Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Automaattilaatikon öljyt (ZF 6HP26) IHMEELLISTÄ!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    ZF 6HP XX dokumentti

    Originally posted by Hemi View Post

    Tuosta voi lyhyesti ja ytimekkäästi itse tutustua mistä näissä ko.laatikoiden öljynvaihdoissa ihan oikeasti on kyse:





    Psygologisesti kyse on aivan tarkalleen ottaen juuri tästä siittimen katoamisesta...(kun tarpeeksi moni uskoo ja saa vertaistukea uskomuksilleen, siitähän tulee totta vaikka mitään tieteellisiä todisteita ei ole olemassa/tunne voittaa järjen=modernin ihmisen taikauskoa):

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Koro_(paniikki))
    Montako ZF6HPxx laatikon öljynvaihtoa Hemi on tehnyt , vierestä seurannut, käytännössä nähnyt mitä tuo öljypohja/suodattimen HUUHTELUvaihto uusilla öljyillä ja DIS /Rheingoldilla tehty öljynvaihtoilmoitus JA adaptioarvojen nollaus laatikolle ajossa merkitsee??

    JOS tälle linkki linjalle lähdetään dokumenteissa niin olisikohan kaikista paras nojata ZF dokumentteihin ja UNOHTAA KAIKKI mitä BMW "ohjeissaan" neuvoo. Sekä varsinkin Wikipedia kun noissa Hemin linkeissä ei ole mitään ZF lootaan liittyvää.

    olisiko sitten näistä linkeistä jotain hyötyä vaihteiston öljyn vaihtoa suunnittelevalle?



    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1366
      • Lempäälä

      tuntuupa unohtuvan pari seikkaa :
      • Auton suunniteltu elinikä on ~200tkm. Sen jälkeen nämä ovat valmistajan silmissä jätettä, ja saavatkin hajota. Sitä näkökulmaa ajatellen Hemin näkemys on ok, ei niitä tartte vaihdella.
      • Suomessa autokanta on valitettavan vanhaa, ja ne ostetaan yleensä omilla rahoilla, jolloinka tekohengitys on ymmärrettävää, halvempi vaihtaa öljyt ja tätäkautta pidentää vipua.
      • Jos ei tarvitse miettiä auton jäljellä olevan arvon merkittävää alenemista niin öljyt voi jättää vaihtamatta.
      • Öljynvaihdolla on oikeasti toimintaa elvyttäviä, mutta myös heikentäviä ominaisuuksia (adaptiivisissa järjestelmissä) jos ei muisteta kertoa "öljyt on vaihdettu" - silloin suunta voi olla lähtökohtaa selkeästi huonompi.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by repsa View Post
        tuntuupa unohtuvan pari seikkaa :
        • Auton suunniteltu elinikä on ~200tkm. Sen jälkeen nämä ovat valmistajan silmissä jätettä, ja saavatkin hajota. Sitä näkökulmaa ajatellen Hemin näkemys on ok, ei niitä tartte vaihdella.
        • Suomessa autokanta on valitettavan vanhaa, ja ne ostetaan yleensä omilla rahoilla, jolloinka tekohengitys on ymmärrettävää, halvempi vaihtaa öljyt ja tätäkautta pidentää vipua.
        • Jos ei tarvitse miettiä auton jäljellä olevan arvon merkittävää alenemista niin öljyt voi jättää vaihtamatta.
        • Öljynvaihdolla on oikeasti toimintaa elvyttäviä, mutta myös heikentäviä ominaisuuksia (adaptiivisissa järjestelmissä) jos ei muisteta kertoa "öljyt on vaihdettu" - silloin suunta voi olla lähtökohtaa selkeästi huonompi.
        Väärin.
        Nämä on ne tässä "huuhaassa" käytetyt "perusteet"/uskomukset koska niitä pitäviä puolueettomia tutkimustuloksia ei ole olemassakaan jotka tukisivat yllä olevaa ajatusmallia.
        Eli, esim.tuo väite että ko.autonvalmistaja ei ole ajatellut autolla ajettavan yli 200tkm???
        Miksi ihmeessä sen laatikon mekaniikan on sitten suunniteltu kestävän yli 200tkm?
        Eli miksi käytetään BMW:n osakkeenomistajiille kuuluvia rahoja rankentelemalla vaihdelaatikoita mitkä tiedetään kestävän yli 500tkm autoihin jotka muuten suunnitellaan kestäväksi vain 200tkm?
        vieläpä niin että suunnitellaan valmistajalle +tuhat € maksava ja 500tkm kestävä laatikko, mutta pistetään siihen parinkympin öljyt joiden ominaisuudet loppuu jo 200tkm:ssa?
        No, oletetaan että tämä olisi BMW:llä suunniteltukin menevän näin, niin siinä tapauksessa maailmalta pitäisi löytyä tolkuton määrä e60/61 autoja loppuun kuluneilla laatikoilla.
        Eli laatikoilla mistä avattaessa on ihan selvästi osoitettavissa että ko.laatikon mekaniikka on vajavaisen voitelun vuoksi yksinkertaisesti kulunut loppuun?
        Missä nämä kaikki tuhannet ja tuhannet laatikot ovat, koska kuitenkaan suurin osa kuluttajista ei niitä öljyjä koskaan vaihda?
        Etnä mitenkäs kaikki ne mm.Suomen vanhat 300-500tkm ajetut Taksit joihin ei öljyjä ole vielä vaihdettu ja meno edelleen jatkuu? Miten ihmeessä se voi jatkua jos ko.autot on "suunniteltu" vain 200tkm:n ajosuoritteelle???
        Eli jo tässä kohtaa ko.logiikka vastaa aivan täydellisesti tuota "kullin katoamisen logiikkaa", eli nykpäivän ihmisen taipumusta taikauskonomaiseen ajatteluun jossa "pahaa manataan" näillä öljynvaihdoilla.

        Edelleen kehotan tarkastelemaan tämän ihan millilleen saman logiikan syntyjä ja syviä tuosta Wikin artikkelista:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Koro_(paniikki))
        Last edited by Hemi; 18-04-2014, 16:03.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by e46touring View Post
          Montako ZF6HPxx laatikon öljynvaihtoa Hemi on tehnyt , vierestä seurannut, käytännössä nähnyt mitä tuo öljypohja/suodattimen HUUHTELUvaihto uusilla öljyillä ja DIS /Rheingoldilla tehty öljynvaihtoilmoitus JA adaptioarvojen nollaus laatikolle ajossa merkitsee??

          JOS tälle linkki linjalle lähdetään dokumenteissa niin olisikohan kaikista paras nojata ZF dokumentteihin ja UNOHTAA KAIKKI mitä BMW "ohjeissaan" neuvoo. Sekä varsinkin Wikipedia kun noissa Hemin linkeissä ei ole mitään ZF lootaan liittyvää.

          olisiko sitten näistä linkeistä jotain hyötyä vaihteiston öljyn vaihtoa suunnittelevalle?



          http://www.zf.com/corporate/en/produ...abid=1#results
          Edelleenkin, sen oikean tiedon ko.laatikon huoltotarpeesta saat kun marssit lähimmän virallisen BMW huollon tiskille ja kysyt pitääkö niitä öljyjä vaihtaa vai ei.
          Mitkään...siis EI MITKÄÄN yksittäisten BMW:n alihankkijoiden suositukset/ohjeet eivät kävele yli itse BMW:n antamien huolto-ohjeiden ja suositusten(huom.BMW ei edes suosittele öljyjä vaihdettaviksi).

          Eli kaikki nämä ZF:n omina laatikkoinaan ja omilla öljyillä/spekseillä varustetuilla laatikoilla ei ole mitään tekemisträ BMW:n alta löytyvistä laatikoista ja niiden öljyistä(tämä vahvistetaan kyllä sieltä samalta BMW:n huoltotiskiltä).
          Toisekseen, edelleen meiltä puuttuu ne näytöt ja tuhannet rikkinäiset laatikot jos=kun kuitenkaan 90% kuluttajista ei ZF:n omien vaihtosuositusten mukaan menekkään, vaan jättävät ne öljyt vaihtamatta?

          Kerrotko sinä tässä nyt minulle mistä ne kaikki ZF:n omia suosituksia ja ihan toisiin kombinaatioihin perustuvat rikkinäiset=loppuun kuluneet laatikot löytyvät ja missä tähän mekaniikan ongelmaan voidaan yhdessä tutustua?
          Miten on mahdollista että tässä maassa on tuhansia e60/61:iä joilla on ajettu yli tuplamäärä ilman yhtäkään vaihtoa ja edelleen ne ovat jokapäiväisessä käytössä?
          Eli missä kohtaa ajosuorotetta ne öljynvaihdot alkavat maksamaan itseään takaisin?
          Jos eivät maksa, niin eihän koko hommassa ole senkään vertaa järkeä, vaan tämä "huuhaa" tässä nyt entisestään korostuu?
          Miksi ihmeessä mm.Suomen takuupurkaamoketjuilla on hyllyissä todella paljon ko.laatikoita ja joiden myyminen on lähinnä kolareissa vaurioituneiden korvaaamista kuin että niillä korvattaisiin puutteelliseen voiteluun loppuneita laatikoita?
          Oikeasti esim.Ruotsista tulevia purkuautoja otetaan ilman tekniikkaa, koska niitä ei vain kerta kaikkiaan saa myytyä, aivan kuten e39:n bensakoneiden ZF:iä?
          Eli koskahan niitä laatikkovikaisia e60/61:iä alkaa ilmeentymään Suomeen niin että nuo nyt lähes ongelmajätettä olevat purkulaatikot sataaisiin muutettua taas rahaksi ja ongelma internetinkin ihmeelliseen maailmaan, jotta voimme yhdessä todeta öljynvaihtojen oikeasti olevan auton huoltamista, eikä Skepsiksen vuoden huuhaapalkinnon arvoiden hysteria/paniikki?:

          http://fi.wikipedia.org/wiki/Koro_(paniikki))
          Last edited by Hemi; 18-04-2014, 16:08.

          Comment

          • mr81
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 300
            • PK-seutu

            General Warning about Automatic Transmissions: Many BMWs have "sealed for life" automatic transmissions. Regardless of whether you have a full BMW service history, the dealer will never change the auto fluid. Many of these boxes are failing around the 120-150k mark - often well outside of warranty and to a cost of £3.5k plus VAT. A good independent or automatic transmission specialist can and will change the fluid for you (and any good BMW independents will recommend this anyway). This is commonplace in the US and means the 'box should last the life of the car rather than being the cause of it being written off. General advice is ensure the fluid is flushed out every 60k or more preferably at each Inspection II.

            http://www.honestjohn.co.uk/carbycar.../?section=good
            Last edited by mr81; 18-04-2014, 20:03.
            E65 730d '08 Monaco blue
            Ex: E60 523iA '08

            Comment

            • Hunt
              Bimmer Rookie
              • Oct 2013
              • 100
              • Finland

              Last edited by
              Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:28.

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1366
                • Lempäälä

                Originally posted by Hemi View Post
                Väärin.
                Nämä on ne tässä "huuhaassa" käytetyt "perusteet"/uskomukset koska niitä pitäviä puolueettomia tutkimustuloksia ei ole olemassakaan jotka tukisivat yllä olevaa ajatusmallia.
                Eli, esim.tuo väite että ko.autonvalmistaja ei ole ajatellut autolla ajettavan yli 200tkm???
                Miksi ihmeessä sen laatikon mekaniikan on sitten suunniteltu kestävän yli 200tkm?
                Eli miksi käytetään BMW:n osakkeenomistajiille kuuluvia rahoja rankentelemalla vaihdelaatikoita mitkä tiedetään kestävän yli 500tkm autoihin jotka muuten suunnitellaan kestäväksi vain 200tkm?
                vieläpä niin että suunnitellaan valmistajalle +tuhat € maksava ja 500tkm kestävä laatikko, mutta pistetään siihen parinkympin öljyt joiden ominaisuudet loppuu jo 200tkm:ssa?
                No, oletetaan että tämä olisi BMW:llä suunniteltukin menevän näin, niin siinä tapauksessa maailmalta pitäisi löytyä tolkuton määrä e60/61 autoja loppuun kuluneilla laatikoilla.
                Eli laatikoilla mistä avattaessa on ihan selvästi osoitettavissa että ko.laatikon mekaniikka on vajavaisen voitelun vuoksi yksinkertaisesti kulunut loppuun?
                Missä nämä kaikki tuhannet ja tuhannet laatikot ovat, koska kuitenkaan suurin osa kuluttajista ei niitä öljyjä koskaan vaihda?
                Etnä mitenkäs kaikki ne mm.Suomen vanhat 300-500tkm ajetut Taksit joihin ei öljyjä ole vielä vaihdettu ja meno edelleen jatkuu? Miten ihmeessä se voi jatkua jos ko.autot on "suunniteltu" vain 200tkm:n ajosuoritteelle???
                Eli jo tässä kohtaa ko.logiikka vastaa aivan täydellisesti tuota "kullin katoamisen logiikkaa", eli nykpäivän ihmisen taipumusta taikauskonomaiseen ajatteluun jossa "pahaa manataan" näillä öljynvaihdoilla.

                Edelleen kehotan tarkastelemaan tämän ihan millilleen saman logiikan syntyjä ja syviä tuosta Wikin artikkelista:

                http://fi.wikipedia.org/wiki/Koro_(paniikki))
                No, siis, saksalainen olettaa johonkin sen auton käyttöhyödyn päättyvä, eli sen pisteen milloinka autosta on otettu 100% kaikki valmistajan näkökulmassa oleva hyöty pihalle. Pätee lähinnä kun lasketaan esim. maahantuonnin/tehtaan mukaan tuloa jossain kulumisessa.
                Esim jos autolla on ajettu 100tkm, ja hajoaa osa minkä hinta on 1000€ niin saattaa saada maahantuojan mukaan 500€ mukaan, vaikka tehdastakuu onkin ohitse.

                Valitettavan moni näistä vioista on seurannaisvikoja ; eli itse vaihteisto voisikin kestää mainitsemasi 500tkm, mutta kun tuppaa oleen erilaisia käyttöprofiileja : ajetaan lyhyttä matkaa, aina kaasu pohjassa jne niin mm. irtoaa etenevässä määrin kytkinpinnoista metallia mikä tekee taas mekatroniikan venttiileille(niiden sähköliitoksille, propoihin) ja asentoantureihin (induktiivisia/hall) hallaa.
                Tätä taustaa vasten pitäisi aina olla perus moottorinohjauksen vaatimat signaalit kunnossa - eikä esim. kuluneen maf:n vääristämiä mikä saa melko jyrkän kulumisen kasvun öljyn "shear pressure ratio"ssa, eli leikkaantumisen kestossa.

                Hyviä laitteitahan nämä ovat, kunhan muistettaisiin vähän huoltaa ja ylläpitää perusmekaaniikkaa mikä vaikuttaa muihin ohjaussuureihiin.

                Niinjoo, vähän ohi aiheen, kun aihe on automaatteihin liittyvä, mutta edellisen e61 6spd manuaalilla, oli kanssa "lifetime" öljyillä.
                Autolla ajettu ~210tkm ja kytkin ei irrottanut enää kunnolla. Vaihdoin pääsylkyn, ei apua. Vaihdoin työsylkyn, ei apua. vaihdoin vaihteistoöljyt = kuin uusi.
                Hankala keksiä muutakuin on mitoitus öljytilavuuden ja voiteluominaisuuksien kannalta osunut pirun hyvin kohdalleen.
                Last edited by repsa; 18-04-2014, 21:16.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by repsa View Post
                  No, siis, saksalainen olettaa johonkin sen auton käyttöhyödyn päättyvä, eli sen pisteen milloinka autosta on otettu 100% kaikki valmistajan näkökulmassa oleva hyöty pihalle. Pätee lähinnä kun lasketaan esim. maahantuonnin/tehtaan mukaan tuloa jossain kulumisessa.
                  Esim jos autolla on ajettu 100tkm, ja hajoaa osa minkä hinta on 1000€ niin saattaa saada maahantuojan mukaan 500€ mukaan, vaikka tehdastakuu onkin ohitse.

                  Valitettavan moni näistä vioista on seurannaisvikoja ; eli itse vaihteisto voisikin kestää mainitsemasi 500tkm, mutta kun tuppaa oleen erilaisia käyttöprofiileja : ajetaan lyhyttä matkaa, aina kaasu pohjassa jne niin mm. irtoaa etenevässä määrin kytkinpinnoista metallia mikä tekee taas mekatroniikan venttiileille(niiden sähköliitoksille, propoihin) ja asentoantureihin (induktiivisia/hall) hallaa.
                  Tätä taustaa vasten pitäisi aina olla perus moottorinohjauksen vaatimat signaalit kunnossa - eikä esim. kuluneen maf:n vääristämiä mikä saa melko jyrkän kulumisen kasvun öljyn "shear pressure ratio"ssa, eli leikkaantumisen kestossa.

                  Hyviä laitteitahan nämä ovat, kunhan muistettaisiin vähän huoltaa ja ylläpitää perusmekaaniikkaa mikä vaikuttaa muihin ohjaussuureihiin.

                  Niin...mutta missä ne tällä logiikalla olevat tuhannet rikkoutuneet
                  200-400tkm ajetut laatikot sitten on?
                  Miksi mm.takuupurkaamoketjulla Suomessa ja Ruotsissa kaikki nämä ZF:n valmistamat laatikot ovat lähes ongelmajätettä, kun ammoisista GM laatikoista oli jonotuslistat?
                  Miksi ZF valmistaa BMW:lle laatikoita jotka mekaanisesti kestävät +500tkm, mutta laittaa sisälle parin kympin öljyt jotka kestävät vain 150tkm?

                  Mutta, näytätkö nyt minulle missä on ne tutkimustulokset/kiistaton tieto siitä että nämä laatikot kuluvat loppuun jo alle 500tkm ajossa mikäli niitä öljyjä ei vaihdeta?
                  Eli mistä olet nämä omat väitteesi poiminut, vai onko ne vain omaa romantiikkaa/kuvitelmaa...huuhaata?

                  Missä on ne BTCF:ltä löytyvät lukuisat topikit hajonneista e60/61 ZF laatikoista ja kuvat loppuun kuluneista kytkinpakoista/laakeroinneista(vrt.mm.aikoinaan GM laatikoista käytyihin keskusteluihin?).
                  Last edited by Hemi; 18-04-2014, 21:19.

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1366
                    • Lempäälä

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Niin...mutta missä ne tällä logiikalla olevat tuhannet rikkoutuneet
                    200-400tkm ajetut laatikot sitten on?
                    Miksi mm.takuupurkaamoketjulla Suomessa ja Ruotsissa kaikki nämä ZF:n valmistamat laatikot ovat lähes ongelmajätettä, kun ammoisista GM laatikoista oli jonotuslistat?
                    Miksi ZF valmistaa BMW:lle laatikoita jotka mekaanisesti kestävät +500tkm, mutta laittaa sisälle parin kympin öljyt jotka kestävät vain 150tkm?

                    Mutta, näytätkö nyt minulle missä on ne tutkimustulokset/kiistaton tieto siitä että nämä laatikot kuluvat loppuun jo alle 500tkm ajossa mikäli niitä öljyjä ei vaihdeta?
                    Eli mistä olet nämä omat väitteesi poiminut, vai onko ne vain omaa romantiikkaa/kuvitelmaa...huuhaata?

                    Missä on ne BTCF:ltä löytyvät lukuisat topikit hajonneista e60/61 ZF laatikoista ja kuvat loppuun kuluneista kytkinpakoista/laakeroinneista(vrt.mm.aikoinaan GM laatikoista käytyihin keskusteluihin?).
                    No, menee vähän oman näkökulmien selventämiseen eikä oikeaan aiheeseen ;

                    Edelleen olen sitä mieltä että öljynvaihto vaihteistoon on hyvästä. Mutta :

                    Oma näkemys on että ZF:n alkupään vaihteistoja on jonkunkin verta prepattu kuntoon eri korjaamojen toimesta, suomessa ja ulkomailla. Tästä saa hyvän kuvan kun soittelee eri korjaamoille suomessa ja kyselee vaihto-osia esim. saksasta tai briteistä. Lie jotain kertovaa.

                    Mekaanisesti noi alkupään salkut kestääkin pitkään, mutta kuten todettu, kytkinpinnoista irtoava muju saa aikaan pahoja seurausvaikutuksia mekatroniikkaan - puhumattakaan alkupään firmiksissä olleeseen 1/2 vaihteen kytkeytymislogiikkaan liikennevaloihin tultaessa. Aika usein se tulkitaan viaksi ja korjataan vaihtamalla mekatroniikka, kun saattaisi pahimillaan tulla kuntoon firmispäivityksellä + uudella maf:lla.

                    Koitin valottaa että salkku itsessään kyllä varmasti kestää, sehän on aika jyly, mutta käyttöprofiili itsessään edesauttaa nopeampaa kulumista. Aika normaalia käytöstä kaikille liikkuville laitteille.

                    Ajatuksenahan tuo lifetime fill on aika ookoo, jos vain hyväksyy että life-time voi olla pahimimllaan sen 200tkm. Tähän tiedonjyvään en sano lähdettäni, mutta olen toiminut sellaisessa kentässä että tiedän tälläisen rajan olemassa. Kuvittele nyt itsekin harhaisessa mielessäsi että joku tulee sen 400tkm kelatun miinan kanssa valittamaan että "nyt se salkku hajos, tuletteko vastaan 20% korjauskustannuksissa". No, eivät vitussa tule. "Pässi asiakas ku kuvittelee edes moista."
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Hunt View Post
                      Eihän se BMW suosita niitä imusarjan läppiäkään poistamaan. Mutta BMW:n insinööri onkin erehtymätön. Erehtymätön vaikka suunnitteli myös ne auton polttavat IBS -kaapelin ja takavalot. IBS kaapelin ovat myöntäneet, mutta eivät kuitenkaan tuota takavalojen johtosarjan vikaa. Paitsi USA:ssa ja briteissä, mutta niiden autojen viat varmaan johtuvat niiden maantieteellisestä sijainnista, ei suinkaan mistään virheestä.
                      Miten tämä liittyy tähän ZF vaihdelaatikoiden öljynvaihtobroblematiikkaan? Ei mitenkään.
                      Mehän kun tiedämme niiden läppien aiheuttamat konkreettiset ongelmat ja monta muutakin "tyyppivikaa" johon kannattaakin varautua, sanoi BMW mitä tahansa.
                      Eli sehän ei olekkaan huuhaata koska mm.läppien ongelmista on olemassa aivan kiistatonta näyttöä ja paljon.
                      Me EMME kuitenkaan tiedä että nämä ZF laatikot rikkuisivat ennen aikojaan puutteellisen voitelun seurauksena, kun ne eivät sitä tee.
                      Eli ei ole olemassakaan mitään näyttöä siitä että kyseiset öljynvaihdot pidentäisivät metriäkään ko.laatikoiden käyttöelinkaarta, joten sitä puoltavat kannanotot perustuvat ihan puhtaaseen kuvitelmaan=huuhaaseen.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by repsa View Post
                        Edelleen olen sitä mieltä että öljynvaihto vaihteistoon on hyvästä. Mutta :
                        Miksi? Mihin oikeasti perustat mielipiteesi siitä että se on "hyväksi"?
                        Joukkopsykoosiin/paniikkiin=mutuun, vai ihan oikeasti johonkin konkreettiseen tietoon jota kaikki muutkin voivat tarkastella/tutkia?

                        Kerro nyt sinä edes minulle missä minä voin tutustua kiistattomaan aineistoon siitä missä kohtaa ko.laatikot alkavat ilam öljynvaihtoja korkata ja millä mekanismilla?

                        Kovasti paljon on ko.laatikoita mm.Suomalaisten takuupurkaamoketjun purkaamoiden hyllyssä maannut vuosikausia siihen nähden että nämä niin herkästi korkkaavat kun kilometreja ilman öljynvaihtoja hieman tulee(muistetaan että aikoinaan samassa kohtaa n.10-vuoden elinkaaren kohdassa GM askeja ei haussa ollut yhtäkään, vaan purkaamoilla oli pitkät varauslistat ko.laatikoista) :

                        http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/BMW/...i/?parttype_id[0]=0

                        Kuitenkin näitä makaa vielä listaamattomina kuorissa kiinni vielä paljon lisää ja kun tiedetään että n.50-60autoa on tässä maassa ko.ketjussa purussa, niin onko niitä mennyt juuri yhtäkään(max.10-laatikkoa ja nekin kolarivaurioituneiden tlalle)?
                        Jopa manualeja näyttäisi menevän suhteellisestikkin enemmän kuin ZF automaatteja....vaikka kysyntäähän pitäisi olla kun niitä öljyjä kuitenkin vaihtelevat vain nämä vertaistukea ja huuhaata saavat "nettipepet".
                        Eli ajan takaa sitä että jos se öljynvaihtotarve olisi oikeasti todellista, niin näitä laatikoita poikisi tällä hetkellä ihan jatkuvalla syötöllä kun kilometrisuoritteet alkaa olemaan joka autossa yli 300tkm ja kuitenkin vain pieneen osaan ne öljyt on vaihdeltu.
                        Eli missä kohtaa ne viimeistään pitäisi vaihtaa (näyttö) ja missä kohtaa oikeasti nämä vaihtokustannukset kääntyvät positiivisiksi?
                        Last edited by Hemi; 19-04-2014, 01:27.

                        Comment

                        • Mikiis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 906
                          • Oulu

                          Mutta onneksi on wikipedia
                          F11 530d -11
                          E91 -06 320d
                          x2 Tuikut
                          Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                          Comment

                          • Hunt
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2013
                            • 100
                            • Finland

                            Last edited by
                            Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:42.

                            Comment

                            • mr81
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 300
                              • PK-seutu

                              E6x mallin alkupää alkaa vasta lähestymään Suomen autojen keski-ikää. Eli nyt alkavat autot lähestymään sitä vasta 200tkm joka ajettu muuallakin kun motarilla.

                              Monet ulkomaalaiset kuluttajille suunnatut auto saitit suosittelevat kyllä öljyjen vaihtoja vaihdelaatikoihin. Siellä isoissa kaupungeissa on jo pelkkiä e60 myyty tuhansia.
                              E65 730d '08 Monaco blue
                              Ex: E60 523iA '08

                              Comment

                              • JP-76
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 1060
                                • Kanta-Häme

                                Itse olen tämän öljynvaihtoasian kanssa paininut ja lueskellut näitä juttuja useammasta ketjusta.

                                Olen tullut siihen lopputulokseen että jos tuo laatikko nyt hajoaa vaikka 200 tkm:n kohdalle (wcs) niin käytän laatikon vaikka tuolla Recrolla jossa tekevät vanhasta laatikosta uudenveroisen ja päivittävät samalla turbiinin lukkoa kestävämpään suuntaan yms.

                                Jos tämä lysti maksaa sen ~ 2000€ ja keskimäärin öljynvaihto (jos sen teettää liikkeessä, ja huuhtelemalla) maksaisi vaikka 600€ niin olen saanut autooni uuden laatikon 800€:lla verrattuna siihen että olisin vaihdattanut öljyt 100 tkm:n välein ja laatikko olisi silti penikoinut 200-300tkm:n välillä.

                                400 tkm:n kohdalla jos tuo laatikko pettää, niin olen jo selvästi voitolla
                                Kalusto:
                                BMW 550i xDrive -14
                                BMW S1000R -17
                                Toyota Proace -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎