Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 takaluukun johtosarjat
Collapse
X
-
Kokkolan lähellä ketään joka korjailee noita kontin johtosarjoja?...täällä yks e61 johon pitäis vaihtaa kaikki piuhat ja kaukosäätö pimeänä, likkö sen takia kun onnistuin katkasemaan coaksaalin..
Heitin hyppylangalla piuhat uusiks kun meni virtajohto avausmekanismille poikki ja nyt on aika mielenkiintonen ilmestys.
Privalla saa kiinni jos homma kiinnostaa ja siittä on kokemusta, itsellä ei kiinnostusta alkaa ulkona kolvailemaan ja koko homma yököttää jostainsyystä..
Comment
-
-
Itelläkin alko ny takaluukun avausnappi kettuileen, ja nopeella silmäyksellä näytti että muutamasta piuhasta näky säikeet.
Olisko kellään tampereen seudulla tiedossa mitään pätevää liikettä mistä sais noita silikonijohtimia ym. tarvikkeita? Ootteko laittanu kaikki piuhat vaan saman värisillä vai pistäny eri värisiä tilalle?
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostItelläkin alko ny takaluukun avausnappi kettuileen, ja nopeella silmäyksellä näytti että muutamasta piuhasta näky säikeet.
Olisko kellään tampereen seudulla tiedossa mitään pätevää liikettä mistä sais noita silikonijohtimia ym. tarvikkeita? Ootteko laittanu kaikki piuhat vaan saman värisillä vai pistäny eri värisiä tilalle?
Tärkeintä on laittaa johdinpinta-alaltaan (mm2) samankokoisia piuhoja sinne. Itse luotin aika pitkälti silmämääräiseen arvioon.
Mieluummin vähän liian paksuja kuin liian ohuita. Tosin jos kovin paljon liian paksuja laittaa niin niitä ei saa fyysisesti mahtumaan kouruihinNykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Jo on kumma jos ei Elektori Sammonkatu 50:ssä osaa auttaa silikonipiuhojen kanssa. Löytyisiköhän sieltä myös Würthin kutistemuovisia jatkopaloja?
Maksamaton mainos: SenCom Kabeltechnkin korjaussarjaa käytin omaan E46 sedanin takaluukun korjaamiseen, ei harmittanut metsästää sopivia kaapeleita. Omani tosin hankin Smiidin kautta Vemon brändäämässä lootassa.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostLöytyisiköhän sieltä myös Würthin kutistemuovisia jatkopaloja?
Elkää ottako niitä ohuimpia mitättömän tinamäärän vuoksi. Niitä 2,8 mm2 (muistaaksein koko) ja sitä isompia vain..Last edited by Mlatvala; 15-11-2013, 10:21.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostTälle nimike on siis onestep.
Elkää ottako niitä ohuimpia mitättömän tinamäärän vuoksi. Niitä 2,8 mm2 (muistaaksein koko) ja sitä isompia vain..
kuinkas paljon noita jatkoja tarvii? ja minkä verran kaapeleita ja mitä kokoa?E61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
Originally posted by marsep View Postnoi ilmeisesti riittää korjaukseen?
Jos ropsit kaikista pätkän välistä pois niin tarvinnet 30 x 2 = 60 kpl jatkoja.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Mjooh, eiköhän tolla setillä pärjää. Noi keltaiset on sen verran isoja että tuskin kutistuvat riittävän pieniks niihin takahudlarin piuhoihin, mutta punaset ja siniset toimii ainakin. Mulla ei noita pienimpiä valkoisia ollut ollenkaan, ja suurimmaks osaks meni punaisilla kaikki nippuun.
Suosittelen kyllä noitten jatkojen hommaamista koska on ihan helvetin paljon nopeampaa korjata piuhat tuollaisilla kuin että perinteisesti juottaa piuhat yhteen ja vetää vielä kutarit juotosten päälle erikseen. Kokemusta on molemmista tavoista. Sit vielä kun hommaa esim Dremel Versatip kaasukolvin, ja siihen laittaa lämpöä heijastavan kourun ja pikkutohon kiinni ni vot vot ku rupee tapahtumaan.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostMjooh, eiköhän tolla setillä pärjää. Noi keltaiset on sen verran isoja että tuskin kutistuvat riittävän pieniks niihin takahudlarin piuhoihin, mutta punaset ja siniset toimii ainakin. Mulla ei noita pienimpiä valkoisia ollut ollenkaan, ja suurimmaks osaks meni punaisilla kaikki nippuun.
Suosittelen kyllä noitten jatkojen hommaamista koska on ihan helvetin paljon nopeampaa korjata piuhat tuollaisilla kuin että perinteisesti juottaa piuhat yhteen ja vetää vielä kutarit juotosten päälle erikseen. Kokemusta on molemmista tavoista. Sit vielä kun hommaa esim Dremel Versatip kaasukolvin, ja siihen laittaa lämpöä heijastavan kourun ja pikkutohon kiinni ni vot vot ku rupee tapahtumaan.
Ei olisi näköjään hinnalla pilattu http://www.ebay.co.uk/itm/DREMEL-200...83e7e#shpCntIdE61 535d -05 "377/747"
ex. E38 728 -97
Comment
-
-
Originally posted by marsep View PostNiin nuo jatkot toimii sellai, että kuoritut kaapelin päät on ton tinan kohdalla ja sitten vaan lämpöä?
Itse hain setin noita juotossukkia Motonetista. Olisko ollu vajaan kympin koko laatikko, jossa oli useita eri kokoja.
Originally posted by marsep View Postmitäs kaapeleita tarvisi hankki ja kuinka paljon?
0.25mm2, 0.5mm2, 1.0mm2, 1.5mm2 ja 2.5mm2. Noilla kaapeleilla pärjäsin itte. Korvaavien piuhojen koot valkkasin silmämääräisesti. Varaa useampi metri ainakin tuota 0.5:a. Tuota paksuinta 2.5:a ei mene moneenkaan jatkokseenLast edited by Pex; 18-11-2013, 16:59.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
-
Toisessa threadissa näistä oli juttua, mutta lisäänpä tähän rimpsuun pari havainnollistavaa kuvaa johtojumpasta. Linkkaan sitten tuonne toiseen...
Kajareiden takaa piuhat poikki. Poikki myös luukun puolelta. Siihen väliin sitten korvaavaa silikonijohtoa.
Luukun sivupalkkeihin tulee yksi nippu molemmille puolille (1 ja 4. kouru vasemmalta laskien). Niiden lisäksi keskimmäisistä kouruista (2. ja 3. kouru) menee molemmista saranoista yksi nippu luukun lipan alle antennivahvarille. Niistä mulla ei ole kuin tuo oikeanpuoleinen kuva, jossa liitos johonkin sopivaan kohtaan ennen tuota antennivahvaripakettia.Last edited by Pex; 18-11-2013, 17:41.Nykyään mennään Volkkarilla
Ex. E61 520dA 2006
Comment
-
Comment