Originally posted by Nautilus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 523iA 2006 kylmäkö??
Collapse
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by Nettipepe View PostKovasti on eri mielipiteitä lämmöistä ollut tälläkin palstalla
Kaihtimilla tarkoitin kuurikin niitä ilmanottoaukkojen edessä olevia säleikköjä.
Ehkä ei äärimmäiisillä pakkasilla lämmöt ole kovin korkealla, mutta jos lauhemmallakaan kelillä ei lämmöt ole siellä 88 asteen lähellä niin sitten vaihtaisin termareita.
Pysyy ainakin DPF auki kun tekee regeneroinnin tarvittaessa (min. 75-astetta)
Ainakin itsellä oli pääasiallinen huoli tuo DPF:n auki pysyminen.
tuo lämpötilojen eroavaisuus johtunee varmasti nyt siitä, että nämä viimeiset kirjoittajat ajelevat diesel malleilla ja tässä keskustelussa on ongelmakalustona ollut bensiinimoottorit.
Ainakin termarit yms eroavat kovasti toisistaan vaikka kylmyys onkin ongelma molemmissa!! Niiden ongelmista on ainakin tämä ketju:
Last edited by E39touring; 07-12-2012, 09:27.
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostKyllä sinulla joku termari rikki on. Tuo dpf: än poltto vaatii toimiakseen 75 astetta, tuohan se suurin ongelma on jos ajelet pitkään ilman toimivaa polttoa menee hiukkassuodin tukkoon.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostPojat pojat, lukekaas tuo otsikko...AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostNyt on vaihdettu kenno ja keskeltä oli puhdas, mutta reunoissa oli jotain vihreää limaa. Ainakaan ei vielä ole tullut sitä kylmä ilmaa jalkoihin mitä tapahtui ennen. Ajelin tossa -5 ja pysty laittamaan asetukset 22, 2palkkia punasella ja soft. Tällä lämpötilalla ennen piti olla se 24, 4palkkia ja intensive. Kuvassa piirretty missä oli paskaa
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMitäs kennon vaihtoprojekti kustansi?
E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostJuu tiedetään, että topikissa puhuttiin alkujaan bensvehkeistä. Tuota Nautilus:ta vaan autoin, kun kyseli 525 d:stä...Last edited by Nautilus; 07-12-2012, 23:09.
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View PostNoin 700€ oli viime talvena osat + työ. Itsellä nousi moottorin lämmöt sinne yli 90c, mutta silti paleltiin autossa. Tänä talvena kaikki lämpöjutut pelannut jopa -18c mikä ollut täällä.
http://www.kmautohuolto.fi/otayhteytta.html
Itse kennohan on saksanmaalla ~ 80 € eli täällä lienee 100 - 120 €?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKuullostaa huokealta, tuossa kun taas TIS:n mukaan puretaan koko kojetaulu ym. pois paikoiltaan. Menikö päivässä?
Itse kennohan on saksanmaalla ~ 80 € eli täällä lienee 100 - 120 €?
jos ei oo webastoa, maksaa liki 400€...
Edit: Siis Dieseliin...Last edited by MajorDrake; 23-12-2012, 17:16.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Yep... Nyt se tuli taas todettua. Eilen iltasella parikymmpiä pakkasella ja empiiristä tutkimusta N53:n lämpiämisestä. Viidentoista kilometrin koeajolenkillä en saanut lämpöjä hääviin 70C:n, reilummasti polkemalla loppupäässä 78C.
Tämän jälkeen auto seisahti vartin ja uutta testiä, ei nouse lämmöt kuin 75C tienoille... Puhallin sammuksiin ja kas kummaa, lämmöt nousee 95C tietämille, tuon jälkeen sama miten puhallusta tai nopeutta niin pysyy yli 90C.
Ja mullakin termari vaihdettu muistaakseni toukokuulla, oli se "uusin" malli.
Joko tuota kylmyyttä voi pitää ominaisuutena vai onko jollain ongelma ratkennut?E60 530i LCI M-Sport 2007
Comment
-
-
Ei ole ratkennut mitään faktaa meikäläiselle. Vaihdelaatikon lämmönvaihtimen vesikierto ollut nyt testimielessä tukossa tämän viikon ja se ei ainaakaan lämpöja hukkaa!!
Maskista peitossa munuaiset, mutta huomenna laitetaan myös osittain alareunaa tukkoon.
Laitan infoa mitä sitten tapahtuu..
Muuten tuo lämpeämisilmiö samanlainen kuin sinulla code xi
Kennon tukkoisuuden voin unohtaa, koska moottorin normilämmöillä (95-99c) tulee lämpöjä yllinkyllin!!
Samoin webaston päällä ollessa ei murheita.
Pidän kohta ominaisuutena =(
Tuolla maskinpeitosta jotain: http://tuneko.com/suomi/Viimasuoja-M...okkapeitto.phpLast edited by E39touring; 20-12-2012, 19:33.
Comment
-
-
Perjantaina tehty keulaan myös alareunaan viimasuoja. Lämpömittarin anturille jätin n.50mm reijän. Kokemukset pelkästään positiivista!! Auto lämpenee ajossa nyt normaalilämpöihin ja lämpöä hytissä riittää!!! Lämmöt pyörivät nyt samassa, kuin normaalisti syksyllä ennen pakkasia. +95-98c ajossa ja lämpötilan pudotustoimintokin tuntuu pelaavan kuten on tarkoitettu. Ohituksessa tai muuten kuormituksessa käyttää lämmöt siellä +85-86c tienoilla ja nousee sitten taas normiin.
Tällä mallilla tulen ajamaan läpi talven!!
Heitän vielä kyssärin ilmaan; eli omassa kiesissäni ns. kiukuttelevat termarit ovat olleet Behr merkkiä!! Onko kukaan kokeillut tai huomannut muun merkkisten termareiden olevan yhtä ongelmallisia?? Ainakin Gates merkillä on saatavissa termostaatteja tähän bensakoneeseen.
Thermostat, coolant GATES TH39797 ➤ Car parts for all car makes and models ✚ The Biggest Brands At The Best Prices ✚ More than 500.000 car parts available
ja Wahler http://www.importpartzone.com/produc...47qbjpput9b8j4Last edited by E39touring; 23-12-2012, 10:38.
Comment
-
-
Ei ole ketään pelaillut termostaattien kanssa vuodenvaihteessa??
Itse olen maskinpeitoilla ajellut ja ei ole ongelmia ilmennyt vaikka eihän kelit täällä etelässä mitkään kylmät ole olleetkaan. Toisaalta ei myöskään ylilämpöongelmia tukitusta maskista!!
Sattui silmiin tuolta netistä toisenmerkkiset termarit ja laitankin tilaukseen Gatesin, jotta saa vertailua Behr (alkuperäis) termariin.
Comment
-
Comment