Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!
Collapse
X
-
Pitää varmaankin tarjota Hemille FAKTAA että ovat hajonneet.. Ei usko muuten tai sitten löytyy jokin muu luonteva syy.
Pitää ilmeisesti tulla tänne E6x puolelle suoltamaan samaa schaibaa kuin tuolla e9x laatikon öljynvaihtotopicissa. Ei riitä että ZF suosittelee laatikolle öljynvaihtoväliä mutta kun BMW Finland ei niin niitä ei Hemin mielestä saa vaihtaa jostain kumman syystä.
Originally posted by Hemi View PostSe on siellä dealerin bisnestä joka hyväksytään koska laatikon öljynvaihtoja pidetään "normaalina"Last edited by Krister; 23-02-2014, 00:03.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
-
Eikös ZF ole laskenut että automaatin keskimääräinen käyttöikä on n. 200tkm...?
Sen ajan se kestää niillä siellä olevilla "lifetime" öljyillä koska se on se laatikon laskettu elinikä.
Kyllä säännöllisillä öljynvaihdoilla tuo ikä on helppo tuplata ja triplatakin.
Ja vanheneehan se öljykin joten vuodetkin kannattaa ottaa huomioon eikä aina tuijottaa vaan pelkkiä kilometrejä.
Itsellä ainakin menee tuosta E65 vaihtoon heti kun ajoaika taas alkaa...nyt mittarissa 85tkm ja ikää tuo 11 vuotta. Ei se ainakaan hukkaan mene se homma ja raha...jos 400€ maksaa öljyt+suodin+vaihtotyö niin aika halpaa on verrattuna uuteen laatikkoon..F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Kyllä jollain nyt kannattaa jo heräillä pilvilinnoista. ZF:n rikkinäisiä, tai pitäisikö sanoa vajaatoimisia laatikoita on suomenmaalla enemmän kuin arvaakaan. Niistä tosiaan tuntuu harva yleisesti huutelevan. ZF tosin on paljon kestävämpi kuin GM pakkojen yms. osalta mutta voinen sanoa että venttiilikoneiston osalta susia, mutta korjattavissa helposti. Tosin vähän turhan herkästi e9x/e6x akselilla luullaan laatikkoviaksi jotain moottorin puolelta tulevaa. Ovat naimisissa keskenään niin paljon että ihan ärsyttää..Last edited by bmwbmw; 23-02-2014, 06:22.sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostEikös ZF ole laskenut että automaatin keskimääräinen käyttöikä on n. 200tkm...?
Sen ajan se kestää niillä siellä olevilla "lifetime" öljyillä koska se on se laatikon laskettu elinikä.
Tutkailin kuitenkin noiden automaattilaatokoiden tietoja ja osassa ZF:n laatikoissa lukee "lifetime 240000 km".
Osassa sitä ei mainita, mutta ainakin toi lukema antaa osviittaa, kuinka pitkään Günter on suunnitellut vaihdelaatikon kestävän ja lifetime öljyt riittävät kyllä tuon lootan eliniän.
Itse vaihtelen öljyt 100000 km välein, koska ajattelin ajaa samalla laatikolla pitempään.Last edited by tniemin; 26-02-2014, 02:22.E61 BMW 530dA M-Sport -05
E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
---
EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03
Comment
-
-
Originally posted by tniemin View PostPariviikkoa sitten lueskelin huoltoliikkeen tiatsikasta automaattilaatikon eliniästä (softa oli joku autodatan tyyppinen ohjelma, jonka nimee en muista).
Tutkailin kuitenkin noiden automaattilaatokoiden tietoja ja osassa ZF:n laatikoissa lukee "lifetime 240000 km".
Osassa sitä ei mainita, mutta ainakin toi lukema nataa osviittaa, kuinka pitkän voidaan ajella ennen laatikon vaihtoa ja lifetime öljyt riittävät kyllä tuon lootan eliniän.
Itse vaihtelen öljyt 100000 km välein, koska ajattelin ajaa samalla laatikolla pitempään.
mm.täällä BTCF:llä kun ajosuoritteet alkaa näissä vihreälätkäisissä olemaan kautta linjan enemmän ja kuitenkaan suurimpaan osaan ei niitä öljyjä ole vaihdettu, voitelun puutteeseen korkanneita laatikoita on vähän pirusti?
Missähän saisi tutustua näiden vaikkapa kymmenen sisuskaluihin jossa on ihan kiistattomat merkit voitelun riittämättömyydestä jos=kun laatikko on korkannut?
Eli, mikä näissä on konkreettisesti riittämättömän voitelun vuoksi pettänyt(see laatikkohan ei "riku", vaan sieltä aina hajoaa jotakin tarkasti toiminnallista...mitä ja miten)?
Comment
-
-
Jos lampulle annetaan eliniäksi 10.000h eise tarkoita sitä et kaikki lamput pääsevät tuon yli. Tuolla logiikallasi Suomessa ei ole yhtään pajaa jotka joutuisi korjaamaan ZF laatikoita. Kestäähän moottoritkin 100tkm alkuperäisillä öljyillä.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli, niitä +240tkm ajettuja ZF:n askeja pitäisi olla maailmassa miljoonatolkulla rikkinäisinä johtuen puutteellisesta voitelusta?
mm.täällä BTCF:llä kun ajosuoritteet alkaa näissä vihreälätkäisissä olemaan kautta linjan enemmän ja kuitenkaan suurimpaan osaan ei niitä öljyjä ole vaihdettu, voitelun puutteeseen korkanneita laatikoita on vähän pirusti?
Missähän saisi tutustua näiden vaikkapa kymmenen sisuskaluihin jossa on ihan kiistattomat merkit voitelun riittämättömyydestä jos=kun laatikko on korkannut?
Eli, mikä näissä on konkreettisesti riittämättömän voitelun vuoksi pettänyt(see laatikkohan ei "riku", vaan sieltä aina hajoaa jotakin tarkasti toiminnallista...mitä ja miten)?
Eihän ZF:n ilmoittama elinikä tarkoita sitä, että laatikot vikaantuvat juuri noilla kilsoilla.
Elinikä on varmaan määritelty siksi, ettei valmistajan tarvitse huolehtia "yli-ikäiseten" laatikoiden reklamaatioista.
Todellinen elinikä selviää vaan ajamalla.
Saattaahan vaihteisto kestää 500tkm ilman mitään ongelmaa tai kaipaa huoltoa jo 100tkm jälkeen.
Kuitenkin takuiden rauettua huolto/korjauskulut voi osoittaa rekisteriotteesta löytyvälle henkilölle.
Ja jos öljynvaihto aiheuttaa laatikon vikaantumisen, niin lasku taas samaan paikkaan.E61 BMW 530dA M-Sport -05
E36/7 BMW Z3 M Roadster -98
---
EX: E46 BMW 330d M-Sport II -03
Comment
-
-
Terve!
Soittelin mielenkiinnosta nyt korjaamoille tekevätkö yhä öljynvaihdon huuhtelumenetelmällä. Pirkanmaalla 2 toimijaa sanoi, että eivät näe järkeväksi huuhtelua, jos laatikko toimii nätisti ja kun kilometrejä on "vain" se 180tkm.
Pelkälle vaihdolle uusine öljyine ja suodattimine hintaa tulisi se 450€.
Kun taas edelliseen autoon vaihto huuhtelemalla maksoi suuinpiittein saman verran powermaticilla
Tiiä sitten mikä on järkevää? Onko porukka aina huuhdellut laatikon ölpän vaihdon yhteydessä?525d - 08 M-sport
ex:525d - 05
ex:320d -04
ex:540i -93
Comment
-
-
Originally posted by despe540 View PostTiiä sitten mikä on järkevää? Onko porukka aina huuhdellut laatikon ölpän vaihdon yhteydessä?
Varmaan se menee niin, että autojen pitoon tarkasti ja tunteella suhtautuvat tekevät aina vaihdon huuhtelemalla. Ne joille nämä on vain pakollisia käyttöesineitä tekevät miten tekevät. Jos tekevät laisinkaan. Ja silti tuntuvat selviävän autoillaan siinä missä autofriikitkin. Tuntuu että huuhteluvaihto on enemmän friikkien touhuja (itseni mukaanlukien).
Ilman huuhtelua tehtynä vaihdon jälkeen n. puolet on uutta öljyä ja toinen puoli vanhaa. Miten tämä sitten vaikuttaa, siitä ei varmaan paljon ole tutkimuspohjaista faktaa. Tosin mutu-faktaa onkin tarjolla sitten senkin edestä. Omat lootaöljynvaihtoni olen aina teetättänyt huuhtelemalla, koska tekijöitä nykyään on, ja hintakin tuntuu olevan sama molemmilla menetelmillä. Eihän me moottoriöljyjäkään puolittain vaihdeta, vaikka ensimmäiset 200tkm sitenkin menisi ihan hyvin….
Comment
-
-
Originally posted by despe540 View PostTerve!
Soittelin mielenkiinnosta nyt korjaamoille tekevätkö yhä öljynvaihdon huuhtelumenetelmällä. Pirkanmaalla 2 toimijaa sanoi, että eivät näe järkeväksi huuhtelua, jos laatikko toimii nätisti ja kun kilometrejä on "vain" se 180tkm.
Pelkälle vaihdolle uusine öljyine ja suodattimine hintaa tulisi se 450€.
Kun taas edelliseen autoon vaihto huuhtelemalla maksoi suuinpiittein saman verran powermaticilla
Tiiä sitten mikä on järkevää? Onko porukka aina huuhdellut laatikon ölpän vaihdon yhteydessä?
On muuten aivan sikamainen hinta tuo...jos suodatin maksaa 130€ tiivisteineen ja öljy (ravenol 6hp) n. 70€ (siis se kymmenisen litraa joka sinne ilman huuhdontaa menee) niin ihan kiva on työn osuus...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostOn muuten aivan sikamainen hinta tuo...jos suodatin maksaa 130€ tiivisteineen ja öljy (ravenol 6hp) n. 70€ (siis se kymmenisen litraa joka sinne ilman huuhdontaa menee) niin ihan kiva on työn osuus...
Comment
-
-
Originally posted by Zamppa View PostEi kai sinne mene ees 10l huuhtomatta? Joku viis vois olla näin näppituntumalla lähempänä ja siitäkin saa valutella litran propusta ohiF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEi kai kukaan vaihda automaatti laatikkoon öljyjä kerran vuodessa?Hullun hommaa.Jos ei puhuta jostain kaupparatsun tai taksin ajomääristä (100-150tkm/vuosi).
Ja laatikoilla painettu 500tkm+ joten kaipa siitä jotain hyötyäkin sitten on...en kyllä itse viitsisi ihan noin usein vaihdella...kun ei koskaan ole tarkoitus mitään 500tkm ajaa autolla kuitenkaan.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment