Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 70
    • Pks

    Ohessa muutamat lämpökamerakuvat. Defan säteilijä ollut kuvaushetkellä päällä 2h sekä Termini 1300W 2h. Ulkona pakkasta -15...-16. Ensimmäinen kylmempi yö. Kuvissa on vaihteleva automaattinen skaalausasteikko. Auto on katoksessa jossa betonilattia joten lattian lämpötila on tietty lämpimämpi kuin ulkoilma. Lämpökameran tarkkuus hiukan kärsii kun aletaan lähestymään -20C ääripään suositeltua käyttöaluetta.
    Attached Files
    F15 X5 50i

    Comment

    • Jarkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 70
      • Pks

      Vielä pari lisää.
      Attached Files
      F15 X5 50i

      Comment

      • Juggie
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 199
        • Pohjois-Pohjanmaa

        Originally posted by Fabsu View Post
        Hieno homma, kiitoksia

        Comment

        • Aceishigh
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 289

          Moro,

          Tämä on ajankohtainen itsellenikin. Kahlasin eri ketjut läpi ja tulin seuraavaan lopputulokseen - webasto akkulaturilla, jos on varaa ja letkulämmitin, jos peruslämmitys riittää. Oletteko samaa mieltä? Jos päädyn webastoon, taidan ottaa puhelinohjauksella.

          Laittaisitteko hyviä linkkejä, joista kysellä tarjouksia pk-seudulla.

          Uudenmaan autovarusteluun ja Espoon erikoisvarusteluun laitoin jo.

          Auto on 530dA E61 05/2007, viisi kilowattia riittänee webastossa.
          Last edited by Aceishigh; 06-12-2012, 14:31.
          Old golfers never die, they only lose their balls.

          BMW 740d xDrive (06/2014).

          Comment

          • JJtalo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 350
            • Kokkola

            Omassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.

            Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              Originally posted by JJtalo View Post
              Omassani defan säteilijä, akkulaturi ja sisälämppäri. Töissä on sen 8h lämmityksessä, ja salavalikko on näyttänyt kotia lähtiessä +11 - +13, ulkona -15 - -18 mitä muutamana päivänä kattonu, eli omasta mielestä ihan toimiva, öljythän on tuolloin paljon lämpimämmät ja käyntiäänikin pehmeä vrt kylmänä käynnistys. Jos tuossa olis vielä letkulämppäri niin etunahan olis että alkais puhaltaan lämmintä nopeemmin, mutta eipä tuossa nytkään pitkästi pääse että lämmöt on +50 ja alkaa puhallin puhista.

              Onko mitään perää, työkaveri väitti että tuota defan säteilijää ei saisi pitää kuin 2 tuntia korkeintaan päällä tai palaa, defan asennus/ohjekirjasta en löytäny mitään mainintaa mistään maksimiajasta ? omani ainakin toiminu vaikka on töissä koko päivän tolpan nokassa, parhaillaan ollut varmaan 16h jos on jäänyt ylitöihin.
              On mullakin ollu parhaimmillaan toista vuorokautta säteilijä päällä, sähkölaskussa kai se näkyy eniten:think
              Eikai tollanen nyt saa olla vaan 2h käyttöä varten kun -20°c toisella puolella minimikäyttöaikakin on suosituksissa vähintään 2h
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • k0rppi
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 784
                • Varkaus

                sen mitä ite oon huomannu niin 4h on aika sopiva jos ulkona on -20 sillon on aika lailla lähellä nollaa moottorin lämmöt

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Originally posted by k0rppi View Post
                  sen mitä ite oon huomannu niin 4h on aika sopiva jos ulkona on -20 sillon on aika lailla lähellä nollaa moottorin lämmöt
                  Nimenomaan, ja kun suositellaan että moottoria lämmitettäisiin lämpötilan laskiessa +5°c:n alapuolelle... eli suosituksesta käy jo ilmi että moottori olisi hyvä saada ainakin +5°c lämpöihin
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • k0rppi
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 784
                    • Varkaus

                    taitaa nuo suositukset olla vaan niitä vihreiden aikaansaannoksia. ite lämmitän vaan sen takia moottorin, että vihtyy autossa ja tekniikka pelittäs paremmin

                    Comment

                    • zanta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2908
                      • Oulu

                      Originally posted by k0rppi View Post
                      taitaa nuo suositukset olla vaan niitä vihreiden aikaansaannoksia. ite lämmitän vaan sen takia moottorin, että vihtyy autossa ja tekniikka pelittäs paremmin
                      Käsittääkseni ne suositukset mitä ite olen lukenu on ihan moottorin hyvinvoinnin puolesta, niissä ei ole mietitty mitään kuinka paljon menee kivihiilellä tuotettua sähköä...
                      Ja nekin suositukset lienee tehty joillekin alle 2l moteille, saattaa olla vähän eri asia tuommosen 3-5l moottorin massa lämmittää 2h aikana
                      LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                      eksälista:
                      E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        ..........
                        Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Raine View Post
                          Eilen asennettiin Calixin 750W letkulämmitin defan säteilijäpaskan rinnalle. Tänä aamuna -15 astetta pakkasta ja tunnin lämmitys pelkällä letkulämppärillä, moottorinlämmöt +10 astetta.

                          Aiemmin defan silitysraudalla lämmittäessä 3-4h pikku pakkasessa moottorinlämmöt hädin tuskin nollassa.
                          Tuo defalainen taitaa lämmittää moottoriöljyä eikä jäähdytinnestettä?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            ............
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 11:28.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • JJtalo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 350
                                • Kokkola

                                Originally posted by Fabsu View Post
                                Itsellä tuo Defan säteilylämmitin ja omien kokemuksien mukaan se lämmittää oikein hyvin. Salavalikosta katsottaessa jäähdytysnesteen lämpötila aina 25 astetta lämpimämpi kuin ulkona vallitseva ilma. Lämmitysaika 4-5 tuntia.
                                Omani on kans toiminut vastaavasti, ihan tyytyväinen olen ollut. ( 8h = +25-30c ulkolämpöön )


                                Kuinkahan paljon tuohon vaikuttaa kuinka hyvin pinnat puhdistaa ja paljonko laittaa pii-tahnaa väliin, kun tuntuu joillakin olevan niin tehoton ettei tiedä onko lämmityksessä vai ei ?
                                Äkkiseltään tuntuis että säteilee vaikkei tahnaa olis laitettu ollenkaan, mutta kovin on vaihtelevia kokemuksia porukalla, että mikä tuon tehottomuuden sitten aiheuttaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎