memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

    Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

    0-200kmh 00:19:922s
    0-180kmh 00:15.940s
    0-160kmh 00:12.112s
    0-140kmh 00:09.637s
    0-120kmh 00:07.129s
    0-100kmh 00:05.214s



    Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
    Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?
    Eiköhän siinä se 400hp/800nm luokkaa ole

    Leave a comment:


  • Mylyperi
    replied
    Originally posted by Tontsa80 View Post
    Ei kannata jokapäivä ihan vedätellä, siihen tottuu äkkiä
    Ja tuntuu nopeelta kunnes joku kepittää ohi Kauhunsekaisin tuntein sitä odotellessa
    Jep ja onhan niitä pikkusen vielä rivakampiakin äxkuutosia, mutta vakio 35D varattuna tähän AJTech viritteiseen. Ero on mun mielestä jopa mykistävä😁

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    Originally posted by Mylyperi View Post
    Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

    Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

    0-200kmh 00:19:922s
    0-180kmh 00:15.940s
    0-160kmh 00:12.112s
    0-140kmh 00:09.637s
    0-120kmh 00:07.129s
    0-100kmh 00:05.214s



    Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
    Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?
    Ei kannata jokapäivä ihan vedätellä, siihen tottuu äkkiä
    Ja tuntuu nopeelta kunnes joku kepittää ohi Kauhunsekaisin tuntein sitä odotellessa
    Last edited by Tontsa80; 16-02-2018, 19:55.

    Leave a comment:


  • Mylyperi
    replied
    Hyvä palvelu ja käsittämättömästi tehoa

    Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.

    Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:in ohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.

    0-200kmh 00:19:922s
    0-180kmh 00:15.940s
    0-160kmh 00:12.112s
    0-140kmh 00:09.637s
    0-120kmh 00:07.129s
    0-100kmh 00:05.214s



    Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
    Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllilla Saattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by hokutoryu View Post
    onko suosituksia, missä voisi kaakkois-suomen alueella käydä tehoja lisäämässä ja dpf ja egr poistamasta käytöstä??
    e60 530d -05 manuaali
    En tiedä saako muilta kaakkois-suomesta Tuikun ohjelmia, mut meiltä saa ainakin niitä, mikäli laadukas ohjelma kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • hokutoryu
    replied
    onko suosituksia, missä voisi kaakkois-suomen alueella käydä tehoja lisäämässä ja dpf ja egr poistamasta käytöstä??
    e60 530d -05 manuaali

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Nyt on .. .

    Puhdistuspoltto määräyryy kahta reittiä.

    Ensiksikin ohjelmassa olevien laskureiden kautta.
    Ne laskevat suodattimeen kertyvää nokimäärää ja "päättävät" tehdä polton, kun ko laskuri täyttyy, niitä laskureita on monta, en erittele nyt, vaan kerron periaatteen.
    Tämä, laskentaperusteinen puhdistuspoltto sykli se "normaali" toimintatapa, poltto tehdää ikäänkuin varulta.
    Nyrkkisääntönä voisi pitää tuhatta kilometriä, polttovälin ollessa tämä, on kaikki ok.

    Toinen puhdistupolton käynnistäjä on pakoputkessa oleva paineanturi.
    Se on lisätty järjestelmään vaan "varuiksi".
    Normitilanteessa sitä ei tarvita, ikinä. Laskurit hoitaa homman.
    Mikäli mikäli polttotapahtuman käynnistymiset siirtyy paineanturin ohjaukseen, on tilanne silloin jo vähän huono.
    Käytännössä polttovälit on niin pienet, ettei laskurit enää kerkiä täyttyä.
    Hitupönttö on täyttymässä.

    Siis, jos polttoväli on noin tuhat km - kaikki ok, jos välit selvästi tihentyneet, ollaan vastapaineanturin ohjauksessa, joka tietää kohta ongelmia.

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Mistä hommasit puhdistetun tai missä puhdistutit? Saksan suunnalla (, kun siellä saastelaitteiden poistamista ei viranomainen katso hyvällä) ainakin näyttää useampikin firma tekevän remanufacturingia hiukkassuodattimille ja niitä myydään siellä noin 400 e (+ corepantti vanhasta). Onko joku sieltä hommannut?

    E
    Pesin sen vain liuottimilla sekä kuumavesipainepesurilla ja nyt odottaa puhtaana katsastusta varten. ECU ohjelmoitu uusiksi.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Veikkaan että se dpf on vaan tukkeessa ja pahimmillaan myös halki jos kerta mustaa tulee läpi.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Mullakin alkoi polttojen väli tihentymään, veikkaan että DPF ei pysy puhtaana vaikka se pestiin ja poltot olivat toiminnassa.

    Nyt on se puhdistettu DPF odottamassa tallissa..
    Mistä hommasit puhdistetun tai missä puhdistutit? Saksan suunnalla (, kun siellä saastelaitteiden poistamista ei viranomainen katso hyvällä) ainakin näyttää useampikin firma tekevän remanufacturingia hiukkassuodattimille ja niitä myydään siellä noin 400 e (+ corepantti vanhasta). Onko joku sieltä hommannut?

    E

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Mullakin alkoi polttojen väli tihentymään, veikkaan että DPF ei pysy puhtaana vaikka se pestiin ja poltot olivat toiminnassa.

    Nyt on se puhdistettu DPF odottamassa tallissa..

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Taitaa sen takia poltella useammin kun on ne DPF:än kilsat tullut täyteen. Omassa tekee myös tuota tihennettyä polttoa. Taitaa olla ihan ominaisuus.
    Onko autossasi ihan vakiosofta vai jonkun virityssofta? Se, mikä itseä ihmetyttää hiukan tuossa käytöksessä on se nokimäärän syntyminen ja sen hyppiminen ylöspäin ja mustuvat putkenpäät. Voihan siellä olla MAF-vikaa, pientä imuvuotoa (jonkun nyrkkipajan tekemän läppienpoiston takia), jokin suutin, jotain outoa softassa tai sitten BMW:n nokialgoritmi vain tulee hulluksi jossain vaiheessa, kun pöntössä on sen mielestä riittävästi tuhkaa ja kilometriä.

    On kyllä käynyt mielessä softan vakiointikin, kun suurin osa ajeluista tapahtuu olosuhteissa, joissa W123 200D:kin riittäisi tehoiltaan.

    E
    Last edited by ErkkiE; 31-01-2017, 22:25.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Nyt on sen verran hyvää tietoa nokilaskurin toiminnasta, että pakko kysyä arvausta.

    Omassa 530:ssä on edellisen omistajan aikana laitettu ohjelma (pitäisi olla kevyt ohjelmointi, noin 265 hp ja 560-580 Nm ja perstuntumalla varmaan aika lähellä onkin). En nyt mainosta tässä, kenen softa, kun yritän haarukoida, onko vikaa softassa vai raudassa tällä hetkellä, mutta aika ison toimijan nimissä myytyä softaa. Nokea näyttää kertyvän laskuriin huikeaa tahtia polton jälkeen ja polttopyyntö voi tulla jo ihan sadan-kahdensadan km välein, kun noki on jo ehtinyt 30...31 g lukemiin.

    Parinkymmenen km matkalla noki voi hyvin hypätä useita grammoja ylös ihan tasaisessakin ajossa. Ei vaadi mitään isoja revittelyitä, vaan ihan rauhallinen pk-seudun kehätie/pikatieajo saa tuon aikaan myös. Vaikka autossa dpf paikallaan (varmasti ei ole poistettu eikä rei'itetty eikä muutakaan sellaista), niin putkenpäätkään ei ole niin kirkkaat kuin toisessa talon vakiona olevassa M57:ssa. Kone lämpenee normaalisti (termarit uudet ja kunnossa). Muita vikakoodeja ei ole kuin dpf:n 200 tkm ylitys ja parista hehkusta koodit. Laskennallinen tuhka-arvio on tällä hetkellä noin 50 g.

    Kulutusmittari hyppää aika hereästi ylös ihan pienelläkin kaasunpainalluksella. Sinänsä ajossa kaikki tuntuu toimivan ihan normaalisti ja jollei seuraisi polttoja, ei ehkä huomaisi mitään.

    Kertookohan tämä enempi softasta vai onkohan siellä esimerkiksi MAF huonona, mikä saa aikaan älyttömyyksiä?

    E
    Taitaa sen takia poltella useammin kun on ne DPF:än kilsat tullut täyteen. Omassa tekee myös tuota tihennettyä polttoa. Taitaa olla ihan ominaisuus.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by tuikku View Post
    .

    Kun autolla ajetaan ja poltetaan polttoainetta, syntyy "kiinteääkin" palamisjätettä, nokea.
    Ohjelmassa on laskureita, jotka arvioivat nokimäärää, muunmuassa käytetyn polttoainemäärän mukaan, kylmäkäynnistykset vaikuttaa ym ym.
    Siis nokimäärää ei tiedetä, se arvioidaan.
    Vastapaineanturillakin arvioidaan jotain, arvioidaan.

    Kun moottorinohjaus päättää tehdä puhdistuspolton, jossa kertynyt noki, todellinen tai arvailtu, poltetaan poikkeen, niin tiettyjen parametrien avulla taas arvioidaan puhdistuspolton onnistumista ja tästä, poltetusta noesta jää jäljelle tuhkaa, jonka määrä siis perustuu arvion arvioon.
    Vaikka vastapaineanturi kertoisi ettei vastapainetta ole, niin moottorinohjain ei usko, ettei tuhkaa ole, se on laskenut, että sitä on ja sillä siisti.


    Nyt on sen verran hyvää tietoa nokilaskurin toiminnasta, että pakko kysyä arvausta.

    Omassa 530:ssä on edellisen omistajan aikana laitettu ohjelma (pitäisi olla kevyt ohjelmointi, noin 265 hp ja 560-580 Nm ja perstuntumalla varmaan aika lähellä onkin). En nyt mainosta tässä, kenen softa, kun yritän haarukoida, onko vikaa softassa vai raudassa tällä hetkellä, mutta aika ison toimijan nimissä myytyä softaa. Nokea näyttää kertyvän laskuriin huikeaa tahtia polton jälkeen ja polttopyyntö voi tulla jo ihan sadan-kahdensadan km välein, kun noki on jo ehtinyt 30...31 g lukemiin.

    Parinkymmenen km matkalla noki voi hyvin hypätä useita grammoja ylös ihan tasaisessakin ajossa. Ei vaadi mitään isoja revittelyitä, vaan ihan rauhallinen pk-seudun kehätie/pikatieajo saa tuon aikaan myös. Vaikka autossa dpf paikallaan (varmasti ei ole poistettu eikä rei'itetty eikä muutakaan sellaista), niin putkenpäätkään ei ole niin kirkkaat kuin toisessa talon vakiona olevassa M57:ssa. Kone lämpenee normaalisti (termarit uudet ja kunnossa). Muita vikakoodeja ei ole kuin dpf:n 200 tkm ylitys ja parista hehkusta koodit. Laskennallinen tuhka-arvio on tällä hetkellä noin 50 g.

    Kulutusmittari hyppää aika hereästi ylös ihan pienelläkin kaasunpainalluksella. Sinänsä ajossa kaikki tuntuu toimivan ihan normaalisti ja jollei seuraisi polttoja, ei ehkä huomaisi mitään.

    Kertookohan tämä enempi softasta vai onkohan siellä esimerkiksi MAF huonona, mikä saa aikaan älyttömyyksiä?

    E

    Leave a comment:


  • Jpa80
    replied
    Piti käydä omasta DPF-tyhjätystä 530D:sta oikein katsomassa tuo katsastuksessa mitattu savutus, ja näytti olevan 0,17.

    Leave a comment:

Working...
X