Originally posted by Mylyperi
View Post
E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by Tontsa80 View PostEi kannata jokapäivä ihan vedätellä, siihen tottuu äkkiä
Ja tuntuu nopeelta kunnes joku kepittää ohiKauhunsekaisin tuntein sitä odotellessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mylyperi View PostKiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.
Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:inohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.
0-200kmh 00:19:922s
0-180kmh 00:15.940s
0-160kmh 00:12.112s
0-140kmh 00:09.637s
0-120kmh 00:07.129s
0-100kmh 00:05.214s
Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllillaSaattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?
Ja tuntuu nopeelta kunnes joku kepittää ohiKauhunsekaisin tuntein sitä odotellessa
Last edited by Tontsa80; 16-02-2018, 19:55.
Leave a comment:
-
-
Hyvä palvelu ja käsittämättömästi tehoa
Kiitos Jyrki Vesalalle hyvästä palvelusta.
Tehoa tuli X6:seen enemmän kuin odotin. AJTech:inohjelmalla mun X6 kiihtyy seuraavasti.
0-200kmh 00:19:922s
0-180kmh 00:15.940s
0-160kmh 00:12.112s
0-140kmh 00:09.637s
0-120kmh 00:07.129s
0-100kmh 00:05.214s
Auto siis X6 35D ja pyysin niin paljon kun irtoo. Paljonkohan lie tehoa?
Nämä ajat tuli vielä nastarenkailla ja tais vähän pyörähtää tyhjää Lounch controllillaSaattaa tuo 0-100 olla vielä parempi kesäpidoilla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hokutoryu View Postonko suosituksia, missä voisi kaakkois-suomen alueella käydä tehoja lisäämässä ja dpf ja egr poistamasta käytöstä??
e60 530d -05 manuaali
Leave a comment:
-
-
onko suosituksia, missä voisi kaakkois-suomen alueella käydä tehoja lisäämässä ja dpf ja egr poistamasta käytöstä??
e60 530d -05 manuaali
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostNyt on .. .
Puhdistuspoltto määräyryy kahta reittiä.
Ensiksikin ohjelmassa olevien laskureiden kautta.
Ne laskevat suodattimeen kertyvää nokimäärää ja "päättävät" tehdä polton, kun ko laskuri täyttyy, niitä laskureita on monta, en erittele nyt, vaan kerron periaatteen.
Tämä, laskentaperusteinen puhdistuspoltto sykli se "normaali" toimintatapa, poltto tehdää ikäänkuin varulta.
Nyrkkisääntönä voisi pitää tuhatta kilometriä, polttovälin ollessa tämä, on kaikki ok.
Toinen puhdistupolton käynnistäjä on pakoputkessa oleva paineanturi.
Se on lisätty järjestelmään vaan "varuiksi".
Normitilanteessa sitä ei tarvita, ikinä. Laskurit hoitaa homman.
Mikäli mikäli polttotapahtuman käynnistymiset siirtyy paineanturin ohjaukseen, on tilanne silloin jo vähän huono.
Käytännössä polttovälit on niin pienet, ettei laskurit enää kerkiä täyttyä.
Hitupönttö on täyttymässä.
Siis, jos polttoväli on noin tuhat km - kaikki ok, jos välit selvästi tihentyneet, ollaan vastapaineanturin ohjauksessa, joka tietää kohta ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostMistä hommasit puhdistetun tai missä puhdistutit? Saksan suunnalla (, kun siellä saastelaitteiden poistamista ei viranomainen katso hyvällä) ainakin näyttää useampikin firma tekevän remanufacturingia hiukkassuodattimille ja niitä myydään siellä noin 400 e (+ corepantti vanhasta). Onko joku sieltä hommannut?
E
Leave a comment:
-
-
Veikkaan että se dpf on vaan tukkeessa ja pahimmillaan myös halki jos kerta mustaa tulee läpi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Doni666 View PostMullakin alkoi polttojen väli tihentymään, veikkaan että DPF ei pysy puhtaana vaikka se pestiin ja poltot olivat toiminnassa.
Nyt on se puhdistettu DPF odottamassa tallissa..
E
Leave a comment:
-
-
Mullakin alkoi polttojen väli tihentymään, veikkaan että DPF ei pysy puhtaana vaikka se pestiin ja poltot olivat toiminnassa.
Nyt on se puhdistettu DPF odottamassa tallissa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Fabsu View PostTaitaa sen takia poltella useammin kun on ne DPF:än kilsat tullut täyteen. Omassa tekee myös tuota tihennettyä polttoa. Taitaa olla ihan ominaisuus.
On kyllä käynyt mielessä softan vakiointikin, kun suurin osa ajeluista tapahtuu olosuhteissa, joissa W123 200D:kin riittäisi tehoiltaan.
ELast edited by ErkkiE; 31-01-2017, 22:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostNyt on sen verran hyvää tietoa nokilaskurin toiminnasta, että pakko kysyä arvausta.
Omassa 530:ssä on edellisen omistajan aikana laitettu ohjelma (pitäisi olla kevyt ohjelmointi, noin 265 hp ja 560-580 Nm ja perstuntumalla varmaan aika lähellä onkin). En nyt mainosta tässä, kenen softa, kun yritän haarukoida, onko vikaa softassa vai raudassa tällä hetkellä, mutta aika ison toimijan nimissä myytyä softaa. Nokea näyttää kertyvän laskuriin huikeaa tahtia polton jälkeen ja polttopyyntö voi tulla jo ihan sadan-kahdensadan km välein, kun noki on jo ehtinyt 30...31 g lukemiin.
Parinkymmenen km matkalla noki voi hyvin hypätä useita grammoja ylös ihan tasaisessakin ajossa. Ei vaadi mitään isoja revittelyitä, vaan ihan rauhallinen pk-seudun kehätie/pikatieajo saa tuon aikaan myös. Vaikka autossa dpf paikallaan (varmasti ei ole poistettu eikä rei'itetty eikä muutakaan sellaista), niin putkenpäätkään ei ole niin kirkkaat kuin toisessa talon vakiona olevassa M57:ssa. Kone lämpenee normaalisti (termarit uudet ja kunnossa). Muita vikakoodeja ei ole kuin dpf:n 200 tkm ylitys ja parista hehkusta koodit. Laskennallinen tuhka-arvio on tällä hetkellä noin 50 g.
Kulutusmittari hyppää aika hereästi ylös ihan pienelläkin kaasunpainalluksella. Sinänsä ajossa kaikki tuntuu toimivan ihan normaalisti ja jollei seuraisi polttoja, ei ehkä huomaisi mitään.
Kertookohan tämä enempi softasta vai onkohan siellä esimerkiksi MAF huonona, mikä saa aikaan älyttömyyksiä?
E
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kun autolla ajetaan ja poltetaan polttoainetta, syntyy "kiinteääkin" palamisjätettä, nokea.
Ohjelmassa on laskureita, jotka arvioivat nokimäärää, muunmuassa käytetyn polttoainemäärän mukaan, kylmäkäynnistykset vaikuttaa ym ym.
Siis nokimäärää ei tiedetä, se arvioidaan.
Vastapaineanturillakin arvioidaan jotain, arvioidaan.
Kun moottorinohjaus päättää tehdä puhdistuspolton, jossa kertynyt noki, todellinen tai arvailtu, poltetaan poikkeen, niin tiettyjen parametrien avulla taas arvioidaan puhdistuspolton onnistumista ja tästä, poltetusta noesta jää jäljelle tuhkaa, jonka määrä siis perustuu arvion arvioon.
Vaikka vastapaineanturi kertoisi ettei vastapainetta ole, niin moottorinohjain ei usko, ettei tuhkaa ole, se on laskenut, että sitä on ja sillä siisti.
Nyt on sen verran hyvää tietoa nokilaskurin toiminnasta, että pakko kysyä arvausta.
Omassa 530:ssä on edellisen omistajan aikana laitettu ohjelma (pitäisi olla kevyt ohjelmointi, noin 265 hp ja 560-580 Nm ja perstuntumalla varmaan aika lähellä onkin). En nyt mainosta tässä, kenen softa, kun yritän haarukoida, onko vikaa softassa vai raudassa tällä hetkellä, mutta aika ison toimijan nimissä myytyä softaa. Nokea näyttää kertyvän laskuriin huikeaa tahtia polton jälkeen ja polttopyyntö voi tulla jo ihan sadan-kahdensadan km välein, kun noki on jo ehtinyt 30...31 g lukemiin.
Parinkymmenen km matkalla noki voi hyvin hypätä useita grammoja ylös ihan tasaisessakin ajossa. Ei vaadi mitään isoja revittelyitä, vaan ihan rauhallinen pk-seudun kehätie/pikatieajo saa tuon aikaan myös. Vaikka autossa dpf paikallaan (varmasti ei ole poistettu eikä rei'itetty eikä muutakaan sellaista), niin putkenpäätkään ei ole niin kirkkaat kuin toisessa talon vakiona olevassa M57:ssa. Kone lämpenee normaalisti (termarit uudet ja kunnossa). Muita vikakoodeja ei ole kuin dpf:n 200 tkm ylitys ja parista hehkusta koodit. Laskennallinen tuhka-arvio on tällä hetkellä noin 50 g.
Kulutusmittari hyppää aika hereästi ylös ihan pienelläkin kaasunpainalluksella. Sinänsä ajossa kaikki tuntuu toimivan ihan normaalisti ja jollei seuraisi polttoja, ei ehkä huomaisi mitään.
Kertookohan tämä enempi softasta vai onkohan siellä esimerkiksi MAF huonona, mikä saa aikaan älyttömyyksiä?
E
Leave a comment:
-
-
Piti käydä omasta DPF-tyhjätystä 530D:sta oikein katsomassa tuo katsastuksessa mitattu savutus, ja näytti olevan 0,17.
Leave a comment:
-
Leave a comment: