Originally posted by Raidahl
View Post
E60 puhaltaa kylmää kabiiniin (=> OK)
Collapse
X
-
Meillä näyttää ulkolämpömittari oikein. Diiselien termareitahan porukat on vaihdelleet paljonkin, bensoista ei ole kuulunut vastaavaa, onhan niitä tosin aika paljon vähemmän liikentteessä ja niillä ajetaan vähemmän.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
-
Mitään faktaa ei ole olemassa, mutta arvailtu et liittyisi jotenkin tehtaan jäähdytysnesteitten laatuun. Täydellisessä tukoksessahan se ei ole vaan se pääsee vähäsen kiertämään.
Ainakin itse vaihtaisin aika nopeasti pois tehtaan omat litkut jos uutena ostaisin.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
Se on mun oman kulkineen rengasprofiiliOriginally posted by ptikkala View Posttulikos 205:lle (karhukopla nimi
) selvyyttä siellä huollossa tuohon lämpö ongelmaan?
Eivät ehtineet tutkia autoa lainkaan. Eli orkkistermari ja nesteet vaihdettiin. Ei mitään vaikutusta, eli vanha termari oli ehkä kunnossa tai uusikin on "rikki" samalla tavalla. Vike lienee muualla. Kun vein auton viime torstaina huoltoon niin vanhan termarin avituksella kaupunkipyörityksen jälkeen lämmöt oli 99 asteessa.
Minun täytyy korostaa tässä vielä, että jos moottorilämpöjä ei katsele niin auto toimii hienosti pl. päivän eka startti webaston kanssa. Paradoksaalista tässä on se, että silloin kun webastosta olisi eniten hyötyä (kovilla pakkasilla) sitä haluaa vähiten käyttää, koska kyyti kylmenee. Kävin hakemassa vaimon lentokentältä sunnuntai-iltana, pakkasta -5. Kylmää pukkasi 10km ajon jälkeen, vaikka lämmintä tuli alkumatkasta. Auto oli parkissa muutaman minuutin sammutettuna. Sen jälkeen alkoi puhaltaa lämmintä. Eli jos meidän e61:ssa "vika" on päällä, kahvitauko riittää saamaa auton "kuntoon" perstuntumalla.
Kunnossahan se ei oikeasti ole, koska viime talvena mentiin ongelmitta. Nyt ei ole mielessä mitään muuta fixausideaa kuin keulan alaosan tukkiminen.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Olikos sulla tässä minkälainen vesipumppu? sähköisesti toimiva? Jos se alkaisi olla ehtoopuolella, niin ei riitä enää kennolle asti lämmintä, mutta kuitenkin niin että, moottorin lämmöt pysyy vielä kurissa.Originally posted by 205/65-15H View PostSe on mun oman kulkineen rengasprofiili
Eivät ehtineet tutkia autoa lainkaan. Eli orkkistermari ja nesteet vaihdettiin. Ei mitään vaikutusta, eli vanha termari oli ehkä kunnossa tai uusikin on "rikki" samalla tavalla. Vike lienee muualla. Kun vein auton viime torstaina huoltoon niin vanhan termarin avituksella kaupunkipyörityksen jälkeen lämmöt oli 99 asteessa.
Minun täytyy korostaa tässä vielä, että jos moottorilämpöjä ei katsele niin auto toimii hienosti pl. päivän eka startti webaston kanssa. Paradoksaalista tässä on se, että silloin kun webastosta olisi eniten hyötyä (kovilla pakkasilla) sitä haluaa vähiten käyttää, koska kyyti kylmenee. Kävin hakemassa vaimon lentokentältä sunnuntai-iltana, pakkasta -5. Kylmää pukkasi 10km ajon jälkeen, vaikka lämmintä tuli alkumatkasta. Auto oli parkissa muutaman minuutin sammutettuna. Sen jälkeen alkoi puhaltaa lämmintä. Eli jos meidän e61:ssa "vika" on päällä, kahvitauko riittää saamaa auton "kuntoon" perstuntumalla.
Kunnossahan se ei oikeasti ole, koska viime talvena mentiin ongelmitta. Nyt ei ole mielessä mitään muuta fixausideaa kuin keulan alaosan tukkiminen.
Comment
-
Kiitokset vinkistä. Vesipumpun tyypistä ei ole havaintoa, ei varmaankaan anna vika-koodia. Onko näihin vaihdettu vesipumppuja jo alle 100tkm?Originally posted by Rale View PostOlikos sulla tässä minkälainen vesipumppu? sähköisesti toimiva? Jos se alkaisi olla ehtoopuolella, niin ei riitä enää kennolle asti lämmintä, mutta kuitenkin niin että, moottorin lämmöt pysyy vielä kurissa.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Ei se varmaan vikakoodia anna, jos se vielä jollain lailla siellä pyörii. Olin vaan tosta realoem:ista katsovinaan että tuossa sun vehkeessä voisi olla tuo sähköisesti pyörivä vesipumppu. Mutta katsoppa josko sieltä rupeaisi vika löytymään. En usko että se kenno ainakaan olisi tukossa jos webastolla sisätilat lämpiää. Mulla oli tossa omassa (545i E61:ssä) se lisä-vedenkiertopumppu paskana ja ei antanut mitään vikakoodia itelläkään. Ja webastolla lämpesi kabiini oikein mukavasti eli ei ollut kennossa tukosta.Originally posted by 205/65-15H View PostKiitokset vinkistä. Vesipumpun tyypistä ei ole havaintoa, ei varmaankaan anna vika-koodia. Onko näihin vaihdettu vesipumppuja jo alle 100tkm?
Comment
-
Olikohan niin eetä nimimerkki arne525 selvitti että tästä ei löytyisi kuin webaston yhteydessä oleva vesipumppu (1kpl)?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
+ tietysti auton oma "mekaaninen" vesipumppu.Originally posted by 205/65-15H View PostOlikohan niin eetä nimimerkki arne525 selvitti että tästä ei löytyisi kuin webaston yhteydessä oleva vesipumppu (1kpl)?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Tuntuu vähän kaukaa haetulta, mitä sellaista olisi nesteissä joka tuon aiheuttaisi vain lämppärinkennoon ja etenkin kun samaa tavaraa on käytetty pitkät ajat? Ennemmin heittäisin että kennoon on jäänyt koneistusjätettä tuotannon yhteydessä johon iskeepi korro ja muuttuu vihreäksi mössöksi niillä alueilla mistä suora virtaus ei sitä pois huuhdo. Valmistajan laatuongelma, esim. kennon katkaisusahauksesta lastua.Originally posted by mr81 View PostMitään faktaa ei ole olemassa, mutta arvailtu et liittyisi jotenkin tehtaan jäähdytysnesteitten laatuun.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Ilmeisesti noissa LCI malleissa on tuo sähköinen vesipumppu ja se hoitaa myös kiertovesipumpun virkaa ja webastokierrossa sitten oma.
Tukkeutuneen kennnon tunnistaa siitä että yleensä kusikin jaloille tulee kylmempää kuin pelkääjän jaloille vaikka lämmöt samoilla asetuksilla.
Comment
-
Jos tuo sähköinen vesipumppu löytyy niin miten sen kuntoa voi tutkia?Originally posted by arne525 View PostIlmeisesti noissa LCI malleissa on tuo sähköinen vesipumppu ja se hoitaa myös kiertovesipumpun virkaa ja webastokierrossa sitten oma.
Tukkeutuneen kennnon tunnistaa siitä että yleensä kusikin jaloille tulee kylmempää kuin pelkääjän jaloille vaikka lämmöt samoilla asetuksilla.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
Comment