memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JAK85
    replied
    Originally posted by Vanhapieru View Post
    Onko eri softaajien ohjelmissa eroa turboviiveellä? Joskus tuntuu kauhean pitkältä se kunnon lähtö kun kaasua on painanut, siis lähtee kyllä, mutta jotenkin kauhean pitkä viive siihen kunnon tehontuottoon.

    Olisi kyllä makeampi jos vähän nopeammin reagoisi, alipaineletkut ym on vaihdettu ettei siitä pitäisi johtua.
    Onko sillai että kevyemmällä kaasujalalla tuntuu olevan kohtapa herkempi kiihtymään kuin täys kaasulla?
    Omassa tuntuu ainakin olevan näin enkä ole vielä päässyt ihan selville mistä johtuu.
    Yrittää livedatasta saada selville tässä kun ehtii.

    Leave a comment:


  • Vanhapieru
    replied
    Turboviive

    Onko eri softaajien ohjelmissa eroa turboviiveellä? Joskus tuntuu kauhean pitkältä se kunnon lähtö kun kaasua on painanut, siis lähtee kyllä, mutta jotenkin kauhean pitkä viive siihen kunnon tehontuottoon.

    Olisi kyllä makeampi jos vähän nopeammin reagoisi, alipaineletkut ym on vaihdettu ettei siitä pitäisi johtua.
    Last edited by Vanhapieru; 08-09-2019, 07:48.

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vähän pakko ottaa absoluuttinen paine huomioon, niin auto toimii sitten olit merenpinnalla tai sitten vuoristossa. Ellei ottaisi, niin ei toimisi kuten suunniteltu. Näin taitaa toimia melkein kaikki aftermarket ecut myös.
    Joo tuo vain ihmetytti että se sisältyy tuohon ahtopaineeseen tuossa datassa kun se kerta erillään kuitenkin löytyy

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JAK85 View Post
    Tämä selvensi paljon, kiitos
    Onko tämä ecun takia näin että huomioi ilmanpaineen? Eli jos normi mekaanisen mittarin laitan lisäksi niin se lähtee nollasta?
    Vähän pakko ottaa absoluuttinen paine huomioon, niin auto toimii sitten olit merenpinnalla tai sitten vuoristossa. Ellei ottaisi, niin ei toimisi kuten suunniteltu. Näin taitaa toimia melkein kaikki aftermarket ecut myös.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by JAK85 View Post
    Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
    Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.
    Aika moni siitä Wagnerista puhuu, mutta olisiko siitä ihan faktaakin jollain ohjelmoidun x35d:n nokalla ns. ennen ja jälkeen? Siitä jostain syystä ei puhuta, että se nousee osin jäähdyttimen päälle eli ymmärränkö oikein, että näin intercoolerin läpi menee osiltaan lämmintä ilmaa jäähdyttimelle ja ainakin e60 535d:ssä jäähdytinneste lauhduttaa sekä vaihteisto- että ohjaustehostinöljyt, korjatkaa, jos olen väärässä. ts. onko tuo kokonaisjäähdysmielessä plussaa vai miinusta...

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    3.3bar absoluuttista eli 2.3bar ahtopainetta, ei vielä paha.
    Tämä selvensi paljon, kiitos
    Onko tämä ecun takia näin että huomioi ilmanpaineen? Eli jos normi mekaanisen mittarin laitan lisäksi niin se lähtee nollasta?
    Last edited by JAK85; 07-09-2019, 11:07.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by JAK85 View Post
    Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
    Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.
    3.3bar absoluuttista eli 2.3bar ahtopainetta, ei vielä paha.

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Setpoint on yhtä kuin pyydetty. Vikatilarajaa et saa selville kuin sillä että menee vikatilaan, tai softasta kartat kaivamalla.
    Ei tuo omaan silmään mahdoton ole jos 0.2bar käy pyydettyä ylempänä, toki jos rajoitinkartat paukkuu jo aiemmin niin ongelmia tulee.
    Tuo 3,3 vaikuttaa aika kovalta?
    Missäs lämmöissä ahtoilman takia rupeaa pudottamaan polttoainetta vähemmälle? Aika nopeaan oli tuo 70 astetta mittarissa kun polkaisi, pitäis se wagner hommata keulille.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by cabrondelmal View Post
    AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.

    Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?
    Valaise ihmeessä lisää, mm. mitä siihen eilen ohjelmoituun 535d:hen on muuta tehty, kuin ohjelma? Mikä pumppu, dpf, ic, dp, egr, turbot, tms? Ja missä tuo dynoaminen tuohon 370/750 oli tehty?

    Leave a comment:


  • temexian
    replied
    Mulla ahtopaineet nousee hetkellisesti 2.4baarin pyyntiä 2.5 mutta laskee heti 2.1. Ahtovuotoja ei ole mutta voisko hukkaportti olla liian löysällä 🤔

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by JAK85 View Post
    Mistä saa selville maksimi ahtopaineet ja vikatilarajan ohjelmoidussa. Carlyn puhelin softa käytössä, mutta vasta opettelussa.
    Onko tuo setpoint yhtä kuin pyydetty? Jos on niin ois näköjään hukkista säädettävä.
    Setpoint on yhtä kuin pyydetty. Vikatilarajaa et saa selville kuin sillä että menee vikatilaan, tai softasta kartat kaivamalla.
    Ei tuo omaan silmään mahdoton ole jos 0.2bar käy pyydettyä ylempänä, toki jos rajoitinkartat paukkuu jo aiemmin niin ongelmia tulee.

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Mistä saa selville maksimi ahtopaineet ja vikatilarajan ohjelmoidussa. Carlyn puhelin softa käytössä, mutta vasta opettelussa.
    Onko tuo setpoint yhtä kuin pyydetty? Jos on niin ois näköjään hukkista säädettävä.

    06.09.2019 05:59:37 Actual boost pressure (hPa) Boost pressure setpoint (hPa) Charge air temperature after intercooler (°C) Desired torque AC (Nm) Intake air temperature (°C) Coolant temperature (°C)
    06.09.2019 05:59:34 1704,902222 1434,897949 23,858654 0,907227 12,846386 91,443115
    06.09.2019 05:59:41 1640,901245 2764,919189 24,446201 0,907227 16,858479 89,747635
    06.09.2019 05:59:48 3293,927734 3009,923096 50,549984 0,907227 14,357212 84,543655
    06.09.2019 05:59:55 3058,923828 2846,920410 69,351425 0,907227 13,349995 86,843475

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    Originally posted by cabrondelmal View Post
    AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.

    Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?
    Motorbit tuusulassa. Ja kun olet käyny niin laita dynolappu tänne

    Leave a comment:


  • cabrondelmal
    replied
    535D tuntuva tehonlisäys

    AJ tech ja nämä pari nimekästä softaajaa kaikki tietää,mut sit on viel tää yks velho PK-seudulla,Heikkisen Jari.On sit perkeleen pätevä Mb ja BMW kanssa.Ohjelmoinut mulle jo kaks 535D ja on sitten vetoa ihan erilailla.Penkissä en ole viimeisintä käyttänyt (eilen ohjelmoitu) , mut huomattavasti enemmän on vetoa kuin 370/750 dynotetussa 535 Bemarissa jollaisella kävin ajelemassa.

    Missä tässä HKI-seudulla pääsis iisisti penkittään?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Wagner tyylinen IC ohjelmoidussa 535d:ssä, viilentää ahtoilmaa tehokkaammin, edut kiistattomat ilmeisestikin, mutta lämmittääkö jäähdytysnestettä? Jäähdysneste lauhduttaa näissä öljyjä, eikös? Joten - onkos Wagner IC:llä tulos kokonaislämpökuormaan + vai - kun autoa poljetaan yhteen soittoon vaikkapa puolisen tuntia?

    Leave a comment:

Working...
X