memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tuon imulämmön näkee vaikka kiinan Delphillä tai Autocomilla.
    i910 Carsoftalla jne. Ja sen saa näkyville vaikka puhelimeen Elm327:lla.
    Itsellä imulämpö on näytöllä jatkuvasti yhtenä tietona.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Testossa on valmiiksi rakennettu kätettäviä Values-paketteja, jotka kannattaa selata läpi mitä näyttävät. Kaikki ovat muokattavissa oman tarpeen mukaan customointi-toiminnon kautta, ja kyllä siellä on haettavia arvoja melkoinen määrä!

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Hehkujen vikakoodien yhteydessä näkyy ladelufttemperatur, joka on 6-10c sillä hetkellä kun koodit on tulleet(startti?), joten oletettavasti tuo anturi suht tontillaan on. No pitää kaivaa josko tuolta testosta löytyisi vielä livedataa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Jos tällä auton datasoftalla vähänkin tekemistä tämän linkin firman kanssa en epäile sekavuutta, itsellä oli käytössä Testo dataloggereita ja oli todella rasittavia käyttää, mitään logiikkaa ei ollut ja toiminnot oli ripoteltu minne sattuu.
    Nyt puhutaan (onneksi) eri täysin ohjelmasta ja kehittäjästä. Edellä mainittu softa on kokonaan kotimaista tuotantoa by nick pheno ja loppukäyttäjän ominaisuudessa pidän ohjelmaa erinomaisena ja toisaalta myös riittävän helppokäyttöisenä. Saksankielen ymmärtämisestä on hyötyä joidenkin parametrien valinnassa, mutta tämä ei johdu softasta, vaan auton ecusta.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Tuon imulämmön näkee vaikka kiinan Delphillä tai Autocomilla.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onpas sekava softa. Ei kyllä tuollakaan sattunut silmään kuin intake temperature.
    Jos tällä auton datasoftalla vähänkin tekemistä tämän linkin firman kanssa en epäile sekavuutta, itsellä oli käytössä Testo dataloggereita ja oli todella rasittavia käyttää, mitään logiikkaa ei ollut ja toiminnot oli ripoteltu minne sattuu.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onpas sekava softa. Ei kyllä tuollakaan sattunut silmään kuin intake temperature.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Testo?
    Kyllä, Testo.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Testo?

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Aika vähän näyttää inpa arvoja, eikä tuommoista sattunut silmään, tai sitten en vaan osaa etsiä(saksaksi).
    Otahan testolla logia niin alkaa kaikki arvot näkymään. INPA ei näytä kuin murto-osan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Aika vähän näyttää inpa arvoja, eikä tuommoista sattunut silmään, tai sitten en vaan osaa etsiä(saksaksi).

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ansauglufttemperatur arvo pyöri ajossa 3-5C välissä, joka ei voi ahtopuolella pitää paikkansa. Eli onko tuo nyt jokin muu näyttämä?
    Kyseessä on imuilman lämpötilan anturilukema. Jos löytyy muuttuja "Ladelufttemperatur", niin silloin pitäisi olla myös lämpötila-arvo korkeampi kuin edellinen lukema, mikäli anturi on järjissään.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Koetin inpalla kaivaa tuon imulämpöanturin näyttämää, mutta en nyt sata varma löysinkö:

    Ansauglufttemperatur arvo pyöri ajossa 3-5C välissä, joka ei voi ahtopuolella pitää paikkansa. Eli onko tuo nyt jokin muu näyttämä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Miten yleisiä nuo MAP totaalifailuret lienee?
    Varsin luotettavasti ne kestävät auton oletetun käyttöiän (200tkm?), mutta vanhemmiten kaikkien anturien toiminta on enemmän tai vähemmän epätarkempaa kuin uutena. Autohan tätä ei pääsääntoisesti tiedä tai huomioi, vaikka esim. MAF:issa onkin korjauskertoimia käytössä, joilla pyritään ikääntymistä huomioimaan.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Juuri näin. Auto limb-modessa ja tehot häveksissä.
    Uudella anturilla paine nousi lähelle ambient pressure sensorin kertomaa lukemaa eli johon 1000mbar nurkille.

    Tällähetkellä ilmapaine näyttää olevan 989,5 hPa = 989,5 millibars


    Ahtopaineen lämpötila kertoo DDE:lle mikä on ilman tiheys kun ilma menee koneeseen (vaikuttaa mm hapen määrään). En tiedä käytetäänkö sitä muuhun kuin teho rajoittamiseen tapauksissa joissa lämpötila nousee liian korkealle.
    Tuo lämpöanturin vika antaisi kohtuullisen loogisen syyn yleiselle pehmeydelle vaikka muuten pelaakin ok. Tuossa joitain tapauksia tiedossa missä mitattu teho äkkiä 10% alempana kuin pitäisi olla kun lämpöanturi antaa ihan hurjia lukemia ja softa rajaa kakkua. Tämä selittäisi myös täydellisen savuttomuuden vedoissa...?

    Miten yleisiä nuo MAP totaalifailuret lienee? Jotenkin tuntuu että MAF / lämpöanturien toiminta on tarkempaa ja kriittisempää kuin tuommoinen raaka paineanturi joka joko pääpiirteittäin toimii tai sitten se ei toimi. Tietysti senkin tiskaaminen tuskin haittaa.

    Leave a comment:

Working...
X