multa löytyy e60 535d ja tietääkö kukaan onko näissä laatikkoöljyn mittatikku jossain?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
Originally posted by monsteri View Postmulta löytyy e60 535d ja tietääkö kukaan onko näissä laatikkoöljyn mittatikku jossain?
Comment
-
-
E61 530d * * GA6HP26Z Mechatronics
kannata vaihtaa öljyt.... mulla meni toi GA6HP26Z Mechatronic remontin kun osat oli kulunut loppu vanhojen "195t km" öljyen ja tehot oli kasvanut 55% tappo tuon venttiili-solenoidi boxin...
onni oli että turbiini ja muu laatikko pysy ehjänä...
nytt toimii taas kuin unelma ja aion vaihtaa ne öljyt joka toinen vuosi vaikka km/vuosi kertyy vaivaiset 5-6000km..
Last edited by basti83; 30-12-2013, 10:37.+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
-
Onkos Pirkanmaalla onnistuneesti laatikoita saatu huuhdeltua? Tarkotan siis foorumilaisten toimesta. Benecarin toiminta ei oikein innosta, hintojen eikä toimintamallien takia.
Jos joku on onnistuneesti ne vaihdellu omaansa eikä pitänyt pahana hommana, niin vois laittaa vaikka PM mulle.
Ei selaillessa osunut silmiin sitä "oikeaa" metodia huuhteluvaihtoon.
-öljyt ulos+öljypohjan vaihto
-lauhduttimelta letku pois
-öljyä ja autoo käytellään
-kelaillaan manuaalilla vaihteita läpi(jarrua vasten vai pitääkö renkaiden pyöriä?)
-täyttökorkki kiinni ja kovaa ajoo
Noin se ilmeisesti pääpiirteittäin menee? Jos joku jaksaa tarkentaa niin sekin olis iso apu. Rupee jo rykiin kylminä aamuina aika rumasti vaihteita+luistelee ja kierrokset seilaa.
edit: Kulutuskin mielestäni karmee, kun keskikulutus termarien vaihdon jälkeenkin näillä keleillä n.10litraa/100km. Tietty emännän lyhyt työmatka varmaan vaikuttaa paljon. Alle 7.5l/100km sitä en kyllä tunnu saavan edes motarilla lämmitettynä meneen.
Autona siis 525Da e60Last edited by pallooo; 08-01-2014, 22:16.
Comment
-
-
Originally posted by pallooo View PostJos meikäläiseltä kysyit niin olisko sillä jotain 250tkm luokkaa menty. Ja kai se ollenkaan lukkiutuu, mutta huonosti.
Viallinen turbiini?Sekalainen tai värän kokoinen rengastus?Vaihteiston öljymäärä?Tms...Onko vikakoodeja lukaistu?
Comment
-
-
kuulostaa kyllä että sulla on toi GA6HP26Z Mechatronic remontti edessä.
mulla auto kanssa nyki 2-3:lle vaihtaessa kylmänä!
lämpimänä toimi... paitsi se mietti vaihtoja joskus...
ja kierrokset sailas edes takas kun ajo 80-100km/h..+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
-
Originally posted by basti83 View Postkuulostaa kyllä että sulla on toi GA6HP26Z Mechatronic remontti edessä.
mulla auto kanssa nyki 2-3:lle vaihtaessa kylmänä!
lämpimänä toimi... paitsi se mietti vaihtoja joskus...
ja kierrokset sailas edes takas kun ajo 80-100km/h..
1300e maksoi,remppa,öljyt,työ....
ja nyt toimii kuin uusi....+650nm....diesel....
Ex. E30 318 85'
E30 325 touring 91'
Vw passat v6 2,8 4-motion 00'
husaberg fs 650
Ktm/polaris atv 525
Nyt. E30 325 cab "m3" 87'
E61 530d 05' "voimasavu"
Comment
-
-
Voiskos joku laittaa DIY ohjeet öljynvaihtoon.
Vai oliko joku tässä pielessä:
-Auto lämpimäksi
-Öljypohja vaihtoon
-Uudet ölpät öljypohjaan
-Lauhduttimelta tuleva letku irti
-Auto käymään ja 10l öljyä pois, samaa tahtia uutta tilalle tarkistuspropusta. Ajaa nosturilla käyden kaikki vaihteet läpi.
-Öljytason tarkistus ajolämpöisenä
???E70 3.0SD -08
.................................................. ................................
Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70
Comment
-
-
tuolla 7 sarjalaisten laatikolla olen vähän tätä 6HP26/32 vaihteiston öljyhommaa käynyt läpi, ja jotenkin näen kyllä turhaksi tuon huuhteluhomman jos vaihtaa uuden ö-pohjan ja jaksaa vaan antaa kaiken öljyn valua rauhassa mitä on valuakseen.
Sieltä se 10l tulee pihalle, ja jos täyttömäärä on alunperin 11,5l niin ei sinne nyt sitä vanhaa kyllä käytännössä jää.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJep,sinulta kysäisin.Jos turbiini ei lukkiinnu kuten pitäisi,niin siinä varmasti syy isoon kulutukseen.Miksi se ei sitten luukkiinnu oikein?
Viallinen turbiini?Sekalainen tai värän kokoinen rengastus?Vaihteiston öljymäärä?Tms...Onko vikakoodeja lukaistu?
Porukoillakin on sama jatkunut reippaan 100tkm ajan .. on ollut vakio 30tkm, ohjelmoituna 50tkm, nyt ilman dpf:ää ohjelmoituna viimeiset 20tkm.. eikä se koskaan alle kympin mene sekalaisessa. Kierrokset huitelee jatkuvasti ~3000.. itse kepittämällä säästää reippaan litran kun pystyy pyytää jo alempana suurempaa pykälää, mutta silti turbiini luistaa aika paljon.Last edited by Matson^; 10-01-2014, 16:09.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by MikkoV View PostVoiskos joku laittaa DIY ohjeet öljynvaihtoon.
Vai oliko joku tässä pielessä:
-Auto lämpimäksi
-Öljypohja vaihtoon
-Uudet ölpät öljypohjaan
-Lauhduttimelta tuleva letku irti
-Auto käymään ja 10l öljyä pois, samaa tahtia uutta tilalle tarkistuspropusta. Ajaa nosturilla käyden kaikki vaihteet läpi.
-Öljytason tarkistus ajolämpöisenä
???
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostTuntuu että tuo (ainakin pre-lci) 525da:n turbiinin lukkiutuminen tai sen lukkiutumatta jääminen on paremminkin ominaisuus kuin vika? Todella moni tälläkin foorumilla raportoi samoista ongelmista,.. luistaa ja sitä myöten kuluttaa tosi paljon. Olisko ihan laatikon softapuolen juttuja? Outoa silti, kun 30&35d ja jopa 20d käyttäytyy ihan eri tavalla.. niin miksi tosta välimallista on pitänyt tollanen "paska" tehdä?
Porukoillakin on sama jatkunut reippaan 100tkm ajan .. on ollut vakio 30tkm, ohjelmoituna 50tkm, nyt ilman dpf:ää ohjelmoituna viimeiset 20tkm.. eikä se koskaan alle kympin mene sekalaisessa. Kierrokset huitelee jatkuvasti ~3000.. itse kepittämällä säästää reippaan litran kun pystyy pyytää jo alempana suurempaa pykälää, mutta silti turbiini luistaa aika paljon.
Kaverilla on ollut sitä ongelmaa että turbiinin lukko luistaa kiihdyttäessä niin että kierrokset hyppää 3000 paikkeille ja pysyy siellä vaikka vauhti kiihtyy. Eli lukko nappaa kiinni vasta noilla kierroksilla. Myös ns. humppaamista tasakaasulla on ollut.
Autossa oli ollut tähän asti joku Motorbitin softa joka yllättäen antoi ulos suoraan DPF:n poiston jälkeen n. 380hp laskennallista mutta vaihteiston softaan ei oltu koskettu ja tyhjäkäynnin kartat yms. oli persiillään.
Yllättäen Seinäjoelta pois ajellessa lukko käyttäytyi ihan eri tavalla, lukittui alle 2000 kierroksilla eikä humppaamista esiintynyt???
Ilmeisesti tilanne on pysynyt tän vajaan 2kk aikana täysin samana, eli kysymys kuuluu: mikä ton lukon käytöksen muutoksen aiheutti???
Antti sanoi muuttaneensa laatikon softaa jotenkin mutta ei ole tullut juttua jälkeen päin että miten.
P.s. Ihan komiat lukemat oli loppupelissä -06 535d:ssä: 406hp/ 720Nm
EDIT: penkissä toi lukko kyllä luisti viimesellä softalla mutta ei enää ajossa?Last edited by JP-76; 13-01-2014, 12:30.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Comment