Ohessa muutamat lämpökamerakuvat. Defan säteilijä ollut kuvaushetkellä päällä 2h sekä Termini 1300W 2h. Ulkona pakkasta -15...-16. Ensimmäinen kylmempi yö. Kuvissa on vaihteleva automaattinen skaalausasteikko. Auto on katoksessa jossa betonilattia joten lattian lämpötila on tietty lämpimämpi kuin ulkoilma. Lämpökameran tarkkuus hiukan kärsii kun aletaan lähestymään -20C ääripään suositeltua käyttöaluetta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
Originally posted by Fabsu View PostTuossa ne ohjeet: http://www.btcf.fi/forum/showthread....4mmitin&page=5
Comment
-
-
Moro,
Tämä on ajankohtainen itsellenikin. Kahlasin eri ketjut läpi ja tulin seuraavaan lopputulokseen - webasto akkulaturilla, jos on varaa ja letkulämmitin, jos peruslämmitys riittää. Oletteko samaa mieltä? Jos päädyn webastoon, taidan ottaa puhelinohjauksella.
Laittaisitteko hyviä linkkejä, joista kysellä tarjouksia pk-seudulla.
Uudenmaan autovarusteluun ja Espoon erikoisvarusteluun laitoin jo.
Auto on 530dA E61 05/2007, viisi kilowattia riittänee webastossa.Last edited by Aceishigh; 06-12-2012, 14:31.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
Omassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.
Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostOmassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.
Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.
Eikai tollanen nyt saa olla vaan 2h käyttöä varten kun -20°c toisella puolella minimikäyttöaikakin on suosituksissa vähintään 2hLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Postsen mitä ite oon huomannu niin 4h on aika sopiva jos ulkona on -20 sillon on aika lailla lähellä nollaa moottorin lämmötLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Posttaitaa nuo suositukset olla vaan niitä vihreiden aikaansaannoksia. ite lämmitän vaan sen takia moottorin, että vihtyy autossa ja tekniikka pelittäs paremmin
Ja nekin suositukset lienee tehty joillekin alle 2l moteille, saattaa olla vähän eri asia tuommosen 3-5l moottorin massa lämmittää 2h aikanaLR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
eksälista:
E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostEilen asennettiin Calixin 750W letkulämmitin defan säteilijäpaskan rinnalle. Tänä aamuna -15 astetta pakkasta ja tunnin lämmitys pelkällä letkulämppärillä, moottorinlämmöt +10 astetta.
Aiemmin defan silitysraudalla lämmittäessä 3-4h pikku pakkasessa moottorinlämmöt hädin tuskin nollassa.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostItsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.
Kuinkahan paljon tuohon vaikuttaa kuinka hyvin pinnat puhdistaa ja paljonko laittaa pii-tahnaa väliin, kun tuntuu joillakin olevan niin tehoton ettei tiedä onko lämmityksessä vai ei ?
Äkkiseltään tuntuis että säteilee vaikkei tahnaa olis laitettu ollenkaan, mutta kovin on vaihtelevia kokemuksia porukalla, että mikä tuon tehottomuuden sitten aiheuttaa.
Comment
-
Comment