Originally posted by E39touring
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
Originally posted by Noesoe View PostOkei kiitos tiedosta. Tarvii kokeilla myös itse. Jotain telttapatjaa sinne laitoit?
Comment
-
-
Originally posted by Noesoe View Post...mallia cold country, mutta silti vaan tulee muljua. Muuten auto kyllä lämpiää nätisti. Ja mottina m54b30
Mullei oo koskaan ollu näin lämmintä autoa. Keulassa kaihtimet ja nesteen lämpötilä kahtapuolta 90astetta kesät talvet. Pakkastaki tälle talvelle ollu kolmosella alkavia lukemia. Huohottimen versiolla ei vaikutusta lämpiämiseen.
Älä hyvä ihminen mitään sinne keulaan laita...E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostOutoa. Paljo nesteen lämpötila?
Mullei oo koskaan ollu näin lämmintä autoa. Keulassa kaihtimet ja nesteen lämpötilä kahtapuolta 90astetta kesät talvet. Pakkastaki tälle talvelle ollu kolmosella alkavia lukemia. Huohottimen versiolla ei vaikutusta lämpiämiseen.
Älä hyvä ihminen mitään sinne keulaan laita...
Comment
-
-
joops, ei vissiin nämä kylmyysongelmat noita vanhempia m54 moottoreita vaivaakkaan!!
Edellisessa autossani kyseinen moottori ja hyvin tarkeni ilman jatkuvia pelaamisia termostaattien kanssa, jopa -30c lapinreissulla. Öljymönjää kylläkin tuli, jos kurvaili vain lyhyitä matkoja pakkaskelillä ja tähän vaivaan auttoi munuaisten peittäminen jolloin kylmä viima ei pääse jäähdyttämään koneen yläosia. Jostain syystähän tehdas nuo kaihtimet sinne on laittanut!!
Comment
-
-
Jokin ohjausvika nyt tuntuu olevan omassa N52 koneessa kyllä, vai liekö ominaisuus?
Eli vaihdoin kummatkin termarit eikä tilanne muuttunut mihinkään, lämmöt pyöri pääsääntöisesti 70-80 välissä.
Nyt otin termarin ohjauspiuhan irti eikä ongelmia, lämmöt 97 paikkeilla mikä on termarin mekaaninen avautumislämpötila. Ainakaan lämmöt ei karkaa siis mistään muualta.
Kellään kokemusta miksi toimii nyt näin? Mulla kertaalleen 2011 muistaakseni uusittu auton softat mukaanlukien DME, luulisi ettei näin vanhaan paljoa uudempaa softaa enää löydy.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJokin ohjausvika nyt tuntuu olevan omassa N52 koneessa kyllä, vai liekö ominaisuus?
Eli vaihdoin kummatkin termarit eikä tilanne muuttunut mihinkään, lämmöt pyöri pääsääntöisesti 70-80 välissä.
Nyt otin termarin ohjauspiuhan irti eikä ongelmia, lämmöt 97 paikkeilla mikä on termarin mekaaninen avautumislämpötila. Ainakaan lämmöt ei karkaa siis mistään muualta.
Kellään kokemusta miksi toimii nyt näin? Mulla kertaalleen 2011 muistaakseni uusittu auton softat mukaanlukien DME, luulisi ettei näin vanhaan paljoa uudempaa softaa enää löydy.
Mahtaako olla mahdollista että ohjauspiiri "käräytäisi" termarin rikki siten että se ei kerran jälkeen enää kunnolla toimi?
Comment
-
-
Vaihdoin tosiaan tuon termostaatin ja lämmöt alkoi pysymään taas siellä missä kuuluukin.
Vanhasta termarista ei käynyt valmistaja ilmi, mutta bmw-logo oli, eli alkuperäinen varmaan.
Sen sai halkaistua kahtia ja voisi joskus oikein tylsän hetken tullen tutkia miten tuon ohjauksen pitäisi toimia...
Comment
-
-
Oma uusi kokemus: Talvella auton lämpeneminen hidastui oudosti ja salavalikko näyttikin lämpöjen vaihtelevan 75 - 85 asteen välissä, kun aiemmin kovillakin pakkasilla lämmöt olivat yli 90. Samoihin aikoihin havaitsin, että takakonttiin ei tullut valoa. Vaihdoin polttimon ja vika korjaantui. Ihmeekseni huomasin moottorin lämpöjenkin palanneen yli 90 lukemiin. Ihmeellinen auto tämä BMW. Moottori on N52.
Comment
-
-
Omassa E61 525i N52b25 myös threadin mukaista lämpöongelmaa...
Nyt vaihdettu päätermostaatti (WAHLER), automaattilaatikon termari (BEHR) ja lisäksi vesiventtiili. Kone lämpenee automaatti-ilmastointi off asennossa ~90-100C. Heti kun laittaa ilmastoinnin automaatti asentoon tai säätää manuaalisesti puhallin nopeutta, niin koneen lämmöt tippuu ~75:een.
Onko tähän automaatti-ilmastointi ongelmaan löytynyt mitään selitystä? Eikai sen pitäisi konetta noin "tehokkaasti" jäähdyttää?
Comment
-
-
Originally posted by DDD View PostOmassa E61 525i N52b25 myös threadin mukaista lämpöongelmaa...
Onko tähän automaatti-ilmastointi ongelmaan löytynyt mitään selitystä? Eikai sen pitäisi konetta noin "tehokkaasti" jäähdyttää?e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Itse ajelin talven termarin piuha irti, toimi moitteetta.
Nyt taas on ollut piuha kiinni ja lämmöt kevyessä maantieajossa siellä 70-90 välissä. Kun satasta ajaa niin nousee normaaliin. Tuohan on ihan selkeästi ohjauksesta kiinni eikä mekaanisesta viasta mutta miksi ihmeessä se ohjaa konetta käymään noin viileänä, ei tosiaan oikeen lämmin ole kabiinissa.
Täytyy seurata anturitietoa ajossa kunhan tässä kerkeää. Sen tiedän että mulla on alavesiletkun antura kertaalleen vaihdettu, sehän varmaan toimii vertailutietona jäähdyttimen viilennystehosta ja termaria ohjataan mm. sen perusteella.
Täytyy tarkistaa näyttääkö järkeviä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Itsellä Motonetistä hankittu OBD-skanneri antoi vikakoodiksi E61 523i -06: P0597. Hetken googleteltuani viaksi paljastui Termostaatti joka on jatkuvasti auki. Tilasin varaosaliikkeestä Wahlerin termostaatin (93€) ja äsken vaihdoin sen, vikakoodi katosi ja auto lämpenee aiempaa nopeammin. Alkuperäisenä autossa näytti olevan BEHR termostaatti.
Hommaan meni aikaa kaikkinensa n. 3 tuntia, tosin olisi sen varmasti saanut nopeamminkin tehtyä. Moottorin salavalikosta ennen termarin vaihtoa lämmöt olivat n. 10 km kaupunkilenkillä loppuvaiheessa 80-86. Nyt lämmöt loppuvaiheessa 96-98c. Termarihan sijaitsee apukuskin puolella syylarin alakulman vieressä johon pääsee suhteellisen vaivattomasti käsiksi kun poistaa pohjapanssarin.//BMW 330Ci Cabrio -01//
//BMW 530DAT -99//
//BMW 118i -94//
//BMW 523iA -06//
//BMW Z4 3.0i -03//
Comment
-
-
Omaan n52:sen ei ole lämpöjä löytynyt tänäkään syksynä. Termarit vaihdettu... On kokeiltu termarin piuha irti, mutta ei mitään vaikutusta. Lisäksi alavesiletkun anturin vaihtoa ja uudet litkut jäähdytysjärjestelmään, mutta ei mitään vaikutusta lämpöihin. Ainut toimiva ratkaisu telttapatja munuaisiin ja keulan alaosan reikiin, lukuunottamatta lämpötila anturin kohtaa. Tällöin lämmöt pyörii satasen pinnassa ja nousee suht nopeasti. Mutta jos entiseen Volvon raatoon vertaa, niin uskoon meinaa tulla Ennenkuin lämmöt tapissa.
Comment
-
Comment