman metrin.
              Ei kannata tehdä liian lyhyillä jatkoilla tai tulee ongelmia...
              Onko 0,75m2 silikonijohto sopivaa ohuemmaksi johdoksi?
              Kuinka paksua tuo paksumpi johto pitäisi olla?
              Onko e91 samanlaiset johdot?

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                #22
                Nostetaas ylös.

                Eli, johtoja uusittu kymmenen (10!) kappaletta ja auto on melkein kunnossa. Kuitenkin vasen puoli herjaa edelleen. Vasemmalla ei pelaa rekkarikilvenvalo, pakkivalo, eikä puolet varsinaisesta ajovalosta. (siis se osa, joka nousee luukun mukana ylös) i-drive ilmoittaa tuon rekkari- ja pakkivalon toimimattomuuden, mutta tuota ajovalon puolikkaan toimimattomuutta se ei rekisteröi. Ja oman lisämausteensa tässä antaa se, että pakkivalo saa kyllä virtaa, mutta se poksahtaa sen saman tien.

                Johdot ovat siis varmuudella kunnossa. Voisiko vika tulla sitten jostain valomodulilta tms?

                Kaikkia ideoita otetaan vastaan, ennen kuin yritän saada aikaa ryöstökeskukseen.

                Kiitos!
                Last edited by SkyMan; 16-09-2011, 18:08. Reason: lisäys
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • KOMBI7
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 82
                  • Satakunta

                  #23
                  Samaa johtorumbaa tiedossa. Sen verran on porukat näitä korjailleet, että joku varmasti tietää minkä neliöisiä silicon-johtoja urakkaan tarvitaan. ja mikä liike esim. Tampereella niitä myy? Riittääkö se 10m ohuempaa johtoa ja 5m paksumpaa homman hoitoon?

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    Oikealle puolelle menee n. 10 johtoa,
                    joista valtaosa on ohutta, kooltaan jotain 0.2 mm2 tjsp.

                    Itse olen käyttänyt 0.25 mm2 johtoa,
                    lisäksi tarvii pari paksumpaa, eli takalasinlämmittäjälle,
                    pyyhkijän moottorille (vasen puoli jos oikein muistan),
                    ja antenninvahvistimen virtasyötölle/maalle.
                    Paksumpi lienee orginaalina jotain 1-1.5 mm2 luokkaa?

                    Joka tapauskessas, sinne kouruun ei mahdu mitään 0.75 johtoja
                    kovin montaa.

                    Monasti vaan ei elektroniikkamyymälästä löydy tarpeeksi ohutta,
                    partcolla näyttää ohuin olevan 0.25.
                    Itse jouduin Jyväskylässä tilaamaan100 metrin rullan tuota 0.15...
                    Last edited by MajorDrake; 17-08-2013, 16:16.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • samokko
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2011
                      • 47
                      • Tampere - Herwood

                      #25
                      Mites kun tuo takalasin lämmitin tuntuu erittäin tehottomalta.. Voisiko johtojen vaihdolla tulla lisää tehoa? vai onko tämä ominaisuus? :(

                      Comment

                      • teppo_h
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 337
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by samokko View Post
                        Mites kun tuo takalasin lämmitin tuntuu erittäin tehottomalta.. Voisiko johtojen vaihdolla tulla lisää tehoa? vai onko tämä ominaisuus? :(
                        No sulattaako se ollenkaan / poistaako huurua?

                        Kyllä siinä tehoja pitäs olla....ainakin itellä alkoi toimimaan ku korjasin piuhat kuntoon. Eli seuraava kysymys: onko piuhat tsekattu ja korjattu? :think
                        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                        EX:
                        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                        E36 320i Coupe, E21 318i
                        MB W115 240D

                        Comment

                        • jusv
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 145
                          • Turenki

                          #27
                          Originally posted by samokko View Post
                          Mites kun tuo takalasin lämmitin tuntuu erittäin tehottomalta.. Voisiko johtojen vaihdolla tulla lisää tehoa? vai onko tämä ominaisuus? :(
                          Jep jep. Samaa vikaa. Ei voi sanoa että olis erittäin tehoton, itse sanoisin täysin tehoton. Mites noi sähköt sinne lasille nyt päätyy, eli mistä niitä kannattaa alkaa tonkimaan? Kumman puolen saranalta?

                          Lisäksi, ottaako toi antennivahvistin jottain kantaa takalasin lämmitykseen? näytti toi kuavn ruskee johto kummiskin siellä luikertelevan...

                          Kiitosta

                          Jussi

                          Comment

                          • teppo_h
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 337
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by jusv View Post
                            Jep jep. Samaa vikaa. Ei voi sanoa että olis erittäin tehoton, itse sanoisin täysin tehoton. Mites noi sähköt sinne lasille nyt päätyy, eli mistä niitä kannattaa alkaa tonkimaan? Kumman puolen saranalta?

                            Lisäksi, ottaako toi antennivahvistin jottain kantaa takalasin lämmitykseen? näytti toi kuavn ruskee johto kummiskin siellä luikertelevan...

                            Kiitosta

                            Jussi

                            Johdot takalasin lämmittimelle menee siten, että (+) johto tulee oikealta puolelta ja (-) johto vasemmalta puolelta.
                            Eivät mene antenninvahvistinmodulin läpi.
                            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                            EX:
                            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                            E36 320i Coupe, E21 318i
                            MB W115 240D

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              #29
                              Tonnin maksoi marmorilla johtojen uusimiset. 300e tarpeet ja 750e duunit.
                              Molemmin puolin oli johdot aivan totaalisen paskana.

                              Olihan toi arvokasta kun itse olis voinu korjata viidellä kympillä.

                              Tämä vika pitäisi olla nyt siis korjattu:


                              Samoin (täysin) toimimaton PDC.
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              • pete-91
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 38
                                • Keski-Suomi

                                #30
                                Morjesta lueskellut näitä takakontin johtosarjoista ,niin onkohan kenelläkään tietoa esiintyykö sedanissa samaa ongelmaa ?
                                Auto 530d ,2004 manuaali e60
                                auto surisee hetken perästä lähtee ääni ja konehuoneessa lopuksi pieni "sjup" ääni kuuluu.
                                Koskaan ei tosin akku ole ollut tyhjä,ja ainekaan n.5min ajassa ei hanskalokeron valo sammunut eli eikö auto mene "nukkumaan" ollenkaan vaan tekee jotain aina välillä.?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎