Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 takaluukun johtosarjat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pex
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 353
    • Kuusamo

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Onko sulakkeet jo tarkistettu?
    onko se numero 59? Tuota kun ei ole sulakeläpyskään laitettu ollenkaan. Sen joka tapauksessa tarkistin ja on ok
    Nykyään mennään Volkkarilla

    Ex. E61 520dA 2006

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      Kokkolan lähellä ketään joka korjailee noita kontin johtosarjoja?...täällä yks e61 johon pitäis vaihtaa kaikki piuhat ja kaukosäätö pimeänä, likkö sen takia kun onnistuin katkasemaan coaksaalin..

      Heitin hyppylangalla piuhat uusiks kun meni virtajohto avausmekanismille poikki ja nyt on aika mielenkiintonen ilmestys.

      Privalla saa kiinni jos homma kiinnostaa ja siittä on kokemusta, itsellä ei kiinnostusta alkaa ulkona kolvailemaan ja koko homma yököttää jostainsyystä..

      Comment

      • jumppakuutio
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 131
        • Ylöjärvi

        Itelläkin alko ny takaluukun avausnappi kettuileen, ja nopeella silmäyksellä näytti että muutamasta piuhasta näky säikeet.

        Olisko kellään tampereen seudulla tiedossa mitään pätevää liikettä mistä sais noita silikonijohtimia ym. tarvikkeita? Ootteko laittanu kaikki piuhat vaan saman värisillä vai pistäny eri värisiä tilalle?

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          Originally posted by jumppakuutio View Post
          Itelläkin alko ny takaluukun avausnappi kettuileen, ja nopeella silmäyksellä näytti että muutamasta piuhasta näky säikeet.

          Olisko kellään tampereen seudulla tiedossa mitään pätevää liikettä mistä sais noita silikonijohtimia ym. tarvikkeita? Ootteko laittanu kaikki piuhat vaan saman värisillä vai pistäny eri värisiä tilalle?
          väreillä ei mitään merkitystä vai mitä meinaat väreillä?
          Tärkeintä on laittaa johdinpinta-alaltaan (mm2) samankokoisia piuhoja sinne. Itse luotin aika pitkälti silmämääräiseen arvioon.
          Mieluummin vähän liian paksuja kuin liian ohuita. Tosin jos kovin paljon liian paksuja laittaa niin niitä ei saa fyysisesti mahtumaan kouruihin
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Jo on kumma jos ei Elektori Sammonkatu 50:ssä osaa auttaa silikonipiuhojen kanssa. Löytyisiköhän sieltä myös Würthin kutistemuovisia jatkopaloja?

            Maksamaton mainos: SenCom Kabeltechnkin korjaussarjaa käytin omaan E46 sedanin takaluukun korjaamiseen, ei harmittanut metsästää sopivia kaapeleita. Omani tosin hankin Smiidin kautta Vemon brändäämässä lootassa.

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              Originally posted by MNi View Post
              Löytyisiköhän sieltä myös Würthin kutistemuovisia jatkopaloja?
              Tälle nimike on siis onestep.

              Elkää ottako niitä ohuimpia mitättömän tinamäärän vuoksi. Niitä 2,8 mm2 (muistaaksein koko) ja sitä isompia vain..
              Last edited by Mlatvala; 15-11-2013, 10:21.
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • marsep
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 361
                • HML

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Tälle nimike on siis onestep.

                Elkää ottako niitä ohuimpia mitättömän tinamäärän vuoksi. Niitä 2,8 mm2 (muistaaksein koko) ja sitä isompia vain..

                kuinkas paljon noita jatkoja tarvii? ja minkä verran kaapeleita ja mitä kokoa?
                E61 535d -05 "377/747"

                ex. E38 728 -97

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  Noita juotettavia kutarijatkoja saa sitten sumuisten saarten valtakunnalta aika paljon edullisemmin kuin täältä Suomesta, esim täältä KLIK

                  Comment

                  • marsep
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2009
                    • 361
                    • HML

                    Originally posted by Macke View Post
                    Noita juotettavia kutarijatkoja saa sitten sumuisten saarten valtakunnalta aika paljon edullisemmin kuin täältä Suomesta, esim täältä KLIK

                    noi ilmeisesti riittää korjaukseen?
                    E61 535d -05 "377/747"

                    ex. E38 728 -97

                    Comment

                    • Pex
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 353
                      • Kuusamo

                      Originally posted by marsep View Post
                      noi ilmeisesti riittää korjaukseen?
                      kouruissa on piuhoja yhteensä 30 kpl. Lisäksi kouruissa kulkee pesurin letku ja radion koaksiaali.

                      Jos ropsit kaikista pätkän välistä pois niin tarvinnet 30 x 2 = 60 kpl jatkoja.
                      Nykyään mennään Volkkarilla

                      Ex. E61 520dA 2006

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Mjooh, eiköhän tolla setillä pärjää. Noi keltaiset on sen verran isoja että tuskin kutistuvat riittävän pieniks niihin takahudlarin piuhoihin, mutta punaset ja siniset toimii ainakin. Mulla ei noita pienimpiä valkoisia ollut ollenkaan, ja suurimmaks osaks meni punaisilla kaikki nippuun.

                        Suosittelen kyllä noitten jatkojen hommaamista koska on ihan helvetin paljon nopeampaa korjata piuhat tuollaisilla kuin että perinteisesti juottaa piuhat yhteen ja vetää vielä kutarit juotosten päälle erikseen. Kokemusta on molemmista tavoista. Sit vielä kun hommaa esim Dremel Versatip kaasukolvin, ja siihen laittaa lämpöä heijastavan kourun ja pikkutohon kiinni ni vot vot ku rupee tapahtumaan.

                        Comment

                        • marsep
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 361
                          • HML

                          Originally posted by Macke View Post
                          Mjooh, eiköhän tolla setillä pärjää. Noi keltaiset on sen verran isoja että tuskin kutistuvat riittävän pieniks niihin takahudlarin piuhoihin, mutta punaset ja siniset toimii ainakin. Mulla ei noita pienimpiä valkoisia ollut ollenkaan, ja suurimmaks osaks meni punaisilla kaikki nippuun.

                          Suosittelen kyllä noitten jatkojen hommaamista koska on ihan helvetin paljon nopeampaa korjata piuhat tuollaisilla kuin että perinteisesti juottaa piuhat yhteen ja vetää vielä kutarit juotosten päälle erikseen. Kokemusta on molemmista tavoista. Sit vielä kun hommaa esim Dremel Versatip kaasukolvin, ja siihen laittaa lämpöä heijastavan kourun ja pikkutohon kiinni ni vot vot ku rupee tapahtumaan.

                          Ei olisi näköjään hinnalla pilattu http://www.ebay.co.uk/itm/DREMEL-200...83e7e#shpCntId
                          E61 535d -05 "377/747"

                          ex. E38 728 -97

                          Comment

                          • marsep
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2009
                            • 361
                            • HML

                            Niin nuo jatkot toimii sellai, että kuoritut kaapelin päät on ton tinan kohdalla ja sitten vaan lämpöä?

                            mitäs kaapeleita tarvisi hankki ja kuinka paljon?
                            E61 535d -05 "377/747"

                            ex. E38 728 -97

                            Comment

                            • Pex
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 353
                              • Kuusamo

                              Originally posted by marsep View Post
                              Niin nuo jatkot toimii sellai, että kuoritut kaapelin päät on ton tinan kohdalla ja sitten vaan lämpöä?
                              näin. Ja lämmönlähteenä voi käyttää vaikka sytkäriä. Toki lämpöpuhaltimella tuo on helppoa.



                              Itse hain setin noita juotossukkia Motonetista. Olisko ollu vajaan kympin koko laatikko, jossa oli useita eri kokoja.

                              Originally posted by marsep View Post
                              mitäs kaapeleita tarvisi hankki ja kuinka paljon?
                              Tässäkin threadissa on moneen kertaan nuo käsitelty.

                              0.25mm2, 0.5mm2, 1.0mm2, 1.5mm2 ja 2.5mm2. Noilla kaapeleilla pärjäsin itte. Korvaavien piuhojen koot valkkasin silmämääräisesti. Varaa useampi metri ainakin tuota 0.5:a. Tuota paksuinta 2.5:a ei mene moneenkaan jatkokseen
                              Last edited by Pex; 18-11-2013, 16:59.
                              Nykyään mennään Volkkarilla

                              Ex. E61 520dA 2006

                              Comment

                              • Pex
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 353
                                • Kuusamo

                                Toisessa threadissa näistä oli juttua, mutta lisäänpä tähän rimpsuun pari havainnollistavaa kuvaa johtojumpasta. Linkkaan sitten tuonne toiseen...

                                Kajareiden takaa piuhat poikki. Poikki myös luukun puolelta. Siihen väliin sitten korvaavaa silikonijohtoa.

                                Luukun sivupalkkeihin tulee yksi nippu molemmille puolille (1 ja 4. kouru vasemmalta laskien). Niiden lisäksi keskimmäisistä kouruista (2. ja 3. kouru) menee molemmista saranoista yksi nippu luukun lipan alle antennivahvarille. Niistä mulla ei ole kuin tuo oikeanpuoleinen kuva, jossa liitos johonkin sopivaan kohtaan ennen tuota antennivahvaripakettia.
                                Attached Files
                                Last edited by Pex; 18-11-2013, 17:41.
                                Nykyään mennään Volkkarilla

                                Ex. E61 520dA 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎