Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 523iA 2006 kylmäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Originally posted by Nautilus View Post
    Kiitos kommenteista!

    Kaihtimet löytyy sillä kun ymmärrän mitä niillä tarkoitetaan (munuaisten takana mustat kaihtimen tyyliset säleiköt, kiinni kylmällä). Ilmastointia olen pitänyt automaatilla ja melko kovaahan se hönkii, aloittaa jostain 60C moottorilämmöistä eteenpäin puhaltamaan melko kovaakin ja sitten hidastuu. Mutta tämä Pemuhuollon kommentti että 70C on normaali käyntilämpö näillä -20C keleillä kyllä vähän yllätti peilattuna näihin palstalla ilmoitettuihin lämpöihin, kovillakin pakkasilla. Sinänsä ei minulla toki ole syytä epäillä ammatikseen ko. autoja huoltavan henkilön kommentteja, olisi saanut helposti uuden asiakkaan kun olisi vain sanonut että vaihtokunnossa on...

    Kulutus on mielestäni pysynyt ihan ok tasolla. Toki matka-ajoa tulee paljon mutta myös Helsingin ruuhkissa seisomista, 6,1-6,5 välissä toistaiseksi keskikulutus per tankkaus. Jos tämä jostain kertoo...
    Kyllä sinulla joku termari rikki on. Tuo dpf: än poltto vaatii toimiakseen 75 astetta, tuohan se suurin ongelma on jos ajelet pitkään ilman toimivaa polttoa menee hiukkassuodin tukkoon.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • E39touring
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 203
      • Janakkala

      Originally posted by Nettipepe View Post
      Kovasti on eri mielipiteitä lämmöistä ollut tälläkin palstalla
      Kaihtimilla tarkoitin kuurikin niitä ilmanottoaukkojen edessä olevia säleikköjä.
      Ehkä ei äärimmäiisillä pakkasilla lämmöt ole kovin korkealla, mutta jos lauhemmallakaan kelillä ei lämmöt ole siellä 88 asteen lähellä niin sitten vaihtaisin termareita.
      Pysyy ainakin DPF auki kun tekee regeneroinnin tarvittaessa (min. 75-astetta)
      Ainakin itsellä oli pääasiallinen huoli tuo DPF:n auki pysyminen.
      Terve

      tuo lämpötilojen eroavaisuus johtunee varmasti nyt siitä, että nämä viimeiset kirjoittajat ajelevat diesel malleilla ja tässä keskustelussa on ongelmakalustona ollut bensiinimoottorit.
      Ainakin termarit yms eroavat kovasti toisistaan vaikka kylmyys onkin ongelma molemmissa!! Niiden ongelmista on ainakin tämä ketju:

      Last edited by E39touring; 07-12-2012, 09:27.

      Comment

      • VESiX
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 407
        • Kehä 1

        Olen vahvasti sitä mieltä, että parempi pitää bensa ja diesel koneet eri ketjuissa, vaikka perusongelma onkin sama. Tässä on muutenkin jo ihan tarpeeksi monta muuttujaa selvitettäväksi...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Fabsu View Post
          Kyllä sinulla joku termari rikki on. Tuo dpf: än poltto vaatii toimiakseen 75 astetta, tuohan se suurin ongelma on jos ajelet pitkään ilman toimivaa polttoa menee hiukkassuodin tukkoon.
          Pojat pojat, lukekaas tuo otsikko...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Pojat pojat, lukekaas tuo otsikko...
            Juu tiedetään, että topikissa puhuttiin alkujaan bensvehkeistä. Tuota Nautilus:ta vaan autoin, kun kyseli 525 d:stä...
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5438
              • S:t Karins

              Originally posted by mr81 View Post
              Nyt on vaihdettu kenno ja keskeltä oli puhdas, mutta reunoissa oli jotain vihreää limaa. Ainakaan ei vielä ole tullut sitä kylmä ilmaa jalkoihin mitä tapahtui ennen. Ajelin tossa -5 ja pysty laittamaan asetukset 22, 2palkkia punasella ja soft. Tällä lämpötilalla ennen piti olla se 24, 4palkkia ja intensive. Kuvassa piirretty missä oli paskaa
              Mitäs kennon vaihtoprojekti kustansi?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • mr81
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 300
                • PK-seutu

                Originally posted by Tommix View Post
                Mitäs kennon vaihtoprojekti kustansi?
                Noin 700€ oli viime talvena osat + työ. Itsellä nousi moottorin lämmöt sinne yli 90c, mutta silti paleltiin autossa. Tänä talvena kaikki lämpöjutut pelannut jopa -18c mikä ollut täällä.
                E65 730d '08 Monaco blue
                Ex: E60 523iA '08

                Comment

                • Nautilus
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 40
                  • Riihimäki

                  Originally posted by Fabsu View Post
                  Juu tiedetään, että topikissa puhuttiin alkujaan bensvehkeistä. Tuota Nautilus:ta vaan autoin, kun kyseli 525 d:stä...
                  Jees, allekirjoittanut vei keskustelun tosiaan vähän sivuraiteille, jotenkin innostuin tuosta että tässä säikeessä oli Pemuhuollon kanssa toimimisesta kokemusta muillakin enkä niin katsonut otsikon moottorimallia. Mutta samaa mieltä että diesel-pannut on syytä erottaa omaksi keskustelukseen ja kun sellainen täällä jo on niin kyselen lisää siellä...
                  Last edited by Nautilus; 07-12-2012, 23:09.

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5438
                    • S:t Karins

                    Originally posted by mr81 View Post
                    Noin 700€ oli viime talvena osat + työ. Itsellä nousi moottorin lämmöt sinne yli 90c, mutta silti paleltiin autossa. Tänä talvena kaikki lämpöjutut pelannut jopa -18c mikä ollut täällä.
                    http://www.kmautohuolto.fi/otayhteytta.html
                    Kuullostaa huokealta, tuossa kun taas TIS:n mukaan puretaan koko kojetaulu ym. pois paikoiltaan. Menikö päivässä?
                    Itse kennohan on saksanmaalla ~ 80 € eli täällä lienee 100 - 120 €?
                    Last edited by Tommix; 08-12-2012, 10:31. Reason: lisäys
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Tommix View Post
                      Kuullostaa huokealta, tuossa kun taas TIS:n mukaan puretaan koko kojetaulu ym. pois paikoiltaan. Menikö päivässä?
                      Itse kennohan on saksanmaalla ~ 80 € eli täällä lienee 100 - 120 €?
                      Kenno webastolliseen (ilman pct- vastusta) maksaa tuon 80€,
                      jos ei oo webastoa, maksaa liki 400€...

                      Edit: Siis Dieseliin...
                      Last edited by MajorDrake; 23-12-2012, 17:16.
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • code_xi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 64
                        • Kempele

                        Yep... Nyt se tuli taas todettua. Eilen iltasella parikymmpiä pakkasella ja empiiristä tutkimusta N53:n lämpiämisestä. Viidentoista kilometrin koeajolenkillä en saanut lämpöjä hääviin 70C:n, reilummasti polkemalla loppupäässä 78C.

                        Tämän jälkeen auto seisahti vartin ja uutta testiä, ei nouse lämmöt kuin 75C tienoille... Puhallin sammuksiin ja kas kummaa, lämmöt nousee 95C tietämille, tuon jälkeen sama miten puhallusta tai nopeutta niin pysyy yli 90C.

                        Ja mullakin termari vaihdettu muistaakseni toukokuulla, oli se "uusin" malli.

                        Joko tuota kylmyyttä voi pitää ominaisuutena vai onko jollain ongelma ratkennut?
                        E60 530i LCI M-Sport 2007

                        Comment

                        • E39touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 203
                          • Janakkala

                          Ei ole ratkennut mitään faktaa meikäläiselle. Vaihdelaatikon lämmönvaihtimen vesikierto ollut nyt testimielessä tukossa tämän viikon ja se ei ainaakaan lämpöja hukkaa!!

                          Maskista peitossa munuaiset, mutta huomenna laitetaan myös osittain alareunaa tukkoon.
                          Laitan infoa mitä sitten tapahtuu..

                          Muuten tuo lämpeämisilmiö samanlainen kuin sinulla code xi

                          Kennon tukkoisuuden voin unohtaa, koska moottorin normilämmöillä (95-99c) tulee lämpöjä yllinkyllin!!
                          Samoin webaston päällä ollessa ei murheita.

                          Pidän kohta ominaisuutena =(

                          Tuolla maskinpeitosta jotain: http://tuneko.com/suomi/Viimasuoja-M...okkapeitto.php
                          Last edited by E39touring; 20-12-2012, 19:33.

                          Comment

                          • E39touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 203
                            • Janakkala

                            Perjantaina tehty keulaan myös alareunaan viimasuoja. Lämpömittarin anturille jätin n.50mm reijän. Kokemukset pelkästään positiivista!! Auto lämpenee ajossa nyt normaalilämpöihin ja lämpöä hytissä riittää!!! Lämmöt pyörivät nyt samassa, kuin normaalisti syksyllä ennen pakkasia. +95-98c ajossa ja lämpötilan pudotustoimintokin tuntuu pelaavan kuten on tarkoitettu. Ohituksessa tai muuten kuormituksessa käyttää lämmöt siellä +85-86c tienoilla ja nousee sitten taas normiin.

                            Tällä mallilla tulen ajamaan läpi talven!!

                            Heitän vielä kyssärin ilmaan; eli omassa kiesissäni ns. kiukuttelevat termarit ovat olleet Behr merkkiä!! Onko kukaan kokeillut tai huomannut muun merkkisten termareiden olevan yhtä ongelmallisia?? Ainakin Gates merkillä on saatavissa termostaatteja tähän bensakoneeseen.

                            Thermostat, coolant GATES TH39797 ➤ Car parts for all car makes and models ✚ The Biggest Brands At The Best Prices ✚ More than 500.000 car parts available



                            ja Wahler http://www.importpartzone.com/produc...47qbjpput9b8j4
                            Last edited by E39touring; 23-12-2012, 10:38.

                            Comment

                            • E39touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 203
                              • Janakkala

                              Ei ole ketään pelaillut termostaattien kanssa vuodenvaihteessa??

                              Itse olen maskinpeitoilla ajellut ja ei ole ongelmia ilmennyt vaikka eihän kelit täällä etelässä mitkään kylmät ole olleetkaan. Toisaalta ei myöskään ylilämpöongelmia tukitusta maskista!!

                              Sattui silmiin tuolta netistä toisenmerkkiset termarit ja laitankin tilaukseen Gatesin, jotta saa vertailua Behr (alkuperäis) termariin.

                              Comment

                              • skeeny
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2011
                                • 44
                                • Vantaa

                                Mulla ollut nyt auto tämän kylmyysvian takia huollossa jo reilun kuukauden. Olivat säädelleet niitä läppiä muttei ollut vaikuttanut asiaan ja nyt lämppärin kennoa vaihdettu tunteella jo viikkotolkulla niin joskohan alkaisi toimimaan..jännä nähä. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎